Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2007, 17:04   #101
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat verwacht ik ook niet. Maar dat neemt niet weg dat ik niet zomaar verhaaltjes "van horen zeggen" geloof. Zeker niet als er een reukje aan zit.

Hoe weet jij nu dat zoiets vanuit de geaardheid zou gebeuren? Dat zou even goed omwille van hun xenofobe discours kunnen zijn. En waarom dit enkel een bezwaar zou zijn op een katholieke school ontgaat me al helemaal.
Alsof alle verhalen die "van horen zeggen" zijn, gelogen zijn.

Ik heb trouwens al in mijn eerste post vermeld dat mijn familielid in kwestie die hiermee niet akkoord ging, zelf geen VB-er is. Dus waarom zou die zoiets verzinnen?
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 19:38   #102
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
Een vertegenwoordiger van een racistische partij heeft op een school zelfs geen plaats in een debat. De actie van die leerkracht verdient onze steun. Toen ik op school zat kwam er bij ons geen racist voor de klas zijn boodschap verkondigen. Dat hadden we met onze leerlingenraad zo afgedwongen en de school heeft dan ook nooit die partij aan het woord gelaten. Dat was best ook, want anders zou die leerkracht er alleen hebben gezeten op zijn debat (nu ja, er zal overal wel een een fascist zitten natuurlijk).
Bent u werkelijk zo fel tegen vrijheid van meningsuiting?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 19:53   #103
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ten eerste is het Vlaams Belang wel degelijk tegen het homohuwelijk en homoadoptie. En bovendien zijn er in hun rangen een aantal notoire homofoben die homoseksualiteit als abnormaal beschouwen en vinden dat het bestreden moet worden. Beweren dat het VB niets tegen homoseksuelen heeft is dus flauwekul.

En ten tweede vraag ik me af waarom je als niet homofoob in deze thread dan zo'n idiote uitspraken moet doen als degene waarop ik reageerde. Er is werkelijk niemand die homoseksualiteit wil promoten of voorstelt dat iedereen homoseksueel moet worden. Dat wel suggereren is dus nogal verdacht.
het homohuwelijk is een stap te ver, net als voor de kerk, veel mensen beschouwen het huwelijk als iets heilig tussen man en vrouw met als bekroning zo snel mogelijk een kind.

DE homo-adoptie is voor velen de stap te ver enkel uit de belangen van het kind, de invloed van dergelijke gezinnen moeten nog hun degelijkheid en kwaliteit bewijzen. Er moet getracht worden naar evenwicht in een gezin en met twee mannen of twee vrouwen is dat niet evident.

Raf doet dit wel, in tientallen posts, helemaal niet naar mijn zin vooral zoals hij zit te kakken op het Vlaams Belang.

De hele holebiwereld heeft op 10 jaar meer bereikt dan vrouwen in 100 jaar...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 20:17   #104
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op de zogenaamde 'Family Day' in Rome zijn zaterdag ruim een half miljoen mensen op de been om te demonstreren voor de traditionele familiewaarden en tegen meer rechten voor samenwonenden, en dus ook homoseksuelen.

De organisatoren telden één miljoen demonstranten afkomstig uit heel Italië. Onder hen voormalig premier Silvio Berlusconi. Er werd ook een tegenbetoging georganiseerd op het Piazza Navona in het centrum van de stad, maar daar daagden minder mensen op: enkele duizenden, onder wie vertegenwoordigers van radicaal-links.

Ook binnen de regering-Prodi is er verdeeldheid over dit onderwerp. Katholiek Italië hinkt over deze kwestie achterop in vergelijking met de rest van Europa.

aldus De Standaard...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 12 mei 2007, 20:29   #105
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het centrum van Brussel zijn 3.000 mensen opgestapt in de "Belgian Lesbian and Gay Pride". Dat is het jaarlijkse feest van de holebigemeenschap in ons land. De opkomst was een stuk lager dan vorig jaar.

Volgens de VRT...
Oud 12 mei 2007, 20:40   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste is het Vlaams Belang wel degelijk tegen het homohuwelijk en homoadoptie. En bovendien zijn er in hun rangen een aantal notoire homofoben die homoseksualiteit als abnormaal beschouwen en vinden dat het bestreden moet worden. Beweren dat het VB niets tegen homoseksuelen heeft is dus flauwekul.
Er zijn homoseksuelen die tegen het homohuwelijk zijn en nog meer die homoadoptie verwerpen. M.a.w. tegen deze twee punten zijn betekent nog niet dat men tegen homoseksuelen in het algemeen is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 20:49   #107
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

"Bent u werkelijk zo fel tegen vrijheid van meningsuiting?"

Om VAKA te citeren "wie zijn stem aan extreem rechts geeft, is ze voor altijd kwijt". Racisme mag geen forum hebben op een school. Ik vind dat niet meer dan normaal. Je kan geen 'school zonder racisme' of een school zijn die zijn leerlingen een brede kijk op de wereld en de samenleving wil doen verwerven en dan een organisatie als het VB op de school dulden.

Rechts moet zijn stem krijgen. Maar dat kan goed door Open VLD uit te nodigen of LDD of één van de werkgeversorganisatie.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 20:58   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Bent u werkelijk zo fel tegen vrijheid van meningsuiting?"

Om VAKA te citeren "wie zijn stem aan extreem rechts geeft, is ze voor altijd kwijt". Racisme mag geen forum hebben op een school. Ik vind dat niet meer dan normaal. Je kan geen 'school zonder racisme' of een school zijn die zijn leerlingen een brede kijk op de wereld en de samenleving wil doen verwerven en dan een organisatie als het VB op de school dulden.

Rechts moet zijn stem krijgen. Maar dat kan goed door Open VLD uit te nodigen of LDD of één van de werkgeversorganisatie.
Een school hoort zich niet op het politieke terrein te begeven en hoort bijgevolg op dat vlak neutraal te zijn. Daarnaast gaat u van de verkeerde veronderstelling uit dat het Vlaams Belang racistisch is. Daarbij verwart u de standpunten van de partij met racisme. Daar zit u grondig fout.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 21:22   #109
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door enkel sprekers uit te nodigen die vertellen wat overeenkomt met de standpunten van de school geef je allesbehalve een "brede kijk op de wereld" mee.

Citaat:
Zo kan je ook stellen dat links haar stem kan krijgen via de SPA, en extreem linkse partijen nergens voor nodig zijn.
Oud 12 mei 2007, 21:28   #110
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

"Door enkel sprekers uit te nodigen die vertellen wat overeenkomt met de standpunten van de school geef je allesbehalve een "brede kijk op de wereld" mee".

Het gaat alleen om het racisme en de haat die het VB verdedigt. Ik ben het ook totaal niet eens met VOKA of met de VLD of met CD&V, maar dat zijn wel mensen die geen haat of onverdraagzaamheid propageren.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 21:29   #111
born2bewild
Banneling

Standaard

ik vind dat TommyMaxtwee haat en onverdraagzaamheid propageert.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 21:34   #112
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Door enkel sprekers uit te nodigen die vertellen wat overeenkomt met de standpunten van de school geef je allesbehalve een "brede kijk op de wereld" mee".

Het gaat alleen om het racisme en de haat die het VB verdedigt. Ik ben het ook totaal niet eens met VOKA of met de VLD of met CD&V, maar dat zijn wel mensen die geen haat of onverdraagzaamheid propageren.
Net alsof het VB (constant) bezig is met prediken van haat, racisme, onverdraagzaamheid, ...
Oud 12 mei 2007, 22:43   #113
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Men kan het gelijk niet halen met het woord? Dan moet men de tegenstanders het zwijgen opleggen. Dat is wat deze homo probeerde, maar niet gelukt is.
Oud 12 mei 2007, 23:49   #114
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Het gaat alleen om het racisme en de haat die het VB verdedigt.
misschien , maar ik vind dat de VLD en zeker LDD haat en onverdraagzaamheid propageert ten opzichte van de kansarmen. Daarbij vind ik ook dat de SPA haat en onverdraagzaamheid propageert en opzichte van de top-managers, aandeelhouders, etc. En groen propageert haat en onverdraagzaamheid ten opzichte van milieuvervuilers, etc etc.

snapt ge? ik ben ook geen VB'er, maar uw verhaal is gewoon niet correct.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 00:15   #115
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
uw vijanden zitten niet bij het Vlaams Belang... wij zouden nooit "iemand van het hoogste gebouw naar beneden gooien !" NOOIT !!
Nee, alleen revolvers leegschieten in overvolle cafés, hondjes van ex-vriendinnen doodknijpen, kinderen verkrachten en vrouwen afranselen voor de ogen van hun kinderen...

Hoeveel mensen werden er hier sinds die dwaze uitspraken van die imam overigens al van het hoogste gebouw naar beneden gegooid?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 00:22   #116
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een school hoort zich niet op het politieke terrein te begeven en hoort bijgevolg op dat vlak neutraal te zijn. Daarnaast gaat u van de verkeerde veronderstelling uit dat het Vlaams Belang racistisch is. Daarbij verwart u de standpunten van de partij met racisme. Daar zit u grondig fout.
Daar zit hij helemaal niet fout. Het Vlaams Blok is een racistische organisatie. Dat werd op 21 april 2004 aangetoond door het Hof van Beroep van Gent en werd in november 2004 nog eens bevestigd door het Hof van Cassatie.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 13 mei 2007, 00:29   #117
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, alleen revolvers leegschieten in overvolle cafés, hondjes van ex-vriendinnen doodknijpen, kinderen verkrachten en vrouwen afranselen voor de ogen van hun kinderen...
???
Oud 13 mei 2007, 00:31   #118
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
???
Een beetje kort van memorie?

Citaat:
Oud 13 mei 2007, 00:39   #119
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zit hij helemaal niet fout. Het Vlaams Blok is een racistische organisatie. Dat werd op 21 april 2004 aangetoond door het Hof van Beroep van Gent en werd in november 2004 nog eens bevestigd door het Hof van Cassatie.
Een Hof van Beroep toont niets aan.
Oud 13 mei 2007, 00:40   #120
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje kort van memorie?
Waar heeft u het concreet over?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be