Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 15:26   #41
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Beste straatrue , ik heb een vraag voor U ...

Als ik een waals gehucht neem in de buurt van de taalgrens, bijvoorbeeld Borgworm , met 14.198 Inwoners, liggende in Wallonië ,

wat zou jij ervan vinden als er vanuit Vlaanderen 7400 mensen in dit gehucht kwamen wonen, druk uitoefenend op de grondprijzen, waardoor 7400 oorspronkelijke bewoners zouden gedwongen worden naar elders te verhuizen , al deze vlamingen het zouden vertikken om frans te leren en daarna (met een democratische meerderheid) , pakweg 10 jaar later zouden eisen dat Borgworm bij Vlaanderen gevoegd zou worden ?

Zou U dit aanvaardbaar vinden ?

Als u dit wel aanvaardbaar zou vinden , waarom dan wel ?

Als u dit niet aanvaardbaar zou vinden , waarom moet volgens de franstaligen een gemeente als laten we zeggen Sint Genesius Rode dan WEL zo'n behandeling krijgen ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 26 augustus 2007, 15:30   #42
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk is dat aanvaardbaar.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 26 augustus 2007, 16:01   #43
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
O ja... ik ben helemaal ondersteboven zeg...
Kom nu Kim, geef toe dat uw politieke tegenstanders humor hebben.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 26 augustus 2007 om 16:07.
groene flamingant is offline  
Oud 26 augustus 2007, 16:19   #44
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Natuurlijk is dat aanvaardbaar.
Argumenten?
Fab is offline  
Oud 26 augustus 2007, 17:14   #45
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

@adrian

Citaat:
quote van ikke

Ik had al op voorhand gevraagd waarom.

mvg. Sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 26 augustus 2007, 17:29   #46
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab Bekijk bericht
Argumenten?
Heb ik al 70 keer zitten beargumenteren, denk ik.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:55   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Die cactus in onze broekzak is nodig om te voorkomen dat annexionisten als die van het FDF nóg meer in die broekzak komen zitten.
Als we handtastelijke Franstalige politici, als Olivier Mangain, daarmee op afstand kunnen houden, nemen we die tijdelijke hinder er graag bij.
Dat is indedio juist.
Maar wat een beeldspraak van Dekroo: een kaktus in een broekzak: wie heeft er nu ooit een kaktus in zijn broekzak gestoken.

Trouwens, voor hetzelfde geld kan je zeggen dat het het kartel is dat een kaktus is in de broekzak van belgisisten als dekroo en kompanie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:57   #48
born2bewild
Banneling

Standaard

natuurlijk is dat onaanvaardbaar.
born2bewild is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:58   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Bon...

En nu een degelijk argument?
Noem eens één zinnig argument waarom je ouders juist die naam voor jou gekozen hebben.

vwoil�* !!
hoe meer de overheid waar ik onder ressorteer, overeenkomt met mijn politiko-sociale overtuiging, hoe beter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:02   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht

Als ik een waals gehucht neem in de buurt van de taalgrens, bijvoorbeeld Borgworm , met 14.198 Inwoners, liggende in Wallonië ,
....
mvg. Sint Ignacius

Wilt ge astemblief heeeel erg oppassen met zo'n voorbeelden.
Seffens gaat bij iemand in Knokke een lichtje branden.

De schoofzak is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:07   #51
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Intussen geeft Beatrice Delvaux in Le Soir blijk van groot gevoel voor humor of weinig kennis van zaken :
Citaat:
On oserait �* peine reprendre l'adage un rien désobligeant qui dit que ce sont dans les anciennes casseroles que l'on fait les meilleures soupes. Mais vendredi, il y avait un apaisement �* écouter les sages paroles des vieilles gloires belges soudain appelées �* la rescousse pour commenter la crise. Louis Tobback, Willy Claes, Herman De Croo, autrefois hérauts de la cause flamande, apparaissaient soudain comme de solides belgicains. Le meilleur au régiment des « vieux crocodiles » était le francophone Gérard Deprez. Non seulement pour son analyse de la crise, pour sa suggestion dans nos colonnes de la réunion d'une Convention �* contenu institutionnel mais surtout pour son appel aux francophones �* transformer un « front du refus » en « front du travail ». Nous pourrions même ajouter : « un front du projet ».
Rene Artois is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:17   #52
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
De Walen houden al tientallen jaren het been stijf, en nog steeds geen krampje te bespeuren...
Oh jawel, da's net het Waalse probleem: totaal verkrampt en geen enkele aanzet tot enige beweiging. Totaal immobilisme. Compleet verlamd.

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:18   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Intussen geeft Beatrice Delvaux in Le Soir blijk van groot gevoel voor humor of weinig kennis van zaken :
Miljaar, zo durven haar lezers zand in de ogen strooien !!

Zouden onze joernalisten haar daarover eens interpelleren (liefst in de rubriek "buitenland", als ge 't aan mij vraagt)

De schoofzak is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:20   #54
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
en... ze kiezen voor het verdampen omdat ze wel weten dat de volledige verdwijning van België niet mogelijk is in Europees verband.
Dus de naam België behouden omdat er daar nog voordelen aan verbonden zijn maar dan wel onder de vorm van een lege schelp.

En dan verwonderd zijn dat de Franstaligen niet in de val trappen.
Verdampen?
CD&V zal al blij zijn als België gewoon eens een deftige federatie wordt: duidelijke bevoegdheden voor de federatie en de rest voor de deelstaten.

Eigenlijk simpelweg zoals onze grondwet het voorschrijft (art 35).

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:21   #55
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Volgens mij maakt deze coalitie geen schijn van kans meer en is het bemiddelaarswerk van De Croo pure tijdverspilling. Ik vind dat de liberalen ermee moeten dreigen voor een paars-groene coalitie te opteren als de christen-democraten geen gas terugnemen.
yeah right...

grapjas...

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:31   #56
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht

wat zou jij ervan vinden als er vanuit Vlaanderen 7400 mensen in dit gehucht kwamen wonen, druk uitoefenend op de grondprijzen, waardoor 7400 oorspronkelijke bewoners zouden gedwongen worden naar elders te verhuizen , al deze vlamingen het zouden vertikken om frans te leren en daarna (met een democratische meerderheid) , pakweg 10 jaar later zouden eisen dat Borgworm bij Vlaanderen gevoegd zou worden ?

Als u dit niet aanvaardbaar zou vinden , waarom moet volgens de franstaligen een gemeente als laten we zeggen Sint Genesius Rode dan WEL zo'n behandeling krijgen ?

mvg. Sint Ignacius

Ik zal gewoon doen zoals Dehaene: dat probleem zal ik pas oplossen als het zich stelt.

En... helaas dat probleem zal zich niet voordoen: overal ter wereld beuken grotere talen in op de kleinere (hoe jammer ook).

In het verleden heeft Vlaanderen de fout gemaakt faciliteiten in te voeren; het Frans had tot voor kort een heel groot prestige,...

Men moet in en rond Brussel een compromis-oplossing vinden en de faciliteiten afschaffen. Dat zal een betere oplossing zijn dan BHV splitsen om de verdere verfransing een halt toe te roepen.
straatrue is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:33   #57
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit is een bericht vanwege een nva-kiezer, gericht aan de leiding van het kartel cd en v - nva.

Dienen Dekroo heeft ons mentaal gehandikapten genoemd.
Dat maakt hem onaanvaardbaar als bemiddelaar voor twee kategoriën van mensen: de regionalisten en de gehandikapten zelf. (die laatste omdat hij ons wou treffen door ons te vergelijken met minderwaardige mensen; ge moet een lelijke mens zijn om gehandikapten minderwaardig te vinden)

Van iemand die op dat nivo bemiddelaar is, verwacht ik een andere bewezen attitude.
Decroo is Decroo hé: hij heeft zo zijn eigen stijl - net zoals hij onlangs zei dat het vagevuur naar de hemel leidt: het kan even goed naar de hel - maar ja, hij is nu eenmaal niet erg katholiek- en dat van die gehandicapten, dat moet je in de context zien. Het is niet aan mij om hem te verdedigen (integendeel zelfs), maar men moet objectief blijven, dat was een puur politieke uitspraak, die ik overigens kan beamen: het NVA IS een handicap voor de CD&V, en dus voor de regeringsvorming.
It takes 2 to tango!!!! En Leterme had 0,0 stemmen in Wallonië...
Boontjes is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:44   #58
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is indedio juist.
Maar wat een beeldspraak van Dekroo: een kaktus in een broekzak: wie heeft er nu ooit een kaktus in zijn broekzak gestoken.

Trouwens, voor hetzelfde geld kan je zeggen dat het het kartel is dat een kaktus is in de broekzak van belgisisten als dekroo en kompanie.
Dat soort uitspraken is typisch Decroo. Om de zoveel tijd vindt hij wel zoiets uit.

Dat de N-VA een cactus in de broekzak is van CD&V is natuurlijk zever. N-VA heeft CD&V terug mee groot gemaakt en bij CD&V zullen ze dat maar al te goed beseffen. N-VA is bedoeld als cactus tegen de francofone opdringerigheid in Vlaanderen en wat dat betreft doet die cactus zijn werk heel goed.
groene flamingant is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:45   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Volgens mij maakt deze coalitie geen schijn van kans meer en is het bemiddelaarswerk van De Croo pure tijdverspilling. Ik vind dat de liberalen ermee moeten dreigen voor een paars-groene coalitie te opteren als de christen-democraten geen gas terugnemen.
Vergeet U niet dat in vlaanderen het vb de tweede grootste partij is en samen met J M Dedecker kunnen die groene prutsers in de gracht kikkers gaan vangen!
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:45   #60
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik zal gewoon doen zoals Dehaene: dat probleem zal ik pas oplossen als het zich stelt.

En... helaas dat probleem zal zich niet voordoen: overal ter wereld beuken grotere talen in op de kleinere (hoe jammer ook).

In het verleden heeft Vlaanderen de fout gemaakt faciliteiten in te voeren; het Frans had tot voor kort een heel groot prestige,...

Men moet in en rond Brussel een compromis-oplossing vinden en de faciliteiten afschaffen. Dat zal een betere oplossing zijn dan BHV splitsen om de verdere verfransing een halt toe te roepen.
Er zijn afgelopen week enkele interessante zaken verschenen op de citatenblog van LVB over het ontstaan van de faciliteiten en wiens fout het was. Ook Dehaene refereerde er al naar dat het de franstaligen zelf zijn die de weg zijn ingeslagen die er voor gezorgd heeft dat België nu tweetalig is, maar twee-eentalig.

davidg is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be