![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die doen dat gewoon om zichzelf te plezieren hoor.
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zoiets als kunnen geven,wel een hond wil soms niet liever dan zijn baas plezieren,en ja onrechtreeks doet ieder levend wezen alles voor zichzelve,das onze natuur
![]() |
#123 |
Gouverneur
|
![]() Kijk maar naar Border Collies. Die léven om te leren, om te luisteren en om te volgen. Maar als je ze teveel vrij laat, worden ze gek. Daarom zei ik: Er zijn specifieke eigenschappen voor elk ras, maar niks wat opvoeding niet volledig kan veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
>Je moet steeds allert blijven met dieren!!!
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem de proef op de som en negeer elk gedrag van je hond dat jij leuk vindt. Hij zal je niet lang meer plezieren hoor.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 29 maart 2007 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je je teen stoot gaat een hond echt niet denken "auw, dat moet pijn doen".
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Honden kunnen wel menselijke emoties aanvoelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben heel erg geïnteresseerd in de evidentie daarvoor, want tot nu toe heb ik die nog niet gevonden.
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet echt wetenschappelijke bewijs natuurlijk. Laatst gewijzigd door skaldis : 29 maart 2007 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien vonden ze gewoon dat je je raar gedroeg.
Soit, niet echt wetenschappelijk helaas, en de wetenschappelijke dinges die ik daar al over gelezen heb zeggen helaas vooral dat honden geen empathie of theory of mind kennen...
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Hmm kan wel zijn. Ik heb er ook geen verklaring voor. Ik was inderdaad nog nooit onder de schuur gekropen. Ik geloof liever ook niet fabeltjes. Het deed me toen wel deugd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dikwijls het gevoel gehad dat mijn hond me begreep en kon aanvoelen wat ik voelde, maar ik vermoed dat hij zich enkel op uiterlijke kenmerken baseert om na te gaan hoe de situatie precies is om te weten hoe hij zich moest gedragen. Soms dacht ik ook dat ik kon zien wat hij voelde, trouwens, maar wellicht zag ik ook maar wat ik wou zien ![]()
![]() |
![]() |
#135 |
Vreemdeling
|
![]() Hey,
Ik ben nieuw op dit forum en wil hier wel effe op reageren Ik zelf heb ook twee honden een grote(duitse dog) en een redelijk kleine (grote tussen pittbull en labrador) en ik vind toch wel dat er in de buurt waar ik ermee ga wandelen wil ik toch ook wel dat er een bepaalde 'schrik' zit bij de mensen die ik tegenkom want het zou niet de eerste hond zijn die bijmekaar wordt geslagen,ik merk ook dat er veel moslims van gaan lopen,maarja...En ik zou ook nog snel willen reageren op die 'noord-afrikaanse haantjes'ofzo iets.Ik zelf ben een kleurling(half nigeriaan,half belg,ben in belgië geboren en opgevoed naar belgische waarden en normen) Ik wil later ook wel een pittbull of american bulldog,en ik wil ze niet voor men imago,hun verleden als vechthond,ik zie honden met een imposant en dominant uiterlijk graag. Ik ben ook al aangesproken geweest om te vragen de honden te laten vechten (door een allochtoon als da uitmaakt) ik vond het ronduit belachelijk dat iemand zen hond gebruikt voor zoiets. Ik heb al redelijk veel ervaring met honden,en honden schatten soms wel de situatie verkeerd in voorbeeld:Ik had toen ik 5 jaar was een Sint bernard hij was in de tijd men beste vriend en ik had op een keer men arm rond de hond terwijl hij lag,en een vriend van men broer kwam naar me hij ging weggaan en gaf me nog snel een vriendelijk schouder klopje,dat verstond de hond fout en sprong recht en wou hem bijten maar sinds ik rond de hond hing sleurde hij mij naar boven en beet me in het hoofd terwijl het voor de andere bestemd was toch bleef hij mijn 'beste vriend'. Ik was toen 5 en ik snapte waarom,en hoe het gebeurde omdat ze me al leerde omgaan me honden en hun lichaamstaal te begrijpen,wat ik ook een belangrijke taak van de ouders vind, en elke hond hoe slecht opgevoed ook,is betrouwbaar,zolang je zijn lichaamstaal begrijpt en weet hoe omtegaan met een angstige/agressieve hond,dat wil ik later misschien mijn werk van maken bijvoorbeeld in een hondenschool of een asiel open doen,... Ik ben nu 14 jaar greets Jonah |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Och, ik was ook 5 jaar toen een klein hondje mijn vingers open beet en dat is ook mijn beste vriend geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Daarna kweekverbod.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Rottweilers zijn een miskweek. Zonder professionele opleiding worden die beesten automatisch moordmachines, dit itt tot andere honden. Ik ken genoeg van honden om dat te weten
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |