Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 11:22   #161
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Ik spreek me niet uit over de gevolgen van een persoonlijke stem alleen stel ik dat elke parlementair vrij is te kiezen wat zij/hij wil. Vlamingen hebben dus, al dan niet onder dwang van partijen, het probleem zelf in de hand gewerkt
Nonsens. De Vlaming heeft nauwelijks meer te zeggen over het beleid in dit land and over het beleid in Oezbekistan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 oktober 2007, 11:25   #162
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is dat het Vlaamse parlement daar nu eenmaal niet zelf kan over beslissen. VN, EU, Navo etc. zeg je dat iets?
Om maar te zwijgen over Team America, The Judean People's Front Suicide Squad en Bicycle Repair Man!
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 oktober 2007, 11:26   #163
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
HET is een oplossing... één van die oplossing is de splitsing maar er zijn er nog he... Daarom juist dat het een moeilijke discussie is. Brussel uitbreiden is ook een 'het' als je het zo bekijkt... En waarom uiteindelijk niet? Faciliteiten met 80% franstaligen aan brussel hechten; zo erg? Groot verlies?
Met dat excuus heeft men in het verleden ook Haren, Sint-Agatha-Berchem, Ganshoren, Evere, Neder-Over-Heembeek... ontfutseld. Groot verlies?
Zwartengeel is offline  
Oud 11 oktober 2007, 11:39   #164
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Met dat excuus heeft men in het verleden ook Haren, Sint-Agatha-Berchem, Ganshoren, Evere, Neder-Over-Heembeek... ontfutseld. Groot verlies?
neen... Voor mij niet en tout cas!
Maar ik snap waar je naartoe wilt hoor...
largo_w is offline  
Oud 11 oktober 2007, 11:41   #165
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen... Voor mij niet en tout cas!
Maar ik snap waar je naartoe wilt hoor...
Zo heeft Brussels bijvoorbeeld nog altijd geen Airport op het eigen grondgebied, nietwaar?
Zwartengeel is offline  
Oud 11 oktober 2007, 11:48   #166
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zo heeft Brussels bijvoorbeeld nog altijd geen Airport op het eigen grondgebied, nietwaar?
hehe... Jij bent zo een fantast die denkt dat een splitsing de denkswijze van mensen gaat doen veranderen?
Tsjah...

Citaat:
Maar neen... Hup een splitsing en binnen de kortste keren komt er een franstalige met zijn eigen lijst "de nieuwe lp/sp/cp"(wiens programmas respectievelijk op dedie van de mr, ps en cdh gaan lijken)... En dat is wat moet en zal gebeuren! BHV is dus puur een symbool... Ofwel hebben de franstaligen dit nog niet door ofwel spelen ze het spelletje gewoon mee!
Brussels airport zal brussels airport blijven hoor...
Net zoals "tu habites ou?" nog altijd gaat beantwoord worden met "bruxelle" door inwoners van st genesius rode.
Maar blijf er maar je heil in zien ik ben ook voorstander ... Of hoe eerst Maingain op de kniën zal gaan en daarna de nva...
largo_w is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:00   #167
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Net zoals "tu habites ou?" nog altijd gaat beantwoord worden met "bruxelle" door inwoners van st genesius rode.
??? Vanwaar haal je dat? Ik heb dat nog nooit gehoord. En ja ik ken een aantal franstaligen die daar wonen.

Citaat:
Maar blijf er maar je heil in zien ik ben ook voorstander ... Of hoe eerst Maingain op de kniën zal gaan en daarna de nva...
Het ziet er naar uit dat Bartje eerst aan de beurt zal zijn !
Kaal is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:02   #168
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
??? Vanwaar haal je dat? Ik heb dat nog nooit gehoord. En ja ik ken een aantal franstaligen die daar wonen.
Largo's empathie voor de franstalige bourgeoisie in de Vlaamse Rand is zéér groot.
Kortaf is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:02   #169
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Waarvan er dan nog eens velen uit "den vreemde" komen

allez gij...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:04   #170
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
De kieskringen zijn niet bindend aan de taalgrens. Het Duitstalig grondgebied kiest ook zijn volksvertegenwoordigers in de kieskring Luik.
In de case BHV is niet de taal het probleem hé. De grondwet stelt enkel dat alle kieskringen gelijk moeten zijn, wat de constructie Leuven - BHV, Nijvel niet is.

Blijkbaar weet je niet echt waar BHV voor staat.
in Vlaams Brabant geen lijsten van de PS MR CDH enz !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:08   #171
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat zal ik dan maar gedroomd hebben
largo_w is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:08   #172
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Largo's empathie voor de franstalige bourgeoisie in de Vlaamse Rand is zéér groot.
largo_w is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:08   #173
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Kan er een minister mij uitleggen hoeveel minder begroting en hoeveel minder ministerpostjes het splitsen van Belgie gaat opbrengen.

De laatste splitsing stegen we van 600.000 ambtenaren naar 900.000
En moet je weten in een informaticatijdperk kan de dienstensector ongeveer wel 3 keer efficienter werken.

Dus zeker geen efficient bestuur wat we splitsen...

Jongens het is gewoon een economische standpunt: hoeveel meerposten zal dit kosten maw... en is het dit waard...

Bedrijven als fortis doen fusies ter waarde van 10% van het belgische BNP, en in Belgie gaan we eens het omgekeerde doen.
Europa geeft ons de schaalvoordelen op europees niveau, en in Belgie gaan we de omgekeerde weg zoeken

Is de europese schaaleconomie precies de oorzaak van het splitsen in gewesten ?? Omdat bevoegdheden meer en meer vanuit europa draineren naar de lokale besturen ?
brother paul is nu online  
Oud 11 oktober 2007, 12:16   #174
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kan er een minister mij uitleggen hoeveel minder begroting en hoeveel minder ministerpostjes het splitsen van Belgie gaat opbrengen.
Irrelevant.

Het Belgische probleem moet opgelost worden. Zoniet kan er geen enkel beleid meer gevoerd worden.

Al zou dat tien extra parlementen en 500.000 nieuwe ambtenaren kosten, dan nog zou dat nodig zijn. Maar het is natuurlijk niet zo: Vlaanderen stelt het juist met proportioneel flink minder ambtenaren en met slechts één parlement.
Kortaf is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:35   #175
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kortaf

de kiezer heeft gezegd dat wallonie even efficient bestuur moet hebben als vlaanderen.
Uiteraard was dat voor dat fientje in opspraak kwam
Oud 11 oktober 2007, 12:39   #176
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kortaf

de kiezer heeft gezegd dat wallonie even efficient bestuur moet hebben als vlaanderen.
Uiteraard was dat voor dat fientje in opspraak kwam
Het Belgisch probleem is niet inefficiënt bestuur, beste broeder. Het Belgisch probleem is discriminatie.
Kortaf is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:44   #177
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hazo, dus BHV is gediscrimineerd of zo, want ik begrijp er uiteraard niets van.

Voor mij is het gewoon een carousselletje zoals Voeren, om de mensen wat bezig te houden, en de aandacht wat af te leiden. Feitelijk zit daar geen probleem, je ziet dat toch van hier ?

Dus BHV is een alibi om mistgordijn te maken om de andere knopen niet door te hakken. Wilfried deed dat vroeger ook. Ze hadden toen zelfs een bende die een beetje angst zaaide om de mensen wat stuipen op het lijf te jagen. Nu hebben ze die angst-job gedelegeerd naar een bende bergratten
Oud 11 oktober 2007, 12:45   #178
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Feitelijk zit daar geen probleem, je ziet dat toch van hier ?
Als er geen probleem is, dan is er toch geen probleem? Vorm gewoon een regering en klaar is Kees hé.
Kortaf is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:49   #179
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jongen, het is wel hun werk hoor, ik moet hier gewoon kritiek spuien.
Je ziet van hier dat de walen niet willen veranderen, dat de vlameningen een meerderheid heeft die zegt, dat despotistisch systeem in wallonie willen we niet meer steunen

Dus de walen moeten maar hun despotisme zelf financieren, of de regels op dezelfde manier toepassen... Goed bestuur dus. (uiteraard in mijn interpretatie van die marketingterm)

En diegene die betaalt mag wel eens regelkes opleggen aan diegene die ontvangt. Uiteraard duurt dergelijke discussie altijd lang. Je ziet van hier welk een zever dat der daar verkocht wordt, iedereen blijft gewoon op zijn standpunt zitten. Draai eens de begrotingskraan toe, dan zal het wel wat rapper gaan.
Oud 11 oktober 2007, 13:14   #180
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zal ik dan maar gedroomd hebben
Maar neen. Alleen moet je daar geen conclusies uit trekken. Ik heb een dergelijke uitspraak nooit gehoord en Rode ligt toevallig in mijn leefwereld. Vandaar dat ik er sterk aan twijfel dat de doorsnee franstalige het zo zou voorstellen.
Kaal is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be