![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Die scholen komen hier (in Nederland) regelmatig negatief in het nieuws en men kan niet echt spreken van een succes.
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Om het nog maar niet te hebben over de percentages recidivisten, en absolute cijfers van onschuldig ter dood veroordeelden en "ongevallen" in gevangenissen en bootcamps. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In elk geval vreemd dat men dergelijke discussies binnen Vlaams Belang zo laat zien aan de buitenwereld. Heeft men al uitgevochten wie er aan het raampje mag zitten?
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Pedofielen horen niet in een gevangenis, psychopatische moordenaars ook niet. Veel moordenaars handelen eigenlijk perongeluk zeer emotioneel, ik zie geen reden om zo'n mensen 20 jaar op te sluiten, natuurlijk zijn instellingen om na te denken over uw daden dan niet slecht maar of dat dat echt moet zoals nu. Uiteindelijk volg ik De Sade ook wel een beetje, moord komt onze soort niet niet ten goede, alé het maakt op langere termijn gezien weinig uit, en als u dan zou stellen dat het niet bestraffen (waar ik cru gesteld nog voorstander van zou kunnen zijn als de samenleving wat 'gelukkiger' was) moord aan zou moedigen, durf ik dat trouwens ook betwijfelen.
Soit, ik zie eigenlijk niet veel nut in gevangenissen, dat mensen uit de maatschappij in bepaalde mate geïsoleerd moeten worden na een misdaad, kan ik inkomen, dat ze jaren zonder uitzicht in een donker hol niets moeten zitten doen, snap ik niet goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Echter, voor eventuele jeugddelicten kan een gevangenisstraf wel nuttig zijn. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Leuk.
Citaat:
Citaat:
Jeugddelicten voorkomen door uitsluiting, nihilisme en armoede tegen te gaan, is volgens mij nog veel nuttiger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Alleszins, aan een straf voor de moordenaar gaat het slachtoffer ook niet veel meer hebben, zijn naasten wel uit een soort wraakgevoelens maar eigenlijk is daarmee hun verdriet niet weg, maakt dus niet veel uit m.i. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Gouverneur
|
![]() Wie is er dan geholpen ?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen: de maatschappij, alle individuën/groepen binnen een maatschappij. We zijn immers een moordenaar/pedofiel kwijt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dan had je nog een actief lid van de maatschappij erbij gehad. Citaat:
Dit zijn enquêtes en onderzoeken die in Amerika zijn uitgevoerd, en waar nog te weinig gehoor aan werd gegeven. Citaat:
En als die winkelbedienden eerst schoten ? Citaat:
Citaat:
En je bent de "sociaal onaangepaste" vergeten ![]() Laatst gewijzigd door Ozymandias : 14 februari 2007 om 11:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
[quote]Dus hier verschijnt de eerste uitzondering al...[quote] Uitzondering? Er is toch een wereld van verschil tussen iemand die handelt uit zelfverdediging en iemand die iemand owv zijn portefeuille neerschiet. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Savatage : 14 februari 2007 om 12:10. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kan je net zo goed tegen gevangenisstraffen zijn, want een onschuldig iemand kan ook tot 50 jaar cel veroordeelt worden. Citaat:
Citaat:
Stel persoon A wil persoon B met een mes neersteken, en persoon B doodt persoon A met een geweer uit zelfverdediging. Persoon B is dan toch geen slachtoffer volgens u? [quote]Ja, maar de man was binnengelopen met het doel een gewapende overval te plegen, en wou die mensen zelf vermoorden. Dus hij zocht het zelf ? Of niet ?[quote] Er is een verschil tussen van plan zijn om mensen te vermoorden en ook effectief mensen vermoorden. Naargelang de gebeurde feiten moet de straf bepaald worden, niet naargelang de intenties. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja, volgens mij is hij een slachtoffer. Net als persoon B. Ik stel alleen maar vast dat je zegt dat het voor het slachtoffer niks uitmaakt waarom hij gestorven is, maar in dit geval maakt het plots wel uit ? Als het toch écht niks uitmaakt, dan moet je consequent zijn en persoon B de doodstraf geven. Hij heeft namelijk iemand gedood. Punt. Waarom doet niet terzakken volgens jou. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik weet niet, 'sociaal onaangepast' is ook iets waarmee een samenleving rekening kan houden, ipv de 'sociaal onaangepaste' te willen gaan 'breken' (waar daar komt dat intergreren dan vaak op neer.)
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 14 februari 2007 om 14:10. |
![]() |
![]() |