Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2007, 16:12   #81
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Voor mij spreekt het demoniseren van het Vlaams Blok juist in zijn voordeel. Kinderen en jongeren moeten al van jongs af aan bijgebracht worden dat het Vlaams Blok een verachtelijke organisatie is die geen respect verdient en die mag beschimpt en bespuwd worden. Die leerkracht is een eer voor die school!
hoe laag kan je gaan Raf... met dit soort uitspraken verlies je respect.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 16:16   #82
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, waarom toch zo dramatisch en theatraal? Dat heeft helemaal niets met hersenspoelen te maken, maar met het verstrekken van accurate informatie, namelijk dat het Vlaams Blok een verderfelijke organisatie is die als enig doel heeft tweedracht in de samenleving te zaaien.

Er wordt hier ook geen mening opgelegd; er wordt aan de leerlingen duidelijk gemaakt dat het Vlaams Blok een verwerpelijk fenomeen is en dat daar geen respect voor moet opgebracht worden. Die leerkracht heeft zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid genomen; meer is dat niet.
als je accurate informatie wil moet je u informeren bij de bron en niet in linkse kranten, linkse boekjes en pseudo-informatieve bronnen van allerlei organisaties die u en uw vrienden graag horen !

mogen wij hetzelfde denken van uw organisatie(s) ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 12 mei 2007, 16:22   #83
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Iemand die er publiekelijk voor uitkomt dat hij bij het Vlaams Blok hoort, verdient immers geen respect; alleen maar minachting. Het is goed om dat aan jongeren duidelijk te maken.
alleen u uiten als homo verdient respect zeker...

ik ben Vlaams Belanger en Vlaming. Ik ben fier op wat ik doe en hoe ik het doe, net zoals vele ander collega's van mij.

uw vijanden zitten niet bij het Vlaams Belang... wij zouden nooit "iemand van het hoogste gebouw naar beneden gooien !" NOOIT !!
Oud 12 mei 2007, 16:24   #84
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Waarom zo wantrouwig? Dit verhaaltje volgt een scenario dat zich al vaak heeft voortgedaan: een hetze tegen het VB resulteert in het omgekeerde effect.
Om de eenvoudige reden dat er expliciet vermeld wordt dat het om een homofiele leerkracht gaat die mogelijk onder-directeur zal worden en dit compleet irrelevant is. En omdat zo'n verhalen altijd van "horen zeggen zijn".
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 16:29   #85
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Ga naar het gastenboek van stoplinkseles.tk. Daar zal u nog veel straffere verhalen horen over het discrimineren van leerlingen die geen linkse overtuiging hebben. Zijn die dan ook allemaal gelogen?
Vele van die verhalen zijn helemaal niet zo shockerend. Sommigen zouden blijkbaar liever hebben dat bepaalde geschiedkundige feiten niet meer vermeld worden...

En anderzijds zijn er even goed massa's voorbeelden van leerkrachten die (extreem-)rechts gedachtegoed propageren.

Citaat:
U heeft trouwens op de website gezien dat er elk jaar zo'n projectdag georganiseerd wordt, dit kan u dus al niet ontkennen.
Ik heb dat nergens ontkend. Alleen het verhaaltje over die leerkracht geloof ik niet zomaar klakkeloos...
Oud 12 mei 2007, 16:32   #86
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, het is erg gesteld met de jeugd van tegenwoordig...
als we u zo bezig horen... welke toekomst biedt jij ?

iedereen homo ? lesbisch ? wie zorgt er voor de kinderen of nakomelingen

robotjes zoals in de film AI (artificial intelligence)
Oud 12 mei 2007, 16:35   #87
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
als we u zo bezig horen... welke toekomst biedt jij ?

iedereen homo ? lesbisch ? wie zorgt er voor de kinderen of nakomelingen
Kon je het echt niet laten om je homofobie te etaleren? Enfin, je doet maar hoor... het illustreert perfect waarom dit zaakje zo stinkt!
Oud 12 mei 2007, 16:35   #88
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Om de eenvoudige reden dat er expliciet vermeld wordt dat het om een homofiele leerkracht gaat die mogelijk onder-directeur zal worden en dit compleet irrelevant is. En omdat zo'n verhalen altijd van "horen zeggen zijn".
dat die man nu homo is of niet doet er niet toe !

het gaat er om dat de leerlingen elke informatie die ze krijgen correct moet zijn en als het over politiek gaat moet iedereen voor zich kunnen uitmaken welke politieke partij zijn voorkeur krijgt ! Dat is vrije meningsuiting, pluralisme en democratie !
Oud 12 mei 2007, 16:37   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U doet maar.
Heb jij het trouwens de leerkracht zelf horen vragen?
Mag ik uit het stilzwijgen afleiden dat je het de bewuste leerkracht ook niet hebt horen vragen, maar het ook maar gewoon heeft "horen vertellen" op school?
Oud 12 mei 2007, 16:40   #90
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat die man nu homo is of niet doet er niet toe !
Exactly my point! En toch staat het er expliciet bij. Alsook dat hij binnenkort misschien wel onder-directeur wordt en dit op een katholieke school (dat werd zelfs onderstreept)... vandaar juist mijn ongeloof.

Citaat:
het gaat er om dat de leerlingen elke informatie die ze krijgen correct moet zijn en als het over politiek gaat moet iedereen voor zich kunnen uitmaken welke politieke partij zijn voorkeur krijgt ! Dat is vrije meningsuiting, pluralisme en democratie !
Iedereen kon dat ook voor zichzelf uitmaken. Van elke partij was immers een vertegenwoordiger uitgenodigd om het programma voor te stellen.
Oud 12 mei 2007, 16:41   #91
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kon je het echt niet laten om je homofobie te etaleren? Enfin, je doet maar hoor... het illustreert perfect waarom dit zaakje zo stinkt!
ik heb helemaal geen homofobie !

ik heb niets tegen homo's ! ik heb zelf drie collega's die homo zijn ! en dan ?! Ik praat met hen werk met hen en wij respecteren mekaar !

Maar de onzin van Raf gaat wel heel ver ! Zijn haat tegenover Vlaams Belang - Blok zoals hij het liever noemt - kent geen grenzen... Raf heeft last van een fobie, want wie van het Vlaams Blok - Belang heeft ooit iets geschreven tegen het homo zijn en vergeet de lesbo's niet, anders discrimineer je ?
Oud 12 mei 2007, 16:45   #92
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Exactly my point! En toch staat het er expliciet bij. Alsook dat hij binnenkort misschien wel onder-directeur wordt en dit op een katholieke school (dat werd zelfs onderstreept)... vandaar juist mijn ongeloof.

Iedereen kon dat ook voor zichzelf uitmaken. Van elke partij was immers een vertegenwoordiger uitgenodigd om het programma voor te stellen.
Terug naar post 1 !!

Het was de bedoeling dat wanneer een partijvertegenwoordiger zijn zegje had gedaan over z'n partij een applaus kreeg van de klas. De (homofiele) klastitularis (die binnenkort mogelijk onderdirecteur wordt van deze katholieke school) had de klas gevraagd om niet te applaudisseren voor de VB'er. Mijn familielid (die overigens geen VB-stemmer is) had opgemerkt dat dit niet netjes was. Uiteindelijk heeft de klas grootendeels toch geapplaudiseerd.

Is dit democratie? Bestond er geen portaal om linkse leerkrachten aan te klagen? Mogen leerkrachten de klas manipuleren?
Zoiets is echte discriminatie.

Daarover ging het, dat was de kern van de discussie lieve Edina !

Oud 12 mei 2007, 16:50   #93
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb helemaal geen homofobie !

ik heb niets tegen homo's ! ik heb zelf drie collega's die homo zijn ! en dan ?! Ik praat met hen werk met hen en wij respecteren mekaar !

Maar de onzin van Raf gaat wel heel ver ! Zijn haat tegenover Vlaams Belang - Blok zoals hij het liever noemt - kent geen grenzen... Raf heeft last van een fobie, want wie van het Vlaams Blok - Belang heeft ooit iets geschreven tegen het homo zijn en vergeet de lesbo's niet, anders discrimineer je ?
Ten eerste is het Vlaams Belang wel degelijk tegen het homohuwelijk en homoadoptie. En bovendien zijn er in hun rangen een aantal notoire homofoben die homoseksualiteit als abnormaal beschouwen en vinden dat het bestreden moet worden. Beweren dat het VB niets tegen homoseksuelen heeft is dus flauwekul.

En ten tweede vraag ik me af waarom je als niet homofoob in deze thread dan zo'n idiote uitspraken moet doen als degene waarop ik reageerde. Er is werkelijk niemand die homoseksualiteit wil promoten of voorstelt dat iedereen homoseksueel moet worden. Dat wel suggereren is dus nogal verdacht.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 mei 2007 om 16:52.
Oud 12 mei 2007, 16:50   #94
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat nergens ontkend. Alleen het verhaaltje over die leerkracht geloof ik niet zomaar klakkeloos...
Dat zal je dan ook niet op die website vinden...

Trouwens dat hij homo is en binnenkort misschien onderdirecteur wordt is niet compleet irrelevant. Ik vind het niet juist dat een leerkracht die vanuit zijn geaardheid politieke partijen afkeurt aan zijn leerlingen onderdirecteur wordt van een katholieke school.

Was het trouwens niet iemand van de CD&V die een tijdje geleden zei dat homofiele leerkrachten in het katholiek onderwijs niet voor de klas mogen gaan staan? Waarom viseert hij die partij dan niet?
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 16:51   #95
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

Een vertegenwoordiger van een racistische partij heeft op een school zelfs geen plaats in een debat. De actie van die leerkracht verdient onze steun. Toen ik op school zat kwam er bij ons geen racist voor de klas zijn boodschap verkondigen. Dat hadden we met onze leerlingenraad zo afgedwongen en de school heeft dan ook nooit die partij aan het woord gelaten. Dat was best ook, want anders zou die leerkracht er alleen hebben gezeten op zijn debat (nu ja, er zal overal wel een een fascist zitten natuurlijk).
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 16:53   #96
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
...ik heb niets tegen homo's ! ik heb zelf drie collega's die homo zijn ! en dan ?! Ik praat met hen werk met hen en wij respecteren mekaar !
Drie collega's die homo zijn? Zijt gij coiffeur ofzo?
Oud 12 mei 2007, 16:55   #97
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
Een vertegenwoordiger van een racistische partij heeft op een school zelfs geen plaats in een debat. De actie van die leerkracht verdient onze steun. Toen ik op school zat kwam er bij ons geen racist voor de klas zijn boodschap verkondigen. Dat hadden we met onze leerlingenraad zo afgedwongen en de school heeft dan ook nooit die partij aan het woord gelaten. Dat was best ook, want anders zou die leerkracht er alleen hebben gezeten op zijn debat (nu ja, er zal overal wel een een fascist zitten natuurlijk).
...gelukkig zijn de tijden veranderd...
Oud 12 mei 2007, 16:55   #98
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terug naar post 1 !!

Het was de bedoeling dat wanneer een partijvertegenwoordiger zijn zegje had gedaan over z'n partij een applaus kreeg van de klas. De (homofiele) klastitularis (die binnenkort mogelijk onderdirecteur wordt van deze katholieke school) had de klas gevraagd om niet te applaudisseren voor de VB'er. Mijn familielid (die overigens geen VB-stemmer is) had opgemerkt dat dit niet netjes was. Uiteindelijk heeft de klas grootendeels toch geapplaudiseerd.

Is dit democratie? Bestond er geen portaal om linkse leerkrachten aan te klagen? Mogen leerkrachten de klas manipuleren?
Zoiets is echte discriminatie.

Daarover ging het, dat was de kern van de discussie lieve Edina !
En mijn punt is nu juist dat ik daar geen bal van geloof! Zo'n verhaaltjes zijn altijd "van horen zeggen"... en gezien het feit dat de geaardheid en de mogelijke promotie van de leerkracht, die beiden totaal irrelevant zijn, vermeld worden, doet het hele zaakje stinken.

Overigens moet je eens opzoeken wat discriminaite is, want daarover gaat het hier sowieso niet.
Oud 12 mei 2007, 16:58   #99
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
En mijn punt is nu juist dat ik daar geen bal van geloof! Zo'n verhaaltjes zijn altijd "van horen zeggen"... en gezien het feit dat de geaardheid en de mogelijke promotie van de leerkracht, die beiden totaal irrelevant zijn, vermeld worden, doet het hele zaakje stinken.

Overigens moet je eens opzoeken wat discriminaite is, want daarover gaat het hier sowieso niet.
Edina valt in herhaling...
Oud 12 mei 2007, 17:01   #100
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Dat zal je dan ook niet op die website vinden...
Dat verwacht ik ook niet. Maar dat neemt niet weg dat ik niet zomaar verhaaltjes "van horen zeggen" geloof. Zeker niet als er een reukje aan zit.

Citaat:
Trouwens dat hij homo is en binnenkort misschien onderdirecteur wordt is niet compleet irrelevant. Ik vind het niet juist dat een leerkracht die vanuit zijn geaardheid politieke partijen afkeurt aan zijn leerlingen onderdirecteur wordt van een katholieke school.
Hoe weet jij nu dat zoiets vanuit de geaardheid zou gebeuren? Dat zou even goed omwille van hun xenofobe discours kunnen zijn. En waarom dit enkel een bezwaar zou zijn op een katholieke school ontgaat me al helemaal.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be