![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is hier al een en ander op het forum geschreven over dat onderwerp. Al eens geprobeerd om uw zuster mee te nemen ? Aan sommige reacties hier meen ik te kunnen opmaken dat dit wel eens zou kunnen helpen. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat een zakenman, en dat is een discotheekuitbater toch , alleen om te discrimineren bepaalde klanten zou weigeren. Wellicht heeft hij slechte ervaringen met bepaalde groepen. Dat is dan natuurlijk jammer voor individuen die het wel goed menen. |
||||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Niet meer kunnen weigeren? Doe niet achterlijk . |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Turkije zou in ieder geval het grootste en volkrijkste land van de Unie worden en met andere landen uit de moslimwereld rond de Middellandse Zee die men dan niet meer zou kunnen weigeren om toe te treden zou de EU al snel voor 1/4 tot 1/3 uit moslims bestaan. Welke Europese regeringsleider zou zoiets willen gaan verdedigen bij zijn autochtone bevolking? |
||
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het is trouwens even frappant hoe in het land het jacobijnse staatsdenken nog zo wordt gepropageerd, onder meer op de Turkse televisie (met schabouwelijke Engelse ondertitels). Ik heb er ernstige vragen bij hoe een land dat nog zo sterk vasthoudt aan de (souvereiniteit van de)natiestaat wel oprecht deel wil uitmaken van de Europese Unie, anders dan om economische berekening.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
|
#67 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Bovendien gaat Europa niet verder dan Istanbul, helemaal ten Westen van Turkije, tot aan de Bosphorus. Location of Turkey: Southwestern Asia (that part west of the Bosporus is sometimes included with Europe), bordering the Black Sea, between Bulgaria and Georgia, and bordering the Aegean Sea and the Mediterranean Sea, between Greece and Syria |
||
|
|
|
|
|
#68 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Op basis van jouw ervaringen mag je geen generalisaties maken over de gehele allochtone bevolking (en autochtone bevolking natuurlijk). Ik ben ook wel eens geweigerd en dat was door een Surinaamse uitsmijter, is er nu dan sprake van discriminatie jegens autochtonen in Nederland???
|
|
|
|
#69 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De economie, de onderdrukking van de minderheden, de invloed van het leger, de geografische ligging, de structurele achterstand van grote gebieden, de godsdienst. Maar een bijkomend probleem is dat Turkije met bijna al haar buurlanden ruzie maakt. Uit de CIA-World Factbook lees ik het volgende: International disputes: *complex maritime, air and territorial disputes with Greece in Aegean Sea; *Cyprus question; *Hatay question with Syria; *ongoing dispute with downstream riparians (Syria and Iraq) over water development plans for the Tigris and Euphrates Rivers |
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
Gouverneur
|
Ik deel je zorgen over dat onderwerp, maar het heeft verder weinig met het onderwerp te maken. De kaart van Europa is in deze eeuw wel tientallen keren veranderd. De vraag blijft dan, gaan wij het samen met Turkije oplossen of treffen wij bij voorbaat onze eigen conlusies en consequenties...
|
|
|
#71 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Om een beetje miereneukerig te doen: ligt Ankara nu midden in Anatolië of niet?
|||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De kaart laat ik gewoon zien ter informatie van diegenen die het over Turkije als geografisch Europees land hebben. Meer niet. De ligging is nog het minst belangrijk, zeker gezien Turkije aan Europa aanleunt en zelfs een stukje Europa binnen haar grenzen heeft. De andere problemen zijn echter nog legio, ik heb ze hierboven al opgesomd. |
|
|
|
|
|
|
#73 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#74 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
|||
|
|
|
|
|
#75 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Europees Commissaris
|
Voor mij is een eerste voorwaarde - naast alle andere economische voorwaarden - dat een land dat wil toetreden tot de EU ook effectief in zijn geheel of gedeeltelijk in Europa moet liggen.
|
|
|
#77 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|