![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bedankt jules (hoewel een simpel pb-tje ook al ok was
![]() edit: bij mijn weten was het al geweten dat aerosolvorming sinds de jaren 90 afnam (hoewel China door zijn boomende economie een major contributor is). Zal morgen proberen het origineel eens af te halen, en eens op het gemak lezen Laatst gewijzigd door Pieke : 21 maart 2007 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.uri.edu/artsci/ecn/starke...nk_science.pdf voorwaar een site om op terug te vallen dus. De meeste gletsjers smelten, er zijn er idd. een paar die aangroeien. Wegens plaatselijk veranderde neerslagpatronen. Citaat:
De totale ijsmassa op Antarctica daalt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bakliunas woord is niet veel waard. Dat is geloof ik zelfs Pieke met me eens |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
|
![]() Straffe uitspraak, maar je kan het waarschijnlijk staven met een bron?
![]() |
#365 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#366 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
[/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat je hiermee bedoelt is me onduidelijk.
Het zuidpoolgebied warmt niet op. De klimaatmodellen voorspellen een uitgesproken temperatuursstijging voor zowel het noordpool- als voor het zuidpoolgebied. http://www.eurekalert.org/pub_releas...-atd021207.php Over het algemeen vind ik dat er een serieus probleem is met de koolzuurgashypothese-fingerprints. Iedere voorgestelde oorzaak voor de opwarming zou leiden tot specifieke opwarmingspatronen, die zouden moeten toelaten om te onderscheiden tussen de diverse hypothesen. Die specifieke opwarmingspatronen worden 'fingerprints' genoemd. Indien die voorspelde fingerprints zouden kloppen met de waarneming, dan zou dat in mijn ogen een goede reden zijn om de koolzuurgashypothese als nulhypothese aan te nemen. Dat de poolgebieden selectief meer opwarmen dan andere gebieden is zo'n voorziene 'fingerprint'. Maar die klopt dus niet. In het Arctische gebied ziet men een sterke opwarming met name in de landgebieden rond de poolzee maar in het zuidpoolgebied klopt de voorspelling niet. Daar worden dan ook allerlei ad hoc-hypothese voor uitgedokterd, met verwijzingen naar het ozongat en zo; maar zo'n a posteriori bijsturingen wijzen eerder op pathologische wetenschap, en ze hebben geen echte waarde, omdat het natuurlijk duidelijk is dat een eventuele opwarming van Antarctica onmiddellijk als een bevestiging van AGW zou gezien worden. Een andere fingerprint is de “reduced diurnal temperature range over most land areas” die in de derde TAR (2001; zie bv. de derde Summary, p.15) nog ‘[b]very likely[/i]’ wordt genoemd. Dat betekent dat de nachten meer zouden moeten opwarmen dan de dagen. Het IPCC was blijkbaar van mening dat zo’n reductie van de dagelijkse temperatuursverschillen met meer dan 90% zekerheid reeds was waargenomen, en meende met dezelfde zekerheid ook te kunnen voorspellen, dat deze trend zich zou doorzetten. Deze voorspelling werd niet bevestigd door de feiten: “A decrease in diurnal temperature range (DTR) was reported in the TAR, but the data available then extended only from 1950 to 1993. Updated observations reveal that DTR has not changed from 1979 to 2004 as both day- and night-time temperature have risen at about the same rate” (huidige Summary, p.6). Zo'n aanvankelijke zekerheid die nadien verzwindt is ook typerend voor pathologische wetenschap.
![]() |
#368 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#369 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | ||||
|
![]() Citaat:
1) Parcifal : Kijk eens, gletsjers overal ter wereld brokkelen af, ik heb zelf een dramatisch fotootje voor u. [insert picture here] 2) TomB: Hier zijn er nochthans die aangroeien: [insert bron here] 3) Jules: Dat is een slechte bron! En als er zijn die aangroeien, dan is dat ook door global warming! Met andere woorden: Als gletsjers afbrokkelen is dat een resultaat van global warming, als ze aangroeien is dat ook een resultaat van global warming, en bovendien is alle informatie die onze stelling tegenspreekt automatisch van twijfelachtige bron. In dezelfde adem als gletjers worden onvermijdelijk ook zeespiegelstijgingen, Tsunamis en orkanen vermeld, die natuurlijk ook allemaal een gevolg zijn van global warming. Dat alles-past-wel-in-ons-kraam is gezwam van de bovenste plank. Uiteindelijk heb je gewoonweg geen degelijk onderzoek en worden er gewoon wat rampscenarios rondgeslingerd. Citaat:
Dit is net hetzelfde als de gletsjerdiscussie. Als de ice sheet op Antartica dikker wordt, dan is het door meer sneeuwval, aangezien er door global warming meer waterdamp in de lucht komt, als de ice sheet dunner wordt, is dat door het afsmelten door hogere temperaturen. Op die manier heeft u altijd gelijk, en sluit u alle mogelijkheid voor discussie uit. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#371 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De algemene AGW-hypothese staat of valt daar niet mee. Wat is jouw impressie ivm het IPCC-rapport, trouwens? Wat ik nog kan zeggen over die gletjsers is : de gemiddelde gletsjer lijkt te krimpen zoals hieruit mag blijken : Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 21 maart 2007 om 15:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
We praten hier over een hypothese, die mogelijk door de mens beinvloed wordt, in een onzekere mate. De maatregelen die worden voorgesteld hebben ook een ongekend effect. Dan moet je ook niet versteld staan dat de meer kritische elementen in de maatschappij liever wat wachten op meer onderzoek voor ze blindelings hun leven gaan aanpassen.
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het IPCC rapport daar weinig aan gaat veranderen, maar heb het nog niet gelezen.
![]() |
![]() |
#374 |
|
![]() Aangezien het allemaal zo geen sneltreinvaart loopt, en er velen moeten overtuigd worden, daag ik de Al Gore kliek uit om de global temperatures voor de komende vijftien jaar, zoals gemeten volgens wetenschappelijke concensus, met 'expert opinion' te voorspellen. Gebaseerd op dat onderzoek, en een vergelijken met de claims, zullen we dan kunnen zien hoe juist die voorspellingen zijn, en kunnen we dan gebaseerd daarop maatregelen uitwerken.
See you in 15 years.
![]() |
#375 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn grenzen aan de expansie, zoveel is zeker. Je kan een kubieke meter aardgas of een vat olie geen 2 keer opbranden. Als de AGW-hypothese ook maar 1 kleine stap is naar meer 'sustainable development', dan lijkt mij dat een positieve invloed te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#377 |
|
![]() Welk type auto's zou men hebben gereden in de jonge jaren van Noach?
![]() |
#378 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 21 maart 2007 om 17:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | ||