![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou persoonlijk graag terug wat illustratie werk willen doen zoals ik vroeger deed, spijtig genoeg heb ik daar geen tijd meer voor. Voor de rest, indien het leuke collegas zijn heb ik niets tegen wat administratief werk. Maar het liefst doe ik tuinaanleg als het mooi weer is. Zo snel als het terug droog is begin ik er weer aan. Meer als hobby maar toch. Alé, das nu toch niet zo moeilijk é, en wat kan daar nu mis mee zijn...? Ik weet het echt niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jammer dat de eisen voor inkomen, woonruimtes oud en nieuw gebouw, huurprijs etc zich niet laten kopiëren, vanuit je link, anders had ik ze hier uitvergroot. Dat zou veel loze beweringen de kop ingedrukt hebben... Ik had te maken met de ouwe huursuBsidies, de nieuwe zijn zo te zien inderdaad ruimer en realistischer. Ik vrees dat in het ouwe systeem niet alleen de misbruiken tot nul herleid zijn, maar ook de bruikbaarheid. De rolmaathanteerder die mijn woning kwam opmeten in mei 2006 waarschuwde mij al dat de gehanteerde criteria 15 jaar oud waren, maar hij wou niet zeggen of ik binnen de gevraagde norm viel of niet. Ik had de indruk van niet. Op die berichtgeving moest ik veertien maand wachten. In elk geval wist ik dat ik niet in aanmerking kwam, omdat mijn nieuwe huur sowieso de geeiste limiet van 4OOE overschreed. Dus moest ik zeker geen aangetekend schrijven sturen om aan te dringen op afwikkeling. Ik heb wel een afspraak gevraagd, telefonisch, voor een bezoek over de bouwvalligheid, maar een afspraak nooit gekregen. Ook niet schriftelijk. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2007 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Poging nr: 9
1) Waarom wil je niet zeggen wat je wil doen en wat je kan? 2) Hoe kan het dat je tijdens de zomer geen tijd hebt, zelfs niet voor een belletje? 3) Wat wil je dus doen en wat kan je?
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() De bloedraad is weer druk in de weer, in enkele van mijn draden, ze zijn weer heel naar willekeur en zonder veel correcte info een ketter aan het verbranden die ze als profiteur gestigmatiseerd hebben .
Die threads lijken weer op een lustig vlammend auto-da-fé. En op de brandstapel staat eno2 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Tja, dan bestaat er toch nog gerechtigheid...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Zeker: de gerechtigheid van de bloedraad, meneer de bloedraad.
Maar het persoonlijk gespam met stigmatiseringen hoort in een forum als dit bestraft en geweerd te worden.En, zoals je al verschillende keren persoonlijk ondervonden hebt, gebeurt dat ook wel af en toe. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 mei 2007 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voor huursubsidies te krijgen moet ge aan bepaalde voorwaarde voldoen. Maar dat is niet het echte probleem ze stellen ook eisen aan de oppervlakte en de indeling van de woonst. En ik ben nu al drie maanden op zoek naar een woonst, maar er is geen woonst die aan alle normen voldoed voor de prijs van 400€. Want de maximum huurpijs mag dan ook maar 400€ zijn. Huurprijzen die misschien opgingen een jaar of tien geleden ![]()
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken u via kobaf, ik woonde in dezelfste straat als jij. ![]() De maximum huurprijs is opgetrokken tot 485€ sinds kort. Ik was ook op zoek naar een betaalbare woonst, ik ben er voor van provincie veranderd en heb er nog gene second spijt van gehad. Hier in mijn straat staat nu nog huis te huur voor 350€ met 2 slps, hier is het nog te vinden. En bovendien betaalbaar. Zelf huur ik nu een heel ruim duplex app met 3 echt ruime slpks voor nog geen 400€ per maand, met cv, badk met ligbad etc. Dus het is echt nog te vinden hier. In Antwerpen is het echt rampzalig gewoon, ik heb me gek gezocht. Ik hoop dat je rap wat vind, mss ook eens verder dan Antwerpen gaan zoeken éh ? Groetjes Duupje Btw dien huisbaas, ik dacht dat gij aan de shotokan dojo woonde, dien mag u der zomaar niet uitkijlen zene. Wrm heb je dat zo gelaten ? Dien kan dreigen zoveel hij wil eigenlijk. Ge hebt recht op 6 maanden. PS : ik heb de proef op de som genomen, normaal voldoe ik aan alle voorwaarden voor zo'n subsidie. Ik ben benieuwd of ik al dan niet geweigerd zal worden. En hoelang het zal duren eer ik er wat van hoor. Laatst gewijzigd door Duupje : 18 mei 2007 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Die huisbaas die heeft dat opgekocht om zijn volk rond de moskee te hebben. Die karateclub word de nieuwe moskee. Ik had geen keus en kon er niet meer wonen daar hij alle deuren opengebroken had en was begonnen verbouwen er stond zelfs geen venster meer in en iedereen zat in mijn spullen. Het was er bijna een avondmarkt. Ik wil ook dolgraag uit antwerpen weg doch ik ben invalide en heb een klein inkomen van 800€ en ben studies als edelsmid aan het volgen in antwerpen om zo terug op de arbeidsmarkt een plaatsje te krijgen dat ik graag doe en wat ik lichamelijk en geestelijk aan kan. Maar eerlijk gezegd de drie jaar antwerpen zijn een leidingsweg geweest. Al vier keer moeten verhuizen en al drie keeer ingebroken. Maar jammer genoeg is verhuizen naar een andere provincie de optie niet daaar ik vier keer per week les heb. Bij de ocmw hebben ze tegen mij gezegd dat de nieuwe wetgeving van 375 naar 400€ verhoogd was voor alleenstaande, dus zal me nog eens bevragen als het bedrag dat ge vermeld klopt. En iets voor die prijs vinden in antwerpen is echt onbegonnen werk de groetjes.
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 18 mei 2007 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier vind je meer info over de vernieuwde huursubsidies. http://www.bouwenenwonen.be/front.cg...&lang=nl&id=14 Daar vind je de voorwaarden per provincie en ook het aanvraagformulier per provincie, good luck ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() in het algemeen... ik versta soms die maatregelen inzake wonen niet... 'k heb er een aantal jaar geleden eens naar gezien aangezien ik een woning wou aankopen... Wie voldoende verdiende om een woning te kopen, kwam niet in aanmerking en van diegenen die in aanmerking kwamen, vroeg ik mij af of zij er (zonder zwart werk) in zouden slagen om af te betalen.. dit terzijde...
ik heb gezien dat het over antwerpen ging: http://www.immoweb.be/NL/Rent.Estate...llery=&xpage=1 http://www.immoweb.be/NL/Rent.Estate...llery=&xpage=1 PS: heb ik het goed begrepen dat een studi0 niet in aanmerking komt? (heb maar vluchtig brochure doorgenomen) Laatst gewijzigd door vulpes : 18 mei 2007 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Gouverneur
|
![]() http://www.immoweb.be/NL/Rent.Estate...=1#ongletphoto
deze lijkt mij wel nog mooi: http://www.immoweb.be/NL/Rent.Estate...=1#ongletphoto |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() Beste forummers,
Gelieve niet steeds dezelfde post te herhalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() @ Fox:
Ik kan jouw link http://www.bouwenenwonen.be/uploads/...nderen9757.pdf noch leesbaar downloaden, noch copiëren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U komt er niet voor in aanmerking daar u van krot naar krot verhuist |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik heb een pro deo toegewezen gekregen van de rechtbank doch die doet geen ballen. Zijn nu 6 weken verder en hij heeft zelfs nog niet de moeite gedaan om mijn borg terug te vragen. En na 15 keer bellen en altijd het antwoord te krijgen hij is er niet heeft die dan toch terug gebeld, met de woorden ik ben aan het verhuizen en heb nu geen tijd. En ja van die registratiewetgeving wist ik niets, maar dat wil niet zeggen dat die zonder opzeg zo maar mag inbreken en beginnen verbouwen terwijl ik een week in limburg op vakanttie was. Maar ja het recht in belgie geld alleen voor de rijken. Een invalide is maar uitschot voor de maatschappij en daar doen ze zich geen moeite voor.
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De nieuwe eigenaar treedt in de rechten van de oude eigenaar en kan u dan de huurder desgevallend opzeggen met de minimum opzegperiodes voorzien in de wet. |
|
![]() |
![]() |