![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die man is niet strafbaar, hij geeft gewoon zijn persoonlijke mening. |
|
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt alles dan afgedaan als een verdraaiing?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Fieseler;2740197]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep. Alleen komen in dit land de meeste wetten van ministers en niet van "volksvertegenwoordigers". Het gaat dan ook eerder om partijvertegenwoordigers die braaf stemmen wat de heren ministers (lees: hun partijkopstukken) lanceren.
![]() |
![]() |
#146 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gaat u het nog eens op tafel brengen. Geef mij de exacte quote waarin ik zeg dat islamfobie racisme is. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Tommm;2741149]Zeker...en het is ook de bedoeling dat het parlement het agenda van de meerderheid van het volk vertegenwoordigt...quod non...Het is zelfs de bedoeling in een democratie (volgens de OVSE) dat ieder parlementszitje electoraal even duur is...quod non...
#148 |
Minister-President
|
![]() [quote=Fieseler;2741266]En waarom zit heel de kamer dan vol met vlaamsnationisten als de Belgen geen breuk willen? Inderdaad, good point!
|
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() [quote=reinaert68;2741258]
Geef mij de exacte quote waarin ik zeg dat islamfobie racisme is. [quote=reinaert68;2732972] Citaat: Medio april 2007 verklaarde Dewinter dat hij desnoods politiek asiel aanvraagt in Nederland als hij uit zijn politieke rechten ontzet wordt als burger die veroordeeld is in een racismeproces. Desgevraagd naar de zaak bij de Raad van State na een uitspraak in het Amerikaanse tijdschrift Jewish Week antwoordde hij: "Er is geen sprake van vreemdelingenhaat, maar als het dan toch absoluut een fobie moet zijn, dan maar islamofobie. Ja, ik ben bang van de islam.". En dat noemt U racisme? Citaat: "Als mijn dochter met een lesbische vriendin, een moslim of een neger thuiskomt, heb ik haar verkeerd opgevoed. Maar het is hun eigen keuze" (17 mei , 2007 Jensen!) En dat noemt U racisme?
#150 | |
|
![]() [quote=Tommm;2741281]
Citaat:
Er is geen meerderheid nodig van "Belgen" om te splitsen mijn beste. Als U van uw partner wil scheiden heeft U ook geen meerderheid nodig. Evenwel: een voorbeeld: vreemdelingenstemrecht. Er was een duidelijke meerderheid tegen...en de rest weet je hoop ik...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 juni 2007 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=Fieseler;2741283][quote=reinaert68;2741258]
Geef mij de exacte quote waarin ik zeg dat islamfobie racisme is. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() [quote=reinaert68;2741296][quote=Fieseler;2741283]
Citaat:
![]()
![]() |
#153 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie nog steeds de inconsistentie niet, ik heb geantwoord op de tweede quote. Daarna heb ik om alle verwarring te vermijden al vijf maal duidelijk gemaakt dat islamfobie geen racisme is maar xenofobie. Maarja, alles is goed om totaal naast de kwestie mijn consistentie in twijfel te trekken.
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat hoe meer en beter mensen de islam kennen, hoe meer angst ze ervan zullen krijgen. Tenzij ze zich bekeren en de democratische wetten waarop onze samenleving steunt, zonder morele of andere bezwaren, ondergeschikt stellen aan de heilge islamitische geschriften. Als kleine godsdienstkenner, weet ik heus wel waarover ik het heb. Paulus. PS. Zou je niet beter studeren voor je examens? Over een week of twee is het forum nog altijd open hoor. Ik raad je aan om prioriteiten te stellen in je tijdsbeheer. Gedane zaken nemen immers geen keer. First thing first! Laatst gewijzigd door Paulus : 19 juni 2007 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Om de ganse discussie nu een beetje te ontdoen van een welles nietes pelletje ivm het onhandige "ja" antwoord van reinaert op een ganse posting gaan we best terug onn topic:
Het ging dus over racisme en xenophobie. Paulus verklaart dat zijn versie van racisme uit een woordenboek komt. Reinaert's versie komt uit het wetboek. (het oude als ik het goed heb want op 09/06/07 is deze wet aangepast). Welnu: hier mijn mening: Wat het wetboek betreft geldt de Belgische wet ivm racisme als de strengste ter wereld. Dit impliceert dan ook dat er volgens reinaerts thesis in andere landen een ander racisme van kracht is dan in België. Laat ons in die context ook niet voorbijgaan aan het feit dat deze wetten er ontegensprekelijk gekomen zijn om een halt toe te roepen aan het VB. Of dit laatste nu legitiem was of niet is stof voor honderden andere draden op dit forum maar doet niets af aan de duidelijke aanwezigheid van subjectiviteit die gestuurd werd door andere dan louter ethische en dus politieke overwegingen. Het ergste in deze vaststelling is het feit dat door de afschuwelijke politieke blunders die het gevolg waren van deze wetgeving en die door bijna alle vlaamse partijen openlijk werd toegegeven het de echte racisten zijn die zich nu in een semi legitimeringssfeer bevinden en steeds een waas van partijdigheid kunnen claimen bij het toepassen van deze wetten. Tot slot: Filip De Winter heeft niet graag een Vlaanderen waar er té veel moslims leven. Hij heeft hiervoor ijzesterke en onweerlegbare argumenten. Is hij een racist? Volgens mij helemaal niet...maar de wet is aanpasbaar en dus zal hij het bijna zeker worden...
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Centrum voor Gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding (kort ‘het Centrum’) heeft kennis genomen van het interview met de bisschop van Namen in het magazine Télé Moustique van 4 april 2007. Monseigneur Léonard heeft het recht om vrij zijn mening te uiten zelfs indien deze een bepaald deel van de bevolking kan kwetsen, choqueren of verontrusten. De uitlatingen die in het interview werden gedaan, stellen de bisschop dan ook niet bloot aan juridische vervolging op basis van "wetsvoorstellen ter bestrijding van homofobie" (sic) waarvan het Centrum overigens geen weet heeft… |
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 juni 2007 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
#158 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
#159 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reinaert68 : 19 juni 2007 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
#160 | |
Vreemdeling
|
![]() Van Dale definitie van xenofobie:
xe·no·fo·bie (de ~ (v.)) 1 afkeer van alles wat vreemd is In die zin kan islamfobie absoluut als een xenofobie worden bestempeld, hoewel ik er mee akkoord ga dat ismamfobie niet noodzakelijkerwijs xenofobisme is. Het duidt wel mooi de inconsistentie van een woordenboek om een contextgerichte en maatschappij-gebonden definitie te geven is die bindend is naar recht. Een verklarend woordenboek als Van Dale, gaat ook niet meer doen dan dat: een woord duiden, verklaren. Om op juridisch-technische vragen te beantwoorden als 'Is uitspraak x van persoon y strafbaar?', moeten we gaan kijken naar de definitie naar recht die stelt wat racisme of xenofobie is. In die zin heeft reinaert68 100% gelijk om naar het juridische begrip terug te grijpen. Citaat:
Dit is gewoon een kenmerk van godsdiensten. Vroeg of laat worden ze misbruikt door degene die er gebruik van maken. Maar vergeet asjeblieft niet dat de extremisten van de islam een minderheid vormen. Binnen de islam heb je tal van strekkingen. Denk maar aan sjiieten en soennieten. En binnen de soennietische strekking de Malekieten, Shafeiten, Hanbalieten, ... Een kenmerk van de Islam is net dat ze openstaan voor andere monotheïstische godsdiensten, wat je van de Rooms katholieke kerk niet altijd kon zeggen. Waar ik hier voor pleit is een beetje genuanceerd te denken, laat je niet vangen door het hokjesdenken. Een Dewinter die zegt dat wanneer zijn dochter naar huis komt met iemand die zich onderscheidt door zijn andere huidskleur, hij vindt dat hij z'n dochter verkeerd heeft opgevoedt, dan noem ik dit racisme en discriminatie. En daar heb ik geen wetboek of woordenboek voor nodig. Hij hanteert dezelfde vorm van intollerantie, hokjesdenken en extremisme in zijn denken als bepaalde strekkingen in de Islam. Ik ken een hele boel moslims (enkele van mijn jaargenoot aan de Unif bijvoorbeeld om er enkele te noemen) die een veel opener en tolerantere houding aannemen dan Dewinter. Laatst gewijzigd door Gastspreker : 19 juni 2007 om 13:44. |
|
![]() |