![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn eigen longproblemen hebben ook niet specifiek te maken met sigarettenrook maar met luchtvervuiling in het algemeen. Deze draad gaat daar echter niet over maar over roken en het verdedigen of afkeuren van het rookverbod van Demotte.
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben tegen een rookverbod, de uitbaters moeten kunnen beslissen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
Zo is het ook met rokers in cafés: in plaats van een minderheid rokers die ervoor zorgt dat de meerderheid zich moet aanpassen door ofwel de rook te ondergaan ofwel niet meer in het café te komen, lijkt het mij logischer dat deze rokers gedwongen worden buiten te gaan roken en hulp krijgen om van hun verslaving af te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
Met mate alcohol drinken levert normaal gesproken geen gezondheidsproblemen op. Sterker nog, er zijn zelfs studies die zeggen dat het gezond is om af en toe een biertje of een glaasje wijn te drinken. Een prettige bijkomstigheid van alcohol is bovendien, dat je met het afvalproduct (urine) geen andere mensen lastig valt, i.t.t. het afvalproduct van roken (rook). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
|
![]() Het gaat er toch niet om wiens eigendom het een of het ander is. Het café is ook geen eigendom van de rokende cafébezoekers. Het gaat erom dat het gedrag van de ene persoon overlast bezorgd aan de andere persoon en dat het de overlastgever is die dan moet inbinden, niet de overlastkrijger.
Laatst gewijzigd door Dimitri : 28 mei 2007 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een café kan je immers niet méér krijgen dan in de eerste de beste supermarkt. Je haalt gewoon al je favoriete drank gelijktijdig in huis met je levensmiddelen (wat een tijdsbesparing!) en met wat je aan geld bespaart kan je je vrienden en familie op zijn Steve Stevaerts laten meegenieten.
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reden temeer om d�*�*r eerst ernstig werk van te maken.
![]() |
#272 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die hebben het recht om te beslissen of er in hun café gerookt wordt of niet.
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voorlopig mag dat nog, ja, maar met de argumenten die gehanteerd worden om roken in café's te verbieden kun je net zo goed roken thuis verbieden van zodra er andere mensen aanwezig dan de roker.
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier in de eerste plaats om de broodwinning van de uitbater. Hij weet het beste wat hem voordeel of nadeel oplevert: rokers, niet-rokers, of en mengeling van de twee. Het blijft de keuze van de kroegenlopers of ze ja dan neen andermans rook willen inademen. Bier is immers ook in alle supermarkten verkrijgbaar en daar wordt niet gerookt.
![]() |
![]() |
#276 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben overigens wel voor een gecontroleerde legalisatie: verkoop alleen in staatswinkels, met een maximum aan afname per persoon per maand en begeleiding om verslaving te voorkomen of verhelpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Identiek hetzelfde al in een kroeg dus, met dit verschil dat daar de eigenaar baas is van de zaak. Hij verdient er echter een centje aan en draagt van zijn winst een stevig deel af aan vadertje staat.
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Staat dat in de tien geboden of zo? Een cafébaas mag wat mij betreft volledig zelf beslissen wie hij toelaat en wie hij buiten houdt. Voor mij thuis kunnen ook regels worden opgelegd, en er zijn vast wel fanatici die dat zouden willen. He, er is zelfs een prof arbeidsrecht die ouders die thuis roken in het bijzijn van kinderen taakstraffen wil opleggen.
![]() |