![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan moet die wet dringend aangepast worden want dat kan tot misbruik lijden en misdadigers een vrijgelijde geven..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De tweede wet is die op de privacy. Op het moment dat er gefilmd werd was die man nog niet veroordeeld. Hij mocht niet zomaar gefilmd worden (en zeker niet voor een uitzending op de nationale zender) zonder zijn expliciete toestemming. Die toestemming is volgens de correctioneel hof gegeven op een impliciete manier (hij heeft niet geprotesteerd, dus hij zal er wel met akkoord zijn geweest), maar het Hof van Beroep oordeelt daar dus anders over. Indien deze wet er niet zou zijn, dan zou iedereen zomaar iedereen kunnen filmen in alle denkbare omstandigheden, en deze beelden publiek maken. Is dat de samenleving waar we naartoe willen? Dan moet deze wet inderdaad in de vuilbak.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar hij mag in geen geval een reden zijn om misdadigers vrij te laten, uitsluitend omdat ze gefilmd zijn. Dat is niet logisch. Normaal was geweest dat de rechter de politie en de VRT een straf had opgelegd, en vervolgens het proces tegen de drugskoerier had voortgezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten tweede zijn er procedurefouten en procedurefouten. Ik denk dat iedereen akkoord gaat dat een moordenaar niet kan in vrijheid gesteld worden als er hier of daar een punt of een komma is vergeten. Maar als door een fout in de procedure belangrijk bewijsmateriaal niet kan worden in beschouwing genomen, of als in een assisenproces een jurylid een band blijkt te hebben met de terechtstaande, of als de politie zijn onderzoek niet grondig genoeg heeft gedaan, of als de getuigenis van een belangrijke getuige niet onder ede is afgenomen, of erger nog onder druk is tot stand gekomen, dan zijn dat voor mij wel degelijk dingen om rekening mee te houden, ongeacht de aard van de misdaad. Als je daar geen rekening mee houdt, dan verliest het proces al zijn credibiliteit. In dit geval (het filmen door de VRT) is er discussie mogelijk. Het is waar dat die man zich niet verzet heeft tegen het filmen, en je zou dus kunnen stellen dat hij er akkoord mee was, maar aan de andere kant is het een buitenlander en is hij niet noodzakelijk op de hoogte van de wetten die hier gelden op de privacy. Persoonlijk ben ik eerder geneigd, gezien de aard van de misdaad, om hier de wet als leidraad te nemen en hem inderdaad vrij te laten. In het andere geval (toch vasthouden ondanks de procedurefouten) vind ik het te sterk de rechtsgang aantasten in verhouding met het voordeel van hem van de straat te houden (koeriers vinden ze toch met hopen).
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Weet ge ik neem mijne camera mee om mijn misdaden op mijn vakantie te filmen ... slaapwel allemaal en salut en de kost (gelukkig schreef ik niet de "kots") ik hou het voor bekeken.
tot de volgende keer......binnen enkele weken...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier is geen sprake van de kip of het ei. Het begint aan de top. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan iemand die zaak nog opduikelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
www.google.com ZO moeilijk kan dat niet zijn, toch ? Enfin, ik zie het al. http://www.whitehousedrugpolicy.gov/...ime/index.html 'twas de eerste link die ik tegen kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het nuttiger en juister is om de eigenlijke trafficanten aan te pakken. En ik vind dus niet dat je die koerier alle gevolgen van drugs kunt aansmeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als dat zo is (zware crimineel en belachelijke fouten), dan zou dat niet mogen gebeurd zijn. Ik denk echter dat het in het algemeen niet zo vaak gebeurt, in elk geval niet vaak genoeg om te overwegen de fundamentele rechten van een verdachte kort te wieken.
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: de rechten van de gemeenschap gaan voor. Eén geval zoals het bovenstaande volstaat voor mij wel om dat poortje te sluiten, zodat het nooit meer gebeurt dat misdadigers om niet ter zake doende redenen op de gemeenschap losgelaten worden. Want dat laatste is een criminele daad vanwege het gerecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar een reden om die jongeren niet te vervolgen is het imho niet. Want waar zal je dan de grens trekken? Waarom zou Dutroux dan niet mogen vrijgelaten worden bij enigszins zware procedurefouten? Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 augustus 2007 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Nigeriaan en drugskoerier zijn twee redenen om zónder nuance de voorwaardelijke steun van jou te krijgen. Racist!
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Door het wettelijk afschaffen van bepaalde burgerrechten voor verdachten van bepaalde misdrijven zou je dat probleem niet oplossen, je zou er alleen voor zorgen dat mogelijke misbruiken niet langer kunnen vervolgd worden. Want je kan nu wel zeggen dat die politieagent uit mijn voorbeeld hard zou moeten aangepakt worden, maar met een wet die zegt dat die 2 jongeren eigenlijk niet over al hun rechten meer beschikten (welke dan wel en welke niet laat ik nog in het midden) zou je moeilijk iets kunnen beginnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moest het daar beter zijn: gelieve er dan te blijven. Geen dank. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Diplomatius : 3 augustus 2007 om 16:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Wacht wacht, om zeker te zijn dat ik mee ben moeten we misschien even opnieuw beginnen. U zegt iemand die coke pakt wordt een moordenaar? Of zegt u, mensen die gemoordt hebben en ook coke hebben gepakt zouden die moorden niet gepleegd hebben als ze de coke niet genomen hadden? |
|
![]() |
![]() |