![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit zag een tv programma waarin een allochtoon, die onderdirecteur was in een bedrijf, getuigde dat zijn directeur hem afraadde om allochtonen aan te werven, pure discriminatie dus. Ik ben mij altijd blijven afvragen hoe de man onderdirecteur geworden was bij zo’n racistische directeur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste migranten waren nu eenmaal grotendeels laag geschoold. Dat hun eerste nakomelingen het eveneens moeilijk hadden om een goede opleiding te volgen lijkt mij ook aannemelijk. Laten we hopen dat de huidige en komende generaties het beter doen. Ik merk trouwens dat bij Ford Genk wel degelijk allochtone mensen werken en dat zijn er nog van de eerste en tweede generatie. Ook in andere bedrijven zien we ze meer en meer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bedoel je nu vooral dat de werkgever de gastarbeiders hebben aangetrokken en de staat deze heeft binnengelaten om rechtstreeks door te kunnen schuiven naar de werkloosheidsuitkering? ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik durfde deze gedachten nog niet bij mezelf toelaten, tot hij en Bobke in een ander topic het hierover hadden. En ik ben er vrij zeker van dat hij het bij het rechte einde heeft circe. De vreemdemingen zijn naar hier gehaald om de lonen hier te kunnen drukken en de mensen hun mondigheid af te nemen. Om zeker te zijn van werkloosheid moeten die vreemdelingen inderdaad naar hier geïmporteerd worden en liefst in een continue stroom. Turken, Marokkanen, illegalen, maakt niet uit, als ze maar goed kweken en ervoor zorgen dat de kleine mannetjes tegen mekaar opgezet worden. Dan is het OK voor Jantje Kapitaal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#248 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
D�*�*r was nooit hetzelfde effect mee bereikt geweest.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo vind ik dat iemand vanuit het niets tot mega-miljonair mag uitgroeien. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Bill Gates en een David Bowie. Waar ik wél tegenstander van ben is dat die mega-fortuinen, eens dat ze verworven zijn, omgezet worden in generatie-rijkdom die enkel ten goede komt aan een handvol toevallige erfgenamen. Ik vind dus dat na iemands overlijden het grootste deel van het fortuin dat hij vergaard heeft weer eigendom moet worden van de gehele gemeenschap. Dat principe noem ik dan "post-mortem belasting". Lijkt me de eerlijkste vorm van belasting en je hindert er de individuele ontplooiing van de mens niet mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat jullie toch iets uit het oog verliezen.
Stel dat werkgevers inderdaad gastarbeiders aantrekken omdat er genoeg werklozen zouden zijn om de lonen te drukken. De aanwezigheid van die mensen betekent ook een niet te onderschatten meerkost aan onderwijskosten, gezondheidskosten, leeflonen, huisvesting, afvalverwerking, verkeersproblemen enz…. Dat heeft dan ontegensprekelijk zijn weerslag op de loonkost van de bedrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Filosoof? Jij schaart je dus achter die grootkapitalistische machten die er geen graten in zien om steeds maar weer nieuwe mensen aan te trekken om het leger werklozen te laten vergroten?
Ik heb je namelijk nog geen enkele kritiek horen leveren op het vrijblijvend toelaten van importhuwelijken vb. Bovendien ben je voorstander van vreemdelingenstemrecht waarbij je het tijdelijke leger werklozen dat inspraak heeft nog wil uitbreiden? Enige vorm van inburgering zodat men s�*men tégen die grootkapitalistische stroming in kan gaan, is voor jou uit den boze, heb ik begrepen. Liever zie je nog dat het bestaande sociale systeem hoe langer hoe meer uitgehold wordt, ten believe van het grootkapitaal dat door de import van meer werklozen de loonkosten wil laten dalen. Ben je er zeker van dat jouw pensioen nog betaalbaar zal zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
importhuwelijken zijn een tijdelijke privézaak, op kleine schaal, en dus niet terzake doende. In het beste geval verjongen ze onze maatschappij, wat dan weer mijn pensioen betaalbaar kan maken... ![]() vreemdelingenstemrecht zal weinig veranderen, net zo min als het vrouwenstemrecht iets veranderde.. Inburgering heeft met die problematiek niets te maken en zal sowieso gebeuren, slechts het ritme en de opgeroepen weerstand bij de betrokkenen), tgv de dwang) zullen verschillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe verklaar je het wegtrekken van bedrijven naar lage loon landen ? Wie gaat winsten genereren zonder ondernemingen ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De haast en de druk van aandeelhouders om KT resultaten te behalen. zolang er hier een markt is zullen er winsten gegenereerd worden, of die markt nu kristelijk of islamietisch is.... Alleen maar hopen dat men eindelijk gaat inzien dat een deflatoire politiek wel winst geeft op KT maar de koopkracht vermindert en dus ook de winsten... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe gaan werklozen uw pensioenen betalen ? Citaat:
Voor zover ik weet kan dit voor een stijging van 2% zorgen voor de SP. Toch niet onbelangrijk vind ik. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder winsten géén inport. |
||||
![]() |
![]() |