![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ps voor de geschiedenis en de volledigheid: wens ik hier uitdrukkelijk aan toe te voegen dat het meest aantal personen die Joden hebben gered tijdens WOII ook Polen zijn. Zie de website van Yad Vashem. Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 19 september 2007 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft masochisten, zou die eerder in de lijn gaan zoeken van de sukkels die al 62 jaar tegen beter weten in door de rode horde en aanwas een schuldgevoel worden aangesmeerd en uit angst deze hun verhalen blijven slikken tegen beter weten in. Maar zoals men weet de tijden veranderen, dit tot grote angst van pipo's allerhande die het moeilijker en moeilijker krijgen om hun orkest van de haat te kunnen blijven dirigeren.
![]() |
![]() |
#403 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#404 |
Minister-President
|
![]() Ook in WO2. Of was toch hun voornemen. Waar ze duidelijk niet zijn in geslaagd.
![]() |
#405 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
u bent misschien vlaming maar uw bloed interesseert mij, en uw eer, voor zover die bestaat, al helemaal niet zijt gij eigenlijk niet beschaamd?
![]() |
![]() |
#406 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een kleine minderheid, he! de meerderheid helemaal niet Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 19 september 2007 om 20:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor wat de Polen deden met de joden heb ik uiteraard geen verklaring noch excuus. Ik ben dan ook geen Pool, ik ben Vlaming. Ik heb daar niets mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
|
![]() Citaat:
U bent nou wel typisch voor de belgische haat tegen Vlaanderen. Dat is de haat die moet stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wil je een amnestie-regeling of toch maar niet?
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 19 september 2007 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Polen waren in de ogen van Hitler typische vertegenwoordigers van slavische volkeren. De polaks waren dieven en volstrekt onbetrouwbaar. De Polen waren misbaar en van geen tel voor Hitler. Ik heb een mogelijke verklaring voor de pogroms tegen de joden: de katholieke kerk en het katholieke geloof in het katholieke Polen. De joden als godsdmoordenaars. Steeds een antisemitisme geweest in Polen. Laatst gewijzigd door system : 19 september 2007 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
|
![]() De mensen die ik gekend heb, die moesten niets hebben van Belgie. Ook geen amnestie. Van mij moet het niet.
60 jaar na de feiten hoeft amnestie helemaal niet meer, het zou trouwens geen amnestie zijn maar een aanfluiting daarvan. Kijk is rond in de landen van Europa wanneer daar amnestie is gegeven, kort na de oorlog. Hier nog steeds niet, in de onstaat Belgie is haat cultiveren verheven tot een kunstvorm. Ik en vele anderen gaan er dan ook geen traan voor laten als de onstaat uiteen barst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() U zit hier fout. België was wel degelijk neutraal bij het uitbreken van WO II. Het is pas nadat de Duitsers België waren binnen gevallen dat ze zich niet meer neutraal konden opstellen en zich gingen ( moesten) verdedigen. Overigens, juist voor het uitbreken van de Blitzkrieg, was er een korte discussie tussen Hitler en enkele van zijn generaals die bezwaren maakten tegen het binnenvallen van België dat neutraal was. Hitler veegde die argumenten van tafel.
Laatst gewijzigd door system : 19 september 2007 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Banneling
|
![]() U hebt het bij het rechte end. België was inderdaad neutraal bij het uitbreken van WO II.
Laatst gewijzigd door system : 19 september 2007 om 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
persoonlijk wens ik echter geen Vlaamse identiteit, heeft niks met WW II te maken trouwens, mijn identiteit is Belgisch en dat volstaat voor mij
![]() |
![]() |
#415 | |
|
![]() Citaat:
Ja, dat is ook ok. Alleen, stel nu dat het toch gebeurt, Belgie barst. Wat gebeurt er dan met u? gaat u dan de Vlaamse identiteit afwijzen en statenloos worden? Ik ga er hier vanuit dat u "vlaming" bent nu, alleszins hier geboren en wonende alhier. Als dat niet het geval is is de vraag zonder voorwerp matuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() [quote=gm10;2943694]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#418 |
Minister-President
|
![]() Beschaamd voor wie of wat. Omdat m'n interesse uitgaat naar wat m'n noemt 'eigen volk'. Zou eerder beschaamd zijn moest ik behoren tot een verwerpelijke kliek die 'eigen volk' beschouwd als zijnde racistisch en die voorover gaan voor alles wat van vreemde invloed is onder het voorwendsel 'kunnen leren van andere culturen, is een verrijking'. Wat betreft uw woordspelling, bloed en zeer moet men nu zeggen goed gevonden of wat, of is dit ontstaan uit uw kinderlijke fantasie? Dus laat ons simpel stellen, denk niet dat ik van 'iets' zoals u les zou moeten krijgen over waar men beschaamd hoeft voor te zijn en waar voor niet.
![]() |
#419 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een land waar de meerderheid van de bevolking als tweederangs werd/wordt beschouwd door de minderheid. . Een land dat in W01 Vlaamse militaire naar het front stuurde met officieren die geen letter Vlaams over hun lippen kregen maar wel hun leven moesten geven voor dat land. Dus dat er in W02 personen kozen voor wat men noemt de bezetter aangezien dit land niet het hunne was is niets om zich schuldig over te voelen integendeel. Vergeet niet hoe in de mei dagen hier in 'uw' land werd omgesprongen met Vlaamsgezinden. Dus schuldbekentenis voor wat, omdat ze als meerderheid behandeld werden/worden als tweederangs burgers? Beschaamd zou u moeten zijn zich belg te noemen, nog recent heeft 'uw' belgië bewezen aan de wereld hoe democratisch het wel niet is. Maar zulks zal u een zorg wezen, u vindt zich waarschijnlijk ook 'democratisch' is het niet. Dus Vlamngen interesseren u niet, is uw volste recht maar kom dan die Vlamingen ook niet de les spellen en lessen geven in verdraagzaamheid iets wat uzelf niet schijnt te zijn.
![]() |
![]() |
#420 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 september 2007 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |