![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Haar lieverdje van een echtgenoot verbood haar contact te hebben met haar familie. Gisteren de getuigenis van haar zussen en beste vriendin niet gezien op TV? Voor mij heel verhelderend hoor. Het feit ook dat die Belgsiche kinderen, hier geboren en getogen, in Marokko zullen begraven worden is ook veelzeggend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Vreemdeling
|
![]() Persoonlijk vind ik het zeer triest wat er met die kinderen gebeurd is.
Ik praat het handelen van de moeder niet goed, maar de man gaat hier al helemaal niet vrijuit. Een depressie duurt wel iets langer dan enkele dagen. Waar haalt hij het dan in zijn hoofd om even enkele weken te gaan vertoeven in Marokko. Waarom moeten de kinderen nu begraven worden in "zijn thuisland"? Hij wil de band tussen zijn kinderen en de Belgische grootouders enz volledig vernietigen. Sorry, maar dan had hij beter geen relatie begonnen met haar en gewoon in Marokko moeten blijven. Een gezin doe je samen, maar ik had de indruk dat het vooral 1 partij was die zijn wetten stelde. Volgens mij wilde die vrouw gerust alleen zelfmoord plegen, maar vreesde ze dat dan haar kinderen zouden opgroeien in een ander land en wilde ze hen dat ook besparen. Rust zacht, kinderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En stop met me te willen vertellen wat een depressie inhoudt: ik weet dat, misschien van dichter bij dan jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 maart 2007 om 13:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In elk geval géén zelfmoord plegen, en zéker niet haar kinderen vermoorden! Laatst gewijzigd door filosoof : 3 maart 2007 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens mij moet de "patiënt" helemaal niets. Laatst gewijzigd door baarle : 3 maart 2007 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet echt. Ben wel allergisch aan wie dan ook die een ziekte gebruikt om zijn persoonlijke verantwoordelijkheid te ontlopen. En wie omwille van zijn ziekte kinderen vermoordt, is nog een paard erger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. "Brave new World" van A. Huxley zou een betere verwijzing zijn Laatst gewijzigd door filosoof : 3 maart 2007 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, dat het een ander pijn doet valt daarbij in 't niets hé...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen? Het forum staat er hier vol van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Fantastisch. En als je je kinderen Marokko wil besparen, dan heb je vanzelfsprekend het recht ze ritueel te doden. En de kinderen zelf hebben vanzelfsprekend helemaal geen rechten, ook niet op een eigen leven.
Laatst gewijzigd door baarle : 3 maart 2007 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb nog nooit iemand met medicamenten van een depressie weten genezen, in de echte zin van dat woord.
Dempen, uitschakelen, verdoven, dat allemaal wel, ja. Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laat mij toe om te zeggen dat jij er wel een heel rare gedachtegang op nahoudt, als alles "zo" simpel was als jij laat uitschijnen, dan zou de wereld niet zijn zoals hij nu is. Zijn ouders misschien wel, de andere kant dat weten we niet. Hopelijk kom jij nooit in dezelfde situatie terecht als die persoon want dan kom ik ook zo filosoferen tegen U dat het allemaal toch zo simpel kon opgelost worden. Maar ja, ik lees al een tijdje hier op het forum, en sommigen vinden van zichzelf dat ze zo'n geweldige bagage aan levenswijsheid hebben. Maar ja, moest iedereen hetzelfde denken dan zou het maar een saaie boel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En een depressie overwin je inderdaad niet met medicamenten, dat is een klik die je moet maken. Zoals filosoof zei had ze haar boeltje bij elkaar kunnen pakken en vertrekken met de kinderen, echter iedereen maakt niet zo snel die klik of ziet hem ook maar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit een depressie geraak je alleen maar met veel wilskracht, hard werken, en een goeie steun in je omgeving. Alle drie de elementen zijn essentieel. Medicamenten zijn overbodig en in de meeste gevallen zelfs schadelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar volgens mij liep het hier verkeerd, en had deze vrouw niet de steun die zij nodig had. Haar man in het buitenland bij familie en verder sociaal isolement. Niet iedereen heeft dezelfde wilskracht als anderen, anders zouden er geen depressies zijn. Deze vrouw zag gewoon geen uitweg meer uit haar situatie en zij nam spijtig genoeg de verkeerde beslissing. Ik denk niet dat het zelfvertrouwen van deze persoon op een hoog punt stond. |
|
![]() |
![]() |