Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 08:05   #21
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Het is nooit in me opgekomen die vragen te stellen, en met uitzondering van "wat doet uw bedrijf concreet om de uitstoot van klimaatvernietigende emissies tegen te gaan?" interesseren deze mij ook niet. Hoogstwaarschijnlijk zou ik toch de antwoorden krijgen die Brandaan heeft neergepend. Het bedrijf waar ik nu werk heeft als klanten o.a. General Electric en Barco, dus dat zit wel goed

Een vraag die ik wel al eens gesteld heb is: "Kan ik overuren compenseren of krijg ik die uitbetaald?". Nooit meer iets van dat bedrijf gehoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Stalin is gewoon een symbool voor een systeem dat mensen het beste van zichzelf laat geven op weg naar een Algemeen Belang, dat iedereen gelukkig maakt en uitmondt in een samenleving waar mensen hun eigen egoïsme overstijgen.
En waar mensen enkele uren in de rij mochten staan voor een tros bananen, politie op bezoek kregen als ze zich op de wachtlijst lieten zetten voor een telefoonaansluiting of van school gestuurd werden als ze niet enthousiast genoeg de Internationale zongen. En dat waren maar de dagelijkse ongemakjes
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 08:26   #22
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalin is gewoon een symbool voor een systeem dat mensen het beste van zichzelf laat geven op weg naar een Algemeen Belang, dat iedereen gelukkig maakt en uitmondt in een samenleving waar mensen hun eigen egoïsme overstijgen.
Bonus!
Oud 22 mei 2007, 08:26   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
euh
En dan verschiet C2C ervan dat ze hem zeggen : "U hoort nog van ons... "

Verder C2C da GSM eke en bedrijswagentje, als ge nen auto van 25 000 euro of meer weet te versieren is dat een extra legaal voordeel van meer dan 600 € in de maand, (zonder een druppel mazout... ) te rekenen...

Om die 600 euro te verdienen moeten we dankzij onze dievenstaat al een loonsverhoging van meer dan 1200 € in de maand weten los te pietsen...

Nu ja u doet maar, ik vraag mij nog ne laptop, wa training en meteen ook welke hospitalisatieverzekering ze geven...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 08:28   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor uw antwoorden. De menselijkheid gebiedt mij om, als rationeel mens, nooit voor een bedrijf als het uwe te werken. Geen enkel normaal mens kan dat immers. Uw bedrijf is dus failliet want het vindt geen werknemers meer.

U kan wellicht een nieuwe zaak proberen te starten die niet teert op oorlog, moord, corruptie, doodslag, vernietiging en tirannie.

Veel geluk. Ik zal solliciteren wanneer het zover is.
Denkte da ...

Brandaan hoeveel betaald gij meer als mijn huidige werkgever...
Oud 22 mei 2007, 08:30   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hm, ik weet van informaticastudenten die als koningen behandeld werden omdat ze even hun tijd aan wat potentiële werkgevers wilden geven. Beloond met zorben:

Deze arrogante houding bij een sollicitatiegesprek is dus niet onmogelijk.
Kijk ik weet ook van Gasten met lang haar en een t shirteke aan, die even een job kwamen aannemen mits genoeg poen, ...

Maar toen er eens een recessieke in zat, zijn er toch ook een heleboel van die helden heel wat minder held geworden hoor, ... trouwens zo'n snoeshaan komt er wat mij betreft niet in... Niet beleefd genoeg, en het getuigt ook niet van een volwassen houding...
Oud 22 mei 2007, 08:59   #26
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel u solliciteert voor een job. U gaat dus uw arbeid verkopen aan een werkgever. Die werkgever stelt allerlei eisen voordat hij u zal tewerkstellen.

Zelden stelt de werkzoekende hier van zijn kant eisen tegenover. Het wereldbeeld van sommige, nogal bizarre mensen is microscopisch klein, waardoor ze soms tevreden zijn wanneer ze ne GSM en een bedrijfswagentje hebben kunnen 'afdwingen'.

Maar het kan ook anders. Stel dat iedere werkzoekende (u dus ook vroeg of laat, ook al hebt u vandaag vast werk, want dit is het tijdperk van de door ons zelf gewilde 'flexibiliteit'), een aantal heel eenvoudige vragen stelt.

Het zijn vragen die elk normaal mens zich dagelijks voor de geest haalt. Dit keer stelt hij ze tijdens zijn sollicitatieschrijven of -gesprek. Heel eenvoudig:

-belegt uw bedrijf rechtstreeks of onrechstreeks in aandelen van wapenproducenten?
-belegt uw bedrijf in aandelen van bedrijven die activiteiten hebben in landen die de mensenrechten en de arbeidsregels van de ILO niet respecteren of voert het er handel mee?
-bent u er zeker van dat de productiemiddelen die in uw bedrijf gebruikt worden nergens in hun hele levenscyclus gebruik hebben gemaakt van kinderarbeid, slavernij, massa-moord, oorlog, tirannie of corruptie?
-belegt uw bedrijf rechstreeks of onrechstreeks in fondsen die obligaties bevatten van tirannieke overheden?
-heeft uw bedrijf in de hele keten van zijn kapitaalwerving ooit geld aangenomen dat verdiend werd in kolonieën, door slavernij, of door oorlog? U heeft dat uiteraard getraceerd, er bestaan organisaties genoeg die uw geld hierop kunnen controleren en zeer goed weten welke banken historisch gezien met deze kwesies verbonden zijn.
-heeft uw bedrijf aandelen in, of drijft het handel met de 82 Europese en Amerikaanse multinationale bedrijven die door de VN Veiligheidsraad zijn geïdentificeerd als organisaties die de oorlog in Congo - die 4.5 miljoen doden eiste - hebben aangevuurd? Of met één van hun dochterondernemingen of met één van de bedrijven waarin deze multinationals participaties hebben?
-heeft uw bedrijf geld rollen dat terecht kan komen bij aasgierfondsen die miljoenen mensen de armoede en de dood injagen?
-hoe gaat uw bedrijf zich indekken tegen de gigantische schadeclaims die het binnenkort wellicht kan tegenkomen omwille van zijn participatie aan de vernietiging van het leven op de planeet?
-wat doet uw bedrijf concreet om de uitstoot van klimaatvernietigende emissies tegen te gaan?

Enfin, gewone vragen die de doorsnee werknemer zich voortdurend stelt dus.

De vraag aan u: welke van deze of gelijkaardige vragen heeft u gesteld tijdens uw laatste sollicitatiegesprek? En hoe dikwijls stelt u ze aan de bedrijfsvoerders/eigenaars van de onderneming waar u momenteel werkt? En wat is hun reactie?
Hoe vaak worden die vragen gesteld? Niet. Waarom zou ik het antwoord erop willen weten?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 09:02   #27
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En dan verschiet C2C ervan dat ze hem zeggen : "U hoort nog van ons... "

Verder C2C da GSM eke en bedrijswagentje, als ge nen auto van 25 000 euro of meer weet te versieren is dat een extra legaal voordeel van meer dan 600 € in de maand, (zonder een druppel mazout... ) te rekenen...
Yup, een 600€ leasing-kost; reken daar nog een 200€ diesel bij, met daartegenover een eigen kost van 100 �* 150€. Niet te verwaarlozen idd.

Citaat:
Om die 600 euro te verdienen moeten we dankzij onze dievenstaat al een loonsverhoging van meer dan 1200 € in de maand weten los te pietsen...

Nu ja u doet maar, ik vraag mij nog ne laptop, wa training en meteen ook welke hospitalisatieverzekering ze geven...
Hospitalisatieverzekering, pensioensmodaliteiten, trainingsmogelijkheden, aandelenopties, bonusregelingen, verlofdagen... D�*t is van belang
Oud 22 mei 2007, 11:23   #28
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Hoe vaak worden die vragen gesteld? Niet. Waarom zou ik het antwoord erop willen weten?
Jij bent dus van het principe "wat niet weet, wat niet deert". Niet dat me verwondert hoor...

Voor sommigen zijn financiële redenen gelukkig niet het belangrijkste bij de keuze van hun job. De door C2C opgeworpen vragen zijn heel terecht. Je moet wel gek zijn om in een bedrijf te werken dat zich verrijkt op de kap van anderen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:33   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel u solliciteert voor een job. U gaat dus uw arbeid verkopen aan een werkgever. Die werkgever stelt allerlei eisen voordat hij u zal tewerkstellen.

Zelden stelt de werkzoekende hier van zijn kant eisen tegenover. Het wereldbeeld van sommige, nogal bizarre mensen is microscopisch klein, waardoor ze soms tevreden zijn wanneer ze ne GSM en een bedrijfswagentje hebben kunnen 'afdwingen'.

Maar het kan ook anders. Stel dat iedere werkzoekende (u dus ook vroeg of laat, ook al hebt u vandaag vast werk, want dit is het tijdperk van de door ons zelf gewilde 'flexibiliteit'), een aantal heel eenvoudige vragen stelt.

Het zijn vragen die elk normaal mens zich dagelijks voor de geest haalt. Dit keer stelt hij ze tijdens zijn sollicitatieschrijven of -gesprek. Heel eenvoudig:

-belegt uw bedrijf rechtstreeks of onrechstreeks in aandelen van wapenproducenten?
-belegt uw bedrijf in aandelen van bedrijven die activiteiten hebben in landen die de mensenrechten en de arbeidsregels van de ILO niet respecteren of voert het er handel mee?
-bent u er zeker van dat de productiemiddelen die in uw bedrijf gebruikt worden nergens in hun hele levenscyclus gebruik hebben gemaakt van kinderarbeid, slavernij, massa-moord, oorlog, tirannie of corruptie?
-belegt uw bedrijf rechstreeks of onrechstreeks in fondsen die obligaties bevatten van tirannieke overheden?
-heeft uw bedrijf in de hele keten van zijn kapitaalwerving ooit geld aangenomen dat verdiend werd in kolonieën, door slavernij, of door oorlog? U heeft dat uiteraard getraceerd, er bestaan organisaties genoeg die uw geld hierop kunnen controleren en zeer goed weten welke banken historisch gezien met deze kwesies verbonden zijn.
-heeft uw bedrijf aandelen in, of drijft het handel met de 82 Europese en Amerikaanse multinationale bedrijven die door de VN Veiligheidsraad zijn geïdentificeerd als organisaties die de oorlog in Congo - die 4.5 miljoen doden eiste - hebben aangevuurd? Of met één van hun dochterondernemingen of met één van de bedrijven waarin deze multinationals participaties hebben?
-heeft uw bedrijf geld rollen dat terecht kan komen bij aasgierfondsen die miljoenen mensen de armoede en de dood injagen?
-hoe gaat uw bedrijf zich indekken tegen de gigantische schadeclaims die het binnenkort wellicht kan tegenkomen omwille van zijn participatie aan de vernietiging van het leven op de planeet?
-wat doet uw bedrijf concreet om de uitstoot van klimaatvernietigende emissies tegen te gaan?

Enfin, gewone vragen die de doorsnee werknemer zich voortdurend stelt dus.

De vraag aan u: welke van deze of gelijkaardige vragen heeft u gesteld tijdens uw laatste sollicitatiegesprek? En hoe dikwijls stelt u ze aan de bedrijfsvoerders/eigenaars van de onderneming waar u momenteel werkt? En wat is hun reactie?
Bij mijn laatste (succesvolle) sollicitatie werden geen vragen gesteld en geen antwoorden gegeven.
Ik moest alleen een verklaring ondertekenen dat ik eerlijk was.

Het bleek een oplichtersfirma.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:39   #30
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik moest alleen een verklaring ondertekenen dat ik eerlijk was.

Het bleek een oplichtersfirma.
Niet aangenomen op basis van valse verklaringen of zo ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:46   #31
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je moet wel gek zijn om in een bedrijf te werken dat zich verrijkt op de kap van anderen.
Zoals de overheid?
Oud 22 mei 2007, 11:47   #32
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent dus van het principe "wat niet weet, wat niet deert". Niet dat me verwondert hoor...
Nee, dat is jouw vooringenomen conclusie. Ook dat is natuurlijk niet verwonderlijk. Maar zelfs al weet je het, wat dan nog...

Citaat:
Voor sommigen zijn financiële redenen gelukkig niet het belangrijkste bij de keuze van hun job. De door C2C opgeworpen vragen zijn heel terecht. Je moet wel gek zijn om in een bedrijf te werken dat zich verrijkt op de kap van anderen.
Als ze zo terecht zijn, voel je dan vrij ze te stellen tijdens de sollicitatie. Voor mijn part zet je ze zelfs in je sollicitatiebrief. Genoeg anderen die er geen lor om geven; ook zij zullen wel werk vinden.
Oud 22 mei 2007, 11:50   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom ?

Money is money en als ik het niet krijg dan wel een ander, waarom zou ik mij daarvoor moeten schamen ? of slecht moeten voelen... ?

Winst maken mag dus niet, ? nee want dat is verrijken op de kap van anderen ... jongens toch, met wat wordt die RSZ en kindergeld, dop, loopbaanonderbreking, studies etc, etc, hier allemaal betaald ?
Oud 22 mei 2007, 11:51   #34
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is jouw vooringenomen conclusie. Ook dat is natuurlijk niet verwonderlijk. Maar zelfs al weet je het, wat dan nog...
Je mag altijd toelichten waarom je dan de antwoorden op de vragen niet wil weten...

Citaat:
Als ze zo terecht zijn, voel je dan vrij ze te stellen tijdens de sollicitatie. Voor mijn part zet je ze zelfs in je sollicitatiebrief. Genoeg anderen die er geen lor om geven; ook zij zullen wel werk vinden.
Wees gerust, ik denk er zelfs nog niet aan om voor een bedrijf te gaan werken waar ik die vragen zou moeten stellen.

Fijn dat je nogmaals bevestigt dat je er geen lor om geeft. Laat die toelichting dus maar achterwege.

Laatst gewijzigd door Edina : 22 mei 2007 om 11:59.
Oud 22 mei 2007, 11:54   #35
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, wij zijn De Overheid.

Citaat:

Citaat:
Wij weten zeker dat dit het geval is, wij zijn De Overheid.

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
We verhogen de belastingen, wij zijn De Overheid.

Citaat:
We verhogen de belastingen, wij zijn De Overheid.

Wie betaalt - rechtstreeks of onrechtstreeks - jouw inkomen C2C? Je beweert in de academische wereld te werken? Da's gefinancierd door de overheid. Dan neem je vandaag nog ontslag of je weigert vanaf nu je vergoeding?

Laatst gewijzigd door La Chunga : 22 mei 2007 om 11:56.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:58   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

C2C, ga je dat ook doen als je een huis moet afbetalen? als je kinderen hebt?
Oud 22 mei 2007, 12:24   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag altijd toelichten waarom je dan de antwoorden op de vragen niet wil weten...
Het antwoord op die vragen, brengt geen brood op de tafel.

Citaat:
Wees gerust, ik denk er zelfs nog niet aan om voor een bedrijf te gaan werken waar ik die vragen zou moeten stellen.

Fijn dat je nogmaals bevestigt dat je er geen lor om geeft. Laat die toelichting dus maar achterwege.
Graag gedaan
Oud 22 mei 2007, 12:25   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord op die vragen, brengt geen brood op de tafel.
Werken voor meer ethisch verantwoorde bedrijven of organisaties wel.
Oud 22 mei 2007, 12:39   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Zoals de overheid?
Niet doen alsof de overheid al een geprivatiseerd bedrijf geworden is hé!!!!!!!!!!
Oud 22 mei 2007, 12:44   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Niet aangenomen op basis van valse verklaringen of zo ???
Ik mag er niet aan denken bij een maffia-bende valse verklaringen af te leggen...
Riskeer jij maar je hachje...
eerlijk duurt het langst..
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be