![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Als je weet dat er geld in haar gepompt werd door Anciaux voor de vertegenwoordiging op Eurosong....
![]() |
![]() |
#102 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
lol ik snap niet wat je wil doen of wat je probeert te vergelijken. Snap je niet wat de kieskring BHV juist inhoud ofzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() Ik snap wat ze inhoudt (denk ik), ik snap de juridische discussie niet. Ik snap niet waarom Vlaamsgezinden beweren dat het gewoon het recht is van de Vlamingen, terwijl de Franstaligen zeggen dat een oplossing kan als ze er iets voor in de plaats krijgen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 4 april 2007 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maakt deel uit van deze draad: Moeten de burgemeesters van B-H-V de verkiezingen boycotten?
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 4 april 2007 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Ja maar ik snapte er wel een beetje meer van dan La Chunga vrees ik. Ik snap echter nog altijd de onduidelijkheid niet op juridisch vlak, waarom spreekt men onder Franstaligen over een "geste" als het over de splitsing gaat?
![]() |
#106 |
Burgemeester
|
![]() omdat de franstaligen altijd al met onze voeten spelen, BHV nog steeds niet gesplitst is, en we hun eigenlijk nodig hebben om het te splitsen, want ze kunnen altijd hun minderhedenveto stellen.
Hoewel de rechtbank al heeft geoordeeld dat de kieskring gesplitst zou moeten zijn. De franstaligen hebben er geen baat bij dat de kieskring splitst dus saboteren ze het. Als het dan toch zou gebeuren zien ze graag rode bij brussel zodat er een corridor is bxl-walonie |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De "geste" bestaat er volgens mij in dat de splitsing BHV wettelijk NIET noodzakelijk is, wegens NIET de enige olplossing van het probleem... onze hoogste rechtbank heeft gezegd dat men het probleem moet "in orde brengen". Het "probleem" is onstaan door Brabant in Vlaams Brabant en Waals Brabant op te splitsen. De kieskring ligy nu net in ALLEBEI de provincies, wat een grondwettelijke onjuistheid inhoud. DUS: ofwel splitsen BHV, ofwel de provinciegrenzen verleggen, ofwel een provincie Brussel bijmaken waar BHV volledig invalt, Ofwel terug 1 provincie maken. Misschien zie ik nog wel een mogelijkheid over het hoofd, maar dat is het ongeveer... Een ander probleem dat zich voordoet is dat het grondwettelijk hof een termijn had gesteld, nl: voor het einde van de legislatuur... men heeft dat al zo breed geïnterpreteerd, dat men zegt verkiezingen te kunnen houden, en dan maar eerst op te lossen... Daarom dat de verkiezingen wat vroeger vallen he... maar oneerlijk tegenover de burger en ONGRONDWETTELIJK ! Hopelijk ben je met deze uitleg een beetje uit de nood?
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Da's nu eens een antwoord voor de volle 100% naast (NAAST) de kwestie!
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Dan is het nog steeds een antwoord voor de volle 100% naast (NAAST) de kwestie!
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Je bent als een klein kind aan het pruilen dat je je zin niet hebt. Als het allemaal brol is, hoe kom jij dan aan die duizenden posts?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 4 april 2007 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Burgemeester
|
![]() http://www.carrefour.be/journal/carr...ctobre2006.pdf
in dit boekje loopt het ook over van de analyse van elke gemeente hoeveel stijging er is enzo.. Ik vind het raar dat ook in leuven een klein deeltje UF is.. Ik heb in een ander foldertje ook gezien zo de mensen die voor het UF in leuven opkomen.. ksnap het ni.. das toch andere kieskring |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
De verkozenen zetelen dan in de zetels voor Vlaanderen
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 4 april 2007 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Het lijkt alsof de RTBF en dergelijke heeft willen doen uitschijnen dat zij dan niet meer op Franstalige lijsten zouden kunnen stemmen, een grote leugen want er was de UFE in de kieskring leuven.
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
U zoekt achter alles wel iets, het zijn altijd de Vlamingen. Als we u horen, is het de fout van Vlaanderen dat men in Wallonië geen Nederlands spreekt, omdat Vlaanderen geen tweetalige scholen wil toelaten in Vlaanderen. Uw queeste zou op de Franstalige fora moeten zijn! Daar is werk te doen. Maar dat doet u niet he?Dan zouden uw franstalige vriendjes wel eens anders kunnen denken over het partijtje van franskiljons dat u nu bent.
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaams Blok heeft omgekeerd in 2003 ook in Henegouwen meegedaan aan de verkiezingen. Dat zijn ze wellicht voor het gemak ook vergeten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Burgemeester
|
![]() hoezo, ma ik snap het niet
![]() Manee da klopt toch niet ![]() |
![]() |
![]() |