![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw stelling berust trouwens op geen enkel bewijs. Eenmaal die dieren hun opgelegde functie niet meer vervullen gaan ze recht naar het slachthuis over het algemeen. Laatst gewijzigd door Dycore : 18 oktober 2007 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Kom nou Desiderius. Jij die thuis bent in strafrecht. Een misdrijf wordt wettelijk vastgelgd en verfijnd in de jursprudentie. Dat wordt dus wel verondersteld. Moet enkel vastgesteld worden, maar da's iets anders. En je kan je uiteraard altijd verdedigen. Zeg me nu eens wat er mis is met een wet die dieren als entertainment verbiedt binnen welbepaalde criteria? Zelfde geldt voor verbod op dierentuin of onnodig opsluiten van dieren, etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij heb je niet bijzonder veel ervaring met dieren. Kan dat? Mens en dier kunnen elkaar tot op zekere hoogte wel aanvoelen. Dat hoeft echt geen verklaring. Laatst gewijzigd door Dycore : 18 oktober 2007 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed zo! Veel beter voor die beestjes.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Tja, je kan het ook langzaam laten uitdoven, maar da's ook maar triestig. Beter is er gewoon de verplichting aan koppelen dat die dieren op een kinderboederij geplaatst worden waar ze in een weide op pensioen kunnen gaan. Je kan zelfs vrijwilliger vinden die gerust een stukje land beschikbaar willen stellen, daar ben ik van overtuigd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat dat 'onnodig opsluiten' betreft... Kijk eens, Dycore... ik ben niet van mening dat we van vandaag op morgen onze dierentuinen moeten sluiten. Leven die wilde beesten daar optimaal? Misschien of 'wellicht' zelfs niet. Maar ik ga niet de advocaat gaan spelen voor de bruine beer die daar voor het overige medisch prima wordt omkaderd en door de verzorgers heel goed begeleid wordt zodat hij zich niet stierlijk zit te vervelen. No way José... Een beer valt voor mij niet onder het toepassingsgebied van enig mensenrechtenverdrag of enige verklaring van 'rechten en vrijheden'. Die zijn voor en door mensen gemaakt.
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Welnee, intellectueel wil ik dat niet toegeven, Dycore. Uiteraard heb ik ervaring met dieren. Ben opgegroeid met een hele dierentuin om me heen: honden, katten, vogels, paarden en zelfs een stuk of wat runderen. Ik communiceer ook wel met m'n dieren, maar dat is allemaal bijzonder basic. Ik kom dagelijks tot de vaststelling dat er ontstellend veel is dat ons scheidt. Een dier is geen mens. Als je d�*t uit het oog verliest, dan ben je m.i. verkeerd bezig. (je kan zelfs bomen aanvoelen of minstens knuffelen, naar het schijnt) Trouwens, waarom is een flink deel van de Gaia adepten stadsvolk dat met moeite weet hoe een koe eruit ziet? Ik heb ze nog zien rondtoeren in het dorp waar m'n schoonpa zaliger een melkbedrijf had. Op zoek naar 'wantoestanden' in de veeteelt. Zielig volkje... Als ge 't hen niet uitlegde wisten ze een dikbil niet uit een melkkoe te halen. Breek mij daar vooral de bek niet over open.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 18 oktober 2007 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En waar heb je je vaststelling gedaan? In je fantasie? Ik weet niet of je het beseft dat één van de jaarlijks terugkerende acties van Gaia gericht is tegen het onverdoofd slachten van dieren tijdens het offerfeest. Veel "Gaia-adepten" ga je dus echt niet vinden die dat OK vinden hoor... Ik ben overigens trouwens helemaal geen "Gaia-adept". Gaia heeft haar verdiensten, maar ook haar tekortkomingen, maar dat is een andere discussie. En het bestaan van een scheiding tussen de pharma- en de cosmetica-industrie doet niet terzake. Het punt is dat cosmetica-industrie geen dierproeven nodig heeft. Dat het jammer genoeg vaak wel nog gebeurt, is een andere zaak. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 18 oktober 2007 om 19:22. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Qua veronderstellingen maken en woorden in de modn leggen, ben je goed op dreef, moet ik zeggen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Maak je overigens maar niet te veel illusies. De werkelijkheid is dat dieren in gevangenschap misschien wel langer kunnen leven (doordat ze genoeg voedsel krijgen en bij gebrek aan roofdieren en andere gevaren), maar dat is smlechts voor weinigen weggelegd. In realiteit worden en jaarlijks massaal dieren geëuthanaseerd in dierentuinen. Jongen waarvoor ze geen plaats hebben als die groot zijn, maar die toch zoveel bezoekers lokken (geboortebeperking wordt zeer zelden toegepast). Of andere surplusdieren zoals mannetjes, want een mannetjesgroep houden (wat overigens bij veel soorten in de natuur wel degelijk voorkomt) is immers weinig aantrekkelijk: ze kunnen er niet mee kweken. Of gewoon een soort die men niet langer in het plaatje vindt passen omdat ze van elders een nieuwe soort kunnen krijgen, die - je raadt het vast al - meer bezoekers zal trekken. Dat er op zo'n grote schaal wordt geëuthanaseerd wordt natuurlijk angstvallig verzwegen. Het zou de bezoekers wel eens een andere kijk kunnen geven op hun dierentuin hé! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Je begrijpt hopelijk toch dat dit argument door de eigenaars naar voor wordt geschoven om druk uit te oefenen. Ze moeten helemaal niet naar het slachthuis natuurlijk. Maar als ze er geen geld meer kunnen uitpersen, worden ze natuurlijk waardeloos voor die o zo goed bedoelende eigenaars. Alsof je niet genoeg mensen vindt die die dieren willen opvangen als je een advertentietje plaatst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Overigens heb jij ook een veel te geïdealiseerd beeld van dierentuinen (laat je vooral niet leiden door series als "het leven zoals het is" wat dat betreft...). Van de verzorgers wordt doorgaans helemaal geen kennis verwacht omtrent dieren (alhoewel dit gelukkig stilletjes aan aan het veranderen is) en al helemaal geen specifieke kennis omtrent het gedrag van de diersoort(en) die ze zullen moeten verzorgen. En aangezien die kennis ook zelden aanwezig is in dierentuinen, kan men het ze ook niet bijbrengen. Overigens krijgen verzorgers doorgaans niet de tijd om andere dingen te doen dan kooien te kuisen en voedsel te geven. De zeldzame witte raaf onder de verzorgers die het allemaal anders wil, houdt het dan meestal ook snel voor bekeken. Het is zelfs zo dat men vaak niet eens weet hoeveel dieren van een bepaalde soort er nu eigenlijk in de dierentuin zitten. Om van een individuele identificatie van de dieren nog maar te zwijgen. Hoe goed kan die zorg dan zijn denk je? En nee, ik heb het dan niet alleen over vissen of muizen, maar ook over grote zoogdieren zoals apen. En nee, dat zijn geen veronderstellingen, maar feiten die ik jammer genoeg zelf heb kunnen vaststellen. Herhaaldelijk. Laatst gewijzigd door Edina : 18 oktober 2007 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In het merendeel van de gevallen zelfs niet eens verschoonbaar. Ergo... (vul zelf maar aan) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt wel één essentieel dingetje gemist. Waar zit de discussie in die draad? Of mag je al geen plaagstoten meer uitdelen in K&K? Je kan op die manier nog wel meer markante uitspraken oprakelen als je in dat subforum gaat doorspitten, Edina. Maar om je tevreden te stellen met je grote 'vondst' én voor het eerst in een min of meer ernstige discussie: 'ja, ik bezondig me wel eens aan een stukje foie gras' So shoot me. Doet overigens niks af van het feit dat je vér, zéér ver voor je beurt aan het 'blijkbaren' was. Een bijzonder on-wetenschappelijke houding, besef je hopelijk zelf ook wel. Citaat:
Leg d�*t nou eens heel precies uit zonder antropomofisch gemijmer? Kortom, praat ons eens een schuldgevoel aan... Citaat:
Jij mag altijd eens een audit gaan doen in de Zoo of in Planckendael en haarfijn uitmeten in welke mate de dieren daar gestresseerder of ongelukkiger zijn dan in de vrije natuur. Want als bioloog weet je ongetwijfeld ook wel dat ook dat laatste vaak niet echt een pretje is. Dus je moet het vergelijkbare ook wel echt vergelijkbaar maken. Niet het vrije en blije diertje in de tuin van Eden tegenover het wegkwijnende beest-in-te-kleine-kooi in de Olmense Zoo. Citaat:
Ik heb het tot slot niet over kippen in legbatterijen of kistkalveren... In mijn boekje gaat dat over bewezen dierenmishandeling. Daar hoef je niet te lang over 'welzijn' te mijmeren. Die beesten zijn aantoonbaar zo neurotisch als de pest. Daar mankeert fysiek trouwens vanalles aan. Dus dat is hier nooit echt het punt van discussie geweest.
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar ligt nu het verschil met bv kindermishandeling? Een kind oplsuiten in een kelder is per definitie toch kindermishandeling me dunkt? Alles hangt af van de omstandigheden. Zo gaat dat in de juridische wereld, en dat weet jij verdomd goed. Het zou mij ten sterkste verbazen dat een rechter uw voorbeeld van een rondje rond de kerk zou veroordelen. De bewijslast rust op degene die de mishandeling aanklaagt, en dus indien aangetoond kan worden dat er sprake is van mishandeling moet dat nog steeds aangetoond worden. Is dit het geval dan wordt dit in casu vastgelegd in een vonnis en dan hebben we een precedent. Normale gang van zaken toch? Laatst gewijzigd door Dycore : 19 oktober 2007 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gesteld dat dierenrechten niet mogelijk zijn, dan moet je regels uitvaardigen die toepasselijk zijn op mensen. Een verbod op dierenmishandeling dat daadwerkelijk door het parket bestreden wordt, is enkel toepasselijk op mensen. Dierentuinen sluiten ene dag op andere hoeft niet. Gewoon steriliseren die handel en laten uitdoven. Laatst gewijzigd door Dycore : 19 oktober 2007 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 19 oktober 2007 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Niet meer roken, niet GSMen in het openbaar, geen vlees eten aub, dierentuin moet weg, een neger is voortaan een andersgekleurde en een debiel is mentally challenged, geen SUV voor u, en als ge sneller optrekt dan grootmoeder kan spurten moet ge het gevang in. Te veel verdienen mag niet, te weinig is verboden. Een kampvuurtje in den hof, daar hangt een boete aan vast.
Ik stel voor dat we gewoon een centrum voor opvang van verbiedingsverslaafden opzetten waar ze dan aan elkaar allerhande kutregeltjes kunnen opleggen en dat de rest ondertussen een pintje gaat pakken.
![]() |
#119 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Los daarvan: het is trouwens enkel dit onverdoofd slachten dat een probleem vormt voor dierenwelzijn, de andere regels voor halal vormen helemaal geen enkel probleem. Ik vraag me dan ook nog steeds af waarom je steevast over halal spreekt, vooral omdat dit onverdoofd slachten niet enkel door moslims gebeurt, maar ook door joden. Ik begrijp ook niet waarom je daar maar blijft op hameren, aangezien dat niets met de discussie hier te maken heeft. En trouwens in deze thread heeft nog niemand onverdoofd slachten vergoelijkt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de dertigste keer ondertussen: niemand ontkent dat er verschillen zijn tussen een chimpansee en de mens. Maar die verschillen bestaan net zo goed tussen een chimpansee en een orang oetan. Waarom je terug over "grondrechten" begint, ontgaat me volkomen. Deze topic gaat niet over rechten voor dieren, maar over het bannen van het zinloze gebruik van dieren puur ter vermaak van de mens. Dat is niet meer van deze tijd. We weten ondertussen immers dat dit het welzijn van die dieren schaadt. Gebruik van dieren ter vermaak staat overigens niet zelden synoniem voor het vermenselijken van dieren. Want wat doen ze bijvoorbeeld in circussen? Dieren in kleedjes steken. Dieren truukjes laten doen. En noem maar op. Vreemd dat ik je daar nog niet heb over horen klagen aangezien je beweert zo tegen het vermenselijken van dieren te zijn... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarom ook dat het een pure drogredenering is om de stress die dieren in de natuur ondervinden te vergelijken met de stress die ze in gevangenschap ondervinden. Overigens moet je echt niet denken dat Planckendael of de Antwerpse Zoo zoveel beter is dan de Olmense Zoo hoor. Dat heeft alles met imago te maken, maar niet zozeer met hoe het er in realiteit aan toe gaat. De groote van de kooi is verre van de enige bepalende factor. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de kleinste kooitjes zich niet noodzakelijk in de Olmense Zoo bevinden. Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Feit twee: politieke steun voor Gaia en de door Gaia gepushede winkel komt van links. Dat mag jij nou eens beginnen ontkennen, mijn beste... (en begrijp onder Gaia best het hele zooi dierenrechtenactivisten; vegetariër of niet). Nog een fout in je veronderstellingen: het is niet omdat iemand vegetariër is dat hij automatisch het slachten van dieren in de meest absolute zin zou willen verbieden. Niet iedereen is een onverbeterlijke regelnicht in hart en nieren! Citaat:
Ook voor de dertigste keer trouwens... Citaat:
Citaat:
wordt vervolgd een beetje later. ![]() Citaat:
Je hebt moord; d�*t is een kwalificatie die vrij goed gekend is. Het beëndigen van een menselijk leven; willens en wetens. Je hebt abortus: valt perfect onder die definite. Jij mag dat hier eens komen wegneuzelen, beste wetenschapper. Good luck! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want: dat 'welzijn', heb je dat zonet niet verheven tot het 'grondrecht'? ![]() Denk daar nog eens goed over na. Citaat:
Citaat:
Zeer onwetenschappelijk van je. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen slimmigheden zoeken waar er geen zitten, Edina. Citaat:
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 21 oktober 2007 om 07:57. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |