Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2007, 18:42   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Veel vreemdeling zijn arm, ga je er van uit dat ze tevens masochist zijn?
Vreemdelingen horen hier niet thuis Eric,wanneer ga je dit nu eens begrijpen?
Oud 6 april 2007, 18:50   #42
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Drie jaar met uitstel voor gewezen Antwerps politiecommissaris Debie

De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft gewezen Antwerps politiecommissaris en huidig Vlaams Belang-gemeenteraadslid Bart Debie (32) veroordeeld tot een gevangenisstraf van drie jaar met uitstel.

De rechtbank achtte het bewezen dat hij zich schuldig maakte aan meerdere feiten van buitensporig politiegeweld en het vervalsen van processen-verbaal. Voor sommige tenlasteleggingen, waaronder inbreuk op de racismewet, werd hij vrijgesproken.

Debie moet aan vijf burgerlijke partijen een schadevergoeding van in totaal 7.500 euro betalen. Het VB-raadslid kondigde al meteen aan dat hij beroep zou aantekenen tegen de uitspraak. De tweede beklaagde, Allan Mens, een vroegere politie-collega van Debie, werd door de rechtbank vrijgesproken. (belga/dm)

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 april 2007 om 18:53.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 18:51   #43
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Gij wordt allicht minister voor toerisme onder het VB bewind!
En van pensioenen!
En van tewerkstelling!
En van Financieën.
Veel intellectuele capaciteiten zullen dan immers niet nodig zijn bij gebrek aan enig werk
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 19:01   #44
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Eric denk jij ooit ook aan het slachtoffer van een misdrijf?
Goede vriendin van mij is filiaalhouder van een GB en is de voorbije 2 jaar al twee maal overvallen door Marokkanen,die slaapt snachts nu nog niet goed
Kijk, ik vindt het heel erg wat die goede vriendin is overkomen en zij die het gedaan hebben mogen wat mij betreft héél lang de cel in (geen gezever met wet Lejeune), maar dat is m.i. nog steeds geen vrijgeleide voor een politieagent om zelf de crimineel uit te hangen.

Wanneer de politie niet meer gebonden is aan bepaalde wetten en vrijelijk haar ding mag doen, zet je én de deur wagenwijd open voor cowboys met een wapen en ben je antidemocratisch bezig omdat die ene instelling die zich bezig houdt met het bewaken van de ons zo dierbare democratie, die er zelfs dé exponent van is, zich niet meer democratisch dient op te stellen en haar eigen gang kan gaan.

Wanneer je de wet moet doen toepassen en dient te bewaken, moet je je er zelf ook aan houden. Niet meer als normaal, me dunkt.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 19:02   #45
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Bwa, Debie is nog te lief voor een postje bij de Egyptische politie.

In Marokko slagen ze relschoppers en dealers ook bont en blauw. Turkije idem. Je moet de mensen toch behandelen zoals ze verkiezen, niet? Als puntje bij paaltje komt zijn ze toch liever Marokkaan of Turk.
Dus omdat daar de politie bestaat uit domme boerenpummels die vrijelijk hun gang gaan, moet dat hier ook maar zo zijn?
Oud 6 april 2007, 19:05   #46
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Pv's onvolledig invullen is iets wat niet meer mag gebeuren,sowieso.
Toch wel raar;mensen die in mijn wagen inbreken die krijgen van vele linkse rakkers en van de rechters steeds opnieuw zelfs geen 1-2 maar meerdere kansen.
De bie die op een paar punten in de fout is gegaan(al dan niet);die krijgt geen 2de kans?
Ik heb ook nog nergens beweerd dat hetgeen de bie (al dan niet) heeft gedaan ik het goedkeur,integendeel,zoiets mag en kan niet en mag nooit vandezelfde persoon een 2de keer gebeuren.
Voila. Onthou je laatste zin, of het nu een 'flik' is of niet. Zij worden net geacht de wet te doen respecteren. Wanneer zij er zich zelf niet aan houden, geef je het signaal dat de wet niet telt en creëer je een farwest.

Citaat:
Maar als het dus van linksen afhangt;er breekt iemand in in je wagen,blijf er gewoon staan opkijken,niets doen,geen probleem,hij zal mss struikelen straks en dan kunnen we hem wel inrekenen,ts.
Wat een bullshit.
Oud 6 april 2007, 19:07   #47
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Dus omdat daar de politie bestaat uit domme boerenpummels die vrijelijk hun gang gaan, moet dat hier ook maar zo zijn?
Kan zijn maar er moet een politie komen met meer bevoegdheden dan nu,een Marokkaan mag niet zomaar vrijuit lopen na een misdrijf,das alles !!!!
Oud 6 april 2007, 19:12   #48
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kan zijn maar er moet een politie komen met meer bevoegdheden dan nu,een Marokkaan mag niet zomaar vrijuit lopen na een misdrijf,das alles !!!!
De oorzaak ligt daarin niet bij de politie, maar het gerecht en, vooral, de regering.

De politie heeft één gerechtelijke taak en dat is het opsporen van criminele feiten, het doen stoppen en nadien rapporteren aan de bevoegde overheid (in casu het parket). Daar eindigt zijn bevoegdheid en dat is voldoende.

Of wil je dat de politie ook nog eens zelf rechter mag spelen?

Wanneer een politieagent dus ziet dat iemand in een auto aan het inbreken is, moet hij/zij die criminele daad doen ophouden, de betrokken persoon van zijn vrijheid beroven en rapporteren aan zijn overheid. Daar houdt zijn taak op. En dat kan m.i. perfect gebeuren door correct en wettelijk op te treden.

Of die gast achteraf opnieuw zal inbreken, hangt niet af van de handelswijze van de politie, maar van een repressief beleid zonder gezever over vervroegd vrijkomen en de hele bazaar.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 6 april 2007 om 19:13.
Oud 6 april 2007, 19:19   #49
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut gast...het is wij Vlamingen, wij zijn de übermensen...en al de rest blablabla
Er moet een zeer goed vreemdelingenbeleid gevoerd worden zowel qua import als export. Vooral export van de mensen welke geen bijdrage leveren aan onze übermensen maatschappij/cultuur
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 19:21   #50
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als moslimlanden hun boerenpummels naar hier sturen ... we moeten intergreren.
Oud 6 april 2007, 19:28   #51
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De oorzaak ligt daarin niet bij de politie, maar het gerecht en, vooral, de regering.

De politie heeft één gerechtelijke taak en dat is het opsporen van criminele feiten, het doen stoppen en nadien rapporteren aan de bevoegde overheid (in casu het parket). Daar eindigt zijn bevoegdheid en dat is voldoende.

Of wil je dat de politie ook nog eens zelf rechter mag spelen?

Wanneer een politieagent dus ziet dat iemand in een auto aan het inbreken is, moet hij/zij die criminele daad doen ophouden, de betrokken persoon van zijn vrijheid beroven en rapporteren aan zijn overheid. Daar houdt zijn taak op. En dat kan m.i. perfect gebeuren door correct en wettelijk op te treden.

Of die gast achteraf opnieuw zal inbreken, hangt niet af van de handelswijze van de politie, maar van een repressief beleid zonder gezever over vervroegd vrijkomen en de hele bazaar.
Dom duveltje382 wil ff iets duidelijk stellen Politie = UITVOERENDE MACHT Rechter= rechtelijke macht Politieker(parlementlid) is wetgevende macht Hou deze ff uiteen hé
Oud 7 april 2007, 01:16   #52
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit nu het aanzetten tot criminaliteit?
Noemen ze dat het BESTRIJDEN van de criminaliteit?

Om Philippeke te parafraseren: "Ik stem liever op partijen die de criminelen bestrijden dan op partijen die deze verafgoden en op hun lijsten zetten"
Welke partij (buiten het VB) heeft u dan overtuigd dat deze de criminelen bestrijdt? Zoals nu het geval is worden criminelen veel te snel onderworpen aan een "reïntegratievoorbereiding" dan een deftige straf voor diens feiten. Een vonnis heeft hier in deze tijd weinig waarde meer. Het is precies een gezelschapspel aan het worden. Doe je iets strafbaar, ga dan terug naar start.

Ik kan FDW zijn redenering wel begrijpen. Een harde aanpak is nodig om een degelijk front te vormen tegen de criminaliteit. Misschien is het ongelukkig om te verwijzen naar iemand als Debie. Deze man kende zijn grenzen misschien niet in zijn interpretatie van harde aanpak, zijn methoden konden misschien idd niet allemaal door de beugel. Ik spreek hier met twee woorden want juridisch is deze zaak nog niet afgelopen.

Laatst gewijzigd door Figy : 7 april 2007 om 01:17.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 07:02   #53
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Men mag criminelen met de aan hen aangepaste middelen bestrijden.Debie is een voorbeeld.Regels zijn een middel tot een doel ,meer niet.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 07:03   #54
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb wel degelijk graag criminelen in de gevangenis. Maar ik wantrouw criminaliteit bij de flikken. Er zal iets aan mij mankeren, vrees ik
Ik zal dan maar niet op het VB stemmen deze keer
Als gij voor het VB zou stemmen zou er pas echt iets aan de hand zijn.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 08:33   #55
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Welke partij (buiten het VB) heeft u dan overtuigd dat deze de criminelen bestrijdt? Zoals nu het geval is worden criminelen veel te snel onderworpen aan een "reïntegratievoorbereiding" dan een deftige straf voor diens feiten. Een vonnis heeft hier in deze tijd weinig waarde meer. Het is precies een gezelschapspel aan het worden. Doe je iets strafbaar, ga dan terug naar start.

Ik kan FDW zijn redenering wel begrijpen. Een harde aanpak is nodig om een degelijk front te vormen tegen de criminaliteit. Misschien is het ongelukkig om te verwijzen naar iemand als Debie. Deze man kende zijn grenzen misschien niet in zijn interpretatie van harde aanpak, zijn methoden konden misschien idd niet allemaal door de beugel. Ik spreek hier met twee woorden want juridisch is deze zaak nog niet afgelopen.
U moogt het draaien en keren zoals u wilt, maar ik stel vast: het VB blijft mensen steunen die strafrechterlijk veroordeeld zijn voor geweld, vervalsing van geschriften en noem maar op. Gev�*�*rlijke partij dat VB. Niet te vertrouwen. U moet niet vragen: als zulke mensen aan het bewind zouden komen, het zou me wat worden!

Laatst gewijzigd door system : 7 april 2007 om 08:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 08:55   #56
Vince
Vreemdeling

Vince's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigen criminelen eerst!

Humor, wanneer de vos de passie kweekt....ROTFL

Meesterlijke breinen daar bij dat clubje...
Oud 7 april 2007, 09:00   #57
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Eigen criminelen eerst!
Antwerpse serieverkrachter van 17 aangehouden in Nederland

Jamal El Khaoui, de minderjarige Antwerpse gangster die bekendstaat als 'De Kleine Piraat', is gearresteerd. De 17-jarige serieverkrachter werd gisteren in het Nederlandse Tilburg opgepakt na een gewapende overval. El Khaoui ontsnapte op 7 maart uit de gesloten instelling De Hutten in Mol. Hij wordt verdacht van een zestal gewelddadige verkrachtingen en overvallen in de buurt van het Antwerpse Sportpaleis. (belga/hln)

Yep, eigen criminelen eerst feremans. En hup naar de volgende gesloten instelling voor een kortstondige pamperkuur tot de volgende open-deur-dag.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 09:16   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
citaat, van en door Philip Dewinter
Soms zijn onorthodoxe methodes nodig om niets ontziende figuren te stoppen. Ik heb liever wat meer robocops �* la Bart Debie dan halfzachte gendarmes.
En dan noemen ze zichzelf "eerlijk en rechtschapen".
Wetgevende gangstermacht noem ik dat.
Oud 7 april 2007, 09:25   #59
MichielP
Vreemdeling

MichielP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terecht maar een belg ook niet!
MichielP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 09:32   #60
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichielP Bekijk bericht
Terecht maar een belg ook niet!
Natuurlijk daar heb je gelijk in ook Belgen moeten zich aan regels houden,en ik denk hier dan in de eerste plaats aan jeugdbendes ect.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be