![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#702 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij hoefde helemaal niet zo plat gaan te liggen voor zo'n onnozele vergissing. Een slecht begin, maar geen verrassing voor wie Leterme al die tijd juist ingeschat had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor het ogenblik twee taaie :
Fluppe : ik wil koning worden Leterme : ik wil premier worden ![]()
![]() |
![]() |
#704 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Neem gerust eens een rauwe waal met een goed rijpe Hervekaas als ontbijt deze morgen, misschien kom je vandaag dan beter door.
![]() |
![]() |
#705 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#706 |
Europees Commissaris
|
![]() En nu verontschuldigd hij zich nog ook. Le tsjeef nouveau est arrivé!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je het mij mss zien goedkeuren?
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nihilist zou ik me niet noemen. Maar ik probeer wel altijd zaken in perspectief te plaatsen. De Verfransing van de rand heeft imo meer te maken met het feit dat er geen noodzaak is om Nederlands te leren - door faciliteiten en dergelijke - dan te maken met 'ze zijn of te dom of ze willen bewust niet'. Het komt idd neer op 'ze willen niet'. En het is logisch dat ze het niet willen. En dat heeft in de eerste plaats niets te maken met 'het zijn arrogante zakken die neerkijken op Nederlandstaligen'. Maar alles met 'er is geen noodzaak om het te leren'. Ik heb Vlaams-Nationalisten hier al heelder teksten zien typen, zich fulmineren tegen zaken zoals taalfaciliteiten waardoor Franstaligen geen noodzaak hebben om Nederlands te leren. Het enige wat ik - imo - doe is een paar zaken bij elkaar zetten en een imo goede verklaring geven voor een sociologisch fenomeen. Ik relativeer niemand zijn miserie kapot. Ik plaats het in perspectief. (Alhoewel ik de 'miserie' van 'mijn gebuur praat geen Nederlands maar Frans' nu toch wel niet echt zie. De miserie van 'mijn dokter praat geen Nederlands, dus ik moest in het ziekenhuis lijden' is - logischerwijze - van een totaal ander - ernstiger - kaliber.) Het klopt btw niet dat ik me op die 2 soorten topics stort. Ik stort me ook op de economische zaken. Maar, kijk eens goed rond op dit topic. Hoe groot is het percentage van communautaire en immigratietopics? Groot. Heel groot. En topics over 'gewone' binnenlandse politiek wordt ook maar al te vaak communautair getrokken. (Wat op zich terecht is, elk probleem in België kan je communautair linken.) En ja. Ik vind het leuk om cynisch, relativerend en ironische post te plaatsen. Kwestie van om het einde van de wereld niet te voorspellen, zoals sommigen maar al te graag doen. Als er al iets is waar ik idd in geloof is dat alle doemsdayscenario's die hier gepropagandeerd worden, niet gaan uitkomen. Zo. Dit was een lang antwoord. Ik hoop dat je vooral het eerste stuk goed begrijpt. Dat is namelijk het belangrijkste. P.s. Ik ben niet bepaald een rijkeluiskindje.
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een hoopvol begin... maar 1 mus maakt de lente niet
![]() |
#711 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je moet niet zien naar 'alle Franstaligen' maar naar elke Franstalige afzonderlijk. Speltheorie, is imo perfect toepasbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij gaat voortaan vierkant mijn negeerbox in!
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 juli 2007 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofnee, wacht. We geloven dat Franstaligen doelbewust Vlaanderen invaseren. Hun voornaamste wapen: verhuizen.
![]() |
![]() |
![]() |
#714 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlanders die prediken over België zijn vaak grappig.
Maar wat bedoel je daar concreet mee?
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Europees Commissaris
|
![]() Knuppel heeft gelijk. Je bent een aandachtszoekend jongetje dat zo graag cool wil zijn maar ondertussen niets bijbrengt. Een nutteloze ruimtevuller, je gaat ook mijn negeerdoos in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dus normaalste zaak van de wereld dat men die nog bij de actieven onderbrengt, denk ik dan.
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de laatste keer dat ik sociologie ga toepassen op dit forum. 't is al wreed gestelt als men dát al moeilijk gaat vinden. Maar kom. Als jullie liever in de imperialistische macrotheorie willen geloven,dan doen jullie maar. Ik behoud het op mijn socio-economische micro-theorie. Om oplossingen te vindn voor een probleem, moet je eerst een goede benadering en analyse hebben van het probleem. Maar blijkbaar hebben jullie geen drang om andere - mogelijke - probleembenaderingen eens nader te bekijken. Oké dan! Leuk voor jullie!
![]() |
![]() |
![]() |
#720 |
Europees Commissaris
|
![]() Cool!
|
![]() |
![]() |