Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2007, 13:49   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Riooljournalistiek.
Oud 17 april 2007, 14:07   #22
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat is de schuld van het Vlaams belang? Of van de huidige politieke elite waar jij op zijn minst het rode component door dik en dun steunt.
Pfff... Ik heb nog nooit op onze regeringspartijen gestemd hoor en zal dat ook niet snel doen. Ik ben allerminst tevreden over het gevoerde beleid. Waar heb ik trouwens beweerd dat het VB schuldig is aan hoe de asielzoekers hier leven? Maar ik denk niet dat asielzoekers zitten te wachten op een partij als het VB die hen onverbiddelijk terug stuurt.

Citaat:
Als het aan mij ligt hebben die asielzoekers zelfs geen erbarmelijke omstandigheden hier. Maar in veel (99.5%) gevallen na een intensief, maar neutraal en kort in tijd onderzoek kaartje retour, op kosten van de ontvanger. En ja, nadien kunnen we aan ontwikkelingshulp doen door schuldkwijtschelding. Is dat niet lief van me?
Dat bewijst dat je geen greintje besef hebt van de toestanden die asielzoekers ontvluchten. Die zijn vaak echt wel oneindig dramatischer dan wat PDW hier VERWACHT. En dat is dan ook de onderliggende motivatie van het artikel van Camps, maar daarover rept hier niemand met een woord natuurlijk. Schuldkwijtschelding zal overigens niet volstaan om de migratie tegen te houden. Net zo min als een strenger migratiebeleid dat zal kunnen.

Citaat:
En waar stopt deze resem van regeltjes specifiek gericht tegen ongeveer 1 miljoen kiezers, en de partij die ze gestemd hebben?
Ten eerste gaat het over een wet die nog niet werd goedgekeurd. Ten tweede is die wet niet speciefiek tegen VB'ers of hun kiezers gericht, tenzij die allemaal in aanmerking komen voor veroordeling in één van volgende zaken: racisme, terrorisme, corruptie (bij ambtenaren) of verduistering (bij houders van openbare functies). En tenslotte bestaat de uitsluiting van het kiesrecht nu ook al als straf voor sommige misdrijven. vreemd genoeg heb ik het Vb daar nog nooit over horen klagen. Maar soit, dat is een andere discussie...

Citaat:
Ik zie in deze tekst alleen de oproep tot moord, de belediging van 20 tot 30% van de vlamingen en de direkte aanval en insinuatie dat Filip De Winter sexueel geprikkeld zou geraken door het bekijken van slachthuizen al dan niet gevuld met menselijke lijken aan de vleeshaken.
Een belediging van PDW is het enige dat je er in kan lezen. Het gaat enkel over hem, niet over de keizers van het VB. En van een oproep tot moord is al helemaal geen sprake.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 14:08   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik noteer alvast dat jij het eens bent met zulks proza en dat oproepen tot moord geen enkel probleem voor je vormen.
Wedden dat Edina ook dit zal ontkennen?
Oud 17 april 2007, 14:09   #24
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila. Het geneuzel van Edina om dit wat goed te praten maakt het alleen nog erger en toont dat niet enkel Hugo Camps er zo over denkt.
Wat een onzin. Hoe kan ik er nu zo over denken als ik er iets anders in lees!?! Over woorden in de mond leggen gesproken...
Oud 17 april 2007, 14:12   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
wat heb je gewonnen ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 april 2007 om 14:12.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 14:13   #26
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik noteer alvast dat jij het eens bent met zulks proza en dat oproepen tot moord geen enkel probleem voor je vormen.
Aangezien ik er geen oproep tot moord in lees, begrijp ik niet hoe jij daaruit kan afleiden dat oproepen tot moord voor mij geen enkel probleem vormt...
Oud 17 april 2007, 14:14   #27
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Grappig wel, hoe jullie de discussie over de essentie van het artikel uit de weg gaan...
Oud 17 april 2007, 14:17   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een belediging van PDW is het enige dat je er in kan lezen.
Wat JIJ er in leest, zul je bedoelen.

Citaat:
Het gaat enkel over hem, niet over de keizers van het VB.
Over keizers gaat het idd niet. Je kan echter niet ontkennen dat ' de gehandicapten van de Croo' in het meervoud staat. Zo te zien weet iedereen behalve jij wie de Croo daarmee bedoelde.

Citaat:
En van een oproep tot moord is al helemaal geen sprake.
Het slachtoffer van Van Temse overleefde het 'afschieten' anders ook niet.
Oud 17 april 2007, 14:20   #29
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
natuurlijk kan je mensen niet los zien van hun sexualiteit, wat voor een gezeik haal je nu boven ?!
Het gezeik dat Vb'er Van der Sande vorige week meende te moeten verkondigen in naam van de "Beweging voor Christelijke Solidariteit", dewelke duidelijk nauw gelieerd is met het VB zelf (als persverantwoordelijke van het VB Antwerpen maakte hij zogezegd de "vergissing" om voor dat persbericht het VB-adres te gebruiken, een vergissing waar noch hijzelf, noch het VB ooit de noodzaak van heeft ingezien om ze recht te zetten).

Citaat:
je moet je dringend eens informeren, natuurlijk wordt er gestreden tegen het gevoerde asielbeleid, en tegen het gevoerde vreemdelingen- en integratieBELEID, niet tegen individuen, lees er gerust het partijprogramma op na, of ben je de leugens en de (s)linkse spin zelf gaan geloven misschien ?!
Wees gerust, mijn mening is wel degelijk gebaseerd op het lezen van VB-bronnen. Bovendien pas je nu dezelfde gespletenheid toe als het "gezeik" van hierboven. Een strenger vreemdelingenbeleid impliceert dat de asielzoekers daar het slachtoffer van zullen worden. Of denk je nu echt dat die staan te springen om teruggestuurd te worden

Laatst gewijzigd door Edina : 17 april 2007 om 14:23.
Oud 17 april 2007, 14:22   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Straffen toebak...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  voorspelbaar.jpg‎
Bekeken: 146
Grootte:  154,9 KB
ID: 19514  

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 14:22   #31
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Die "schiet de verwaande volksleider af" is duidelijk figuurlijk bedoelt als je die zin in de context van de tekst leest.
Toen men bij het VB een paar jaar terug een bepaalde uitspraak deed over de rechters die hen veroordeelden, was jij wellicht één van de eersten om deze uitspraak wél letterlijk te interpreteren?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 14:22   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nogal logisch, aangezien die conclusie compleet onterecht is.
Oud 17 april 2007, 14:24   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Pfff... Ik heb nog nooit op onze regeringspartijen gestemd hoor en zal dat ook niet snel doen. Ik ben allerminst tevreden over het gevoerde beleid. Waar heb ik trouwens beweerd dat het VB schuldig is aan hoe de asielzoekers hier leven? Maar ik denk niet dat asielzoekers zitten te wachten op een partij als het VB die hen onverbiddelijk terug stuurt.
Klopt, "officiele" asielzoekers verwachten niet om kaartje retour te krijgen. Maar die verwachten meestal dat de gebraden kippen hen in de mond vliegen. Diegenen die naar hier komen om een gruwelijke thuis situatie te ontvluchten zijn diegenen met voldoende kapitaal om daar weg te kunnen lopen. De "gewone" sukkelaar in zulke gebieden crepeerd gewoon verder.

Citaat:
Dat bewijst dat je geen greintje besef hebt van de toestanden die asielzoekers ontvluchten. Die zijn vaak echt wel oneindig dramatischer dan wat PDW hier VERWACHT. En dat is dan ook de onderliggende motivatie van het artikel van Camps, maar daarover rept hier niemand met een woord natuurlijk. Schuldkwijtschelding zal overigens niet volstaan om de migratie tegen te houden. Net zo min als een strenger migratiebeleid dat zal kunnen.
Ik heb wel een idee waarom vluchtelingen in Belgiê terecht komen. En da's niet omdat we zo'n vriendelijk asielbeleid hebben, maar wel een wanbeleid wat de meeste kansen bied op het vergaren van materiele middelen. De mensen die dat soort van migratie mogelijk maken hebben hun PR campagnes beter voor elkaar dan een doorsnee politieke partij haar verkiezingcampagne.

Maar uiteindelijk, is dat 1 van de weinige dingen die ik half toejuich van paars. Hun intrekking van financiële tegemoetkomingen naar asielzoekers toe heeft er toe geleid dat de mogelijk officiele asielzoekers nu illegaal naar hier komen, en niet meer proberen het volgens het aangeprezen boekje te doen.

Citaat:
Ten eerste gaat het over een wet die nog niet werd goedgekeurd. Ten tweede is die wet niet speciefiek tegen VB'ers of hun kiezers gericht, tenzij die allemaal in aanmerking komen voor veroordeling in één van volgende zaken: racisme, terrorisme, corruptie (bij ambtenaren) of verduistering (bij houders van openbare functies). En tenslotte bestaat de uitsluiting van het kiesrecht nu ook al als straf voor sommige misdrijven. vreemd genoeg heb ik het Vb daar nog nooit over horen klagen. Maar soit, dat is een andere discussie...
Deze wet komt er dus nooit door, of ze word uitgehold. De PS gaat toch niet onder haar duiven laten schieten zeker.

Citaat:
Een belediging van PDW is het enige dat je er in kan lezen. Het gaat enkel over hem, niet over de keizers van het VB. En van een oproep tot moord is al helemaal geen sprake
Ik vind dat U zeker niet kan lezen, maar da's een eigen mening.
Oud 17 april 2007, 14:27   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien ik er geen oproep tot moord in lees, begrijp ik niet hoe jij daaruit kan afleiden dat oproepen tot moord voor mij geen enkel probleem vormt...
Natuurlijk zie jij hier geen oproep tot afschieten in. De oproep kwam dan ook van Hugo Camps en ze was niet tegen een allochtoon gericht maar tegen een mestkever.
Oud 17 april 2007, 14:29   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogal logisch, aangezien die conclusie compleet onterecht is.

Jouw conclusie, Edina.

En nee. Van jou verwachten we niet anders.
Oud 17 april 2007, 14:33   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig wel, hoe jullie de discussie over de essentie van het artikel uit de weg gaan...
En die essentie is?
Oud 17 april 2007, 14:50   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gezeik dat Vb'er Van der Sande vorige week meende te moeten verkondigen in naam van de "Beweging voor Christelijke Solidariteit", dewelke duidelijk nauw gelieerd is met het VB zelf (als persverantwoordelijke van het VB Antwerpen maakte hij zogezegd de "vergissing" om voor dat persbericht het VB-adres te gebruiken, een vergissing waar noch hijzelf, noch het VB ooit de noodzaak van heeft ingezien om ze recht te zetten).

Wees gerust, mijn mening is wel degelijk gebaseerd op het lezen van VB-bronnen. Bovendien pas je nu dezelfde gespletenheid toe als het "gezeik" van hierboven. Een strenger vreemdelingenbeleid impliceert dat de asielzoekers daar het slachtoffer van zullen worden. Of denk je nu echt dat die staan te springen om teruggestuurd te worden
dat was idd geen VB pm, politics heeft dat bericht op (ondermeer, vermoed ik) mijn vraag zonder problemen gecorrigeerd ...

toekomstige asielzoekers, zullen daar niet het slachtoffer van worden Edina (je drukte je wellicht toevallig slordig uit ) maar zullen wel de gevolgen ervan dragen ... want uiteraard zal een wijziging in beleid en bijhorende wetgeving niet 'met terugwerkende kracht' ingevoerd worden (VB is de PS niet hé )

bij mij geen gespletenheid hoor ... als een asielzoeker hier zes jaar aan het zoeken is en dan volledig geintegreerd met kinderen op school teruggestuurd wordt is dat gewoon inhumaan, en wellicht niet de schuld van die asielzoeker, nog minder van zijn kinderen, maar wel de schuld van Dewael en Paars omdat zij de procedure nu nog altijd zo lang laten aanslepen ! die asielzoekers hebben wat mij betreft het RECHT om binnen de zes maanden te weten of ze mogen blijven of manu militari teruggestuurd worden. en dan moet er niet gezeverd worden over kinderen van school plukken en geintegreerden die (idd onterecht want daarin is geïnvesteerd) teruggestuurd worden.

lees jij hier een aanval op asielzoekers in ? wellicht, maar dat ligt dan aan jou merkwaardige manier van lezen, zoals hierboven ook door anderen al aangehaald. voor mij is het een kritiek op het bestaande BELEID, niet op individuen.
Oud 17 april 2007, 14:52   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Straffen toebak...
volgens mij hebben Knuppel en Edina onder één hoedje gespeeld om van jouw een bak bier te winnen

of is Knuppel een dubbelnick van Edina
Oud 17 april 2007, 15:04   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
of is Knuppel een dubbelnick van Edina
Ik ga ook eens een voorspellingske doen. Knuppel staat nu al aan uw voordeur om u dood te knuppelen voor die uitspraak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 15:11   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga ook eens een voorspellingske doen. Knuppel staat nu al aan uw voordeur om u dood te knuppelen voor die uitspraak.

Waar bevindt zich die voordeur!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be