Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2007, 15:20   #241
Zyp
Parlementslid

Standaard

Ik moet er maar zo eens stilletjes vandoor, want ik heb ook nog andere zaken te doen dan gezellig keuvelen op politics...
Ik hoop welgemeend dat het belgie zoals het NU bestaat, snel ophoud met bestaan, waarschijnlijk zoals Hamc en anderen... maar tot tegenstelling zie ik absoluut geen heil of vooruitgang in een klein apart vlaanderen, maar meer in een eerlijk, unitair belgie... Zeker wanneer ik internationaal kijk zie ik meer voordelen en een beter toekomst voor zulk belgie dan voor een apart vlaanderen...

Over één ding zijn we dus wel eens, deze toestand van dit land kan niet meer... Voor jullie omwille van de 'eerlijkheid' tussen walen en vlamingen. Voormij eerder omdat dit model van land gewoonweg te ingewilleld, te traag, onefficient, en daardoor veel te duur is. Maar de weg ahead ligt voor ons anders...

De kans dat men ooit effectief ZAL splitsen is idd groter dan een unitair land, maar niet omdat de kaarten zo gegeven zijn, maar omdat men het zelf zo gewild heeft, er zijn immers GEEN onoverkomelijke problemen voor een unitair belgie waarin walen en vlamingen samen leven.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 15:25   #242
Zyp
Parlementslid

Standaard

ps : hamc... post 132... daar staan al wat redenen voor unitair belgie...
Oud 21 augustus 2007, 15:26   #243
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
komen we terug naar dit punt. Men heeft wel dus de lange arm om het land kapot te krijgen, maar die arm is niet sterk genoeg om het land te maken zoals ze zelf al decenia roepen dat het moet : eerlijk...
ja, hierin volg ik je ... wegens gebrek aan federale loyauteit, een cultureel gegeven, en vermits België daar uit twee onverzoenlijke culturele keuzes makende volkeren bestaat ... zal België splitsen ... of één volk legt zijn wil op aan een ander ... en dat laatste, daar zal ik nooit voor kiezen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 15:54   #244
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ps : hamc... post 132... daar staan al wat redenen voor unitair belgie...
Ben hem 2 maal gaan lezen. Ik zie daar geen meerwaarde voor Vlaanderen sorry.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 15:56   #245
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Zeg, Hamc, wat voor een 'vlaams-nationalist' ben jij?

Ofwel ben je een echte en dan maakt het geen fuck uit of België dan wel een meerwaarde heeft of niet. Dan wil je sowieso vlaamse onafhankelijkheid.

Ofwel ben je zo'n zieligaard - zoals er wel meer zijn - die zich enkel blindstaart op de zogenaamde transfers en enkel en alleen daarom vlaamse onafhankelijkheid wilt.

Het feit dat je zit te zeveren over 'de mogelijke meerwaarde van België' doet me eerder het 2de vermoeden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 16:48   #246
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zeg, Hamc, wat voor een 'vlaams-nationalist' ben jij?

Ofwel ben je een echte en dan maakt het geen fuck uit of België dan wel een meerwaarde heeft of niet. Dan wil je sowieso vlaamse onafhankelijkheid.

Ofwel ben je zo'n zieligaard - zoals er wel meer zijn - die zich enkel blindstaart op de zogenaamde transfers en enkel en alleen daarom vlaamse onafhankelijkheid wilt.

Het feit dat je zit te zeveren over 'de mogelijke meerwaarde van België' doet me eerder het 2de vermoeden.
Ik benvoor een zelfstandig Vlaanderen, als mij dat Vlaams Nationalist maakt dan is dat dan maar zo. Dat zeveren over meerwaarde, was dat tegen onze unitaristische vriend? Die kende vele meerwaarden maar hij noemde er geen enkel op.

Als u dan vindt dat ik een zielige zeveraar ben zou ik zeggen, wacht met besluiten totdat u mij persoonlijk kent.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 16:49   #247
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet er maar zo eens stilletjes vandoor, want ik heb ook nog andere zaken te doen dan gezellig keuvelen op politics...
Ik hoop welgemeend dat het belgie zoals het NU bestaat, snel ophoud met bestaan, waarschijnlijk zoals Hamc en anderen... maar tot tegenstelling zie ik absoluut geen heil of vooruitgang in een klein apart vlaanderen, maar meer in een eerlijk, unitair belgie... Zeker wanneer ik internationaal kijk zie ik meer voordelen en een beter toekomst voor zulk belgie dan voor een apart vlaanderen...

Over één ding zijn we dus wel eens, deze toestand van dit land kan niet meer... Voor jullie omwille van de 'eerlijkheid' tussen walen en vlamingen. Voormij eerder omdat dit model van land gewoonweg te ingewilleld, te traag, onefficient, en daardoor veel te duur is. Maar de weg ahead ligt voor ons anders...

De kans dat men ooit effectief ZAL splitsen is idd groter dan een unitair land, maar niet omdat de kaarten zo gegeven zijn, maar omdat men het zelf zo gewild heeft, er zijn immers GEEN onoverkomelijke problemen voor een unitair belgie waarin walen en vlamingen samen leven.
Idd, als we ons slaafs en laf blijven gedragen, zie ik ook geen problemen...

Mss het best... de Vlaming in de vlam...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 16:51   #248
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de vlaamse arm lang en sterk genoeg is om een splitsing eventueel te DWINGEN... is hij MINSTENS lang en sterk genoeg om die toch zo oneerlijk zaken recht te trekken... is dat niet zo, dan is het tijd om te kijken wie er die vlaamse sterke arm bedient...
Daar zit wat in, vind ik.

Alleen zijn we in Vlaanderen nog lang niet van het minderheidsdenken af. We zijn zo lang platgeslagen geweest dat we onszelf als een verdrukte minderheid beschouwen, en zelfs als het volk daar nu blijkbaar stilaan genoeg van krijgt (wat me uitermate verwondert en boeit), dan zal het nog enkele generaties in de hoofden blijven nazinderen.

Kijk hier eens, zo zou ik het aanpakken: een Vlaams minimumprogramma voor België.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 17:05   #249
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik benvoor een zelfstandig Vlaanderen, als mij dat Vlaams Nationalist maakt dan is dat dan maar zo. Dat zeveren over meerwaarde, was dat tegen onze unitaristische vriend? Die kende vele meerwaarden maar hij noemde er geen enkel op.

Als u dan vindt dat ik een zielige zeveraar ben zou ik zeggen, wacht met besluiten totdat u mij persoonlijk kent.
Iets beter leren. Ik zeg dat je zo overkomt door dat je maar over die meerwaarde bezig was.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 17:42   #250
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Vlamingen bestaan niet. Belgen niet. En Walen niet.
Wel dit is fout...
Als individu ben ik vlaming en belg... Ik woon namelijk in vlaanderen (een onderdeel van Balgië).
Wat wel correct is is dat er geen vlaams-,waals- of belgisch volk bestaat das wel ix anders he
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 17:44   #251
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Het zelfbeschikkingsrecht is een internationaal bepaald begrip dat volkeren van de hele wereld toelaat te bepalen onder welke soevereiniteit ze vallen.

En jij bent woordvoerder van ons "volk" dan zeker...? Tof om weten...
Oud 23 augustus 2007, 09:17   #252
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Nu België onbestuurbaar is geworden en het niet eens meer mogelijk is om een regering te vormen, kunnen we alleen maar vaststellen dat het land moet splitsen. Vooral omdat de enige reden dat er geen regering kan worden gevormd de discrepantie is tussen Vlamingen en Franstaligen.

Allee, alle franstalige partijen staan op één lijn, de potentiële meerderheid en de partijen die in de oppositie zouden zitten. En alle Vlamingen staan ook op één lijn, ook de logische meerderheid en de logische oppositie.

Het is niet eens een kwestie van beleid, het is gewoon de gemeenschappen lijnrecht tegenover elkaar.
Oud 23 augustus 2007, 09:19   #253
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Zielepoot... Zijn uw partijgenoten trouwens al terug van hun vorige bezoek aan de ijzerwake? Ineengeramd door een hoop oudjes, wel een beetje zielig hè!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 augustus 2007 om 09:20.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 09:29   #254
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Het zelfbeschikkingsrecht is een internationaal bepaald begrip dat volkeren van de hele wereld toelaat te bepalen onder welke soevereiniteit ze vallen.

daar hebben we onze verkozen afgevaardigde volksvertegenwoordigers van het Vlaams parlement voor uiteraard ...

ps je hebt aan mijn citaat geprutst en dat pik ik van niemand, je legt zo iemand woorden in de mond die hij/zij niet uitsprak ... ik gebruikte nergens de term "blablabla" zoals jij hieronder deed uitschijnen ... dat vind ik in een discussie ontoelaatbaar.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zelfbeschikkingsrecht

in blablabla

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:39   #255
largo_w

Standaard

Citaat:
daar hebben we onze verkozen afgevaardigde volksvertegenwoordigers van het Vlaams parlement voor uiteraard ...
Juist ja... Vandaar dat jouw buikgevoel over enige toekomst van vlaanderen weinig tot zelf niet aan de orde is...

Citaat:
ps je hebt aan mijn citaat geprutst en dat pik ik van niemand, je legt zo iemand woorden in de mond die hij/zij niet uitsprak ... ik gebruikte nergens de term "blablabla" zoals jij hieronder deed uitschijnen ... dat vind ik in een discussie ontoelaatbaar.

Oud 27 augustus 2007, 09:41   #256
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ben hem 2 maal gaan lezen. Ik zie daar geen meerwaarde voor Vlaanderen sorry.
De leeuw is zo oud dat hij blind is geworden.....
Oud 27 augustus 2007, 09:46   #257
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Echt de blinde leeuw... lol lol lol... ze staan er wel degelijk, maar kijk er vooral over, dat u er niet over hoeft te denken, als dat kan, of laat staan, discussieren... Het zou wels eens kunnen schijnen dat uw vlaanderen van 'zelfbeschikkingsrecht' niet veel meer is dan 'vlaanderen van 'goestingskes'...

Citaat:
Laten we dan hopen dat hij of zij niet met dezelfde selctieve ogen naar u kijkt...
Oud 27 augustus 2007, 10:24   #258
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Een internetpoll is ook alles wat jullie kunnen bovenhalen.

En zelfs d�*t lukt de belgicisten niet.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be