![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw geloof | |||
Hindoe |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Sikh |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Boeddhist |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,99% |
Ietsist |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Deeïst |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,98% |
Agnost |
![]() ![]() ![]() |
10 | 9,90% |
Atheïst |
![]() ![]() ![]() |
44 | 43,56% |
Christen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 25,74% |
Scientologist |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,99% |
Moslim |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,94% |
Rastafari |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
11 | 10,89% |
Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() En de eigen volk eerst-mentaliteit helpt de integratie wel?
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Punt 1 Syncretisme is NIET nieuw ! Punt 2 ik MENG ni ik ERVAAR en AGEER ....ect . Punt 3 Ik onderga en beoefen O O K volkskundige geloofs vormen . Leert zelf is DEFTIG schrijven voor ge kaffert op een ander ' mens '. Leert ZELF bewust zen ipv van te oordelen . Thnx ....MENS ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() 2) jij zoekt dus of beoefent en onderga altijd dezelfde geloofsvormen? Neen, jij ervaart zal je zeggen, maar verwissel je dan altijd of blijf je soms bij hetzelfde. 3)wtf, kafferen? ik vraag voor uitleg, allé syncresisten zijn ook leuke mannentjes precies. ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is de eerste keer dat ik deze term hoor . Het beste had geweest ....ik ken deze terminologie niet ....wil je even verklaring geven of zo = OPEN dialoog ! Jaja héél leuke mensen ze zen ni mé veel MAAR houden van folklore en zow en zwijgen niet veur ne christen/katholiek of andere vormen . ![]() Is kafferen iets slecht ? Iets vragen is NIET iets omschrijven hé zo van .... . Ja ik behoud men vaste regels maar ben daar niet fanatiek in dus kan der wa mee spelen of los laten .....overgaan tot andere bewust wordingen ...talen en vormen van zijn/geloven & zien & voelen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik bind mij niet aan een godsdienst maar ik ben wel gelovig ben ik dan ook synecrist? Of moet ik daarvoor elk jaar enkele folklore dingen voor bezoeken? ![]() Je zegt ervaren, maar ik ervaar ook en zal zo in mezelf tot een evenwichtig 'geloof' komen wat mss heel veel kan trekken op een bestaand.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nederlands spreken en dat alles hier letterlijk moet worden gezegd, in andere talen is dit helemaal anders. ![]() Voor mij is kafferen slecht, allé in ons dialect. ![]() U ni persoonlijk aangevallen voelen das ongezond voor u en geliefden ![]() Tsjah nederlandse taal heeft ook iets hé lol. Quote: Ik bind mij niet aan een godsdienst maar ik ben wel gelovig ben ik dan ook synecrist? Bijna ![]() ![]() Klopt binding mag niet ....in vervoering raken wel & het intuïtief aanvoelen mag ook ![]() Men noemde die ni veur niks nen meester hé & ja als syncretist volgen wij ook regeltjes bvb onpartijdig blijven in zake geloof of spiritualiteit zoals ik bezit . Syncretisme is één der meesterschappen die veel aanwezig zijn op deze aarde . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
|
![]() Citaat:
(sorry maar als ik aan folklore denk associeër ik dat met zigeuners ![]() ![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 26 juli 2007 om 12:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() jot genoeg literatuur ....het beste begint ge bij de basis namelijk het woord syncretisme en of syncretist bij wikipedia /google en yahoo dan botst ge op geleerde proffs en zow en zitge goe .
Alsge dan iets leest of voelt dat U en ENKEL u alléén aanspreekt/raakt of emotioneel vervoert om het alzo te schrijven dan hou je dit bij ergens appart onder syncretische reflectie . Dan pas kom ik je hier on lijn een paar namen en refferenties/boeken door geven . Ik heb het voor nen surinaamse syncretist MAAR dat is dan ook maar mijn eigen ding ....ieders is uniek in zen denken doen en laten . Ook is opzoeken hoe oud bijbels zijn en psalmen / hymne's want vele bijbel(s) werden verder uitgezet ontwikkeld vanuit die psalmetrie en spreuken....ect . Iets wat de meeste syncretisten weten ....ZELFS nen simpelen wilden bosjesman . Quote : gelovigheid plaatsen bij god of erkennen als folklore, dus eigenlijk kan syncretisme niets te maken hebben met folklore...? (sorry maar als ik aan folklore denk associeër ik dat met zigeuners , is helemaal fout natuurlijk, waar zit lincoln kan hij me nog eens uitschelden ) Ze heeft veel te maken met folklore of natuur religieuze vormen maar ook weer niet ...klopt. Sigeuners zen best ook wel gelovige mensen ...veel syncretisten vindt je daar niet vrees ik wat niet betekent dat het syncretische denken daar niet mee te maken kan hebben. In India / surinaamse roots en andere vindt je die dan weer wel ....zitten in de (oude) traditionele vormen van geloof . ![]() mvg, Duncan Laatst gewijzigd door duncan : 26 juli 2007 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Henri J.M. Stephen over afro - nederlandse religies spreekt daar ook over & anderen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben vrijzinnig (humanistisch), het is uiteraard geen geloof maar wel een levensovertuiging.
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() zekers ook even mooi & goed fonske
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() ik denk dat alles wat door mensen bedacht word bestaat, althans in de mensen hun hoofd.Alle goden bestaan dus, alle duivels, alle demonen...Als men er met heel veel, en heel dikwijls aan denkt, krijgt zo een gedachte een eigen leven, een onafhankelijk leven.Goden sterven nooit, als men niet meer aan hen denkt, slapen ze in, maar als men hen terug herinnert, worden ze wakker, goed uitgerust, en met eens zoveel energie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Goden die ons leren omgaan met elkander en zelfs andere goden... .
Goden die ons leren omgaan met ALLE vormen van leven al dan niet tastbaar fysisch... . En het leukere gedeelte....god die ons taal en het volk leert zien & vooral leert voelen....buiten de sexuele perikellen heen . ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() Mijn geloof is mijne geldbeugel, zolang hij gevuld is geloof in het leven.
Laatst gewijzigd door alberto : 27 juli 2007 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan ben ik eerder een negatief agnost. ik vermoed dat er geen God bestaat die wordt voorgesteld door de diverse monotheïstische godsdiensten... Misschien een natuurkracht of zo, whatever, maar geen "persoon"...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
|
![]() |
![]() |