Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2007, 19:44   #41
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met haar laatste nonsens toont Vera Dua eens te meer dat Groen! gewoon deel uitmaakt van de resem kommunistische partijtjes in het politieke spectrum. Volledig voorbijgestreefd en daarom ook afgeschreven.

Lees maar zelf:
die amerikanofielen zien overal kommunisten vliegen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2007, 19:47   #42
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Intussen zijn de sossen de bedrijfsleiders. Diezelfde mensen waarmee jij in bed ligt zijn de bedrijfsleiders van bac of het vroegere biac.
wacht even, niet volg ik niet meer. bedrijfsleiders zijn toch de goéien?
zijn het dan geen 'goede sossen' geworden voor rechts?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 02:56   #43
born2bewild
Banneling

Standaard

de moderne sos is een bankier

en omgekeer natuurlijk

en ze leven bij goedkeuring van de nuttige idioten

een sikel in de buurt zou van tijd mooi zijn

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 mei 2007 om 02:57.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 10:16   #44
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ja jong, voor luie renteniers is de belastingsdruk natuurlijk altijd te hoog. Leg me maar eens uit wat een effect een verdere daling van belastingen heeft op iemand met een minimum-inkomen. Als je hier "VS-toestanden" wenst, kan je beter naar ginder gaan.
In de VS zijn de 1% rijksten goed voor vol een derde van de totale belastingopbrengst...
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 10:21   #45
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Er is buiten schandalige armoede ook schandalige rijkdom.
Wat is er eigenlijk "schandalig" aan rijkdom. Ik vraag me af wat eigenlijk het probleem is.

En denkt groen echt dat ze door de rijkdom te verminderen de armoede gaan verminderen? Of is het gewoon ouderwetse afgunst. Nijd. Gewoon niet kunnen verdragen dat een andere meer success heeft.

Groen laat zich hier van hun roodste kant zien. De enige die van hen mogen graaien zijn politici...
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Oud 2 mei 2007, 10:22   #46
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zoals al bij hun opkomst bekend was, 'agalev is als een watermeloen, groen van buiten, rood van binnen'. En dit is door de jaren nog duidelijker geworden.
In Zwitserland is onlangs een "Groen Liberale" partij opgericht. Is in België volgens mij ook behoefte aan.
-- Thomas Sowell
Oud 2 mei 2007, 10:51   #47
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Wat is er eigenlijk "schandalig" aan rijkdom. Ik vraag me af wat eigenlijk het probleem is.
Kijk: ik ben een fervente voorstander van een gemengde economie.
Dat houd ook in dat ik absoluut niet tegen het feit ban dat geniale ondernemers, knappe artiesten, bollebozen van geleerden zo rijk worden als de zee diep is.
Bill Gates, de rijkste van de wereld, heeft al zijn geld in nuttige projecten gestoken om zieke kinderen te genezen. Daar zie ik geen schurk in: geen schandalige rijke.
Het gaat hem ook niet om jaoezie: iedereen bewondert memnsen die met veel verstand, veel inzicht het ver brengen, ik ook!
Maar dat er naast die heel rijke mensen ook heel arme mensen bestaan.
Dat de twee dus samen voorkomen: dat vind ik schandalig.
Men moet dus iets doen aan dat onevenwicht.
Als er geen sukkelaars meer zijn dan mag je van mij ongeremd rijker worden.
Als econoom meen ik, niet op basis van een "geloof" maar aan de hand van allerleid duidelijke indicaties, dat indien we de armoede opruimen, niet alleen hier maar in de derde wereld, de schatrijken nog schatrijker zullen worden. Maar in de overgangsperiode moeten ze een steentj meer bijdragen, een extra tandje steken, iets minder joviaal zichzelf bedienen.

Dat is geen jaloezie, dat is gezond verstand.
Niet alle rijken hebben het verstand en het hart van Kill BIll: er zitten daar stommekloten bij met veel geluk...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 12:46   #48
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Waanzinnig! Dat zo'n afschuwelijke asociale standpunten nog zeven procent van de stemmen zouden halen.

De ecocommunisten hebben blijkbaar een zéér mooi project voor de samenleving: iedereen even arm.
Ah, dus u vindt iedereen die minder dan € 500 000 op zijn spaarrekening heeft staan arm?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 14:53   #49
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Nen toe op aa bakkes Antoon!

De gekende reactie van extreem-links. Ze dulden geen kritiek.

*knip*

privacy.

Laatst gewijzigd door Antoon : 2 mei 2007 om 14:55.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 09:45   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
die amerikanofielen zien overal kommunisten vliegen.
Luister naar hun nonsens, lijkt er toch enorm op.
Oud 3 mei 2007, 10:32   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Inkomsten uit kapitaal ook voor 50 % belasten, juist zoals arbeid. Dat is de engiste faire optie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 17:32   #52
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Groen veel te centrum, zeker niet links. Mieke Vogels maakte zelfs reclame voor Volvo. En de verhoging van de prijs van de vuilniszakken was een a-sociale maatregel, die op de kap van de armsten in de samenleving kwam. En verder is de betuttelende, paternalistisch houding eerder rechts-conservatief dan links, vind ik.

En ik ben niet eens een communist. Sommige communisten hier vinden mij "burgerlijk misvormd".
Oud 3 mei 2007, 19:01   #53
The Sands of Time
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Inkomsten uit kapitaal ook voor 50 % belasten, juist zoals arbeid. Dat is de engiste faire optie.
Belast kapitaal aan 50% en je zal zien hoe snel dat kapitaal weg is uit België. Dat is slecht voor de economie, slecht voor de bedrijven en dus slecht voor de "armen".
The Sands of Time is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 19:14   #54
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Kijk: ik ben een fervente voorstander van een gemengde economie.
Dat houd ook in dat ik absoluut niet tegen het feit ban dat geniale ondernemers, knappe artiesten, bollebozen van geleerden zo rijk worden als de zee diep is.
Bill Gates, de rijkste van de wereld, heeft al zijn geld in nuttige projecten gestoken om zieke kinderen te genezen. Daar zie ik geen schurk in: geen schandalige rijke.
Het gaat hem ook niet om jaoezie: iedereen bewondert memnsen die met veel verstand, veel inzicht het ver brengen, ik ook!
Maar dat er naast die heel rijke mensen ook heel arme mensen bestaan.
Dat de twee dus samen voorkomen: dat vind ik schandalig.
Men moet dus iets doen aan dat onevenwicht.
Als er geen sukkelaars meer zijn dan mag je van mij ongeremd rijker worden.
Als econoom meen ik, niet op basis van een "geloof" maar aan de hand van allerleid duidelijke indicaties, dat indien we de armoede opruimen, niet alleen hier maar in de derde wereld, de schatrijken nog schatrijker zullen worden. Maar in de overgangsperiode moeten ze een steentj meer bijdragen, een extra tandje steken, iets minder joviaal zichzelf bedienen.

Dat is geen jaloezie, dat is gezond verstand.
Niet alle rijken hebben het verstand en het hart van Kill BIll: er zitten daar stommekloten bij met veel geluk...
Zeer nobel van u, maar het is een illusie te denken dat armoede ooit helemaal opgelost zal worden. We kunnen het proberen te verminderen, maar helemaal verdwijnen zal het nooit.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 10:54   #55
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Groen! is de zoveelste kommunistische partij
Er zijn er niet zoveel meer.
Er zijn er zelfs geen meer- in België.
En allerminst Groen.

Maar misschien is de threadopener onderhevig aan acute parano-communisme-zienerij?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:22   #56
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er zijn er niet zoveel meer.
Er zijn er zelfs geen meer- in België.
En allerminst Groen.
LSP, Groen!, PVDA (bestaat die nog?), Ecolo, PTB, Comité voor een andere politiek.

Kommunisten genoeg, gelukkig zonder enige invloed.

Citaat:
Maar misschien is de threadopener onderhevig aan acute parano-communisme-zienerij?
Neen. Maar de groenen hebben getoond dat we voor altijd moeten vermijden dat ze ooit nog een ministerpost krijgen. Het was een debakel. En ook nu weer, als je die nonsens van Dua hoort en leest.

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 mei 2007 om 12:22.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 13:12   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
LSP, Groen!, PVDA (bestaat die nog?), Ecolo, PTB, Comité voor een andere politiek.

Kommunisten genoeg, gelukkig zonder enige invloed.

Neen. Maar de groenen hebben getoond dat we voor altijd moeten vermijden dat ze ooit nog een ministerpost krijgen. Het was een debakel. En ook nu weer, als je die nonsens van Dua hoort en leest.
Antoon, een communistische partij is een communistische partij en de communistische partij is in België opgeheven.
Het is niet omdat jij overal communistische partijen om je heen ziet, dat het communistische partijen zijn. Het zou voor iedereen gemakkelijker zijn op politics dat je overal roze olifantjes zag, daar moesten we dan niet over verder discussiëren.

Verder.
Bijna alle, zoniet alle ministerposten zijn een débâcle. Of niet soms?
Voor mij moeten ze geen ministerpost meer opnemen, de Groenen, voor een paar essentiële onaanvaardbaarheden, zoals de toestanden in de sociale woningbouw, definitief afgevoerd worden. Met zo'n mistoestanden zie ik Groen voorlopig liever niet meer collaboreren...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 16:29   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Antoon, een communistische partij is een communistische partij en de communistische partij is in België opgeheven.
Het is niet omdat jij overal communistische partijen om je heen ziet, dat het communistische partijen zijn. Het zou voor iedereen gemakkelijker zijn op politics dat je overal roze olifantjes zag, daar moesten we dan niet over verder discussiëren.
Bwa, je kunt gaan discussiëren over het verschil tussen troskisten, marxisten en stalinisten, maar in 't gros ben ik er niet veel naast wanneer ik al die extreem-linkse partijen in de verzamelilng kommunisten gooi, toch?

Citaat:
Verder.
Bijna alle, zoniet alle ministerposten zijn een débâcle. Of niet soms?
Voor mij moeten ze geen ministerpost meer opnemen, de Groenen, voor een paar essentiële onaanvaardbaarheden, zoals de toestanden in de sociale woningbouw, definitief afgevoerd worden. Met zo'n mistoestanden zie ik Groen voorlopig liever niet meer collaboreren...
De Groene ministers waren de grootste knoeiers ooit, wat een onbekwaamheid. Daarom zijn ze niet alleen verloren, maar gewoon volledig uit het parlement gezwierd. Wanneer ik Dua hoor afkomen met graaitaksen, tja, dan denk ik dat er ondanks een nieuwe naam niet veel veranderd is.
Oud 5 mei 2007, 17:24   #59
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Ik wacht nog altijd op argumenten die erop wijzen dat het communisten zijn. Als het zo was, zou ik er wel op stemmen.
Oud 5 mei 2007, 19:02   #60
Vrijgevochten
Burger

Standaard

Groen! is inderdaad zeer en zeker van doen....

Maar of het de partij is die zozeer van doen is, dat zijn voor mij andere vragen!
Heb persoonlijk niet zo'n goede herinneringen aan dat partijke en..en wat meer is ze hebben mee het doodvonnis van Doel getekend. Blijkbaar waren ze tijdens paars - groen even hun ideeën vergeten..iedereen kent zinsverbijstering...ze zagen ze even vliegen...

En Luc Versteylen kennen ze ook niet meer...die hebben ze verstoten..

Waar blijft het Nieuwe AGALEV, nu spirit zich verkocht heeft aan de sp.a en ze dus ook hun idealen hebben neergelegd vraag ik om een nieuw agalev. het zijn de groenen in Europa die samenwerken met de regionalisten....

Regionaal en groen!
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be