Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 16:35   #101
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bracke Bekijk bericht
Als je echt niets beter te vertellen hebt HOU DAN UW MOND!
Ik weet het, realiteit staat u niet aan.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 16:35   #102
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Er is maar 1 oplossing voor;paar grote bommen smijten oftewel laat je ze hun zin doen zoals ze nu nog steeds blijven doen?

Gezinnen blijven er daar kweken als de konijnen,tis nog erger dan hier,ze zijn nog 10 keer erger dan moslims.Dzjeezes.
Uw prachtig doordachte oplossing is er één om in te kaderen...
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 16:55   #103
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

ander idee

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 24 augustus 2007 om 17:00.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 16:59   #104
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ergens heeft deze VB'er natuurlijk wel gelijk. Doordat wij proberen om alle Afrikanen te redden, komen er steeds meer. Dat is natuurlijk niet toe te juichen aangezien dat continent nu al niet is staat is om de huidige bevolking te voorzien van genoeg eten en zorg. Stelt u zich nu eens voor dat de bevolking nog eens verdubbeld (wat al enkele keren is voorgekomen de afgelopen eeuw), hoe gaan die dan in staat zijn om voor zichzelf te zorgen? Kunnen we niet beter stoppen met het vooruit schuiven van het probleem en ons enkel bezig houden met probleembestrijding ipv enkel met symptoonbestrijding. Dus een goede infrastructuur aanleggen, goed landbouwmaterieel die kant op verschepen, enz., enz. ipv steeds de arme hongerlijdende Afrikaantjes tijdelijk te redden door voedsel te sturen?
zie hier de oplossing van Vrij Vlaanderen link

.
Oud 24 augustus 2007, 17:03   #105
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
zie hier de oplossing van Vrij Vlaanderen link
Die zijn niet in staat om dat te doen, dat bewijzen ze al meer dan 40 jaar.
Dus uw oplossingen werken ook niet want er is geen handel.
Oud 24 augustus 2007, 17:09   #106
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
BRUSSEL -- “In Afrika sterven elke minuut acht kinderen jonger dan vijf jaar aan ziektes waarvoor simpele en goedkope vaccins bestaan. Dat zijn pas echte problemen.” Zo probeert Joost Loncin, commentator van Het Volk de strubbelingen op Hertoginnedal wat in perspectief te zetten. Vlaams Belang-medewerker Björn Roose daarentegen gruwt van vaccinatiecampagnes: “Meer Afrikanen is meer immigranten.”
Vlaams Belang-medewerker Björn Roose stoort zich op zijn weblog aan de zwartgallige toon van de berichtgeving over de hoge kindersterfte in Afrika. “Want we moeten het natuurlijk héél erg vinden dat al die jonge kinderen sterven.” Roose die werkt op het secretariaat van de Vereniging van Vlaams-Belangmandatarissen en een tijd geleden ook arrondissementeel voorzitter van de Vlaams Blok Jongeren was, vindt dat niet zo erg. “Ik geloof niet absolúút in de theorieën van Malthus, maar ik ben er wél van overtuigd dat de mechanismen waarvan hij spreekt in grote lijnen werken. En ik vind dat er zeker in het geval van Afrika niet te veel moet gedaan worden om die mechanismen te saboteren.” Thomas Malthus was een Britse demograaf die stelde dat de overbevolking zichzelf in evenwicht brengt door een verhoogde mortaliteit.
Roose, die ook woordvoerder is van de radicaal-nationalistische actiegroep Voorpost, wil niet dat die kinderen gered worden want: “meer “overlevers” betekent ook meer “voortplanters””, aldus de VB-medewerker op zijn weblog. En meer Afrikanen, zo schrijft Roose iets verder, betekent ook “meer immigranten (die op hun beurt, al was het maar door hun massa, elders problemen veroorzaken)". M.a.w deze Vlaams Belang-medewerker stelt voor om te stoppen met de strijd tegen kindersterfte in Afrika omdat anders Europa meer migranten dreigt over de vloer te krijgen.
Afrikaanse kinderen sterven massaal aan kinderverlamming, tetanus of mazelen, aldus de Wereldgezondheidsorganisatie WHO en de Kinderrechtenorganisatie van de VN, Unicef, in een persbericht naar aanleiding van een samenkomst in Maputo van Portugees sprekende Afrikaanse landen. Bedoeling van de samenkomst tot 31 augustus in de Mozambikaanse hoofdstad is de vaccinatie van kinderen in Afrika op te voeren.
Weer een mooi staaltje van de schijnbaar grenzeloze stock marginale figuren die als aasvliegen rond de drek van het VB zoemen.
Oud 24 augustus 2007, 17:36   #107
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Dat hier veel demografisch onkundigen zijn, is mij al wel duidelijk.

*Elk volk of land doorworstelt verschillende fases. Wat afrika nu meemaakt was een honderd-tal jaar geleden bij ons ook het geval. en hoe heeft zich dat opgelost?? Verbeterde geneeskunde, onderwijs en sociale zekerheid.
*onze demografisch situatie is nu ook niet om naar huis te schrijven. zegt het woord "vergrijzing" jullie iets?
*en hoe kunnen wij dat oplossen?? of door een geboorteoverschot te creëren of door migratie. In beide gevallen zijn Afrikanen daar beter in.

Over 10 jaar moeten wij weer een golf van migratie aantrekken of massaal beginnen te vogelen. Dus rechtse rakkers: kruip op u vrouw/vriendin of zoekt er een. ipv van uw tijd nodeloos te verdoen aan quotes op dit forum.

voor zij die hun klepel nog niet gevonden hebben: http://www.nvsh.nl/voorlichting/index.htm
Oud 24 augustus 2007, 17:50   #108
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bracke Bekijk bericht
Als je echt niets beter te vertellen hebt HOU DAN UW MOND!
rustig Wouter, rustig jongen...op dit forum heerst er de grootst mogelijke vrijheid...met het stilzwijgen te willen opleggen van zelfs de meest abjecte standpunt gaan we de weg op van algehele politieke correctheid...en dat is nu net koren op de molen van onze linkiewinkievriendjes die de pers in handen hebben.
U moet weten dat de ganse linksgeoriënterde goegemeente dagdagelijks op zoek is om een nitwit of een fout te vinden op rechts om dat dan te kunnen opblazen in hun links tot extreem links journaillebastion.
Ik weet evengoed als jij dat standpunten zoals hierboven beschreven geen partijstandpunten zijn.
Desalnietemin hou ik er ook aan tegen dergelijke krapuleuse uitspraken te fulmineren...ook en zeker richting rechts...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 augustus 2007 om 17:51.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 19:34   #109
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat meteen de hele opening doorprikt natuurlijk ... hoe beter het (economisch) gaat met de Afrikanen, hoe kleiner de demografische groei.
Dan geeft u mij gelijk en ook Healey... Toch al een zinnig woordje gelezen dan?
Oud 24 augustus 2007, 19:43   #110
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Zwarte Afrikanen zijn gewoon niet in staat om voor welvaart te zorgen in hun land. Daarvoor hebben ze niet capaciteiten voor.
Dit vind ik ronduit RACISTISCH man! En dit ga je nu eens lekker niet tegenspreken ja? Als dit nog niet racistisch is dan weet ik het ook niet meer!

Citaat:
Geen enkel zwart-Afrikaans land kan je succesvol noemen. Allemaal boeren ze achteruit. Alle infrastructuur die ze hadden na de kolonisatie hebben ze vernietigd en hun landen daarmme veroordeeld tot de bedelstaf.
Jij moet eens leren dat economie niet het enige is wat er toe doet in onze wereld.

Citaat:
Kijk maar naar Zuid-Afrika en Zimbabwe, 2 succesvolle economische landen die bezweken zijn en achteruit zijn gegaan nadat zwarte afrikanen de macht kregen.

UHUM Zuid-afrika was toevallig veel gruwelijker voor Nelson Mandela dan nu!!! EN DAT GA JIJ NU EENS LEKKER NIET TEGENSPREKEN! Want dat is gewoon zo. DAT VERDOMDE RACISME VAN ZUID-AFRIKA ZEGT JOU NIETS ZEKER!!!!!!! ZE WERDEN TOTAAL ONDERDRUKT DOOR DE BLANKEN!!!
Wij westerlingen moten niets, het enigste wat effectief helptt is hen als klein kinderen behandelen want volwassen zijn ze nog niet.

zuid-afrika en zimbabwe zijn niet de enige landen in Afrika. Die zwarten hebben misschien niet zoveel gedaan aan de economie maar wel aan de rechtvaardigheid die minstens even belangrijk is! ALLE MENSEN ZIJN GELIJKWAARDIG?!? Ik hoop dat jij dat laatste in drukletters niet ook gaat tegenspreken...

Een gruwelijk kortzinnig racistisch en mens dat zich beter voelt dan mensen die anders denken of anders eruit zien bent u. Waar zit uw hart?
Oud 24 augustus 2007, 19:44   #111
Thierry S.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
De kolonisering gebeurde ook uit naam van humanisme en Verlichting, ik zou die concepten voorzichtig gebruiken.
Ja, en gelukkig genoeg staan humanisme en verlichting ook voor intellectuele evolutie. Het zijn helemaal geen statische concepten.
Thierry S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 19:48   #112
Thierry S.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nooit van kindsoldaten gehoord of dat nog geen 12 jarigen in een bordeel te werk worden gezet.

En die conflicten daar, echt niets van gehoord?
Nooit gehoord van wapenhandel? Nooit gehoord van kinderarbeid voor westerse multinationals? Nooit gehoord van het opzetten van rebellie en het bewapenen ervan door diezelfde multinationals?
Thierry S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 19:55   #113
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Dit vind ik ronduit RACISTISCH man! En dit ga je nu eens lekker niet tegenspreken ja? Als dit nog niet racistisch is dan weet ik het ook niet meer!

Jij moet eens leren dat economie niet het enige is wat er toe doet in onze wereld.

UHUM Zuid-afrika was toevallig veel gruwelijker voor Nelson Mandela dan nu!!! EN DAT GA JIJ NU EENS LEKKER NIET TEGENSPREKEN! Want dat is gewoon zo. DAT VERDOMDE RACISME VAN ZUID-AFRIKA ZEGT JOU NIETS ZEKER!!!!!!! ZE WERDEN TOTAAL ONDERDRUKT DOOR DE BLANKEN!!!
Wij westerlingen moten niets, het enigste wat effectief helptt is hen als klein kinderen behandelen want volwassen zijn ze nog niet.

zuid-afrika en zimbabwe zijn niet de enige landen in Afrika. Die zwarten hebben misschien niet zoveel gedaan aan de economie maar wel aan de rechtvaardigheid die minstens even belangrijk is! ALLE MENSEN ZIJN GELIJKWAARDIG?!? Ik hoop dat jij dat laatste in drukletters niet ook gaat tegenspreken...

Een gruwelijk kortzinnig racistisch en mens dat zich beter voelt dan mensen die anders denken of anders eruit zien bent u. Waar zit uw hart?
Het is gvdm waarheid als een koe;ze zijn niet in staat om voor zichzelf te zorgen.Ze kweken nog erger dan konijnen en wat gebeurt er dan;juist,ze kunnen hun eigen kinderen geen eten geven,ts,leuk om weten dat jij dat blijkbaar allemaal oke vind.

Als onze economie in uw handen zou liggen dan is het helemaal omzeep en wat dan?

Wat ik nu weet is dat blanken verdreven worden door uw vrienden in tal van landen.Hoor ik een linkse nooit iets over zeggen.

Alle mensen zijn helemaal niet gelijkwaardig;zelfs mijn eigen buur is niet gelijkwaardig,zelfs mij pa niet want we hebben allemaal andere gedachten.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:01   #114
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die zijn niet in staat om dat te doen, dat bewijzen ze al meer dan 40 jaar.
Dus uw oplossingen werken ook niet want er is geen handel.
???
Verklaar U nader??
40 jaar??

.
Oud 24 augustus 2007, 20:02   #115
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
???
Verklaar U nader??
40 jaar??

Ik heb al voorbeelden gegeven, zie vorige berichten.
Oud 24 augustus 2007, 20:03   #116
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

"Ik ventileer mijn mening en niemand mag dat tegenspreken EN IK GEBRUIK HOOFDLETTERS als het MOET"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:06   #117
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag dit best racistisch vinden, maar mag ik u iets vragen: Is er ooit een "zwart land" geweest dat een goed zelfbestuur heeft gehad en voor welvaart heeft gezorgd? Nee en zolang dit niet het geval is geweest, is de stelling dat ze er niet toe in staat zijn goed te verdedigen. Of dit door hun capaciteiten, cultuur of recente geschiedenis komt is natuurlijk weer een andere vraag.

Citaat:

Zeg mannetje, gaat u eerst eens verdiepen in de geschiedenis van Zuid-Afrika voordat u dingen veroordeelt waar u de ballen vanaf weet. Onder het "gruwelijke" racisme van apartheid was de welvaart, opleiding, levensverwachting, enz. voor de zwarten groter dan in welk ander Sub-Sahara land dan ook. Sinds de val van apartheid zijn al deze indicatoren gekelderd, voert de overheid nog steeds rassenpolitiek en is het land de moord- en verkrachtings-hoofdstad van de wereld geworden. Dus kunt u mij aantonen dat het Zuid-Afrika van voor Mandela gruwlijker was dan de communistische, door en door corrupte eenpartijstaat die het nu nagenoeg vormt?

Citaat:

Mag ik u ook vragen waar uw hart zit? U plaats hier ideologie (de gelijkwaardigheid van mensen) boven hun werkelijke welzijn. Hoe kunt u zo'n stellingname serieus verdedigen?
Oud 24 augustus 2007, 20:06   #118
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

on-topic: ik volg de blog van Björn Roose reeds een tijdje. Lang genoeg om te weten dat hij de overbevolking van de planeet als 1 van de grootste problemen ziet die we de komende decennia gaan zien en dat idee deel ik ook met hem trouwens. In dat licht moet je zijn licht ironische bericht ook zien.

Ik ga niet akkoord met alle standpunten van die kerel maar hij komt op mij toch over als een schrander type dat bij momenten het hart op de juiste plaats kan hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:08   #119
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Het is gvdm waarheid als een koe;ze zijn niet in staat om voor zichzelf te zorgen.Ze kweken nog erger dan konijnen en wat gebeurt er dan;juist,ze kunnen hun eigen kinderen geen eten geven,ts,leuk om weten dat jij dat blijkbaar allemaal oke vind.

Alle mensen zijn helemaal niet gelijkwaardig;zelfs mijn eigen buur is niet gelijkwaardig,zelfs mij pa niet want we hebben allemaal andere gedachten.
Dat is gewoon omdat ze geen geld hebben voor anti-conseptie en omdat alle vrouwen daar verkracht worden! Je hebt gelijk als je het over GELIJKHEID hebt. Maar NIET over gelijkWAARDIGheid. Tuurlijk hebben we allemaal andere gedachten, een ander karakter, een ander uiterlijk enzovoort, maar daarom moet je de zwarten toch niet discrimineren! Zij hebben evenveel recht op gezondheid! Je gaat me toch niet vertellen dat jij echt vind dat het ene mens minder waard is als het ander?
Oud 24 augustus 2007, 20:09   #120
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Hellfiger drukt het idd nogal racistisch uit, maar jammer genoeg moet je zien dat Afrika achteruitboert op elk vlak, op elke vierkante meter. En dan spreken we nog niet over de talloze conflicten...
VB : Hét rijkste land ter wereld zou Congo moeten zijn. De inwoners zouden allemaal een sjieke villa moeten bezitten, gewoon al door wat ze daar in de grond hebben steken... Ze kiezen echter steeds voor egimes die liever alles in eigen zak steken en hun volk als slaven verkopen... Tja, tegen domheid is nog altijd geen kruid gewassen...
Daarom mijn voorstel waar ik de link van had geplaatst. Doe de moeite het eens echt te lezen en te begrijpen. Je vind het op onze webstek onder ontwikkelingssamenwerking.

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 24 augustus 2007 om 20:10.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be