Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2007, 17:15   #421
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Jezus was een bruine. En een Jood. Niet doodvallen hé zwartzakjes!
Jezus, dat is toch een mythe?
Oud 3 september 2007, 17:25   #422
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
BRUSSEL -- “In Afrika sterven elke minuut acht kinderen jonger dan vijf jaar aan ziektes waarvoor simpele en goedkope vaccins bestaan. Dat zijn pas echte problemen.” Zo probeert Joost Loncin, commentator van Het Volk de strubbelingen op Hertoginnedal wat in perspectief te zetten. Vlaams Belang-medewerker Björn Roose daarentegen gruwt van vaccinatiecampagnes: “Meer Afrikanen is meer immigranten.”
Vlaams Belang-medewerker Björn Roose stoort zich op zijn weblog aan de zwartgallige toon van de berichtgeving over de hoge kindersterfte in Afrika. “Want we moeten het natuurlijk héél erg vinden dat al die jonge kinderen sterven.” Roose die werkt op het secretariaat van de Vereniging van Vlaams-Belangmandatarissen en een tijd geleden ook arrondissementeel voorzitter van de Vlaams Blok Jongeren was, vindt dat niet zo erg. “Ik geloof niet absolúút in de theorieën van Malthus, maar ik ben er wél van overtuigd dat de mechanismen waarvan hij spreekt in grote lijnen werken. En ik vind dat er zeker in het geval van Afrika niet te veel moet gedaan worden om die mechanismen te saboteren.” Thomas Malthus was een Britse demograaf die stelde dat de overbevolking zichzelf in evenwicht brengt door een verhoogde mortaliteit.
Roose, die ook woordvoerder is van de radicaal-nationalistische actiegroep Voorpost, wil niet dat die kinderen gered worden want: “meer “overlevers” betekent ook meer “voortplanters””, aldus de VB-medewerker op zijn weblog. En meer Afrikanen, zo schrijft Roose iets verder, betekent ook “meer immigranten (die op hun beurt, al was het maar door hun massa, elders problemen veroorzaken)". M.a.w deze Vlaams Belang-medewerker stelt voor om te stoppen met de strijd tegen kindersterfte in Afrika omdat anders Europa meer migranten dreigt over de vloer te krijgen.
Afrikaanse kinderen sterven massaal aan kinderverlamming, tetanus of mazelen, aldus de Wereldgezondheidsorganisatie WHO en de Kinderrechtenorganisatie van de VN, Unicef, in een persbericht naar aanleiding van een samenkomst in Maputo van Portugees sprekende Afrikaanse landen. Bedoeling van de samenkomst tot 31 augustus in de Mozambikaanse hoofdstad is de vaccinatie van kinderen in Afrika op te voeren.
Af en toe laat het VB zijn masker vallen. Maar voor de rest doen ze toch zo'n hun best om de respectabiliteit van de partij hoog te houden.

Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan.

Laatst gewijzigd door system : 3 september 2007 om 17:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 18:49   #423
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Af en toe laat het VB zijn masker vallen. Maar voor de rest doen ze toch zo'n hun best om de respectabiliteit van de partij hoog te houden.
Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan.
Toch wel jammer dat bevolkingsexplosie (elk jaar miljoenen erbij) en alle andere problemen in Afrika niet opgelost worden door terechte of onterechte kritiek op het VB.
Hebben jullie daar zinvolle voorstellen voor, of is dat te moeilijk?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 19:13   #424
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Toch wel jammer dat bevolkingsexplosie (elk jaar miljoenen erbij) en alle andere problemen in Afrika niet opgelost worden door terechte of onterechte kritiek op het VB.
Hebben jullie daar zinvolle voorstellen voor, of is dat te moeilijk?
U moet wel consequent zijn. Als u zo spreekt dan moeten we stoppen met alle hulpprogramma's over gans de wereld. Zo sterven er nog meer kinderen en mensen. Waarom alleen Zwart Afrika? Ook uw masker valt nu blijkbaar. Maar dat verwondert me eens helemaal niet. U hoort thuis in deze soort akelig en luguber denksfeertje.

Een tip:de gehandicapten euthanasiëren. Dan zijn er nog minder mensen op de wereld.

Laatst gewijzigd door system : 3 september 2007 om 19:19.
Oud 3 september 2007, 19:17   #425
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Een tip:de gehandicapten euthanasiëren. Dan zijn er nog minder mensen op de wereld.
Economisch gezien is dat een heel verstandig idee............
Oud 3 september 2007, 19:20   #426
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Economisch gezien is dat een heel verstandig idee............
Dat zij Adolf ook. En daarom bent u er zo enthousiast over vermoed ik. U gaat zeker ook elk jaar naar de IJzerwake.

Laatst gewijzigd door system : 3 september 2007 om 19:26.
Oud 3 september 2007, 19:26   #427
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zij Adolf ook. En daarom bent u er zeker zo enthousiast over vermoed ik.
Eerst een reductio ad Hitlerum, terwijl er genoeg zinnige argumenten aan te voeren zijn, daarna een aanname die geen enkele grond heeft en dat in 15 woorden. Dat vind ik knap.
Oud 3 september 2007, 19:34   #428
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Jezus was een bruine. En een Jood. Niet doodvallen hé zwartzakjes!
Als je beschuldigingen wil maken, doe ze dan expliciet aan mijn adres en niet beginnen over "joden" en "Jezus" en "bruinen".
Niets zo vervelend als een beschuldiging moeten weerleggen van iemand die ze nog niet eens degelijk willen uiten.
Oud 3 september 2007, 19:39   #429
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik weet het ook niet, maar het blijft een optie.
U gelooft dat werkelijk?
Citaat:
Tja, maar er is naturlijk een groot verschil: Er zijn relatief weinig hoogopgeleide zwarten en er zijn relatief weinig achtergebleven blanke gebieden. Dat kan haast geen toeval meer zijn.
Als je ouders rijk zijn, dan heb je zelf meer kans om succesvol en rijk te worden. En als je ouders blank zijn, heb je meer kans om blank te zijn.

Citaat:
De claims dat de Egyptenaren zwart waren hebben weinig fundering en zijn volgens mij simpel afrocentrisme.
Er waren toch ook grote rijken en beschavingen in het verleden (Zimbabwe, Ethiopië)?
Kijk nu eens, Griekenland en "Perzië" en Mongolië stellen nu toch ook veel minder voor dan vroeger?
Oud 3 september 2007, 19:51   #430
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
U gelooft dat werkelijk?
Ja, waarom kan de spreiding bij allerlei andere zaken wel om verschillende gemiddeldes liggen, maar niet bij intellect. Er is geen enkel reden om aan te nemen dat dit een uitzondering op de regel zou vormen. Daarnaast heeft slechte voeding tijdens de jeugd ook een groot invloed op de ontwikkeling van de hersenen. En in zwart Afrika (of de Amerikaanse onderklasse) is de voeding nu eenmaal een pak slechter dan bij het doorsnee blanke Westerse gezin (alhoewel het daar vaak ook niet perfect is). Dan ligt het feit dat zwarten (eventueel) dommer zijn niet in de genen, maar het verschil is er dan nog wel.
Citaat:
Als je ouders rijk zijn, dan heb je zelf meer kans om succesvol en rijk te worden. En als je ouders blank zijn, heb je meer kans om blank te zijn.
? U bedoelt het vast anders.

Citaat:
Er waren toch ook grote rijken en beschavingen in het verleden (Zimbabwe, Ethiopië)?
Dat klopt, maar die waren niet van het niveau Rome, de Griekse stadstaten, enz. Daarnaast zou ik ook nooit durven beweren dat ze er helemaal nooit toe in staat zijn om een goedwerkende samenleving te creeëren, ik stel enkel vast dat ze het minder vaak voor elkaar krijgen dan de blanken.
Citaat:
Kijk nu eens, Griekenland en "Perzië" en Mongolië stellen nu toch ook veel minder voor dan vroeger?
Klopt, blank of Aziatisch zijn is geen garantie voor een goedlopende samenleving of staat.
Oud 3 september 2007, 19:58   #431
evilbu

Standaard

Citaat:
Ja, waarom kan de spreiding bij allerlei andere zaken wel om verschillende gemiddeldes liggen, maar niet bij intellect. Er is geen enkel reden om aan te nemen dat dit een uitzondering op de regel zou vormen. Daarnaast heeft slechte voeding tijdens de jeugd ook een groot invloed op de ontwikkeling van de hersenen. En in zwart Afrika (of de Amerikaanse onderklasse) is de voeding nu eenmaal een pak slechter dan bij het doorsnee blanke Westerse gezin (alhoewel het daar vaak ook niet perfect is). Dan ligt het feit dat zwarten (eventueel) dommer zijn niet in de genen, maar het verschil is er dan nog wel.
Interessant experiment, laat zwarte kinderen adopteren door blanke ouders, zodat ze dus dezelfde culturele en lichamelijke ontwikkeling meemaken, en vergelijk de intellectuele prestaties. Is waarschijnlijk nog niet gedaan?

Citaat:
? U bedoelt het vast anders.
Er kan hier toch geen misverstand zijn : ik bedoelde : raciale ongelijkheid gaat van de ene generatie over op de volgende.
Oud 3 september 2007, 20:08   #432
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Interessant experiment, laat zwarte kinderen adopteren door blanke ouders, zodat ze dus dezelfde culturele en lichamelijke ontwikkeling meemaken, en vergelijk de intellectuele prestaties. Is waarschijnlijk nog niet gedaan?
Ik denk niet dat zo'n onderzoek heel positief ontvangen gaat worden.

Citaat:
Er kan hier toch geen misverstand zijn : ik bedoelde : raciale ongelijkheid gaat van de ene generatie over op de volgende.
Ach zo, ik miste uw hele punt, mijn fout. Het zou voor de VS en Zuid-Afrika een verklaring kunnen zijn, maar aangezien men in de VS pas zo'n 40 jaar aan rassengelijkheid doet en in ZUid-Afrika pas 13 kan men daar nog weinig conclusies uit trekken. Vreemd is echter wel dat de arme migranten die eind 19e, begin 20e eeuw naar de VS gingen totaal geen last lijken te hebben gehad van deze "erfelijke achterstand".
Oud 3 september 2007, 20:20   #433
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat zo'n onderzoek heel positief ontvangen gaat worden.
Misschien, maar je kan natuurlijk ook het "adopteer" gedeelte aan het lot overlaten .

Citaat:
Ach zo, ik miste uw hele punt, mijn fout. Het zou voor de VS en Zuid-Afrika een verklaring kunnen zijn, maar aangezien men in de VS pas zo'n 40 jaar aan rassengelijkheid doet en in ZUid-Afrika pas 13 kan men daar nog weinig conclusies uit trekken. Vreemd is echter wel dat de arme migranten die eind 19e, begin 20e eeuw naar de VS gingen totaal geen last lijken te hebben gehad van deze "erfelijke achterstand".
Mja, hebben ze dat niet? Er zijn in de VSA toch ook wel veel hispanics (uit Mexico en verder?) die het niet breed hebben?
Oud 3 september 2007, 20:27   #434
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ja, waarom kan de spreiding bij allerlei andere zaken wel om verschillende gemiddeldes liggen, maar niet bij intellect. Er is geen enkel reden om aan te nemen dat dit een uitzondering op de regel zou vormen. Daarnaast heeft slechte voeding tijdens de jeugd ook een groot invloed op de ontwikkeling van de hersenen.
U bent toch zeker dat u dat woord echt begrijpt?

Laatst gewijzigd door system : 3 september 2007 om 20:35.
Oud 3 september 2007, 20:43   #435
Brandaan
Minister

Standaard

Waar ik net "eind 19e en begin 20e eeuwse migranten" zei bedoel ik natuurlijk vooral hun nakomelingen.

Citaat:
Misschien, maar je kan natuurlijk ook het "adopteer" gedeelte aan het lot overlaten .

Mja, hebben ze dat niet? Er zijn in de VSA toch ook wel veel hispanics (uit Mexico en verder?) die het niet breed hebben?

Dat is natuurlijk ook weer waar, maar daar staat tegenover dat de Mexicanen grotendeels recente migranten zijn met alle gevolgen van dien (taalachterstanden en cultuurverschillen) en dit zijn nog altijd grote belemmering voor een goede toekomst. Dus hun situatie is niet helemaal te vergelijken met de situatie van de Afro-Amerikanen, daarnaast doen de Mexicanen het beter dan de zwarten, zie bv de gevangenisstatistieken.
Oud 3 september 2007, 20:43   #436
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:

U bent toch zeker dat u dat woord echt begrijpt?
Ja, vanwaar deze vraag?
Oud 3 september 2007, 20:56   #437
luc broes

Standaard

Citaat:
U moet wel consequent zijn. Als u zo spreekt dan moeten we stoppen met alle hulpprogramma's over gans de wereld. Zo sterven er nog meer kinderen en mensen. Waarom alleen Zwart Afrika? Ook uw masker valt nu blijkbaar. Maar dat verwondert me eens helemaal niet. U hoort thuis in deze soort akelig en luguber denksfeertje.

Ik vroeg of je zinvolle voorstellen hebt.
Ik zie dat je enkel beschuldigingen hebt die op niets gebaseerd zijn.
Als je het graag wil weten, ik mogelijk meer gedaan voor Afrikanen dan jij;
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 20:59   #438
evilbu

Standaard

Citaat:
Waar ik net "eind 19e en begin 20e eeuwse migranten" zei bedoel ik natuurlijk vooral hun nakomelingen.

Dat is natuurlijk ook weer waar, maar daar staat tegenover dat de Mexicanen grotendeels recente migranten zijn met alle gevolgen van dien (taalachterstanden en cultuurverschillen) en dit zijn nog altijd grote belemmering voor een goede toekomst. Dus hun situatie is niet helemaal te vergelijken met de situatie van de Afro-Amerikanen, daarnaast doen de Mexicanen het beter dan de zwarten, zie bv de gevangenisstatistieken.
Toevallig heb ik zelf ook iemand in de familie die al heel wat gereisd heeft en al jaren in de VSA woont. Eigenlijk zou hij jou vast grotendeels gelijk geven op basis van zijn eigen werkervaringen met zwarten in de VSA, maar wat hij me verteld heeft is dat de hispanic-immigranten in de pikorde nog onder de zwarten staan (de Mexicaanse president zou zelfs eens het probleem van de migratie geminimaliseerd hebben met "ze doen het werk dat ZELFS de zwarten niet willen doen" )

Wat ik wel weet, is dat de VSA op etnisch vlak helemaal niet zo een melting pot is zoals men soms denkt (typisch zwarte jobs, typisch blanke scholen,...). Is dat door verschillende financiële situatie, discriminatie door blanken en/of zwarten?..
Oud 3 september 2007, 21:34   #439
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, vanwaar deze vraag?
Ik geloof er niets van.
Oud 4 september 2007, 06:04   #440
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Toevallig heb ik zelf ook iemand in de familie die al heel wat gereisd heeft en al jaren in de VSA woont. Eigenlijk zou hij jou vast grotendeels gelijk geven op basis van zijn eigen werkervaringen met zwarten in de VSA, maar wat hij me verteld heeft is dat de hispanic-immigranten in de pikorde nog onder de zwarten staan (de Mexicaanse president zou zelfs eens het probleem van de migratie geminimaliseerd hebben met "ze doen het werk dat ZELFS de zwarten niet willen doen" )
De VS is niet echt mijn land, dus vergeef mij mijn nattevingerwerk hier, maar zou het zo kunnen zijn dat uw familielid vooral doelt op de vele illegale Hispanics/Mexicanen? Die staan inderdaad op de laagst mogelijke tree, terwijl de "normale" Mexicanen het veel beter doen.
Citaat:
Wat ik wel weet, is dat de VSA op etnisch vlak helemaal niet zo een melting pot is zoals men soms denkt (typisch zwarte jobs, typisch blanke scholen,...). Is dat door verschillende financiële situatie, discriminatie door blanken en/of zwarten?..
Tja, segregratie is een normale menselijke reactie, ik denk niet dat u er een speciale reden voor hoeft te zoeken. Mensen trekken nu eenmaal makkelijker op met gelijken en als een minderheid groot genoeg is blijven de "leden"van zo'n minderheid bij elkaar plakken, een soepel lopende integratie van grote groepen is echt een weinig voorkomend iets in de geschiedenis.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be