![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Racisme is overal hetzelfde. Alleen de wetgeving daaromtrend verschilt van plaats naar plaats. Maar racisme blijft overal en door alle tijden heen een visie, waarbij men bij het beoordelen van de medemens, diens ras als criterium laat meetellen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#162 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Racism#Dictionary Wel blijkt dat de twee belangrijkste woordenboeken ter wereld er elk een verschillende mening op nahouden die dan ook nog eens afwijkt van uw woordenboekdefinitie. Naast het woordenboek zijn er blijkbaar ook nog andere definities van racisme afhankelijk van welke invalshoek het bestudeerd wordt. Laatst gewijzigd door reinaert68 : 19 juni 2007 om 13:59. |
||
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Conclusie: racisme is een stok om de hond te slaan....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#164 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval waarin Filip Dewinter, gaat het zeker niet om een afkeer van wat vreemd is, maar om een afkeer van wat hem bekend is. Daarom heeft hij ook geen bezwaar om als islamofoob bestempeld te worden. Hij meent dat er een reëel gevaar bestaat bij islamisme en ziet een gevaar voor bepaalde verworvenheden binnen ons democratisch bestel. Zo hekelt hij bijvoorbeeld het gezag van de Koran boven de wetten van het land, de ongelijkheid tussen man en vrouw binnen de islam en het feit dat kerk en staat niet gescheiden kunnen zijn binnen de islamitische leer en de beperking van de vrije meningsuiting. Het feit dat hij zijn fobie weet te funderen, betekent dat het niet gaat om iets wat hem onbekend is. Integendeel. En daarom is het woordje xenofobie, niet op zijn plaats. Citaat:
Citaat:
Toen de WTC-towers neergehaald werden, kwam de ganse islamitische wereld al dansend op straat. Van in Marrokko tot in de Filippijenen. Dat is toch niet niks. Bij ons moet je de wereldbeker voetbal winnen voordat mensen op straat komen dansen. Bovendien is er overal miserie met de islam. Kijk maar eens om je heen. Ex-Joegoslavië, Tjetjenië, Kartoem, Indonesië, de Filipijnen, Soedan, Israël, en het rijtje is nog lang net af. Minderheid? Mijn voeten! Weet je dat als één op duizend een islamist zou zijn, we dan spreken over 600 000 mensen in een land als pakweg Pakistan alleen?! En dat is heel gering geschat. Fanatici binnen ideologische bewegingen komen in verhouding voor met een gemiddeld procentage van 2 op honderd. Dat is wat de antropologie ons leert. Citaat:
Dat is toch heel wat anders als hier bij ons waar de islam subsides mag ontvangen ipv er te betalen. Het is juist dat de Roomse kerk ook haar zwarte geschiedenisbladzijden heeft, maar in essentie leert het christendom niet om geen andere godsdiensten te dulden. Ze is notabene ontstaan uit een andere godsdienst. Als dat al gebeurde, was dat niet in het belang van het christendom, maar in het belang van de schatkist van de zogenaamde christelijke staten. maar Christus zelf heeft zoiets nooit geleerd. Mohammed daarentegen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als er één persoon is in Vlaanderen die veel moet verdragen, dan is het wel Dewinter. De kak die al over deze persoon is uitgegoten, zowel door zijn politieke tegenstanders als door de pers, is niet meer meetbaar. Het is vrijwel dageljkse kost en binnen sommige organisaties is het "in" om Dewinter te bespotten. Er zijn websites tegen deze man opgericht, processen tegen hem aangespannen en concerten georganisseerd, puur om hem en zijn partij de das om te doen. Allemaal in naam van de verdraaagzaamheid. Maar één cartoon over Mohammed in onze democratie is genoeg om de halve wereld op straat te doen komen protesteren. De islam een verdraagzame godsdienst? Laat me niet lachen. Paulus. |
|||||||
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een encyclopedie verklaart geen woorden, maar geeft een beschrijving van bepaalde zaken. Ik hoop dat ik je het verschil niet moet uitleggen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 juni 2007 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
#166 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door reinaert68 : 19 juni 2007 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
#167 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als godsdienstkenner zou je misschien mogen weten dat het zo goed als onmogelijk is om algemene uitspraken te doen over "de islam", omdat de verschillende takken ervan zodanig ver uiteenliggen dat men, buiten hun geloof in een aantal grondslagen (en nee, geweld is daar niet één van) bijna kan spreken van verschillende religies. De karikatuur die je van de islam schetst is grotesk. Ter info : het merendeel van de moslims stond na 9/11 helemaal niet te springen en dansen in de straat, alleen dat deel wat al jaren te lijden heeft onder het amerikaans neo-imperialisme. De rest zat met evenveel verstomming geslagen als jij en was, wanneer bleek dat het een aanval van Al Quaida was, bang voor wraakacties.
Laatst gewijzigd door Doki : 19 juni 2007 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal gesproken is mijn Engels te ontoereikend, op een Nederlandstalig forum, om te reageren, maar voor één keer maak ik een uitzondering. Mag ik je vragen waarin die woordenboeken mij tegenspreken? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blij dat je het rechtzet. ![]() Kunnen we dan nu weer bij het onderwerp blijven? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om u nog even te quoten en dus te laten zien waarin deze bron u tegenspreekt: Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry hoor, maar ik vind niet dat de woordenboeken elkaar tegenspreken. Dat daar niet letterlijk hezelfde staat is nogal wiedes, want anders zouden we geen verschillende woordenboeken kunnen hebben, maar inhoudelijk zeggen ze allemaal, net hetzelfde. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 juni 2007 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#174 | |||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de duidelijkheid, ik haat al te 'politiek correct' gedoe, je moet mij hier niet zien als de Grote Beschermer van de islam. Je moet wel enkele zaken in een juist perspectief zien. Citaat:
Citaat:
Wat een belachelijke overgeneralisatie. De berichtgeving is op dat vlak wel zéér subjectief. Neem een breedhoeklens, laat je camera wat flashen en die gasten beginnen te springen en te dansen zonder dat ze weten waarom. Is er een wetenschappelijk onderzoek dat deze uitspraak staaft? Ik heb genoeg ervaring met de media om te weten dat je nooit een beeld mag vertrouwen dat op je scherm verschijnt. Alles is gemanipuleerd, de context meestal overboord gegooid. En wat betreft de wereldbeker: het betreft hier een cultuurverschil. Als je hier buitenkomt na 10 uur 's avonds is er geen kat op straat. Als je in meer zuidelijke landen op straat komt 's avonds is het een drukte van jewelste, nog steeds. Citaat:
Schrijnend dat u hier het Christendom aanhaalt van de tolerante godsdienstvrijheidnastrevende utopie. Kettervervolging vergeten? Beiden zijn even erg. Mohammed was een volksmoordenaar (hij liet een naburige stam van enkele duizenden uitmoorden), net zoals een groot deel van de middeleeuwse pausen dat waren. Citaat:
Citaat:
Een neger is ook maar gewoon een mens, weet u. Een man die een neger als minderwaardig beschouwd voor zijn dochter is naar mijn mening bijzonder onverdraagzaam. |
|||||||
![]() |
![]() |
#175 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisme Citaat:
Citaat:
Ik weet dat de Roomse kerk het dat niet altijd nauw heeft genomen met de Bijbel, maar dat neemt niet weg, dat het christendom geen problemen heeft met de scheiding tussen kerk en staat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat zijn bewezen feiten, met veroordeelden en al. Zeg nu niet dat christenen dat ook doen. Citaat:
Je zegt dat ik de islam generaliseer, maar jij gaat nog een stukje verder. jij generaliseert alle godsdiensten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dewinter vindt net zo goed dat de anderen hun onverdraagzame houding moeten laten vallen. Dat is gewoon een slinkse manier om te verkondigen dat Dewinter een niet tolerant persoon zou zijn. Maar zoals ik eerder al zei verdraagt hij wellicht het meest van alle politici. Wat die man al allemaal verweten werd is grenst aan het onfatsoenlijke. Bovendien wordt de verdraagzaamheid weldegelijk gepredikt als de heilge weg van het politiek correcte denken. Maar let op. We moeten helemaal geen onrecht verdragen. We mogen dat zelfs niet doen. Alles verdragen is geen goed idee. Zeker niet als het niet wederzijds is. Er zijn ook dingen die moeten bestreden worden. Alle vormen van onrechtvaardigheid als voorbeelden. Citaat:
Paulus. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#176 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Paulus de grootste gifmenger uit de geschiedenis is actueel zeker? Foeda superstitio!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 juni 2007 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Léés die eens één keer door en oordeel dan of er een reëel gevaar is of niet. Fortyun hééft al de prijs betaald voor zijn vrijelijke meningsuiting en Van Gogh voor zijn film. Salman Rusdie (nog) niet voor zijn duivelsverzen, maar die kreeg (optijd) bescherming.
![]() |
#180 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hiervoor verwijs ik u graag door naar de volgende site van de Westboro Baptist Church: www.godhatesamerica.com of enkele filmpjes: http://www.youtube.com/watch?v=BLCgWph9VK0 http://www.youtube.com/watch?v=e647x8xFKTs Zijn alle christenen nu ook een reëel gevaar? |
|
![]() |