![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb deze morgen dit gehoord:
Israël breidt kolonies in de Golan uit Israël gaat het aantal kolonisten op de Golanhoogvlakte met de helft laten toenemen. Dat heeft minister van Land- bouw Israël Katz meegedeeld. Het aantal joodse kolonisten in de Golan zou toenemen van 10.000 tot 15.500. Er wonen ook 20.000 Syrische Druzen op de Golan. De Golan werd in 1967 door Israël ver- overd op Syrië. In '81 heeft Israël het gebied geannexeerd maar dat wordt internationaal niet erkend. Volgens de oppositie wil de regering met de aankondiging bij voorbaat nieuw overleg met Syrië torpederen. Wat is jullie mening hierover. Ik vind dat Israël dat stukje land moet teruggeven aan Syriën en dat ze door het aantal kolonies te verhogen alleen de syriërs provoceren.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle nederzettingen buiten de grenzen van Israël zijn enkel bedoeld om te provoceren. 240.000 mensen wonen er. Kan je gerust in een stadje binnen de grenzen laten wonen.
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even alles op een rijtje.
Tot in 1967 werden Israëlische dorpjes en kibboutzim (collectieve boerderijtjes) vanop de Syrische Golanhoogte dagelijks beschoten, en vielen er hierdoor wel wekelijks onschuldige doden. Meestal gewoon boeren, vrouwen, kinderen. Tijdens de zesdaagse oorlog dat gestart werd nadat de Arabische landen de vernietiging van Israel aankondigden, veroverde Israel het plateau van de Golan, waardoor ook die dodelijke beschietingen ophielden. Sindsdien heeft Syrië nooit met Israel willen praten, heeft ook Israel nooit willen erkennen. In 1981 besloot de Israëlische premier, Menachem Begin, om die hoogvlakte dan maar te annexeren. Tot vandaag wilt Syrië niet ernstig met Israel praten. Syrië traint, financiert en commandeert Palestijnse terroristen (PFLP) alsook Libanese moslim-terroristen (Hezbollah) om tegen Israel zoveel mogelijk aanslagen te plegen en zoveel mogelijk slachtingen aan te richten onder haar burgerbevolking. Israel heeft reeds 35 jaar lang geprobeerd om met Syrië te praten, maar het enige wat Syrië zegt is dat de 'zionistische entiteit' (sic) onvoorwaardelijk de Golan moet afgeven aan Syrië, ... en dan zien we wel. Ik kan alleen maar Israel steunen in dit dossier. Vandaag heeft Israel bevestigd dat gezien Syrië toch geen vrede wilt sluiten met Israel en toch niet wilt ophouden met het ophitsen van terroristen tegen Israel, ze gewoon verder gaat met het bevolken van de hoogvlakte. Logisch gevolg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
1 van de stichtingsleden van de PNAC zei ooit: 13 Arabische staten....13 dictaturen!! Zolang de Arabische landen géén democratie willen invoeren mag van mij Israël tot de tanden bewapend blijven en desnoods kolonies uitbreiden. Qua oppervlakte is Israël kleiner dan België( Israël is zo'n 20,770 km2 groot t.a.v 30,510 km2 in België). Een Land zoals Syrië bv. is 185,180 km2 zo'n 12 maal groter als ISraël dus naar mijn verluid hebben ze weinig reden tot klagen!!
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat: