Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2007, 14:11   #21
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Auteur lijkt mij niet helemaal gespijsd van realiteitszin... zo wijt hij het falen van de BUB aan gebrek aan mediaaandacht en partijfondsen... :rolleyes: Alsof een doodgeboren idee daardoor kan gered worden. Verder lijkt het me eerder een afrekening en natrappen als je leest wat hij over bepaalde leden zegr (analfabeten,...). Laat de BUB en consoorten zich maar in hun eigen wereldje bezig houden. De werkelijke wereld zal wel doorgaan zonder hen.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 22:30   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Jan Jan toch! Je weet toch dat je homo mag ZIJN, maar het enkel NIET mag praktiseren
De briefschrijver neemt ongeneerd deel aan de homoscene... En hij zal daar wel niet rondlopen om zijn briefjes aan de paus te laten nalezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 22:33   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Auteur lijkt mij niet helemaal gespijsd van realiteitszin... zo wijt hij het falen van de BUB aan gebrek aan mediaaandacht en partijfondsen... :rolleyes: Alsof een doodgeboren idee daardoor kan gered worden. Verder lijkt het me eerder een afrekening en natrappen als je leest wat hij over bepaalde leden zegr (analfabeten,...). Laat de BUB en consoorten zich maar in hun eigen wereldje bezig houden. De werkelijke wereld zal wel doorgaan zonder hen.
Onderstreept standpunt is steeds het bijna officieel standpunt van de BUB-leiding zelf. Ik kan u aanraden even wat berichten van Hans1 - tot voor kort opperleider van het geheel - eens na te lezen. Om de haverklap klaagt de man over gebrek aan media-aandacht, gaat zelfs zo ver te spreken van een "vlaemSSch-nationalisch" (zijn eigen schrijfwijze) mediacomplot. Ook pleit de BUB-leiding uit pure rancune voor de afschaffing van de partijdotaties onder het motto "wij niet, zij ook niet".
Oud 27 augustus 2007, 15:33   #24
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een vraagje voor de bub'ers
Hebben ze nu echt een brief geschreven naar de paus?
Zoja, wat stond erin en wat was het antwoord?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 02:13   #25
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De briefschrijver neemt ongeneerd deel aan de homoscene... En hij zal daar wel niet rondlopen om zijn briefjes aan de paus te laten nalezen.
Dat wist ik dus niet

Homofobie is foei

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 04:37   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Ik heb een vraagje voor de bub'ers
Hebben ze nu echt een brief geschreven naar de paus?
Zoja, wat stond erin en wat was het antwoord?
Jaja, de bubbels hebben dat ei gelegd en, blijkbaar, ook naar Vatikaanstad gestuurd. Of een brief geschreven door een publiekelijk homoseksueel daar enige indruk zal nalaten, laat zich eigenlijk wel al vermoeden. In ieder geval, de tekst valt na te lezen op de webstek van de briefschrijver:

http://www.cottenje.be/

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 28 augustus 2007 om 04:39.
Oud 30 augustus 2007, 20:21   #27
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jaja, de bubbels hebben dat ei gelegd en, blijkbaar, ook naar Vatikaanstad gestuurd. Of een brief geschreven door een publiekelijk homoseksueel daar enige indruk zal nalaten, laat zich eigenlijk wel al vermoeden. In ieder geval, de tekst valt na te lezen op de webstek van de briefschrijver:

http://www.cottenje.be/
Citaat:
Brugge, 18 oktober 2006

Zijne Heiligheid, Paus Benedictus XVI,

Gelieve mijn inlichtingen te willen aanvaarden. Mijn geloof dwingt mij er toe U van het volgende in kennis te stellen. Het kan zijn dat ik in mijn schrift iets niet heb begrepen en wil desgevallend mijn nederige excuses aanvaarden.

Mijn naam is Ruben Cottenjé de Dauphin. Geboren in Brugge op 30 juni 1976. Sinds 2005 ben ik voorzitter van de Belgische Unie/Union Belge (BUB) te Brugge en West-Vlaanderen. De BUB is een politieke centrumpartij die ijvert voor een eendrachtig koninkrijk België. Het koninkrijk België staat voor ons als symbool van verdraagzaamheid en draagt dan ook met Brussel het politieke hart van een eengemaakt Europa. De BUB is de enige nog bestaande Belgische partij die in zijn opmars steevast waarden van verdraagzaamheid, pluralisme, menslievendheid, optimisme en tevredenheid uitdraagt. Toch leef ik met een vrees.

Het koninkrijk België is ziek en verkeert in groot levensgevaar.

Het koninkrijk België is sinds 1980 een federale staat. Officieel werden 6 regeringen geïnstalleerd. De Vlaamse Gemeenschap en het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Franstalige Gemeenschap en de Duitstalige Gemeenschap met daarboven de Federale regering.

Het gevolg van deze verdeeldheid in België is dat niet alleen de politici maar eveneens de bevolking zowel het leiderschap als de bestuursrichting verliezen.

Politieke partijen in Vlaanderen als zijnde het extreem-rechtse Vlaams Belang en de al even radicale N-VA (Nieuwe Vlaamse Alliantie) willen de onafhankelijkheid van de Vlaamse Republiek, en aldus het einde van het koninkrijk België bewerkstelligen.

De vierde staatsmacht, de media, speelt onder de bevoegdheid van Vlaams N-VA minister Bourgeois, van media dit spel mee, de bevoegdheid media is gesplitst.

Tegelijk moet ook opgemerkt worden dat de N-VA een kartel vormt met de CD&V (Christen Democratisch en Vlaams). Deze partij, die zich Christelijk noemt, is in werkelijkheid nationalistisch geworden.

Dit maar om te schetsen hoe ingewikkeld, maar vernuftig het systeem in België is geworden om uiteindelijk de splitsing van het koninkrijk te kunnen bewerkstelligen. Het moet eveneens worden onderstreept dat de Belgen dit systeem niet wensen en ook niet hebben gewenst. Het zijn de politici die zich het recht van federaliseren hebben toegeëigend, zonder ooit de bevolking te raadplegen.

Racisme, respectloosheid en onverdraagzaamheid liggen aan de basis van de Vlaamse onafhankelijkheidswens. Het Vlaams Belang en de N-VA samen goed voor 30% van de kiezers, verwijten de Franstalige Belgen te leven op de kosten van de Vlamingen als luiaards en profiteurs. Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) vat dit samen met de woorden: "Vlaanderen draagt Wallonië mee als een rugzak vol stenen". Dit heeft hij ook gezegd, en het is nog krachtiger. Deze woorden getuigen van haatdragende politiek, zijn elke staatsman onwaardig en getuigen slechts van een inhumane opstelling tegenover anderstalige bevolkingsgroepen.

Tijdens het voorlaatste weekend van de maand augustus wordt de Ijzerwake gehouden te Steenstrate. Steenstrate is een dorp dat ligt in de provincie West-Vlaanderen, het Bisdom Brugge.

De Ijzerwake is dé Vlaams-nationale bijeenkomst, waar verschillende woordvoerders krachtdadig oproepen tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen en aldus de uitsluiting van de anderstaligen. Bovendien associëren ze zichzelf met collaborateurs van het nazi-regime in WO II, die ze als helden vereren.

Toch wil ik opmerken dat Steenstrate is uitgekozen als locatie omdat daar het beeld van "gebroeders van Raemdonck" is opgericht als herinnering van de Vlaamse soldaten die gesneuveld zijn in de Eerste Wereldoorlog, zogezegd door het niet-begrijpen van Franstalige bevelen.

De ironie wil nu dat de gebroeders van Raemdonck samen met de Franstalige landgenoot Aimé Fievièz zijn gesneuveld door een ingeslagen bom. Ze werden met zijn drieën in dezelfde kist begraven. Het beeld bewijst de hypocrisie die de Vlaams-nationalisten aan de dag leggen en eigenlijk zou dus het beeld een Belgisch symbool horen te zijn. Waar alle Belgen, Franstaligen en Nederlandstaligen samen hebben gestreden onder de Belgische vlag. Oorlog ontziet niemand, welke taal hij ook spreekt. Hier tart men alle respect voor de gesneuvelde Belgische soldaten en strijdmakkers van weleer.

In het jaar 2005 zijn twee jongens bloeddorstig in elkaar geslagen op deze vermeende Ijzerwake omdat zij waren getooid in de Belgische vlag. Dit bewijst het agressieve en haatoproepende karakter van deze Ijzerwake waar vooraanstaande Vlaamse politici hun aanwezigheid bevestigen.

En net op deze Vlaams-nationalistische, retrograde Ijzerwake, waar de schreeuw om verdeeldheid, de roep naar haat en minachting, hoogtij viert, draagt de Rooms Katholieke kerk een eucharistieviering op. Dit is de kern van mijn schrijven.

De Bisschop van Brugge, monseigneur Roger Van Gheluwe heeft op mijn schrijven niet gereageerd.

Om de liefde Gods, vraag ik dat de Rooms-Katholieke Kerk in België zich opnieuw zou weiden aan de uitbouw van de geest van verdraagzaamheid en menslievendheid. Het koninkrijk België staat al meer dan 175 garant voor een vreedzame samenleving, waarin religie op een vrije manier kan beleefd worden, en dat willen wij niet ondermijnd zien. België mag niet, gesplitst de geschiedenis ingaan. Wij wensen niet dat de Boodschap van Onze Heer, Jezus Christus, door despotische en autoritaire partijen wordt aangevallen.

Met blijken van de meeste hoogachting tekent met vriendelijke, en Christelijke, groeten,

Ruben Cottenjé de Dauphin,
voorzitter BUB West-Vlaanderen en Brugge
Ruben mag zijn site wel wat beter indelen. Ik vond de brief terug onder 'Nationaal (ondervoorzitter van de BUB)'

Soit, alle Vlaams-nationalisten worden vanwege 1 voorval weer voorgesteld als niet-christelijk, racistisch, haatdragend, agressief en facistisch. Ik ben blij dat de paus slim genoeg is om hierop niet te antwoorden. Dat was ook te verwachten aangezien Ruben zich op het voorhand al excuseert (je weet dan al dat er een hoop onzin in de brief staat) en hij paus aanspreekt over politiek (scheiding kerk en staat)
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 14:42   #28
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Een Marokkaan die in dergelijk Nederlands sollicitatiebrieven verstuurt zal nooit werk vinden, maar bij de BUB vinden ze het doodnormaal dat hun in Vlaanderen geboren en getogen ondervoorzitter slechter Nederlands schrijft dan een allochtoon van de eerste generatie...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be