![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() Ja, zeer betrouwbaar en uiterst wetenschappelijk.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jazeker, maar kijk eens hoe selectief u toch bent. U vermeldt netjes niets over het feit dat deze broeder Pieter de indianen in bescherming nam tegen de Spanjaarden. Natuurlijk was de man een van zijn tijd, dus u mag hem niet oordelen op basis van onze maatstaven.
Citaat:
En mocht je de platitudes eens willen overstijgen: http://www.ejournal.unam.mx/historia...5/EHNO0502.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pieke : 25 mei 2007 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Maar de conquistadores, en daar ging het dan ook over, waren gestuurd om te evangeliseren en te veroveren. Moet het door het te plaatsen in die tijd, het maar allemaal goedpraten? Laatst gewijzigd door Pieke : 25 mei 2007 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Al dan niet zonder ze eerst te "overwinnen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik neem aan dat je ook jezelf diabolisch en een ongelofelijk schoft vindt...
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() ah ja, ik laat me misleiden door protestantse propaganda
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoals U zelf kan lezen in de voor Uw geliefde bron heeft Cortés wel wat meer op z'n palmares staan voordat hij begon aan Mexico uiteraard zal het U ook niet ontgaan zijn dat de term 'veroveringsoorlogen' hierbij zowat vanaf het prille begin op z'n minst een eufemisme te noemen is Citaat:
Citaat:
uiteraard kan U dat staven aan de hand van voorbeelden van volkeren die buiten de invloed van het Azteecs rijk lagen en aan de hand van talrijke voorbeelden exclusief het hoger genoemde binnen de invloed ervan ? en aan de want daar ging 't 'm over , dacht ik in post #45 waar U zich geroepen voelde te antwoorden tenzij het hier om een misverstand zou betreffen en U radicaal elke betrokkenheid betreffende Cortés in de 'veroveringstochten' voor Mexico zou ontkennen en/of tenzij U blijft bij dezelfde enge visie als ware dat het gehele continent onder invloed zou geweest zijn van de Azteken en uiteraard dat verhaaltje zouden gedeeld hebben Laatst gewijzigd door praha : 25 mei 2007 om 23:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar we zijn hier duidelijk fameus aan 't afwijken...
de hamvraag was of de uitspraak van de Paus slechts in die 'context' te interpreteren viel =/= diende te worden uit de hele dicussie tot nu toe blijkt dat dat wel even anders kan geïnterpreteerd worden en je daar helemaal niet zoveel fantasie voor nodig hebt daar de uitspraak aldus sommigen uniform duidelijk diende geïnterpreteerd te worden in de context van het verhaaltje komst van de godheid baardaap en dit voor gans Zuid-Amerika ( en zelfs een héél stuk daarbuiten ) maar hier op het forum die mening al niet collectief gedeeld wordt zet het wel aan tot denken, gezien de verdeeldheid hier en daar waar het in eerste instantie diende geïnterpreteerd te worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar diezelfde C2C zegt dat de miljoenen doden onder Stalin eerst te maken hadden met slecht werkende verwarmingstoestellelletjes maar later toegaf dat het eigenlijk een verantwoorde en begrijpelijke hongersnood was die georganiseerd werd door een goede man die het volk echt begreep. die twinting milioen door honger gestorven mensen waren geen probleem voor C2C en met die man wil je in discussie gaan? We hebben wetten dat ze je kop afkappen als je maar zegt dat Hitler wel goede autobahns heeft gemaakt... Hallo? Met die kerel wil je zelfs spreken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jou blijkbaar wel... Citaat:
bij mijn weten heb ik in deze topic geen directe conversatie met C2C opgestart... btw 't is hier geen chatbox en moest dat zo zijn .... dan lijkt me dit op z'n minst érg subjectief me daarop nu te gaan aanspreken nadat ik al een hele lijst weirdo's heb afgewerkt op dit forum die er al even onfrisse ideologieën op nahouden en om verder op je vraag te antwoorden : ja natuurlijk zou ik met C2C willen praten Laatst gewijzigd door praha : 26 mei 2007 om 01:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er is ergens een bekende uitspraak ivm dat doel dat de middellen zou heiligen door één van hen gemaakt btw die mannen waren eerder 'gelukszoekers' en meer dan huurlingen zou ik ze niet durven noemen Laatst gewijzigd door praha : 26 mei 2007 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() De Paus heeft duidelijk gelijk, zoals gewoonlijk. Wat voor het christendom kwam was een bloeddorstige cultus van kannibalisme, kindermoord en mensenoffers. Goden bestonden er eigenlijk niet, zowat alles werd aanbeden en zelfs regen werd afgesmeekt.
We hebben gelukkig weer een goede paus aan het hoofd van de kerk.
![]() |