![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan het perfect vergelijken met 'ik vermoord je als je naar hier komt'. Dan ga je naar daar en word je vermoord. Tjah, je had het maar niet moeten doen. Je had maar moeten toegeven aan het immorele (in dit geval zijnde de verplichting een hoofddoek te dragen door de man). Die vrouwen moeten geholpen worden. Maar dat doe je niet door toe te geven aan die mannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is er immoreel aan een hoofddoek toelaten? Ik dacht dat het verbod er was omwille van de "neutraliteit" en nu blijkt het te zijn omdat het toelaten immoreel zou zijn? Wat is het nu? Zucht, voor de dertigste keer, niemand beweert met het toelaten van de hoofddoek de vrouwen te helpen. Er wordt alleen op gewezen dat het verbod hen ook niet helpt!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*Ik vind de neutraliteit belangrijk dus vind er wel iets mis mee, maar goed. Dat beginsel aanvaard je niet, dus heb je een paradigmaprobleem. Citaat:
En als het toch niet helpt, dan is het ook geen reden om het toe te laten. Het enige dat je doet is toegeven aan onderdrukking. Dat is fout. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is heel leuk. Enzo. Maar goed, als jij dat vindt, dan vind je dat. Maar het is vrij duidelijk dat alle soorten van gedachtegoed (ook politiek) verboden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mag je niet zonder inpaklaken buiten? ok, dan draag je je tekenen van onderwerping maar.... Och nee, het is géén teken van onderwerping, het is een uiting van kuisheid! Bijgevolg zijn al die naaktlopende vrouwen zonder hoofddoek dus regelrechte hoeren! Wel d�*t is een reden om de hoofddoek te verbieden. Het toelaten van hoofddoeken laat mensen toe middels hun kledingcode een negatief waarde oordeel over anderen te uiten: zeker aan de loketten is zoiets totaal uit den boze. Nogmaals: het zijn niét degenen die de hoofddoek verbieden die verhinderen dat moslima's gaan werken. Het zijn degenen die vinden dat mensen in carnavalskostuum moeten gaan werken die verhinderen dat deze dames kunnen gaan werken. Ga je het chinese voetjesinbinden ook toestaan als manlief vindt dat zijn vrouw enkel mag gaan werken als ze haar voetjes heeft ingebonden? En ga je dan ook vinden dat degenen die zeggen dat zoiets niet kan, de chinese vrouwen VERHINDEREN om te gaan werken? Wordt mijn dochter VERHINDERD om te gaan werken als ik haar verplicht steeds een witte puntmuts te dragen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#709 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe, overdrijf ne ke niet. Met extremisme gaat dit debat echt niet vooruit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 | |||
|
![]() Citaat:
Je bent het ermee eens dat niet alle vrouwen een hoofddoek dragen uit dwang en je beweert dat het verbod te maken heeft met neutraliteit. Waarom je nu dan plots die dwang bij het verbod haalt ontgaat me dan ook volkomen. Want als dat laatste je bekommernis is, zie ik niet in waarom je enkel aan het loket van overheidsdiensten een verbod wil. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een principekwestie. En principieel ben ik voorstander van het afschaffen van die tekens. Maar dat principieel beginsel vind jij ridicuul. Daarom dat een consensus zoeken niet mogelijk is en ik niet goed snap dat wij nog discussieren. Maar goed! Citaat:
En 'vrije keuze' op je werk hoeft verre van een recht te zijn. Aangifte =/= hulp zoeken. Iemand die niks laat weten, die kún je niet helpen. (Natuurlijk is daar ook een verantwoordelijkheid voor de omgeving. Logisch.) Probeer u eens te focussen op wat er staat en niet op wat je denkt dat er staat. Dat zou al helpen. Citaat:
En je zegt dat ik een dwaze redenering maak, net nadat je me de redenering in de mond hebt gelegd. Mooi zo. 'k ben blij dat je zoiets snapt. En ik ga er simpelweg niet mee akkoord. Mensen die voor de staat werken moeten ook neutraliteit uitstralen. Citaat:
Citaat:
En in A'pen is er meer werk dan er werkloosheid is. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moet je doen, want er zijn vrouwen die het van de moeten dragen en er zijn vrouwen die het van de willen dragen. Als je dus zegt dat men hoofddoeken mag dragen, dan geef je daar ook aan toe. (Net zoals je het recht verdedigd van andere op vrijheid.) Maar dat recht van vrijheid 'moet' niet op een werk. Dat kiest de werkgever. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie logica van "ocharme die dutskes kùnnen niet meer werken" klopt dus langs geen kanten. Ze kùnnen nog steeds werken, zowel bij het binnenpersoneel als bij de halal beenhouwer.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over welk extremisme heb je het hier?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2007 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en dan heb je me nog niet in real life tegengekomen!
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#717 |
Banneling
|
![]() 'Helft Belgen voor verbod op hoofddoeken'
![]() LOUVAIN-LA-NEUVE - Eén Belg op drie stoort zich aan het dragen van hoofddoeken op openbare plaatsen. Iets meer dan de helft is er zelfs voor om de hoofddoek op bepaalde plaatsen zelfs te verbieden. Onverdraagzaamheid en racisme zouden aan de basis liggen van de intolerantie tegenover hoofddoeken. Dat concludeert het centrum voor psychologie van de faculteit Religie van de Katholieke Universiteit van Louvain-La-Neuve op basis van twee studies opgezet om de houding van de Belgen tegenover de hoofddoek te onderzoeken. Zowat 69 procent van de ondervraagden ziet de hoofddoek als een teken van onderdrukking en 53,3 procent vindt dat het gebruik volledig indruist tegen de westerse, moderne gewoonten. Zo stoort 44,6% zich er aan als er iemand op school een hoofddoek draagt. Uit de studie blijkt dat autochtone Belgen, die individuele zelfstandigheid hoog in het vaandel dragen, zich eerder verdraagzaam opstellen tegenover het dragen van een hoofddoek. Het opleidingsniveau heeft weinig of geen invloed op de houding tegenover de hoofddoek. Voor de onderzoekers is deze studie een bewijs dat de maatschappij nog een lange weg moet afleggen in haar strijd tegen racisme en onverdraagzaamheid. wle En nu moeten die progressieve hoernalistjes en onderzoekers eens de link leggen tussen 'hoofddoek' en racisme. Zijn moslims dan toch een ras? En waarom een uitgesproken afwijzende mening hebben tgo de hoofddoek een uiting van onverdraagzaamheid is. Mij lijkt het niet eerbiedigen van het geseculariseerd karakter van dit land en van democratisch getroffen wetten en reglementen eerder een uiting van onverdraagzaamheid. Volgens mij is deze studie een bewijs dat de maatschappij nog steeds in de tang gehouden worden door linkse multicultureel correcte dictaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je neemt me de woorden uit de mond. Nergens in die tekst zie ik enige link wat op racisme zou wijzen!
Tenzij het zich niet willen onderwerpen aan een niet-westerse totalitaire ideologie ondertussen ook al racisme is? Mag ik er dan ondertussen van uitgaan dat het vooral de racisten waren die tijdens WOII zich verzetten tegen de nazistische kolonisatie?
![]() |
![]() |
![]() |
#719 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dit is inderdaad om echt de muren van op te lopen.
Telkens weer wordt het afwijzen van de islam als totalitair systeem dat het is, gelijkgesteld aan intolerantie, racisme, of zelfs domheid. Nu ook weer in dit artikel: toch maar even de link tussen het opleidingsniveau en de tolerantie voor de hoofddoek nagaan. Jammer, geen corelatie gevonden ![]() En dan die conclusie: "nog een lange weg af te leggen in de strijd tegen intolerantie", vrije vertaling: meer appeasement, meer "positieve verhalen" brengen in de media, meer gedachtenpolitie in de vorm van het CGKR of de strenge anti-racisme wetten, nota bene goedgekeurd door de liberalen.
![]() |
![]() |
#720 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoewel, aan het niveau te oordelen, zijn er velen die dat moeiteloos combineren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 25 mei 2007 om 18:40. |
|||||||
![]() |
![]() |