![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen enige tijd geleden de president van een zichzelf democratisch land noemend doodleuk verklaarde dat "atheists can not be regarded als good patriots" kreeg ik behoorlijk wat kippevel. Dan druk ik mezelf nog zachtjes uit... (Voor het gemak van de discussie laat ik de achterliggende betekenis van de woordkeuze 'patriot' maar onaangeroerd). Religieus fundamentalisme behelst wel wat meer dan de zichtbare en tastbare bommenlegger.
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook in de VS (jouw democratisch land - noem het gerust bij naam), laat men het moslim fundamentalisme zijn gang gaan, wegens te afhankelijk van de olie.... Dan heb je nog niet goed rondgekeken in deze wereld: Efkes los uit de mouw (vrij recentelijk) -de Antwerpse ideoot met zijn zweepslagen, jongeren voor islam of zo -de roma zaal (nog altijd actieve draad) -indonesie: vrouwen worden zwaar aangepakt als ze zich niet aanpassen en hoofddoek dragen -het zuidelijke christelijk soedan is in de laatste decennia gedecimeerd ten 'voordele' van islam -het doden van Fortuyn en efkes zijn naam hier vergeten -September 11 en alle vorige bomaanslagen enz. enz. enz. Als het even met een veelzeggende cartoen mag:
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() De opgevoerde tekst is totaal ongeloofwaardig, het is gewoon taqiya.
Er is ook GEEN BRONVERMELDING, noch een auteur en de feiten in de realiteit bewijzen net het omgekeerde. Bovendien is het in tal van vermoemde landen VERBODEN om zich tot een andere godsdienst te bekeren of de islam af te vallen. In sommige landen (zoals onder meer Marokko, Oezbekistan) staat dit zelfs in de grondwet ingeschreven en wordt bekering met gevangenisstraf bestraft. In Marokko werd onlangs iemand opgepakt omdat hij jongeren tot het christendom wilde bekeren. In Oezbekistan werden protestantse missionarissen het land uitgezet, omdat missionering er verboden is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ity#From_Islam Uiteraard neem ik het aantal - miljoenen - eerder met een korreltje zout, om niet te zeggen een hele zak vol. Maar in bepaalde werelddelen verliest de islam wel degelijk aanhang. West-Afrika bijvoorbeeld, waar de islam altijd een redelijk milde en liberale implementatie heeft gekend. Berbervrouwen lopen bvb. zelden gesluierd. En in Senegal, waar toch 94% van de bevolking moslim is, kan je als christen ongegeneerd over straat lopen, mét kruisje en al, zonder dat je hiermee last krijgt; je mag er ook een kerk binnenlopen, net zoals je dat hier doet. In zulk "liberaal" milieu kan ik er inderdaad inkomen dat moslims zonder ook maar het minste risico ex-moslims kunnen worden. De relatief liberale islam van West-Afrika (en van andere moslimlanden) staat evenwel de laatste tijd meer en meer onder druk. De Saoedische wahabieten sturen hun zonen immers niet alleen naar West-Europa, waar die importimams zeer zwaar bijdragen tot een radicalisering, maar ook naar West-Afrika. Die importimams moeten de islam in die ver afgelegen gebieden weer op het "juiste spoor" brengen. Wat dat "juiste spoor" inhoudt belooft niet veel goeds... Zeker niet voor moslims die een bekering tot een andere overtuiging overwegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Staat dus lijnrecht tegenover het feit dat het moslim noorden een slachting heeft aangericht in het niet-gelovige (christen en 'heidens') zuid gedeelte. Volgens het gekende procede, waarmee islam in zijn beginjaren de hele noord afrikaanse kust en turkije bevoorbeeld heeft 'bekeerd'. En waar er ook (al) moslims zijn, die zullen geen duimbreed in de weg leggen van hun extremistische broeders, want dat zijn en blijven ze onder mekaar: moslim broeders. Vandaar het probleem met 'gematigde' moslims: dat is een zwijgende massa, dat bij de minste noodzaak lijnrecht tegen het gastland gaat ingaan, met terreur en geweld als het moet. Trouwens als je daaraan twijfelt, moet je maar eens gaan kijken bij de landen waar de islam 'winst' maakt en 'bekeert'. Je moet maar eens zien wat islam fundamentalisten allemaal mogen zeggen en doen in naam van de godsdienstvrijheid.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 15 januari 2007 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() van de drop in een strontregen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of burgerlijke vrijheden nu beknot worden in naam van Allah of in naam van God of in naam van Huppeldepup, het maakt niet uit, ze worden beknot. Punt. Of men wordt vermoord in naam van Allah, in naam van God of in naam van Huppeldepup, het maakt niet, men wordt vermoord. Punt Je mag je gerust focussen op enkel en alleen de islam, ik bekijk liever het grotere geheel, zijnde religieus fundamentalisme tout court. En dat laatste omvat wel wat meer dan de zichtbare exponent, zijnde de bommenlegger.
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En focus jij gerust op een groter geheel, mij niet gelaten. Niet komen wenen als dat kleiner geheel je te pakken heeft.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Soedan is de bekering naar de islam inderdaad met geweld gebeurd. De bekering of (gedwongen) islamisering is al gebeurd in de jaren negentig, zodat er nu nog weinig christenen overblijven. Meer dan tien jaar geleden was de scheidingslijn het noorden met de islamitische Arabieren (twee derden) en het zuiden met de zwarte Afrikanen (christenen en animisten). De godsdienstoorlog, gecombineerd met politiek-economische motieven: de strijd om de vruchtbare Nijldelta en de oliebronnen in het zuiden, decimeerden het aantal christenen. De trotse Dinka-bevolking in het zuiden werd beroofd van haar kudden, geplunderd, weggedreven, met dwang bekeerd, vermoord. Wie meer wil weten over de situatie in Soedan kan beter de boeken van journaliste Els De Temmerman lezen (de hoorn van de waanzin). Els werkte in Soedan. Uit Afrika, een continent in beweging Els De Temmerman (uitg. icarus) Sluiers en geweren voor de jihad pg.188-189 oktober 1993 Santina is al ontelbare keren door de volkspolitie van Khartoen opgepakt. de ene keer omdat ze een spijkerbroek droeg,dan weer omdat ze een blouse in westerse stijl droeg. 'Ik ben geen moslim', antwoordt ze haar ondervragers telkens weer vastberaden. 'Dit is ook mijn land, jullie moeten mij niet vertellen wat ik wel of niet mag dragen.' 45 zweepslagen is de straf in Soedan voor onfatsoenlijke kledij, overspel of het drinken van alcolhol. De maatregel is een onderdeel van de stille , MAAR INGRIJPENDE ISLAMISERING DIE ZICH VOLTREKT IN DE STEDEN EN DORPEN VAN NOORD-SOEDAN. Het regime van Omar el Bashir dat de macht greep in 1989 maakt er geen geheim van dat het de 'islamitische revolutie' -Iran stijl- wil uitdragen op het Afrikaanse continent. De sharia is weer van kracht, met straffen als geseling, amputatie voor diefstal en kruisiging voor religieuze afvalligheid. Nieuwe moskeeën rijzen overal uit de stoffige straten. Arabisch is sinds kort de verplichte taal van het onderwijs. De verzen van de koran worden er van in de kleuterklas ingeprent. EEN JIHAD, HEILIGE OORLOG, IS AFGEKONDIGD TEGEN DE CHRISTENEN EN DE ANIMISTEN VAN HET ZUIDEN, ZELFS TEGEN DE MINDER PURE MOSLIMS VAN DE NUBA-BEVOLKING IN DE BERGEN. Ambtenaren en studenten in Noord-Soedan worden verplicht een militaire en religieuze opvoeding van twee maanden te volgen, waarna ze naar het front kunnen worden gestuurd. Op televisie worden gesneuvelde soldaten als 'martelaren voor de islam' gehuldigd. Gesluierde schoolmeisjes leggen hun geweren voor de camera's en roepen 'allah is groot'. T=Tahoma[/FONT]Het nationaal islamitisch front, dat het land bestuurt is doorgedrongen tot alle domeinen van het openbare leven. Aanhangers van het front hebben sleutelposities ingenomen in het leger,, het gerecht, de openbare diensten, ze beheren de islamitische rechtbanken en islamitische veiligheidsdiensten. 'Dit systeem is gebaseerd op fysiek en psychisch geweld', zegt een opposant... (cfr. Ook in Antwerpen nemen steeds meer fundamentalisten posten in bij de politie, districtsraad en gemeenteraad, in ziekenhuizen, gerecht (veel fundi's studeren niet voor niets rechten...) T=Tahoma] # [/FONT]Darfur In Darfur werd verkrachting de voorbije jaren op grote schaal als oorlogswapen gehanteerd. En dat is nog altijd zo. Getuigen vertellen hoe meisjes van nog geen acht groepsverkrachtingen ondergaan, zelfs in de vluchtelingenkampen waar families bescherming zoeken. De daders, voornamelijk leden van de pro-Arabische Janjaweed-milities die van de Soedanese islamitische regering de vrije hand krijgen om de zwarte bevolking van Darfur te decimeren, blijven straffeloos. Hoezeer de Soedanese dictator Omar al-Bashir de buitenwereld onwetend tracht te houden van wat er in zijn land gebeurt, dit keer weten we het maar al te goed. Bert Claerhout in tertio ( 2/12/06) In elf deelstaten van Nigeria is sinds enkele jaren de sharia ingevoerd, waarbij steniging de tot de dood erop volgt, de straf is voor overspelige vrouwen (cfr. Amina ) Laatst gewijzigd door Neptunus : 17 januari 2007 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() In moslimlanden is er GEEN respect voor andersgelovigen en wordt alles in het werk gesteld opdat andere godsdiensten zich niet zouden kunnen verspreiden.
Remi Hauman Sinds de wereldwijde heisa over de Deense Mohammed-cartoons is het onder vertegenwoordigers van Europese moslims meer dan ooit bon ton op te komen voor ‘respect’: respect voor hun profeet en voor hun religie. De woorden ‘discriminatie’ en ‘racisme’ worden daarbij soms politiek misbruikt, vindt Remi Hauman. Hij belicht enkele ‘gebruiken’ in de islamwereld en trekt daaruit conclusies. Jihad In de meeste islamlanden zijn er jihad-aanslagen van radicale bewegingen op onschuldige andersgelovigen: op christenen en boeddhisten in Indonesië, op boeddhisten in Thailand, op hindoes in India en Kasjmir, op joden in Israël, op kopten in Egypte, op Assyriërs in Irak, op christenen in de Filippijnen, Pakistan, Soedan en Nigeria, enzovoort. Al die bewegingen zijn gedreven door dezelfde religieuze ideologie, die ze halen uit islamitische basisteksten als de koran, de soenna – tradities over de profeet – en de sira – biografieën over de profeet. Van dat fenomeen bestaat geen christelijke of andere variant. Sharia In Pakistan moet je in strafzaken maar de helft van de boete betalen als een niet-moslim betrokken is. De getuigenis van een niet-moslim is ongeldig, wat hem weerloos maakt in alle geschillen met moslims. In Iran geldt een soortgelijke wetgeving. Dat is geen hedendaags fantasietje van de desbetreffende regimes, maar wel een traditioneel onderdeel van de sharia of islamitische wet. In alle islamlanden, behalve in Turkije, komen allerlei discriminaties voor op niet-moslims wegens de sharia(geïnspireerde)-wetgeving. Dhimmitude In bijna alle islamlanden hebben niet-moslims, al dan niet officieus, een vernederend tweederangs statuut. In Turkije bijvoorbeeld mogen autochtone christenen officieel geen kerken bouwen en ondergaan ze zware tegenwerking om ze te mogen herstellen. In Egypte worden ze zelfs tegengewerkt voor het bouwen van een toilet of het herschilderen van een muur. Een regel die teruggaat op het pact van ‘Umar – een overgaveverdrag voor door de jihad veroverde gebieden – uit de zevende eeuw. Een ander voorbeeld is de vervolging van elke vorm van evangelisatie. In MAROKKO bijvoorbeeld is dat officieel verboden onder ARTIKEL 220 van de STRAFWET. Daardoor is het in de praktijk verboden de bijbel in het Arabisch of Berbers te verspreiden en worden BEKEERLINGEN DOOR DE POLITIE OPGEPAKT EN OPGESLOTEN. Jodenhaat In de hele islamwereld bestaat anti-joodse propaganda van religieuze leiders en media die wat dehumanisering betreft niet onderdoet voor Der Stürmer. Typisch islamitisch is het voorstellen van joden – gebaseerd op koranverzen (soera 5:60; 2.65; 7:166) en enkele hadith – als ‘de afstammelingen van apen en varkens’. In Iran werd onlangs de Protocollen van de wijzen van Sion verfilmd en uitgezonden op de staatstelevisie. Holocaustontkenning is gangbaar in Egypte, Jordanië, Syrië, Iran en Saudi-Arabië. Het is onjuist en opruiend individuele moslims te identificeren met die korte probleembeschrijvingen. We moeten er evenwel zonder complexen over nadenken en er conclusies durven uit trekken. Geen enkele moslim waar ook ter wereld ondervindt het globale patroon van zware verdrukking en vervolging dat andersgelovigen in islamlanden moeten ondergaan als gevolg van islamitische wetten of tradities. Als er in het Westen dan toch maatschappelijke wrijvingen met moslimpopulaties ontstaan, zijn die nooit christelijk geïnspireerd. Allochtone moslims in het historisch niet-islamitische Westen – het resultaat van dertig jaar (volg)migratie – hebben gelijke burgerrechten als de autochtone bevolking. Iets wat bijna geen enkele historische niet-moslimpopulatie in de islamwereld kan zeggen. Als sommige moslims respect opeisen voor hun religie, moeten we hen wijzen op die grote discrepantie tussen de westerse realiteit en de realiteit in islamitische landen. Het zal hen wat meer bescheidenheid en zin voor proportie bijbrengen. Moslims hebben als staatsburgers en gelovigen recht op spontaan respect, dus ook voor hun religieuze symbolen. De vraag is evenwel of iets beledigend of alleen kritisch is bedoeld. Kritiek op vele politieke en maatschappelijke problemen in de islamwereld kun je immers niet loskoppelen van de islamitische religie, zowel als rechtssysteem of als doctrine, soms zelfs tot op het voorbeeldgedrag van de profeet. Zo was de cartoon van Mohammed als terrorist alleen een aanklacht op het wereldwijde jihad-geweld en het gewelddadige gedrag tegenover niet-moslims en opponenten. Door in Europa een zinloze showvertoning op te zetten over ‘vrije meningsuiting’ enerzijds en ‘islamofobie’ anderzijds, heeft men nagelaten te praten over wat de cartoon wou aanklagen. Wie soortgelijke kritiek probeert af te dreigen met culpabiliserende praatjes over ‘gebrek aan respect’, laat staan door anti-blasfemiewetgeving zoals in Engeland, kan evengoed ineens zijn vrouw gesluierd de straat op sturen en stukken sharia incorporeren in ons rechtssysteem. Want waar we nu ‘uit respect’ niet over durven te praten, daar zullen we alleen maar meer problemen mee krijgen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]()
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zever in pakskes...
en waarom gaan ze naar afrika en arme asia?? ![]() ![]() ![]()
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 27 januari 2007 om 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je nog leeft dan, mag je die persoonlijke ervaring komen delen op het forum. Ik kijk er al naar uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Uiteraard. Het probleem met de islam is niet dat er 5 terroristjes zijn. Of 50 of 500. of 5000.
Het probleem is dat islam van ALLE moslims eist dat ze terroristen zijn. De overgrote meerderheid terroriseert gewoon enkel hun eigen familie : http://www.sltrib.com/news/ci_5066270 En kijk eens wat een steun dit heeft : http://youtube.com/results?search_qu...&search=Search |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() She says her husband has "threatened to take her children out of the country if she ever tried to end the relationship" and has confiscated her "green card," ID and passport, the petition states.
The imam's representative maintained that these issues run much deeper than a story about domestic strife. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Ex-moslim gemarteld na bekering tot het christendom in Nigeria
Sardauruwa Sashi uit de Nigeriaanse deelstaat Niger kwam begin dit jaar tot het geloof in Christus. Op 21 september werd hij in zijn woonplaats Paiko door de politie opgepakt, vier dagen opgesloten en vreselijk gemarteld. Hij was naar de stad gegaan om maïs te malen toen agenten hem zagen. "Ze bevalen me om in hun auto te stappen. Op weg naar het politieburaeu vroegen ze me of ik moslim was. Ik zei dat ik dat wel was geweest, maar dat ik nu christen ben. Op het bureau droegen ze me op islamitische teksten en gebeden op te zeggen. Dat deed ik. Toen vroegen ze waarom ik me had bekeerd. Voor ik antwoord kon geven, werd ik met stokken en knuppels geslagen. Ik dacht dat ze me zouden doodslaan." Drie christelijke schoolmeisjes onthoofd op Sulawesi In de buurt van Poso (Indonesië) zijn op 29 oktober drie Indonesische meisjes aangevallen en onthoofd. De meisjes zijn lid van de protestantse kerk van Indonesië en waren onderweg naar hun christelijke school. In het veld werden zij aangevallen door zes gemaskerde en in het zwart geklede mannen. Een meisje wist te ontsnappen door in een ravijn te springen. De andere drie werden ter plaatse onthoofd. Eén hoofd werd ter plaatse gedeponeerd voor een kerk in Poso. De andere twee in de buurt van een politiebureau. Tien dagen later raakten twee 17-jarige schoolmeisjes zwaar gewond toen zij vanuit een hinderlaag beschoten werden. In mei jl. verloren nog 22 christenen het leven bij een bomaanslag op een markt in Tentena. Verkracht christenvrouw zweert geloof niet af in Pakistan. Omdat vrowuen in Pakistan weinig rechten hebben zijn zij dikwijls slachtoffer van seksueel geweld. Christenvrouwen zijn helemaal een gemakkelijke prooi en de daders werden zelden gestraft. Begin september is Ribqa Mabqa ontvoerd en misbruikt door twee mannen. Ze dreigden haar te doden als ze zich niet bekeerde tot de islam en werd bovendien, verschillende malen verkracht. Ribqa antwoordde dat ze liever doodging dan dat ze haar geloof in Christus zou afzweren. De volgende dag werd ze naar een andere man gebracht die haar nog drie dagen vasthield. Ook hij verkrachtte haar meermaals, en liet haar daarna los. Ribqa had de moed om klacht in te dienen. In Pakistan zijn vrouwen die hun eer zijn kwijtgeraakt niets meer waard en veel verkrachte vrouwen durven niet uikomen voor wat hen is overkomen. De familie van Ribqa wordt nu door moslims onder druk gezet om haar aanklacht in te trekken. Haar jongere broers en zussen zijn van school gehaald omdat ze voortdurend werden gepest. Een verdachte die werd opgepakt en kon ontsnappen, bedreigt Ribqa nu telefonisch. Bron: Open Doors www.opendoors.nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() ...allemaal oud petatten nieuws.
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 29 januari 2007 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() ...oeps of toch ni...
![]()