Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2007, 19:58   #521
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wat een idiote opmerking. Alsof je als SPA-, CD&V, VLD, NVA, .., kiezer er geen mening mag op na houden over de islam.
Zeg ik dat?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 19:59   #522
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Weer echt een idiote opmerking van een verzuurde en onverdraagzame linkse.
En probeer eens iets te zeggen zonder (idiote) slogans.
Oud 17 januari 2007, 20:12   #523
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
En dat warm water (de bedreiging van de islam) heb ik niet uitgevonden, ik heb het gevonden door te lezen, hier in het forum, op het internet, in boeken en op TV.
Merk op dat het echte leven ontbreekt op uw lijstje. Dat zal wel geen toeval zijn.

Je hebt het van overal geleerd, behalve van uw persoonlijke ondervinding.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 17 januari 2007 om 20:16.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 20:18   #524
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
De mensen die er persoonlijke ondervinding mee hebben zijn allemaal gaan lopen uit die verrijkte buurten!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 januari 2007 om 20:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 20:29   #525
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Merk op dat het echte leven ontbreekt op uw lijstje. Dat zal wel geen toeval zijn.

Zou misschien wel eens waar kunnen zijn.
Oud 17 januari 2007, 20:44   #526
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
En probeer eens iets te zeggen zonder (idiote) slogans.
Moet ik idiote beroepsdhimmies als jij dan gaan copiëren ?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 20:45   #527
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Zeg ik dat?
Je insinueert het, hypocriet.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 22:47   #528
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het heeft dan toch geen haar gescheeld of de sharia wetgeving ging worden toegepast op burgerlijke geschillen tussen moslims, misschien in een aparte deelstaat?

Weet jij daar niks van? ik zou de artikelen terug moeten gaan opzoeken.
Heel heel ver gaat er een heel heel klein lichtje branden:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programme...nt/3599264.stm

Zo zie je maar, het gebeurt van wijze onder je neus en je ziet het niet:
(niet helemaal juist - Ontario is zo'n 3000km van waar wij leven. Canada is inderdaad groot)
http://www.religionnewsblog.com/7382...unals-assailed

Je kan allicht een deel van die links terugvinden: google op sharia en toronto en de links vallen binnen.
Het oosten van Canada is het meest Europese gedeelte van Canada, trouwens ook het grootst kwa oppervlakte en inwonersaantal, met name Ontario (hoofdstad Toronto) en Quebec (Qeubic city als hoofdstad - denk ik).
Beide provincies maken zowat de helft van de bovolking uit.
Ikzelf leef in Alberta, zoals gezegd zowat 3000km Westwaarts. Het is de meest conservatieve provincie - met overgrote meerderheid aan de macht, sedert vele jaren. (dus rechts).

Maar inderdaad: het blijkt hier dus ook al uit te breiden, die olievlek (what's in a name).
En om je vraag nog even toe te lichten: het gaat hier inderdaad om de provincie Ontario. En provincies hebben eigen beleid in o.a. verkeer en onderwijs. Het wordt dus hoog tijd dat ik hier ook een en ander ga bestuderen. Ik voelde mij hier al te veilig.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 09:54   #529
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat je twijfelt of ik in Canada woon?

En neen: hier zijn geen aparte wetten voor moslims.
Maar je weet toch dat de islam duidelijk stelt dat er maar een wet is: de koran en de ahadith (ondertussen geleerd dat ahadith het meervoud is van hadith) en dat er bij verschillen tussen de wet van de staat en allah's wet, de wet van de staat vervalt. Of met andere woorden: bij verschillen stellen de moslims zich buiten de wet.
Nee Herman dat weet ik niet, bij jou ginder mss maar hier niet. De Belgische wet primeert. Al ga ik niet ontkennen dat sommige moslims daar lak aan hebben.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 09:56   #530
Laya
Minister

Standaard

[quote=hermanvk;2345265]Inderdaad: de koran of ahadit zijn daar zeer duidelijk over: allah's weet primeert. Punt.

'k Zal nog eens die tekst aanhalen vanuit Pakistan, want dat gebeurt NU:
Citaat:
"As also enshrined in the Constitution, there cannot be any laws inPakistan that are not in conjunction with the Islamic teachings. There is no question of doing that," he said.
Met andere woorden: er bestaan geen wetten buiten de islam!
Ik heb Pakistan efkes uit de vet gedrukte tekst gehaald, omdat dit statement opgaat voor ALLE moslim staten, waar moslims het dus voor het zeggen hebben.
Euh.... gelukkig wonen wij niet in een moslim-staat dus: onze wet primeert.
Oud 18 januari 2007, 16:26   #531
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=Wp3Eam5FX58&eurl=

wtf ?! godverdomme van zo'n toestanden kan ik kwaad worden zie ...

subiet krijg ik hier ongetwijfeld Uh-huh weer over mij (I wish ) die mij weer verwijt naar de verkeerde dingen te kijken en te lezen ....

heb ik dat goed gezien, een knietje in de maag of zo ... dat mag toch hé ...
Hmmm. ze mag niet bloeden, geen blauwe plekken, niet op het gezicht...

Begint me te klinken als een bdsm aflevering van jambers of goedele.....
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 16:40   #532
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee Herman dat weet ik niet, bij jou ginder mss maar hier niet. De Belgische wet primeert. Al ga ik niet ontkennen dat sommige moslims daar lak aan hebben.
Ik stel maar dat islam duidelijk stelt, dat de islam wet (hoe je die ook noemt: sharia, koran, ahadit of andere verklarende werken) per definitie stelt dat er geen wetten kunnen zijn, die de islam wetten tegenspreken, en dat in geval van verschillen tussen beide, de moslim wet de enige te volgen is.
Oud 18 januari 2007, 16:48   #533
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad: de koran of ahadit zijn daar zeer duidelijk over: allah's weet primeert. Punt.
'k Zal nog eens die tekst aanhalen vanuit Pakistan, want dat gebeurt NU:

Euh.... gelukkig wonen wij niet in een moslim-staat dus: onze wet primeert.
Yep.. dat klopt, nog altijd. Mijn punt is dat de islam een gevaar vormt, niet als de moslims in de minderheid zijn.
Pas als ze in voldoende mate geconcentreerd samen wonen, beginnen de problemen:

http://www.bestandworst.com/v/?id=91267
Hier haal ik het essentiele aan van dit artikel.
  • Britain's Commission for Racial Equality, Trevor Phillips, responded to the Telegraph poll by urging the 40 percent of his nation's Muslims who want part of the country ruled by Shari'a law
  • In February Australia's Federal Treasurer Peter Costello, said much the same, suggesting in a public speech that Shari'a advocates would feel more comfortable living in Saudi Arabia or Iran.
  • Immigrant to Norway Iraqi Mullah Krekar, a former leader of the Kurdish guerrilla group Ansar-al-Islam, has told Norwegians that "our way of thinking…will prove more powerful than yours"
  • In France, a public official was asked to meet with an imam at the edge of Roubaix's Muslim district out of respect for his declaration of the neighborhood as Islamic territory to which she had no right of access.
  • In Britain, imams have pressed the government to officially designate certain areas of Bradford as being under Muslim, not British, law.
  • In Denmark, Muslim leaders have sought the same kind of control over parts of Copenhagen.
  • And in Belgium, Muslims living in the Brussels neighborhood of Sint-Jans-Molenbeek already view it not as part of Belgium but as an area under Islamic jurisdiction in which Belgians are not welcome.
Maar allicht ben ik nog altijd te paranoia om dit gevaar in te zien.
Tijdens mijn dhimmie leven, had ik trouwens niet eens door dat de sharia gedeeltelijk is ingevoerd in Ontario....

En dus blijf ik herhalen dat de islam een bedreiging vormt voor onze Westerse samenleving. Gelukkig durven een Noorse, een Britse en een Australische minister al publiek stellen dat ze moeten verhuizen.
Zoals ik dus blijf stellen: zonder geweld als het kan (zie vorige zin!!!!) en met geweld als het moet.

Laatst gewijzigd door hermanvk : 18 januari 2007 om 16:52.
Oud 18 januari 2007, 16:54   #534
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Hmmm. ze mag niet bloeden, geen blauwe plekken, niet op het gezicht...
Dit zijn richtlijnen van een ideologie, die zich godsdienst noemt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Begint me te klinken als een bdsm aflevering van jambers of goedele.....
* diepe zucht *
Oud 18 januari 2007, 16:57   #535
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Yep.. dat klopt, nog altijd. Mijn punt is dat de islam een gevaar vormt, niet als de moslims in de minderheid zijn.
Pas als ze in voldoende mate geconcentreerd samen wonen, beginnen de problemen
Denk je dat ik me daar geen zorgen over maak?
De islam op zich vormt geen gevaar. Het is het soort allochtonen dat hier in grote hoeveelheid aanwezig is. Ik ken moslims die hen minstens even graag zien vertrekken als jij en ik.
Oud 18 januari 2007, 17:01   #536
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat ik me daar geen zorgen over maak?
De islam op zich vormt geen gevaar. Het is het soort allochtonen dat hier in grote hoeveelheid aanwezig is. Ik ken moslims die hen minstens even graag zien vertrekken als jij en ik.
En d�*t is nu eens een racistische uitdrukking!

Het gaat hem niet over de MENSEN, het gaat hem over de IDEOLOGIE.

Het NAZISME was een even verfoeilijke IDEOLOGIE als de islam, de Duitsers konden van ideologie veranderen, de hier wonende allochtonen ook.

Slechts door ideologie als onlosmakelijk met de "mens" te beschouwen bega je een daad van racisme en dat is hier verboden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 januari 2007 om 17:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 18:59   #537
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht

Da's een van de betere deze week !
Deze kromme redenering verder doorgetrokken, zijn er geen atoombommen op Japan gedropt, leven er geen Aboriginals downunder en heeft Gandhi simpelweg nooit bestaan omdat jij en ik dit slechts van overal hebben geleerd, maar nooit persoonlijk hebben ondervonden.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 19:22   #538
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
  • And in Belgium, Muslims living in the Brussels neighborhood of Sint-Jans-Molenbeek already view it not as part of Belgium but as an area under Islamic jurisdiction in which Belgians are not welcome.
Het is precies een hele tijd geleden dat jij nog in België hebt vertoefd, mijn waarde.

In het Brussel van mijn jeugd voelden Nederlandstaligen zich er allesbehalve thuis. Ze waren er helemaal niet welkom. Franstaligen beschouwden de stad als een gebied onder Franstalige jurisdictie. Van taalwetten hadden ze daar nog nooit gehoord.

Waar ligt nu het verschil? Vandaag is de positie van het Nederlands in Brussel zo mogelijk nog zwakker dan 30 jaar geleden. Alleen heeft het Frans een stevige concurrent bijgekregen: het Engels.

In het Brussel van mijn jeugd schroomden cafébazen er niet voor om een bordje aan hun raam te hangen met volgend bericht erop: "Interdit aux chiens et aux nord-africains".

Wat is nu het verschil? Krijgen we misschien vandaag de rekening gepresenteerd van wat er tientallen jaren lang misgroeid is mede door toedoen van het EIGEN VOLK!!!

Selectieve verontwaardiging noem ik dit! Alsof alle problemen rond "de islam" en "de moslims" losstaan van alle andere problemen.

Snap je nog altijd niet waarom ik je in de ruimte vind blijven lullen?

Sans rancune, overigens...

Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 18 januari 2007 om 19:22.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 21:57   #539
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is het soort allochtonen dat hier in grote hoeveelheid aanwezig is. Ik ken moslims die hen minstens even graag zien vertrekken als jij en ik.
Spijtig genoeg hebben uw vrienden dat nog niet zo vrijuit gezegd in de moskee of in enkele van de beschikbare mediakanalen ten lande.
Ik kan ze hiervoor dan ook geen verwijt geven, te weten de hieraan gelinkte en meestal onprettige gevolgen, maar het geeft mi. te kennen dat de koran-fundi's wezenlijk de allochtone boel runnen, onder de hier en in Europa aanwezige moslimgemeenschap.
Openlijke kritiek op enige koraninhoud of criminele moslims is not done binnen elke moslimgemeenschap, in tegenstelling tot het vrije en kritische woord dat bij uitstek een kenmerk is van een democratie. (tegenwoordig al precies wat minder..)

Is het daarom racistisch en wereldvreemd te noemen, dat steeds meer burgers hun stem gunnen aan een partij die al jaren hardop zegt wat blijkbaar niet alleen veel autochtonen denken, een partij die echter hiervoor poco-gewijs telkens weer wordt vermalen en uitgespuwd, notabene door diezelfde weirdo's die elke politieke discussie of debat hierover, kost wat kost, tot ten treure toe vermijden ?
Ook u en uw allochtone vriendenkring zullen door de passieve aanvaarding van deze misdadige poco-laksheid, daar vroeg of laat de dupe van worden.

Dank zij het superactieve non-beleid terzake van de Belgische en bij uitbreiding de Europese poco-maffia, hoef ik me alvast niet meer af te vragen onder welke maatschappelijke ideologie onze toekomstige (achter-) kleinkinderen zullen opgroeien.
De vraag is eerder of ze dan tegen die tijd en zonder al te grote spraak- of accentvervorming, de arabische taal machtig genoeg zullen zijn om als dhimmie te kunnen voldoen aan alle wensen van hun Eurabische meesters, insjalla...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 02:32   #540
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Da's een van de betere deze week !
Deze kromme redenering verder doorgetrokken, zijn er geen atoombommen op Japan gedropt, leven er geen Aboriginals downunder en heeft Gandhi simpelweg nooit bestaan omdat jij en ik dit slechts van overal hebben geleerd, maar nooit persoonlijk hebben ondervonden.
De atoombom is nooit gedropt, gandhi heeft nooit bestaan, en voor mij is Australië een even grote realiteit als the Land of Oz: iets wat ik enkel op TV heb gezien.

Enkel wat je zelf beleefd hebt is de realiteit, de rest is "ontleende realiteit", en van een lagere orde.

Er zitten nogal wat mensen op dit forum die nog puur in de ontleende realiteit leven.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 januari 2007 om 02:33.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be