Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2007, 01:12   #321
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
En volgens premier Guy Verhofstadt ook nog een totalitaire en intolerante ideologie. (Eigenaardig dat ik hem dat nooit heb weten herhalen na zijn eerste burgermanifest.)

Burgermanifest = burgerleugens.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 06:53   #322
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Schandalig gewoon.
Omdat een Nederlandse burkadraagster 4x naast een job greep omdat ze in vol ornaat ging solliciteren werd haar uitkering enkele maanden geschorst. Een rechter verklaardde die schorsing ongegrond.
Ik ben het eens met die rechter, ze moeten haar niet even schorsen, gewoon schrappen!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 07:19   #323
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Schandalige islamofobe uitdrukking.
Even los van de gebruikte uitdrukking waar je op reageert, mag ik je even de volgende boeken aanbevelen?

VAN GOD LOS
"De gevaren van religie en de toekomst van de rede"
Sam Harris
uitgeverij De Arbeiderspers

GOD ALS MISVATTING
Richard Dawkins
Uitgeverij Nieuw Amsterdam

Veel leesgenot.
Oud 15 juni 2007, 08:14   #324
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Even los van de gebruikte uitdrukking waar je op reageert, mag ik je even de volgende boeken aanbevelen?

VAN GOD LOS
Sam Harris

GOD ALS MISVATTING
Richard Dawkins

Veel leesgenot.
Hierover kunnen we kort zijn. De 20ste eeuw was atheïstisch, en de 20ste eeuw heeft de grootste humanitaire catastrofes uit de geschiedenis gezien.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 14:12   #325
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk
HEEL belangrijk: nu en was.
Christendom is geëvolueerd... Islam hangt nog altijd in de barbaarse middeleeuwen.
toch ook een te simpele opmerking. Elke religie is barbaars, bedrog is bedrog gelijk welke naam je erop kleeft.
Eerst en vooral stond het bijvoeglijk naamwoord bij middeleeuwen. Dat jij dit gelijk koppelt aan islam is mooi meegenomen.

Mijn simpele opmerking ging over de tijd, nml. het geevolueerde christendom tegenover de niet-geevolueerde islam, die nog altijd in de middeleeuwen en dan nog de barbaarse middeleeuwen hangt en maar niet vooruit wil komen met een evoluerende wereld.

Dat elke religie barbaars is, zou ik toch niet durven zeggen. Dat de volgelingen barbaars zijn/worden, is een totaal andere zaak.
Als je het christendom pur sang bekijkt, zie ik daar toch niet veel barbaars in. Dat de vervolgingen, de inquisitie en wat nog meer is gebeurd en nog gebeurt, is het gevolg van mensen, die macht willen uitoefenen en daarvoor (gelijk welke) religie gebruiken of misbruiken.

Kijk je daarentegen naar islam, en zijn grote voorbeeld/creator rmp(*) mohamed, dan zie je enkel geweld, wat het een stuk makkelijker maakt om die religie te gebruiken voor machtsposities.
(het woord misbruiken in dit geval doelbewust niet vermeld)

Even terzijde: ik ben er rotsvast van overtuigd geraakt, dat religie en god(en) allemaal mensencreaties zijn, op zoek naar iets diepers.
Dat godsdienst-gevoel is in de loop van de eeuwen verantwoordelijk voor miljarden doden wereldwijd en is nog steeds verantwoordelijk voor talloze onzinnige moorden en dan vooral door islam, hoe je het draait of keert.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 15 juni 2007 om 14:20.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 14:25   #326
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Schandalig gewoon.
Omdat een Nederlandse burkadraagster 4x naast een job greep omdat ze in vol ornaat ging solliciteren werd haar uitkering enkele maanden geschorst. Een rechter verklaardde die schorsing ongegrond.
Ik ben het eens met die rechter, ze moeten haar niet even schorsen, gewoon schrappen!
Inderdaad: door het dragen van die burka, bewijst ze en toont ze aan dat ze moslima is. Volgens die 'religie' hoort de vrouw thuis en niet te werken.

Vermits ze niet kan/mag werken, heeft ze logischerwijze ook geen recht op uitkeringen van werkloosheid.

Gewoon schrappen dus en met haar elke andere moslima, die dat zo duidelijk wenst te afficheren door hoofddoek en/of burka en/of andere moslim attributen, wat die ook mogen zijn.
Oud 15 juni 2007, 14:29   #327
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Hierover kunnen we kort zijn. De 20ste eeuw was atheïstisch, en de 20ste eeuw heeft de grootste humanitaire catastrofes uit de geschiedenis gezien.
En de voorbije 19 eeuwen waren een paradijs op aarde:
Miljoenen mensen werden door godsdienst aanhangers OMWILLE van hun godsdienst vermoord, of die godsdienst nu vredelievend en humaan was (christendom) of gewoon gewelddadig (islam).

Ik kan mij niet uitlaten over andere godsdiensten, want ik heb nog niet de moeite gedaan om er iets over te leren. Ik las onlangs wel nog dat een aantal christenen werden vermoord door Hindoes...
Boeddhisten??
Welke andere religies en goden bestaan er nog?
Oud 15 juni 2007, 14:31   #328
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 15:08   #329
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Schandalig gewoon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 15:11   #330
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heeft die burkadraagster ook wel psychische bijstand nodig.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 19:44   #331
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Inderdaad: door het dragen van die burka, bewijst ze en toont ze aan dat ze moslima is. Volgens die 'religie' hoort de vrouw thuis en niet te werken.

Vermits ze niet kan/mag werken, heeft ze logischerwijze ook geen recht op uitkeringen van werkloosheid.

Gewoon schrappen dus en met haar elke andere moslima, die dat zo duidelijk wenst te afficheren door hoofddoek en/of burka en/of andere moslim attributen, wat die ook mogen zijn.
Ik hoorde kortgeleden op Radio-1 een moslim beweren dat in de islam het niet zou zijn toegestaan om geld te ontvangen waarvoor je niet hebt gewerkt ...... ik weet zijn naam niet meer, zoek naar "onderbouwing" van zulke opmerking want het zou kunnen zijn dat er weer eentje taqu�*a stond of zat te bedrijven.
Oud 15 juni 2007, 20:46   #332
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

VAN GOD LOS
Sam Harris

GOD ALS MISVATTING
Richard Dawkins

Veel leesgenot.
Van harte bedankt. Maar ik ben ondertussen volwassen genoeg om wel of niet gelovig te zijn zonder handboek.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 06:34   #333
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Neen, wij hoeven haar niet te vertellen hoe het volgens haar religie 'hoort'. Als zij in een burka wil rondlopen is dat haar zaak.
Solliciteren in een burka is in het westen gelijk aan niet aangenomen worden, als zij die keuze wil maken is dat haar recht maar dan hoeft ze daar niet door de staat voor betaald te worden.
Oud 16 juni 2007, 06:38   #334
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik hoorde kortgeleden op Radio-1 een moslim beweren dat in de islam het niet zou zijn toegestaan om geld te ontvangen waarvoor je niet hebt gewerkt ...... ik weet zijn naam niet meer, zoek naar "onderbouwing" van zulke opmerking want het zou kunnen zijn dat er weer eentje taqu�*a stond of zat te bedrijven.
Het is niet toegestaan geld te ontvangen waar je geen recht op hebt, bijvoorbeeld stempelen en zwart werken. Dat stempelgeld is dan gestolen en dus haram. Ik ken genoeg moslims die dat beweren.
Oud 16 juni 2007, 06:49   #335
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet toegestaan geld te ontvangen waar je geen recht op hebt, bijvoorbeeld stempelen en zwart werken. Dat stempelgeld is dan gestolen en dus haram. Ik ken genoeg moslims die dat beweren.
Het is hen evenmin toe te staan om geld te ontvangen dat mede middels rente werd verkregen.
Héél het sociale systeem is mede gebaseerd op financiering en rente.

Men gaat er toch niet van uit dat al die bijdragen voor de sociale verzekering in een zwarte kous gestopt worden zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 11:51   #336
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ja, zo ongeveer hoorde ik het ook verwoord maar ik ga nog proberen uit te zoeken op welke oude teksten dat slaat en ook, of dat wel geldt als het met Ongelovigen te maken heeft.
Oud 16 juni 2007, 11:52   #337
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is hen evenmin toe te staan om geld te ontvangen dat mede middels rente werd verkregen.
Héél het sociale systeem is mede gebaseerd op financiering en rente.

Men gaat er toch niet van uit dat al die bijdragen voor de sociale verzekering in een zwarte kous gestopt worden zeker?
Sinds mensenheugenis is voor rente de vervangende term: "aandeel in de winst".
Oud 16 juni 2007, 12:47   #338
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral stond het bijvoeglijk naamwoord bij middeleeuwen. Dat jij dit gelijk koppelt aan islam is mooi meegenomen.

Mijn simpele opmerking ging over de tijd, nml. het geevolueerde christendom tegenover de niet-geevolueerde islam, die nog altijd in de middeleeuwen en dan nog de barbaarse middeleeuwen hangt en maar niet vooruit wil komen met een evoluerende wereld.

Dat elke religie barbaars is, zou ik toch niet durven zeggen. Dat de volgelingen barbaars zijn/worden, is een totaal andere zaak.
Als je het christendom pur sang bekijkt, zie ik daar toch niet veel barbaars in. Dat de vervolgingen, de inquisitie en wat nog meer is gebeurd en nog gebeurt, is het gevolg van mensen, die macht willen uitoefenen en daarvoor (gelijk welke) religie gebruiken of misbruiken.

Kijk je daarentegen naar islam, en zijn grote voorbeeld/creator rmp(*) mohamed, dan zie je enkel geweld, wat het een stuk makkelijker maakt om die religie te gebruiken voor machtsposities.
(het woord misbruiken in dit geval doelbewust niet vermeld)

Even terzijde: ik ben er rotsvast van overtuigd geraakt, dat religie en god(en) allemaal mensencreaties zijn, op zoek naar iets diepers.
Dat godsdienst-gevoel is in de loop van de eeuwen verantwoordelijk voor miljarden doden wereldwijd en is nog steeds verantwoordelijk voor talloze onzinnige moorden en dan vooral door islam, hoe je het draait of keert.
kijk naar het christendom en je ziet alleen maar gruwel tot er in deze regionen voldoende mensen het bedrog in te zien en zich niet meer blindelings lieten lij(ei)den. Religie is te zot voor woorden, in eender welke naam.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 16:18   #339
think&dream
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Als Emine later haar praktijk wil uitoefenen mét hoofddoek is zij gewoon een gevaar voor de patiënt. Door die doek die om het hoofd is gewikkeld, kan zij niet optimaal haar zintuigen gebruiken: het gehoor en het zicht worden beperkt, waardoor een gehoofddoekte dokter haar functie NIET naar behoren kan uitvoeren. Hoe kan een kopvod nu een stetoscoop hanteren als die vod in de weg zit zodat ze onvoldoende kan horen en hoe kan ze optimaal zien en waarnemen als die vod voor haar ogen zit. Die Emine is gewoon een gevaar voor haar toekomstige patiënten.
Hoe lang gaan die kopvodden ons nog opzadelen met hun obscure waanzin en onzin. Iemand die altijd en overal een kopvod nodig heeft,heeft psychologische problemen en kan beter een psychiater raadplegen.
keep on going... uw leven vol frustraties,angst, woede, onverdraagzaamheid, jaloerzie... eigenlijk zielig, niet?
Dankzij God, ben ik GELUKKIG ,ik moet u teleurstellen, ik ben gelukkig met mijn geloof, met mijn vrienden, mijn familie, mijn medemensen, met mijn studie, mijn toekomstige job waarmee ik zo vele mesen ga kunnen helpen, pijn en lijden proberen verzachten...u kan mij niet stoppen... Ik geloof in de mens, ik geloof in de goedheid van de mens en ook in uw goedheid...

Ik ben zeker van mijn eigen stuk en zo heb ik geen last met wat u of anderen zeggen, dit integendeel tot u, zoveel angst en woede...als u effe bij een psycholoog zou langsgaan zult u zien dat het allemaal uitingen van onzekerheid zijn...(u zo kunnen ergeren aan iemands 'kopvodje' zoals u zegt , er is veel meer aan de gang in de werld hoor...) wordt wakker!!!! Gebruik mijn hoofddoek niet als uw blinddoek, ik blijf mijn kreet verspreiden!!! Ik hoef u begrip echt niet, only respect!

Vredelievende groet.
think&dream is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 16:29   #340
think&dream
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Is ze aan het stikken in haren hoofddoek ....???

Help dat mens dan eens en doe die hoofddoek af....
keep on going...

dat u zelfs de ironie in de titel niet door heeft, zegt genoeg

mijn noodkreet wil juist zeggen dat ik geen hulp nodig heb om bevrijd te worden, mijn kreet is voor vedraagzaamheid, voor respect!!! 'help,help help' was dus ironisch bedoeld voor zij die het niet door hadden .
think&dream is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be