![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou een werkgever niet-gekozen sollicitanten nog mogen verwittigen met de woorden:
"uw profiel beantwoordt niet aan de door ons gestelde eisen". Of zou dat ook door het CGKR kunnen worden aangeklaagd?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Gouverneur
|
![]() Voor het CGKR is een mop maken over een turk die een fiets steelt al genoeg.
Laat de mensen toch eens vrij. Je kan geen woord meer zeggen of ze staan u aan te klagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() Toch straf dat ik dan nooit aangeklaagd word.
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 januari 2007 om 06:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zélfs binnen die setting van kwaliteitslabels zullen er nog altijd bedrijven met kwaliteitslabel zijn die géén enkele allochtoon, gehandicapte of hoger opgeleide vrouwelijke medewerkster in hun personeelsbestand tellen. D�*t is op zich geen bewijs dat ze er een 'discriminerende' HR-politiek op nahouden; er kunnen tal van andere factoren een rol spelen. In een quota-systeem loop je automatisch tegen de lamp zodra blijkt dat je als werkgever weigert om desnoods de jobs op een zilveren plateauke aan te bieden aan mensen uit de gewenste 'minderheidsgroep'. Trouwens, het zou de bedoeling moeten zijn dat het CGKR 'bemiddelt' en de betrokken bedrijven 'adviseert / begeleidt'; ik kan u verzekeren dat het imago van het centrum onderhand zo slecht is geworden, dat die tussenkomsten niks dan tegenstand oproepen. Een beetje zoals de politieagent die zich geroepen voelt om een hele betuttelende preek af te steken vooraleer z'n 'boekske' boven te halen.
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk mag dat nog, circe. Zolang er gekozen wordt voor de meest capabele kandidaat, is er geen enkel probleem. Als huidskleur plots een rol gaat spelen, is er wel een probleem. Als je komt zeggen dat huidskleur een rol speelt binnen het profiel, dan is dat alleen maar omwille van een vicieuze cirkel. Niemand (zogezegd zogezegd) wil 'nen bruine' hebben die zijn alarmen komt installeren. Dan is dat alleen maar omdat er een vooroordeel heerst. Als je dan ook nooit 'nen bruine' zal aannemen voor dat werk, dan zal aan dat vooroordeel ook niks veranderen. Eurolock, en ELK bedrijf moet dus niet selecteren op huidskleur/vooroordeel, en zo discrimineren, maar op kunde. Dat is dus géén positieve discriminatie, zoals hier nogal graag gezegd wordt, hè ? Get your facts straight. Bij positieve discriminatie zou er wel gekozen worden op huidskleur, maar dan in de andere richting. (Of dat zo slecht is in het begin, is voor discussie vatbaar). Het is een schande, een schande zeg ik je, dat hier ook maar één vrouw tegen durft te reageren. De mannen ook, for that matter, maar er draaien zich honderden dolle mina's en feminsten om in hun graf dankzij deze posts... Triest vind ik het. Hier wordt gewoon door sommige mensen opgeroepen tot discriminatie (discriminatie is een recht?? Ik viel van mijn stoel). Iedereen mag doen wat hij wil, alleen mag hij daarin niet discrimineren. Simpel toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij getrouwd? Of heb je een vriend of vriendin? Heb je een kennissenkring?
![]() |
![]() |
#128 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hier in België blijkbaar niet, de inmenging van allerhande (overheids)instanties en reglementjes allerlei dragen er dan ook toe bij dat er hier een aantal bedrijven hun boeltje oppakken en het ergens anders weer opzetten...maar daar liggen onze poco's niet wakker van, als het maar in hun kraam past kan alles, ook voor bedrijven bepalen wie ze in dienst nemen.
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is dat vandaag ? Kortzichtigheid troef, hoor! Laatst gewijzigd door Ozymandias : 9 januari 2007 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! Laatst gewijzigd door lantjes : 9 januari 2007 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heb jij de vriend of vriendin en de kennissen die je hebt?
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij wil niet "elke beslissing" gaan onderzoeken op een racistisch motief, maar wil dat dan zeggen dat een beslissing waarvan het racistische motief is toegegeven, niet moet worden aangepakt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laten we die vergelijking dan toch maar doortrekken, hoewel ze eigenlijk niet opgaat. Er is een verschil tussen je privésfeer en de publieke sfeer. Maar kom, ik speel het spelletje mee. Dat was niet gebaseerd op huidskleur, maar op karakter, humor, kwaliteiten. Vanaf het moment dat iets gebaseerd is op huidskleur/vooroordelen, is er een probleem. Lombas, meen je het nu echt dat je terugwil naar de jaren vijftig ? Waarin vrouwen zogezegd niets konden, en dus ook niet werden aangenomen voor dingen ? Laat ze maar naaistertje spelen, als ze toch iets willen doen, behalve de brave huismoeder zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook NOOIT of te NIMMER gehoord dat een werkgever voor de rechtbank moest komen omdat hij geen vrouw aannam/promoveerde "omdat ze een vrouw was". Het enige wat ik heb gezien is dat advertenties de bijvoeging (M/V) moesten hebben, zodat duidelijk was dat een te verkrijgen job zowel voor mannen als voor vrouwen openstond. MEER NIET. En natuurlijk waren er werkgevers die de meeste geschikte kandidaat lieten voorbijgaan enkel omdat ze een vrouw bleek te zijn. Als het over vrouwen had gegaan, dan had men deze wetgeving (waar men netjes "sexe" heeft aan toegevoegd, wel al jaren voordien ingevoerd. Deze wetgeving gaat over allochtonen, en al de bijvoegsels zijn gewoon wat schaamlapjes. Iemand ooit gehoord dat de verdeling mannen/vrouwen op de werkvloer "een afspiegeling van de maatschappij" moest zijn? Iemand ooit gehoord dat er positief ging gediscrimineerd worden bij aanwerving om aan de vooropgestelde 50/50 quota te geraken? Nee dus. Het enige wat er nu gebeurt is dat Eurolock ervoor gaat zorgen dat de kattebellekes aan de secretaresse niet meer mee wordt gestuurd met de originele mail. Een "beveiligingsagent van vreemde origine" zal dus het nette briefje krijgen "uw profiel beantwoordt niet etc...". En de baas zal tegen zijn secretaresse ZEGGEN: ne vremde in beveiliging, dat moet ik nog tegenkomen. Storme heeft 100% gelijk als hij stelt dat door deze miskleun van een wet er ondergrondse circuits komen: mensen hangen nu eenmaal niet meer aan hun raam dat een appartement te huur staat: het wordt rondverteld (hallo middeleeuwen! ) in een beperkte groep of peers. En als een ongewenste kandidaathuurder opdaagt (ongeacht de reden waarom hij ongewenst is, dat zal de eigenaar wel uitmaken, niet de staat): dan zegt men dat er reeds een optie genomen werd. Niet de werkelijke reden waarom de kandidaat ongeschikt is: "het profiel beantwoordt niet". Het enige wat men met deze wetgeving heeft bereikt is dat werkgever hoe langer hoe huiveriger staan tegenover het aanwerven van een allochtone werknemer: het "zwaard van racisme" hangt dan namelijk constant boven uw hoofd. Standaard opmerkingen aan werkgevers blijken ineens "racisme" te zijn. Dezelfde eisen stellen als aan andere werknemers heet "intolerant zijn". Dezelfde verlofplanning wensen dan andere werknemers heet "geen gehoor geven aan behoud van eigen cultuur" etc... etc.... Met stééds de werkGEVER als schuldige. (Ondertussen ligt de bewijslast van onschuld reeds bij de aangeklaagde als het over "racisme" gaat). Bovendien hangt (zie ergens hierboven) alles blijkbaar nog eens af van de lengte van de tenen van de "belaagde", niet van de geplogenheden die hier geldig zijn. Ze moeten zo nog wat voort doen en vele "profielen" zullen niet passen aan de gestelde eisen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 januari 2007 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is jezelf baseren op het karakter van iemand ook niet problematisch? Hoe raakt iemand met een afwijkend karakter dan aan vrienden? Maar niemand zal opwerpen dat het verplicht vriendjes worden met iemand met een afwijkend karakter moet ingesteld worden. We zijn nu eenmaals mensen, we kunnen niet iedereen te vriend houden. Het is dus redelijk bizar om te zeggen dat enkel huidskleur problematisch is. Ik zou bevoorbeeld nooit met iemand van Aziatische afkomst willen trouwen, omdat ik dat niet mooi vind. Ik discrimineer dus wel degelijk. Er is inderdaad een verschil tussen private en publieke sfeer. Een bedrijf behoort echter niet tot de publieke sfeer. Als ik het gemeentehuis binnenstap, weet ik dat ik mede-eigenaar van heel dat spul ben, ik betaal namelijk belastingen. Geldt dat ook als ik een bedrijf binnenstap?
Laatst gewijzigd door lombas : 9 januari 2007 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is heus wel meer gebeurd dan die bijvoeging, laat me niet lachen, en ik weet zo zeker niet dat er nooit rechtzaken tegen zulke wetgevers zijn ingespannen, maar het zou kunnen. Zoals ik al zei, dat is een kromme redenering. Het kon toen niet, dus moet het nu ook maar niet kunnen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() En hoe zit het nu met die werknemer, heeft die ondertussen al ander werk gevonden of zijn de werkgevers nog voorzichter geworden om zulk persoon (die wanneer hem iets in de weg gelegd wordt direct naar het CGKR loopt) aan te werven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |