![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Dat was te verwachten.
Citaat:
Maar goed, stel dat je die dingen ergens uit de lucht kan plukken, waar ga je je producten slijten denk je? In het buitenland waar je niet meer heen kan en mag exporteren? Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat betekent nog niet dat zij daarom het recht hebben de werknemers uit te buiten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En die werknemers zijn de enige reden waarom zij een fabriek hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Nee nee, globalisatie qua marktvergroting is alleen weggelegd voor enkele 100den multinationals. Beetje serieus blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Zullen de enige nog zijn die deze corrupte spelletjes van GM kunnen bekampen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Dat ze dan vertrekken. Hun voorwaarden zijn niet goed genoeg. Chinese lonen zijn hier niet welkom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze dan maar oprotten naar ginder.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie gaat de vergrijzing betalen beste mensen,China?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eens zien, laat ons eens een blik werpen op de wat grotere Belgische bedrijven. Waar denk je dat de Antwerpse chemie hun producten kwijt zal geraken in een protectionistische economie? Waar moet pakweg Bekaert of Arcelor zijn zaken kwijt geraken? Waar gaan het 4-tal autoassemblagebedrijven die we hier hebben hun producten kwijt geraken? Barco, Inbev, Duvel, Alken-Maes, Jan de Nul, de havens van Antwerpen en Zeebrugge... Allemaal bedrijven en instellingen die in jouw protectionisme overkop gaan of hier weg moeten. Over de verschillende filialen van buitenlandse multinationals die hier een zetek hebben, zwijg ik dan nog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wat mij betreft gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Het bedrijf vraagt nr arbeid en een arbeider kan zich aanbieden als hij wilt. Laat die 2 partijen dat onderling regelen. Een vakbond is nergens voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet iedereen is even bedreven in het voeren van onderhandelingen. Daarom is het goede zaak dat een belangenvereniging opkomt voor de rechten van de werknemers in het algemeen. Vakbonden zijn broodnodige organisaties.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 16 juni 2007 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
En ik zie niet in hoe importcontrole onze export per definitie kan schaden. Als dat wel zo was, dan was oa. Z-Korea nog altijd een achterlijk land. En daar hadden ze ook alleen maar nationale bedrijven, geen buitenlandse multinationals. Laatst gewijzigd door Praetorian : 16 juni 2007 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |