![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als dat onbetwistbaar toch zo is, moet dat toch vrij gemakkelijk aangetoond worden. Ik hoor ook regelmatig dat leraars Nederlands in Wallonië niet erg goed zijn in Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat heeft Leuven hiermee te maken ??
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij bent al de tweede Waal die hier vandaag binnenstuikt, en in meer dan behoorlijk Nederlands berichten post. Welkom, zou ik zeggen, en des te meer gezien je nick me ten zeerste aanspreekt. Ik hoop dan ook dat je blijft en dat we te zijner tijd eens samen een Orval kunnen tot ons nemen. Over de Walen die meer Nederlands zouden kennen. Ja, ik ken ook wel een paar jonge Walen en franstalige Brusselaars die tot mijn verbazing een kort gesprek in het Nederlands kunnen voeren. Mooi is dat. Maar je zal moeten toegeven dat het een uiterst marginaal verschijnsel blijft. Vergelijk: je kan in gelijk welk Vlaams dorp de weg vragen in het Frans en men zal je (als men daar zin in heeft) in enigszins verstaanbaar Frans de weg wijzen. Eerlijk: dat is in Wallonië onbestaande. In 1830, in 1914 en in 2007. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ich hoffe dass wir auch manchmal auf Deutsch miteinander diskutieren können, damit ich weiter üben kann was ich damals studiert, aber zu wenig benutzt habe. Vielen Dank, djimi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Ik vind trouwens dat de Vlamingen nog een eitje te pellen hebben met de Franstaligen over het verleden. Al die smeerlapperij die ze ons aangedaan hebben, ze mogen de Walen voor mij gerust eens ferm een kloot aftrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je moet niet zo angstig zijn. Van een crisis. Dat is gezond om de vuiligheid uit te wassen. Zoals in de natuur. Alles komt en gaat. En wordt vervangen door iets beters. Ge gaat u veel beter voelen achteraf. Trust me. Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst de criminele daad begaan om al ons goud te verkopen en dan tijdens zijn pensioen gaan bijverdienen als Messias voor de negerkes Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 01:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Geheel mee eens! Leve de Vlaamse republiek!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mijn job, maar hier doe ik het gratis! ![]() Welke kranten leest u zoal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zouden 'ze' dat voor jou moeten doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, 'België Barst!' is niet genoeg.
Het wordt ook nog: 'Wallonië, implodeert!'. Bent u vergeten wat er n�* het Verdrag van Versailles met Duitsland is gebeurd? Of was dat 'tof'? Laatst gewijzigd door djimi : 4 augustus 2007 om 02:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Wallonie doen ze zoiets niet. Integendeel, iedereen zal daar hartelijk welkom blijven en meegenieten van het manna en mee peperkoek mogen eten en gratis limonade. Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 02:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat maar zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() ok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() trouwens Wallonie vergelijken met Duitsland in 1914-1918 vind ik erover.
stouterik Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 02:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Schepen
|
![]() Ik lees Metro in het Nederlands in de trein. Ik lees de anderen op Internet. In de Franstalige kranten, ik lees Le Soir.
|
![]() |
![]() |