Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2007, 17:38   #741
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik nog niet tot de enkels van de Charel reik.
Om tot deze zijn enkels te reiken had u hoog moeten springen en zou u vast en zeker op uw 'bakkes' zijn gegaan. De Karel was in tegestelling tot 'u' een man van de waarheid, niet zoals 'u' van de fantasie en de L..G.N! Met uw (s)linkse intelligentie zult u het laaste woord zelf wel kunnen aanvullen hé.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 17:56   #742
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Elke taal is mooi?Ik vind het arabisch geen taal maar gebroebel en irritant gebroebel.
Hoe spijtig u dat ook moge vinden, Arabisch is wel degelijk een taal. Het is weliswaar een taal die voor niet-Semieten moeilijk onder de knie te krijgen is, maar toch een taal. Het is zelfs - samen met Engels, Frans, Spaans, Russisch en Mandarijn (Chinees) - één van de 6 officiële talen van de Verenigde Naties, toch ook niet van de minsten.

In het Nederlands zijn een aantal woorden van Arabische origine : albatros, alcohol, alfalfa, alhidade, alkali, alkoof, almicantara, emir, fakir, gazelle, harem, hasjiesj, henna, kaffer, katoen, koffie, safari, sandaal, schaakmat, tamarinde, ... om maar enkele van de mooiste en/of meest gebruikte te vernoemen.

Gaat u in de toekomst weigeren deze woorden nog te gebruiken en er alternatieven voor bedenken, en zal dat dan helpen om u verstaanbaar te maken?
Of zult u uw mening alsnog herzien?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:13   #743
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hoe spijtig u dat ook moge vinden, Arabisch is wel degelijk een taal. Het is weliswaar een taal die voor niet-Semieten moeilijk onder de knie te krijgen is, maar toch een taal. Het is zelfs - samen met Engels, Frans, Spaans, Russisch en Mandarijn (Chinees) - één van de 6 officiële talen van de Verenigde Naties, toch ook niet van de minsten.

In het Nederlands zijn een aantal woorden van Arabische origine : albatros, alcohol, alfalfa, alhidade, alkali, alkoof, almicantara, emir, fakir, gazelle, harem, hasjiesj, henna, kaffer, katoen, koffie, safari, sandaal, schaakmat, tamarinde, ... om maar enkele van de mooiste en/of meest gebruikte te vernoemen.

Gaat u in de toekomst weigeren deze woorden nog te gebruiken en er alternatieven voor bedenken, en zal dat dan helpen om u verstaanbaar te maken?
Ik heb alleen maar bevestigd dat ik het een broebel taal vind net zoals ik frans ook een broebeltaal vind.

Ik hou uiteraard in eerste plaats van het nederlands maar daarnaast is de beste en leukste taal het engels,al de rest,bwerk.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 6 mei 2007 om 18:14.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:13   #744
system
Banneling

Standaard

[quote=ERLICH;2645993]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De belangen van Vlaanderen waren verlapt, aangezien een Vlaming in dit klote land een tweederangs burger was en in zekere mate nog is. Dit in tegenstelling tot 'UW' migrantengemeenschap die men liefelijk koesterd en waar men de niet zo'n propere daden van probeert te verdoezelen uit lafheid voor mogelijke rellen hier en daar dit in het kort.

Of zoals 'Uw' geliefde vorstin (de huidige) ooit heeft verklaard in haar jonge wulpse jaren, 'dat Vlaams (Nederlands) een lelijke of was het een vieze taal was'. Het is wel zo, dat ze nu haar pens volvreet op kosten van personen dus het merendeel in dit land die deze door haar niet gewaardeerde taal spreken.

Dus verraad aan Vlaanderen? Indien men z'n land, volk, religie en cultuur verkwanseld en wil aanvaardbaar maken voor wat u en uw idiote horde noemen de nieuwe belgen wat is dit dan. Deze samenleving onder druk en soms met dreiging van wetten wil leiden naar de multicul, wel geachte dan bent u schuldig aan verraad. Maar dat moet men u niet vertellen zeker u bent zich terdege bewust van de daden waar u zich zo voor inzet. Dus nog eens in het kort, VERRAAD. Dit neergezet door een door 'U' uitgeroepen neo-nazi.
Ik heb geen 'geliefde vorstin'. Ik ben republikein.

Ik heb geen welbepaalde religie.

Ik weet niet waarover u het hebt wanneer u speekt over 'idiote horde'. Een horde die ik me wel herinner is deze van de Zwarte Brigade. Maar waarschijnlijk is het niet deze waarover u het hebt.

Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2007 om 18:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:19   #745
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U hebt toch geen vrouw en met uw vriend bent U toch niet getrouwd?
Ge moet niet aandringen Chipie: ik ben absoluut voor de vrouwen....
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:20   #746
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ge moet niet aandringen Chipie: ik ben absoluut voor de vrouwen....
Wat jammer voor hen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:20   #747
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb alleen maar bevestigd dat ik het een broebel taal vind net zoals ik frans ook een broebeltaal vind.

Ik hou uiteraard in eerste plaats van het nederlands maar daarnaast is de beste en leukste taal het engels,al de rest,bwerk.
Het moet hierbij vaststaan en voor eenieder duidelijk worden vastgesteld:
Bij een absolute meerderheid door het VB ben jij de geknipte kandidaat minister van cultuur, wetenschapsbeleid en internationale betrekkingen.
Proficiat!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:20   #748
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...al de rest,bwerk.
Al de rest bwerk?

Ook het Grieks? Het Portugees? Het Fins? Het Gaelic? Het Baskisch? Het Litouws? Het Duits? Het Amhaars? Het Lingala? Het Tamil? Het Japans?

Al die mooie talen bwerk?

Ik krijg zowaar medelijden met u.
Oud 6 mei 2007, 18:28   #749
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Schamen zou ik doen, moest ik tot een soort behoren als de uwe drolopsila!
Drosophila is de naam. Dro-so-phi-la. Allez vooruit, tweehonderdvijftig keer schrijven!

Citaat:
M.a.w een persoon die het verschil tussen waarheid en leugen niet kent. Die een samenleving voorstelt als een vuilbak (is maar waar men zich thuis voelt niet, drolopsila)
En ongetwijfeld gaat u deze aantijgingen (nou ja) ontegensprekelijk hard maken met verwijzingen of argumentatie, zoals we van u gewoon zijn?

Citaat:
dus juist in deze haar bekrompen denkvermogen is men een 'solonnazi'.
Neen hoor, met de Atheense dichter/staatsman Solon bent u niet bepaald te vergelijken...
Citaat:
Bwa, elk volk is mooi, behalve dat men het besmeurt!
'De taal is gansch het volk'. Ontroerend hoe u die leuze in de verf zet.

Laatst gewijzigd door drosophila : 6 mei 2007 om 18:32.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:28   #750
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Al de rest bwerk?

Ook het Grieks? Het Portugees? Het Fins? Het Gaelic? Het Baskisch? Het Litouws? Het Duits? Het Amhaars? Het Lingala? Het Tamil? Het Japans?

Al die mooie talen bwerk?

Ik krijg zowaar medelijden met u.
Ik vind die talen maar niets,is mijn zaak ook niet.
En ik versta er ook geen klote van en dat hoeft ook niet.
Oud 6 mei 2007, 18:31   #751
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

لغة عربية

من ويكيبيديا، الموسوعة الحرة

اللغة العربية هي إحدى أكثر اللغات انتشارا في العالم، يتحدثها أكثر من 300 مليون نسمة1، ويتوزع متحدثوها في المنطقة المعروفة باسم العالم العربي، بالإضافة إلى العديد من المناطق الأخرى المجاورة كإيران وتركيا وتشاد ومالي والسنغال. اللغة العربية هي أكبر فرع من فروع اللغات السامية وتشبه إلى حد كبير، من ناحية البنية والمفردات وغيرها، لغات سامية أخرى كالآرامية والعبرية والأمهرية. للغة العربية أهمية قصوى لدى أتباع الديانة الإسلامية، فهي لغة مصدري التشريع الأساسيين في الإسلام: القرآن، والأحاديث النبوية المروية عن الرسول محمد بن عبد الله صلى الله عليه و سلم، ولا تتم الصلاة في الإسلام (وعبادات أخرى) إلا بإتقان بعض من كلمات هذه اللغة. إثر انتشار الإسلام، وتأسيسه دولا، ارتفعت مكانة اللغة العربية، إذ أصبحت لغة السياسة والعلم والأدب، وأثرت العربية، تأثيرا مباشرا أو غير مباشر على كثير من اللغات الأخرى في العالم الإسلامي، كالتركية والفارسية والأردية مثلا.

العربية لغة رسمية في كل دول العالم العربي إضافة إلى: إسرائيل، السنغال، مالي، تشاد، اريتيريا. وقد اعتمدت العربية كإحدى لغات منظمة الأمم المتحدة الرسمية الست. تحتوي العربية على 28 حرفا مكتوبا وتكتب من اليمين إلى اليسار -بعكس الكثير من لغات العالم- ومن أعلى الصفحة إلى أسفلها.

العربية اسم مشتق من الإعراب عن الشيء( وربما العكس)، أي الإفصاح عنه، وهكذا فالعربية تعني من حيث الاشتقاق لغة الفصاحة. تسمى العربية بلغة الضاد لأنها اللغة الوحيدة في لغات العالم التي تحتوي على حرف الضاد.

Laatst gewijzigd door drosophila : 6 mei 2007 om 18:32.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:39   #752
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien interesseert u zich des te meer voor de bokssport. Dit is ook al iets waard. Maar boksen mag wel geen uit de hand gelopen sport worden zoals bij Rob Klop.
Oud 6 mei 2007, 18:41   #753
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien interesseert u zich des te meer voor de bokssport. Dit is ook al iets waard. Maar boksen mag wel geen uit de hand gelopen sport worden zoals bij Rob Klop.
Je bedoelt zoals die vld'er die een kleine van 8j doodschiet,oeps,ik stond illegaal te schieten in mijnen achtertuin of het gefoefel en corruptie van sp-a en dirupo en co?
Of uit de hand gelopen sport zoals bij den joey en guido de moor?
Oud 6 mei 2007, 18:45   #754
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt zoals die vld'er die een kleine van 8j doodschiet,oeps,ik stond illegaal te schieten in mijnen achtertuin of het gefoefel en corruptie van sp-a en dirupo en co?
Of uit de hand gelopen sport zoals bij den joey en guido de moor?
Dat deed die Vld-er niet met opzet, maar Rob Klop ging in extase bij elke stevige klop.Daarom heet hij ook niet Rob KLap, maar Rob Klop.

Van het werkwoord: kloppen (in de betekenis van zeer hard slaan). Hier op mensen wel te verstaan. Als zulke mensen aan de macht komen...

Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2007 om 18:57.
Oud 6 mei 2007, 18:45   #755
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
لغة عربية

من ويكيبيديا، الموسوعة الحرة

اللغة العربية هي إحدى أكثر اللغات انتشارا في العالم، يتحدثها أكثر من 300 مليون نسمة1، ويتوزع متحدثوها في المنطقة المعروفة باسم العالم العربي، بالإضافة إلى العديد من المناطق الأخرى المجاورة كإيران وتركيا وتشاد ومالي والسنغال. اللغة العربية هي أكبر فرع من فروع اللغات السامية وتشبه إلى حد كبير، من ناحية البنية والمفردات وغيرها، لغات سامية أخرى كالآرامية والعبرية والأمهرية. للغة العربية أهمية قصوى لدى أتباع الديانة الإسلامية، فهي لغة مصدري التشريع الأساسيين في الإسلام: القرآن، والأحاديث النبوية المروية عن الرسول محمد بن عبد الله صلى الله عليه و سلم، ولا تتم الصلاة في الإسلام (وعبادات أخرى) إلا بإتقان بعض من كلمات هذه اللغة. إثر انتشار الإسلام، وتأسيسه دولا، ارتفعت مكانة اللغة العربية، إذ أصبحت لغة السياسة والعلم والأدب، وأثرت العربية، تأثيرا مباشرا أو غير مباشر على كثير من اللغات الأخرى في العالم الإسلامي، كالتركية والفارسية والأردية مثلا.

العربية لغة رسمية في كل دول العالم العربي إضافة إلى: إسرائيل، السنغال، مالي، تشاد، اريتيريا. وقد اعتمدت العربية كإحدى لغات منظمة الأمم المتحدة الرسمية الست. تحتوي العربية على 28 حرفا مكتوبا وتكتب من اليمين إلى اليسار -بعكس الكثير من لغات العالم- ومن أعلى الصفحة إلى أسفلها.

العربية اسم مشتق من الإعراب عن الشيء( وربما العكس)، أي الإفصاح عنه، وهكذا فالعربية تعني من حيث الاشتقاق لغة الفصاحة. تسمى العربية بلغة الضاد لأنها اللغة الوحيدة في لغات العالم التي تحتوي على حرف الضاد.
Tja,goed te zien dat hier SPA aanhangers zitten op het forum
Moet kunnen hoor
Oud 6 mei 2007, 18:49   #756
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Die deed die Vld-er niet met opzet, maar Rob Klop ging in extase bij elke stevige klop.Daarom heet hij ook niet Rob KLap, maar Rob Klop.
Dat hij dat niet mee opzet deed maakt op zo'n moment geen kloten uit.Het gaat hem erom dat'em dacht,ik ben ne politieker,ik mag dat,illegaal beetje oefenen in mijnen tuin zonder aan de eventuele gevolgen te denken en boem,nog een geluk dat het uw kleinen niet is(als ge die al hebt).Ik zou graag eens zien op zo'n moment of je dan ook o zo makkelijk zal regaeren zoals nu alsof het allemaal niet zo erg is.

En ik zal rob klop eens tot bij u moeten sturen.
Oud 6 mei 2007, 18:52   #757
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hij dat niet mee opzet deed maakt op zo'n moment geen kloten uit.Het gaat hem erom dat'em dacht,ik ben ne politieker,ik mag dat,illegaal beetje oefenen in mijnen tuin zonder aan de eventuele gevolgen te denken en boem,nog een geluk dat het uw kleinen niet is(als ge die al hebt).Ik zou graag eens zien op zo'n moment of je dan ook o zo makkelijk zal regaeren zoals nu alsof het allemaal niet zo erg is.

En ik zal rob klop eens tot bij u moeten sturen.

Zoudt u dat wel doen? Misschien heb ik ook een .22 .

Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2007 om 18:53.
Oud 6 mei 2007, 18:54   #758
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar 22 mm, en wat zeggen de vrouwkes?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:56   #759
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei oei,dan kent ge rob klop toch nog niet goed zenne.
Me zoiets krijgt ge hem niet te pakken zenne.
Oud 6 mei 2007, 18:58   #760
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik versta (op Duits, Portugees, een beetje Grieks en een klein beetje Baskisch na) ook niets van wat in die talen gezegd/geschreven wordt, maar dat zal mij toch niet beletten van de klanken, de melodie en het schriftbeeld te genieten, hoor.

Een Finse film (met Nederlandse/Franse/Engelse ondertiteling), of een lied in het Lingala (met begeleidend tekstboekje), of Japanse kalligrafie zonder meer:

subliem !
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be