![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.frontpagemag.com/Articles...e.asp?ID=15983 Misschien was de 4 jaar een beetje overdreven, maar 10 jaar, daar vind je wel aanduidingen van: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat worden uren werk, om een en ander te catalogeren, maar ik ben van plan daar desnoods een levenswerk van te maken.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 31 januari 2007 om 18:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik volgde Yahya even in zijn stelling dat Jezus een moslim is. Een stelling waar ik het niet echt mee eens ben, maar zo belangrijk is dat niet. Voor mijn part mogen de islamieten jezus een moslim noemen, als ze dat leuk vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 31 januari 2007 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 31 januari 2007 om 20:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||
|
![]() Het woord "moslim" is een afscheuring van het woord "aslama" wat gewoon overgeven betekent, ieder gelovige die zich in dienst stelt van de almachtige (volgens de regels van de islaam) noemt men "een moslim",.
Maar, ieder gelovige die zich in dienst stelt voor de almachtige is ook iemand die zich overgegeven heeft aan het geloof, alleen is deze benaming anders, zo noemt men de joden; "jahoed" (alladiena hadou :degene die de gids "van de almachtige" volgden), en de christenen; "nasaara" (alladiena qalou innaa nasaara; degene die zeiden wij zijn uw helpers ),. http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/061.qmt.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 31 januari 2007 om 20:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Minister
|
![]() Ik heb daar in principe ook geen problemen mee, maar als dat idee doorgang vindt, dan is plots de hele islam ook zo'n vreselijk vredelievende ideologie, wat ze dus duidelijk niet is.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
|
![]() Het godsbeeld van de Islam is moderner dan die van de joden en christenen. Maar de islam blijft wel iets voor de domme massa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
De Koran hecht op herhaaldelijke plaatsten veel aandacht aan het bestaan van "hypocrieten". Zij die alles doen voor de schone schijn, maar in feite aan de essentie van het geloof, zijnde een oprecht en zuiver hart hebben, voorbijgaan ... Lees zelf wat de Koran zegt ... 2.8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn." 2.9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en beseffen dat niet. Citaat:
Ook hier wordt u terechte opmerking gestaafd in de Koran. Er staat: "Zij die geen geloof hechten aan God en Zijn gezanten en die tussen God en Zijn Gezanten onderscheid willen maken en zeggen: "Wij geloven in sommigen maar in anderen niet" en die een tussenweg willen nemen, dat zijn zij die in waarheid ongelovig zijn. Voor de ongelovigen hebben wij een vernederende bestraffing klaargemaakt. Zij die geloven in God en Zijn gezanten en tussen hen geen enkel onderscheid maken; dat zijn zij aan wie Hij hun loon geeft. God is vergevend en barmhartig." (Koran 4:150-152) Laatst gewijzigd door Ciccio : 1 februari 2007 om 10:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo geloven moslims niet in zo ongeveer alle parabels van Jezus, bijvoorbeeld de parabel die zegt vrouwen niet te stenigen. De parabels over wie wel en niet het recht heeft om te oordelen, enzovoort. Dus is dat geloven in Jezus ? Nee. Laatst gewijzigd door tomcpp : 1 februari 2007 om 10:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Alleen, is het niet compatibel met de Islam. Het is op geen enkele manier, hoe je het nu wil draaien of keren, in overeenstemming te brengen met het Heilige Schrift (in casu de Koran). Niet naar letter, noch naar geest! En ik vind het jammer dat ik niet meer tijd heb, om het vers te citeren. Maar HERHAALDELIJK, wordt er in de Koran benadrukt, dat je alleen verantwoordelijk bent voor je eigen daden, en niet kunt gestraft worden voor andermans daden! Dus een vrouw, die verkracht wordt, zal niet voor de verkrachting aangesproken worden ... Citaat:
U legt leugens in de mond van de moslims, door te zeggen, dat men alleen geloofde dat Jezus bestond, en verder niets. Wel, dat is dan Uw kijk op de Islam. Maar het is per definitie on-Islamitisch! Ik zeg altijd: "Wat is er Islamitischer dan de Koran?" Laten we dan eens volgend vers onder de loep nemen, en kijken wat er wordt gezegd ... Het is alles zeggend: 5.110. Wanneer God zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, gedenk Mijn gunst aan u en uw moeder, toen Ik u met de geest van heiligheid versterkte, dat gij als kind en op middelbare leeftijd tot het volk spraakt en toen Ik u het Boek en de wijsheid en de Torah en het Evangelie onderwees en toen gij door Mijn gebod uit klei de vorm van een vogel maakte, dan er in blies en het een vogel werd door Mijn gebod; en toen gij de blinden en de melaatsen door Mijn gebod hebt genezen en de doden opgewekt; en toen Ik de kinderen Israëls er van weerhield, (u te doden), toen gij met duidelijke tekenen tot hen kwaamt en degenen onder hen die verwierpen, zeiden: "Dit is niets, dan klaarblijkelijke tovenarij." 5.116. En wanneer God zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, heb je tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast God,'? zal hij antwoorden: "Heilig zijt Gij! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zoudt Gij het zeker hebben geweten. Gij weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. U bent de Kenner van het onzienlijke. Deze twee verzen, zijn in een notendop, de hele Islamitische visie op Jezus, de zoon van Maria. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor christenen is het natuurlijk van prioritair belang dat Jezus zowel god zelf is, als de zoon van god ----> wordt niet door islam aanvaard.
Bovendien is voor christenen Jezus gestorven aan het kruis en terug opgestaan uit de dood ----> wordt niet door islam aanvaard (hij is niet gekruisigd, maar ook niet helemaal dood meen ik). Dit lijkt me toch wel een wezenlijk verschil?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ha ja? vertel me eens in welke stroming?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() Het heeft weinig zin met iemand als Visjnu te discussieren. Ja er zijn zotten die rare dingen denken. Ja sommigen daaronder noemen zich christenen. Dat dat radicaal tegen de bijbel is enzovoort stoort Visjnu natuurlijk niet. En dat soort mensen mag gebruikt worden om het Christendom aan te vallen natuurlijk.
Maar hetzelfde voor de islam mag natuurlijk niet. Dat alle moslimregeringen fysiek geweld gebruiken tegen christenen en massamoord tegen boeddhisten en anderen heeft op geen enkele manier met de islam te maken natuurlijk. In dat verband waar is die topic over racisme naartoe ? Laatst gewijzigd door tomcpp : 1 februari 2007 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() Ik ook. Ik zeg daar meteen bij "wat is er racistischer en gewelddadiger dan de koran ?"
![]() Sura (2:191) - And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution [of Muslims] is worse than slaughter [of non-believers] Sura (2:244) - Then fight in the cause of Allah, and know that Allah Heareth and knoweth all things. Sura (2:216) - Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not. Sura (3:56) - As to those who reject faith, I will punish them with terrible agony in this world and in the Hereafter, nor will they have anyone to help. Sura (3:151) - "Soon shall We cast terror into the hearts of the Unbelievers, for that they joined companions with Allah, for which He had sent no authority." This speaks directly of killing Christians, since they believe in the Trinity (ie. what Muhammad incorrectly believed to be 'joining companions to Allah'). Sura (4:74) - Let those fight in the way of Allah who sell the life of this world for the other. Whoso fighteth in the way of Allah, be he slain or be he victorious, on him We shall bestow a vast reward. Sura (4:76) - “Those who believe fight in the cause of Allah…” Dit zijn de eerste 4 hoofdstukken nog maar he. Het gaat, zoals jij waarschijnlijk wel weet, nog een pakske verder dan dees. Laatst gewijzigd door tomcpp : 1 februari 2007 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||||
Minister