Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 11:02   #301
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Wat de Afrikanen in hun land doen, is hun zaak. Maar dat wij ze hier zo massaal binnenlaten, is wel mijn zaak.
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 14:56   #302
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Jij hebt al ferm tegen de muur gelopen.
Welke wanpraktijken?
Wij kunnen zeker al niet mee met de ps zenne,de ene corruptie politieker na de andere en bij sp-a en groen sjoemelen ze graag mee de antwerpenaar z'n geld,geef ze maar geen visa.
Welke wanpraktijken ?????

Euhm eens kijken... pedofilie, veroordelingen voor opzettelijke slagen en verwondingen, misbruiken van functies,... Maar ja dat zijn geen misbruiken natuurlijk !
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 14:57   #303
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik heb zelden of nooit gehoord van wanpraktijken in het Vlaams Belang.
Maar ik hoor wel bijna wekelijks wanpraktijken bij de PS of anderen.
En omgekeerd horen ze in Wallonië wekelijks wanpraktijken vanuit VL.

En verschieten dat we nu met z'n allen doen !
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 14:57   #304
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
veroordelingen voor opzettelijke slagen en verwondingen
Héhé, "woar is den taat"

Laatst gewijzigd door Metternich : 27 augustus 2007 om 14:58.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 15:15   #305
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
En omgekeerd horen ze in Wallonië wekelijks wanpraktijken vanuit VL.

En verschieten dat we nu met z'n allen doen !
Ik lees regelmatig de fora van LLB & LS. Ik verschiet van niets meer.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:04   #306
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
het is een feit dat geen enkel afrikaans land het economisch, sociaal en cultureel goed doet, dat is geen onzin. afrikanen zijn blijkbaar meestal enkel in staat om mekaar uit te moorden en te corrupteren
inderdaad, en wie dat niet wil inzien, ziet een stuk van de realiteit niet.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:13   #307
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dat mag niet want dat is imperialisme volgens de linkse meute.
je verward menselijkheid en imperialisme..... en de tegenstelling links en rechts is voorbijgestreefd.......... nu praten we over progresieven / vooruitdenkenden en conservatieven / behoudsgezinden . welkom in de 21 ste eeuw , hellfigger
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:18   #308
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
* Vaccinaties - Meer Zwartjes

* meer Zwartjes geeft

- minder eten

- meer vrouwtjes en kindjes om te verkrachten.

- meer ziektes door meer kans op besmettingen.

- meer armoede door hogere kosten van een gezin.
hoe diep kan je vallen, hellfigger.
gelukkig benjij een te verwaarlozen minderheid die alleen de aandacht kan trekken door te shockeren.
Oud 28 augustus 2007, 16:21   #309
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Zwarte Afrikanen zijn gewoon niet in staat om voor welvaart te zorgen in hun land. Daarvoor hebben ze niet capaciteiten voor.

.

Kijk maar naar Zuid-Afrika en Zimbabwe, 2 succesvolle economische landen die bezweken zijn en achteruit zijn gegaan nadat zwarte afrikanen de macht kregen.

.
hoelang is het geleden dat je in zuid afrika was ?
ik in april in kaapstad
ik kan je verzekeren : je zevert er maar op los !
Oud 28 augustus 2007, 16:29   #310
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht

Ergens heeft deze VB'er natuurlijk wel gelijk. Doordat wij proberen om alle Afrikanen te redden, komen er steeds meer. Dat is natuurlijk niet toe te juichen aangezien dat continent nu al niet is staat is om de huidige bevolking te voorzien van genoeg eten en zorg. Stelt u zich nu eens voor dat de bevolking nog eens verdubbeld (wat al enkele keren is voorgekomen de afgelopen eeuw), hoe gaan die dan in staat zijn om voor zichzelf te zorgen? Kunnen we niet beter stoppen met het vooruit schuiven van het probleem en ons enkel bezig houden met probleembestrijding ipv enkel met symptoonbestrijding. Dus een goede infrastructuur aanleggen, goed landbouwmaterieel die kant op verschepen, enz., enz. ipv steeds de arme hongerlijdende Afrikaantjes tijdelijk te redden door voedsel te sturen?
Dan kunnen we maar beter de Chinezen, de Europeanen en de Noord-Amerikanen laten creperen, want om aan die hun behoeften te voldoen is zelfs een hele planeet nauwelijks genoeg.

Als die gulzigaards wegzijn, blijft er voor de rest méér dan genoeg over, want die zijn nog niet zo veeleisend. Nog niet.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:35   #311
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
hoelang is het geleden dat je in zuid afrika was ?
ik in april in kaapstad
ik kan je verzekeren : je zevert er maar op los !
En wat heeft u gedaan in Kaapstad? De toerist uithangen? Of nee, dat kan natuurlijk niet, want u weet ook wel dat de toeristische gebieden geen goed beeld geven van een land.

En waar vergelijkt u uw ervaringen trouwens mee? Bent u tijdens apartheid in hetzelfde gebied geweest? Dat moet wel, want hoe kan u anders beweren dat er geen achteruitgang is.
Oud 28 augustus 2007, 16:42   #312
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En wat heeft u gedaan in Kaapstad? De toerist uithangen? Of nee, dat kan natuurlijk niet, want u weet ook wel dat de toeristische gebieden geen goed beeld geven van een land.

En waar vergelijkt u uw ervaringen trouwens mee? Bent u tijdens apartheid in hetzelfde gebied geweest? Dat moet wel, want hoe kan u anders beweren dat er geen achteruitgang is.
mijn partner heeft er 18 jaar gewoond en kennen dus heel wat Afrikanen en zien ook zo de veranderingen , Kaapstad en Johannesburg kunnen zich naast anderen wereldsteden zetten . ik ben al in New York , Boston , Miami , Bangkok , Barcelona , Parijs , etc geweest. deze 2 Suid Afrikaanse steden hebben dezelfde kwaliteiten en problemen. kom wat meer buiten in de wereld en spreek dan !
Oud 28 augustus 2007, 16:52   #313
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
mijn partner heeft er 18 jaar gewoond en kennen dus heel wat Afrikanen en zien ook zo de veranderingen
Maar u bent dus nooit in het land geweest tijdens apartheid?
Citaat:
, Kaapstad en Johannesburg kunnen zich naast anderen wereldsteden zetten . ik ben al in New York , Boston , Miami , Bangkok , Barcelona , Parijs , etc geweest. deze 2 Suid Afrikaanse steden hebben dezelfde kwaliteiten en problemen.
De centra van Kaapstad en Johannesburg zijn idd naast deze wereldsteden te plaatsen, maar die centra zijn grotendeels opgebouwd tijdens apartheid. Het feit dat die steden dus in hetzelfde rijtje thuispassen als NY, bosten, Parijs, etc zegt dus niets over de situatie van het land op dit moment. Daarnaast zal u bij de meeste andere wereldsteden echt niet zulke verwaarlozing en chaos tegenkomen in het buitengebied zoals in Zuid-Afrika wel het geval is.
Citaat:
kom wat meer buiten in de wereld en spreek dan !
Bedankt voor het advies, maar ik reis al meer dan genoeg. Ookal moet ik toegeven dat ik dit jaar nog niet in Kaapstad ben geweest, alledrie mijn tripjes naar Zuid-Afrika kwamen daar niet langs.
Oud 28 augustus 2007, 17:00   #314
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

de stelling was dat de zwarte zuid afrikanen niets konden ondernemen/realiseren.
en ja, dat was wel tijdens de apartheid.
en buiten de centra van de andere wereldsteden zijn er ook grote wijken en buurten vol krotten en armoede.
de zwarten zijn gemiddeld nit dommer of slimmer dan ons.
met gelijke onderwijs en kansen doen ze hetzelfde als wij.
tot spijt wie het benijd , in wezen zijn we gelijk.
en als je in Kaapstad komt ,drink dan ne goeie Duvel in Cafe Den anker.dan kan je er vergapen op de handtekeningen van VB mandatarissen ( en Coveliers ) die op kosten van hun leden daar goed aten en drinken.
eigen volk eerst ?
Oud 28 augustus 2007, 17:32   #315
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
de stelling was dat de zwarte zuid afrikanen niets konden ondernemen/realiseren.
Ik wil niet zeggen niets, maar ik moet nog het eerste grote project zien in Zuid-Afrika dat niet door de blanken is gerealiseerd.

Citaat:
en ja, dat was wel tijdens de apartheid.
en buiten de centra van de andere wereldsteden zijn er ook grote wijken en buurten vol krotten en armoede.
Zulke pijnhoop als in Zuid-Afrika zal u echt niet tegenkomen in "westerse" wereldsteden.
Citaat:
de zwarten zijn gemiddeld nit dommer of slimmer dan ons.
met gelijke onderwijs en kansen doen ze hetzelfde als wij.
tot spijt wie het benijd , in wezen zijn we gelijk.
Ik wil dit wel geloven hoor, maar Zuid-Afrika leert ons toch echt iets anders. Apartheid is nu 13 jaar geleden afgelopen en iedereen heeft toegang tot hetzelfde onderwijs (zwarten hebben veel lagere toegangseisen, maar dat is een andere discussie). De afgestudeerden van nu zouden dus in principe van hetzelfde niveau moeten zijn, maar dit is niet het geval. Hoe is dit volgens u te verklaren als beide groepen dezelfde capaciteiten hebben? We kunnen natuurlijk voor de dogmatische verklaring gaan; de racistische blanke leraren, professoren ed. benadelen de zwarte studenten, maar dan gaan we voorbij aan het feit dat de overheid momenteel juist de blanke bevolkingsgroep discrimineert.

We kunnen echter ook van het dogma dat iedereen gelijk is afstappen, er is immers geen enkele objectieve reden om aan te nemen dat het gemiddelde iq/geestelijke capaciteiten van twee totaal verschillende bevolkingsgroepen gelijk moet zijn. Het is dus helemaal geen vreemde uitspraak om te zeggen dat zwarten gemiddeld dommer zijn dan blanken.
Citaat:
en als je in Kaapstad komt ,drink dan ne goeie Duvel in Cafe Den anker.dan kan je er vergapen op de handtekeningen van VB mandatarissen ( en Coveliers ) die op kosten van hun leden daar goed aten en drinken.
eigen volk eerst ?
Als ik mijn geboorteland ben, dan probeer ik de toeristische centra zoveel mogelijk te ontwijken.
Oud 28 augustus 2007, 17:45   #316
luc broes

Standaard

Citaat:
mijn partner heeft er 18 jaar gewoond en kennen dus heel wat Afrikanen en zien ook zo de veranderingen , Kaapstad en Johannesburg kunnen zich naast anderen wereldsteden zetten . ik ben al in New York , Boston , Miami , Bangkok , Barcelona , Parijs , etc geweest. deze 2 Suid Afrikaanse steden hebben dezelfde kwaliteiten en problemen. kom wat meer buiten in de wereld en spreek dan !
Wie iets van Suid-Afrika kent weet da je zeker als blanke in Johannesburg 's avonds beter niet rondloopt.
Wie iets weet van Bangkok weet dat je daar gelijk wanneer overal vrij kunt rondlopen zonder enig probleem.

Laatst gewijzigd door luc broes : 28 augustus 2007 om 17:46.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 17:48   #317
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wil dit wel geloven hoor, maar Zuid-Afrika leert ons toch echt iets anders. Apartheid is nu 13 jaar geleden afgelopen en iedereen heeft toegang tot hetzelfde onderwijs (zwarten hebben veel lagere toegangseisen, maar dat is een andere discussie). De afgestudeerden van nu zouden dus in principe van hetzelfde niveau moeten zijn, maar dit is niet het geval. Hoe is dit volgens u te verklaren als beide groepen dezelfde capaciteiten hebben? We kunnen natuurlijk voor de dogmatische verklaring gaan; de racistische blanke leraren, professoren ed. benadelen de zwarte studenten, maar dan gaan we voorbij aan het feit dat de overheid momenteel juist de blanke bevolkingsgroep discrimineert.
13 is niks.

Maar echt niks.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 17:53   #318
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
13 is niks.

Maar echt niks.
Slecht excuus, maar u mag natuurlijk ook de 27 jaar nemen die Zimbabwe de tijd heeft gehad om te "herstellen" van de blanke overheersing.
Oud 28 augustus 2007, 17:55   #319
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slecht excuus,
Zin om de resultaten van Oost en West Duitsland te vergelijken?
13 is niks.

Citaat:
maar u mag natuurlijk ook de 27 jaar nemen die Zimbabwe de tijd heeft gehad om te "herstellen" van de blanke overheersing.
Is dat een land?
Ik dacht dat het de persoonlijke drukgeldfontein was van Mugabe.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 18:17   #320
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wie iets van Suid-Afrika kent weet da je zeker als blanke in Johannesburg 's avonds beter niet rondloopt.
Wie iets weet van Bangkok weet dat je daar gelijk wanneer overal vrij kunt rondlopen zonder enig probleem.
Mijn vader is een keer naar Johannesburg geweest, ze raadden hem af om nooit, behalve indien nodig, uit zijn hotelkamer te komen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be