![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Wel triest, nu dat youtube legaal in orde komt. word ze volop gecencureerd....
Wilt toch het een en ander zeggen over onze wereld.
|
|
|
|
#22 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik vroeg me af is het niet mogelijk een tijdslin te maken van de evolutie, van youtube en free-speech en het schijnbaar illegaal karakter ervan. (bij wijze van spreken) en zo tot het punt te komen dat danks zei de legaliteit word gecencureerd.
|
|
|
|
#23 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Van al mijn Turkse vrienden is er eigenlijk geen één die ik als conservatief zou bestempelen, laat staan "aardsconservatief". Het zouden dan trouwens waarschijnlijk geen vrienden zijn van mij. Doch, wanneer het over Ataturk gaat, zie ik bij bijna iedere Turk enorm veel respect voor de man. (terecht overigens als je't mij vraagt, maar da's dan ook m�*�*r een persoonlijke mening)
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 27 maart 2007 om 20:21. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Minister-President
|
En die andere dooddoener, dat Turken en Grieken mekaar niet kunnen luchten, blijft hier in het Westen ook nog steeds opdoemen.
Ik woon nu sinds enkele jaren in Turkije (afwisselend) en kom er al veel langer en ik kan u vertellen dat de "rivaliteit" tussen de gewone Griek en Turk niet groter is dan tussen de gemiddelde Belg en Nederlander.
|
|
|
#25 |
|
Lokaal Raadslid
|
Dat er dinger fout gaan, kunnen we begrijpen. Maar dat het helemaal de foute kant opgaat kunnen we niet toelaten, Europese unie moet maar duidelijk maken dat dit niet kan. En dat Ocalan als sayin wordt aangesproken vind ik dood normaal, hij is tenslotte een vrijheidstrijder, hij is de leider van het koerdische volk, dat al decenia's lang wordt onderdrukt! Dus Sayin Ocalan! hij verdient respect!
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Burger
|
Vrijheidsstrijder? Welke bezette land probeert hij dan te "bevrijden"??
En naar mijn weten worden groeperingen die onschuldige mensen vermoorden terroristen genoemd en niet vrijheidsstrijders, of heeft de PKK niet honderden koerden die PKK niet wouden steunen vermoord? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Lokaal Raadslid
|
Als ik jouw was zou ik helemaal niet praten over dit onderwerp, Want inzake mensenrechten is Turkije nog lang niet wat het moet zijn. Hoor geregeld op het nieuws dat Turkije in Straatsburg veroordeeld is. Hier heb ik een gedeelte overgenomen van een plaatselijke krant:
STRAATSBURG - Turkije is in 2006 het vaakst veroordeeld door het Europees hof voor de rechten van de mens in Straatsburg. Tegen het land zijn 312 vonnissen gewezen waarbij een schending van de mensenrechten is vastgesteld. Rechters bespeurden veelal oneerlijke rechtszaken, evenals ondeugdelijk justitieonderzoek, martelingen, dwangarbeid en gebrekkige vrijheid van meningsuiting. Het Europees Hof is de hoogste instantie die controleert of aangesloten landen zich houden aan het Europees verdrag voor de rechten van de mens Het Hof wees vorig jaar totaal 1445 arresten waarbij een land werd veroordeeld, zo blijkt uit een tabel op de website zondag. Turkije is tevens kandidaat-lid van de Europese Unie (EU), waarbij 27 landen economisch en politiek sterk samenwerken. De EU vertraagde de toetredingsonderhandelingen in december, omdat Turkije te weinig vorderingen maakt. Mensenrechten in Turkije? laat me niet lachen. Laatst gewijzigd door DEMOKRATOS : 29 maart 2007 om 19:19. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Burger
|
Ik heb ook nooit beweerd dat er mensenrechten bestaat in Turkije,en dat is trouwens een ander onderwerp...
Beantwoord gij mijn vraag maar eens eerst!! |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
http://www.ad.nl/buitenland/article1240418.ece
Turkse rockband voor de rechter Door MARC GUILLET ISTANBUL - Leden van de Turkse punk rockband Deli (gek) worden strafrechtelijk vervolgd wegens het beledigen ... ![]() FOTO DELIRDIK.COM ... van de staat. Het proces start in mei in de hoofdstad Ankara en de zeven jongeren kunnen een celstraf van 15 maanden krijgen. Het optreden van justitie tegen de rock band is een nieuw voorbeeld van de manier waarop de Turkse overheid de vrijheid van meningsuiting beperkt. Het gewraakte nummer is een protestsong tegen het nationale toelatingsexamen voor de universiteiten in Turkije. Elk jaar doen 1,5 miljoen middelbare scholieren in juni het toelatingsexamen, waarvoor iedereen minstens een jaar lang elke zaterdag en zondag bijlessen heeft gevolgd. "Het is een ware marteling", zegt een van de studenten die slaagde voor het examen. In drie uur tijd moeten 180 vragen worden beantwoord, van geschiedenis, aardrijkskunde, wiskunde, filosofie, Turks, biologie, scheikunde, meetkunde. Slechts een derde van de kandidaten slaagt. De stress voor de leerlingen en ouders, die vaak heel veel geld investeren om hun kinderen een grotere kans van slagen te geven, is enorm. Voor tallozen die het niet halen is het een traumatische ervaring. De rockband Deli uit Bursa, die in 2001 werd opgericht, schreeuwt alle frustratie van zich af en verwoordt de mening van ontelbare Turkse jongeren. "Ik knokte drie jaar lang om mijn leven te redden. Ik werkte dag en nacht om het examen te halen. En wat kwam ervan terecht? Mijn toekomst ligt in duigen. Zal ik jullie eens wat zeggen: fuck jullie examen, jullie kunnen mijn reet liken". In de videoclip, die via youtube kan worden bekeken, steekt de zanger herhaaldelijk zijn middelvingers en arm in de lucht om nog eens duidelijk te maken wat hij bedoelt. http://www.youtube.com/watch?v=mcWt-kgn19k http://www.myspace.com/delirdik -----
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Tof liedje, he. En de mensen die zo een tof liedje maken wilt gij niet bij de EU? Het is niet alleen de Turkse regering die bij de EU komt. Er komen ook 70 miljoen mensen bij die nog andere toffe dingen maken en doen.
|