Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 14:38   #1
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard Zege- en Propagandabulletin N° 2

De oorlogshandelingen in Irak en Afghanistan laten het beste verhopen voor het verzet en wijzen erop dat de bezettingstroepen geen enkele controle hebben over de feiten ter plaatse.

De ratten verlaten het zinkend schip: terwijl de zgn. president van Irak, Jalal Talabani het land verlaten heeft om in Jordanië wat op rust te komen, wordt de vice-president [SIZE=2]Abdul Mahdi [/SIZE]het mikpunt van een aanslag die hij ter nauwernood overleeft. Dit keer.
Opmerkelijk feit: de aanslag vond plaats in het Ministerie van Openbare Werken en behalve de vice-president werd ook de minister van openbare werken gewond.
Zoals we weten bevindt het ministerie zich binnen de hevig versterkte Groene Zone. In theorie de enige plaats waar de bezettingstroepen en hun collaborateurs veilig zijn. Quod non, dus. Hieruit blijkt dat de bezetters en hun collaborateurs zelfs geen controle hebben over wat er binnen de Groene Zone gebeurt.

Het is inmiddels ook al duidelijk dat de derde poging van de bezetters om de controle over de hoofdstad te heroveren, op een mislukking uitdraait. De aanslagen gaan gewoon verder en de kritiek op de VS van de Shiieten, vooral Al-Sadr, klinkt met de dag luider. De heikele 'coalitie' hangt nog meer aan een draadje dan voor het tot mislukken gedoemde offensief.

Op hetzelfde moment is in Afghanistan Dick Cheney het doelwit van een bomaanslag. De vice-president van de VS werd het mikpunt van een aanslag terijl hij op bezoek was in de Bagram luchtmachtbasis van de bezetters. Bagram is - net als de Groene Zone in Baghdad - een zwaar versterkte burcht waarvan men dacht dat ze veilig was. Quod non. Volgens de leugenachtige VS vielen er drie dodelijke slachtoffers, meer betrouwbare bronnen spreken van een 20tal.

Eén conclusie die we kunnen trekken: de bezetters hebben geen enkele controle over de gebieden die ze bezetten en zelfs de meest veilig gedachte bases liggen onder vuur terwijl ook de meest hooggeplaatste personen hun leven niet meer veilig is.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:42   #2
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Wat een lachwekkend gezever;bij stalin hadden ze u goed kunnen gebruiken.Nestbevuiler en verrader eerste klas.Uw menslievendheid is duidelijk ook niet meer dan façade.Simplistische en ongeloofwaardige propaganda.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:43   #3
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Wat een lachwekkend gezever;bij stalin hadden ze u goed kunnen gebruiken.Nestbevuiler en verrader eerste klas.Uw menslievendheid is duidelijk ook niet meer dan façade.Simplistische en ongeloofwaardige propaganda.
En wat zijn jouw posts dan wel. Toch geen feiten zeker ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:45   #4
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En wat zijn jouw posts dan wel. Toch geen feiten zeker ??
Zeker weten;het onderscheid is duidelijk.
Oud 27 februari 2007, 14:47   #5
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je staat wel heel alleen met die mening. Maar laat dat de pret niet bederven hoor
Oud 27 februari 2007, 14:48   #6
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
van een billenkletser gesproken.....
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:50   #7
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat een lachwekkend gezever;
Allemaal feiten, John, allemaal feiten. En wat is uw respons op feiten? Schelden:

Citaat:
Nestbevuiler en verrader
Het is nogal onnozel en een beetje kinderachtig. Ik geef u wat feiten en distilleer daaruit een analyse over de toestand. Misschien kan u uit dezelfde feiten een andere conclusie trekken (met name dat in Irak en Afghanistan alles naar wens verloopt of zo). Die wil ik dan graag lezen.
Verder zijn uw scheldtirades ook fout. Ik ben geen verrader want ik ben geen VS-burger of Brit. Ik heb niets met de bezetting van Irak te maken, heb me daar altijd tegen verzet en vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik het verzet steun in zijn legitieme strijd voor zover het zich richt op de bezetters en hun collaborateurs. Het nest dat bevuild wordt, is niet mijn nest.
Citaat:
Uw menslievendheid is duidelijk ook niet meer dan façade.
Mijn menslievendheid geldt de bevolking van Irak en Afghanistan, zij die het slachtoffer zijn van de VS-agressie om economische belangen. U vindt het normaal dat die mensen sneuvelen, collateral damage. Ik niet.

Oud 27 februari 2007, 14:51   #8
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De oorlogshandelingen in Irak en Afghanistan laten het beste verhopen voor het verzet en wijzen erop dat de bezettingstroepen geen enkele controle hebben over de feiten ter plaatse.

De ratten verlaten het zinkend schip: terwijl de zgn. president van Irak, Jalal Talabani het land verlaten heeft om in Jordanië wat op rust te komen, wordt de vice-president [SIZE=2]Abdul Mahdi [/SIZE]het mikpunt van een aanslag die hij ter nauwernood overleeft. Dit keer.
Opmerkelijk feit: de aanslag vond plaats in het Ministerie van Openbare Werken en behalve de vice-president werd ook de minister van openbare werken gewond.
Zoals we weten bevindt het ministerie zich binnen de hevig versterkte Groene Zone. In theorie de enige plaats waar de bezettingstroepen en hun collaborateurs veilig zijn. Quod non, dus. Hieruit blijkt dat de bezetters en hun collaborateurs zelfs geen controle hebben over wat er binnen de Groene Zone gebeurt.

Het is inmiddels ook al duidelijk dat de derde poging van de bezetters om de controle over de hoofdstad te heroveren, op een mislukking uitdraait. De aanslagen gaan gewoon verder en de kritiek op de VS van de Shiieten, vooral Al-Sadr, klinkt met de dag luider. De heikele 'coalitie' hangt nog meer aan een draadje dan voor het tot mislukken gedoemde offensief.

Op hetzelfde moment is in Afghanistan Dick Cheney het doelwit van een bomaanslag. De vice-president van de VS werd het mikpunt van een aanslag terijl hij op bezoek was in de Bagram luchtmachtbasis van de bezetters. Bagram is - net als de Groene Zone in Baghdad - een zwaar versterkte burcht waarvan men dacht dat ze veilig was. Quod non. Volgens de leugenachtige VS vielen er drie dodelijke slachtoffers, meer betrouwbare bronnen spreken van een 20tal.

Eén conclusie die we kunnen trekken: de bezetters hebben geen enkele controle over de gebieden die ze bezetten en zelfs de meest veilig gedachte bases liggen onder vuur terwijl ook de meest hooggeplaatste personen hun leven niet meer veilig is.
Voor vrijheid, vrede en democratie....
Oud 27 februari 2007, 14:52   #9
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Je staat wel heel alleen met die mening. Maar laat dat de pret niet bederven hoor
Zeker niet;het zou beter zijn dat ge eens commentaar zou geven op de bombastische zever van de minister van agitatie in plaats van de onnozelaar uit te hangen.
Oud 27 februari 2007, 14:53   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker niet;het zou beter zijn dat ge eens commentaar zou geven op de bombastische zever van de minister van agitatie in plaats van de onnozelaar uit te hangen.
Zijn/haar commentaar is alleszins een stuk samenhangender en logischer dan de uwe.
Oud 27 februari 2007, 14:55   #11
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal feiten, John, allemaal feiten. En wat is uw respons op feiten? Schelden:

Het is nogal onnozel en een beetje kinderachtig. Ik geef u wat feiten en distilleer daaruit een analyse over de toestand. Misschien kan u uit dezelfde feiten een andere conclusie trekken (met name dat in Irak en Afghanistan alles naar wens verloopt of zo). Die wil ik dan graag lezen.
Verder zijn uw scheldtirades ook fout. Ik ben geen verrader want ik ben geen VS-burger of Brit. Ik heb niets met de bezetting van Irak te maken, heb me daar altijd tegen verzet en vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik het verzet steun in zijn legitieme strijd voor zover het zich richt op de bezetters en hun collaborateurs. Het nest dat bevuild wordt, is niet mijn nest.

Mijn menslievendheid geldt de bevolking van Irak en Afghanistan, zij die het slachtoffer zijn van de VS-agressie om economische belangen. U vindt het normaal dat die mensen sneuvelen, collateral damage. Ik niet.
FEITEN.LAAT MIJ NIET LACHEN.Propagandistische zever ,meer is dat niet.Men kan dat niet lezen zonder in een lachbui uit te barsten.Het is niet eens handige propaganda.Uw verzetsvrienden doden overigens veel meer burgers dan militairen.Uw menslievendheid zullen we dus met een dikke korrel zout nemen.
Oud 27 februari 2007, 14:56   #12
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn/haar commentaar is alleszins een stuk samenhangender en logischer dan de uwe.
Zegt alles over uw ingesteldheid;meer niet.
Oud 27 februari 2007, 14:57   #13
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
FEITEN.LAAT MIJ NIET LACHEN.Propagandistische zever ,meer is dat niet.Men kan dat niet lezen zonder in een lachbui uit te barsten.Het is niet eens handige propaganda.Uw verzetsvrienden doden overigens veel meer burgers dan militairen.Uw menslievendheid zullen we dus met een dikke korrel zout nemen.
Geen verzet zonder oorlog....
of zullen we dat even irrelevant en onbelangrijk noemen?

oei, das te moeilijk, dan gaat JBH het niet begrijpen...

als je je beerput niet wil ruiken, doe hem dan niet open...

Laatst gewijzigd door Zyp : 27 februari 2007 om 15:00.
Oud 27 februari 2007, 14:59   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt alles over uw ingesteldheid;meer niet.
Mijn ingesteldheid zegt, dat jouw posts lachwekkend zijn. Hopelijk groeit je ooit eens uit boven jouw "cowboy vs indiaantje" - status.
Oud 27 februari 2007, 15:06   #15
john bell hood
Banneling

Standaard

De aanslag in Afghanistan was een zelfmoordaanslag buiten de ingang van de luchtmachtbasis;Cheney was nooit in gevaar.De meeste doden waren weer burgers maar daar zegt gij natuurlijk niets over.Uw menslievendheid is minder geloofwaardig dan ooit.
Oud 27 februari 2007, 15:06   #16
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vice-president van de VS werd het mikpunt van een aanslag terijl hij op bezoek was in de Bagram luchtmachtbasis van de bezetters. Bagram is - net als de Groene Zone in Baghdad - een zwaar versterkte burcht waarvan men dacht dat ze veilig was. Quod non.
"The explosion happened near the first of at least three gated checkpoints that vehicles must pass through before gaining access to Bagram, meaning the attacker did not get near Cheney's location." (CNN)
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 15:10   #17
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Geen verzet zonder oorlog....
of zullen we dat even irrelevant en onbelangrijk noemen?

oei, das te moeilijk, dan gaat JBH het niet begrijpen...

als je je beerput niet wil ruiken, doe hem dan niet open...
Ik neem akte van het feit dat een beweerd vredelievend iemand het niet nodig vindt een woord van afkeuring te geven aan het zogenaamd zegebulletin van de minister van agitatie ondermeer betreffende een aanslag waarbij meer dan 20 mensen vooral burgers,omgekomen zijn.
Oud 27 februari 2007, 15:11   #18
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
"The explosion happened near the first of at least three gated checkpoints that vehicles must pass through before gaining access to Bagram, meaning the attacker did not get near Cheney's location." (CNN)
Klopt en het waren weer de zogenaamd door de auteur van het onderwerp geliefde burgers die zoals in Irak het gelag betaalden.
Oud 27 februari 2007, 15:15   #19
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
FEITEN.LAAT MIJ NIET LACHEN.Propagandistische zever ,meer is dat niet.
Feit 1: de zgn. president heeft het land verlaten, naar verluidt om gezondheidsredenen.
Feit 2: de vice-president en de minister van openbare werken zijn het slachtoffer van een bomaanslag.
Feit 3: de aanslag vond plaats in het ministerie binnen de Groene Zone die zogezegd de meest veilige van Irak is.
Feit 4: Dich Cheney is het doelwit van een aanslag in Afghanistan.
Feit 5: Die aanslag vindt plaats op de Bagram luchtmachtbasis die zogezegd de veiligste plek van heel Afghanistan zou moeten zijn.
Feit 6: het verzet in zowel in Irak als Afghanistan zijn zeer goed op de hoogte van wie zich wanneer waar bevindt.

U mag ontkennen dat de aarde bol is en dat ze rond de zon draait, maar dat zal noch de vorm van de aarde noch haar baan veranderen.

Citaat:
Men kan dat niet lezen zonder in een lachbui uit te barsten.
Ik heb dan geen impact op uw mening, alvast toch op uw humeur. En dat is een goed begin ...

Citaat:
Uw verzetsvrienden doden overigens veel meer burgers dan militairen.Uw menslievendheid zullen we dus met een dikke korrel zout nemen.
Mijn verzetsvrienden richten zich op de bezetters en hun collaborateurs. Duidelijk. Op de vice-presidenten van Irak en Afghanistan. Zij hadden dit keer geluk, maar let wel: ze moeten élke keer geluk hebben. Het verzet moet maar één keer geluk hebben.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 27 februari 2007 om 15:17.
Oud 27 februari 2007, 15:21   #20
john bell hood
Banneling

Standaard

Het ministerie bevindt zich buiten de Groene Zone.De aanslag was dus buiten de Groene Zone.De bureau's van de minister bevinden zich binnen de groene zone.Ga uw feiten na vooraleer u belachelijk te maken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be