Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2007, 12:28   #41
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik vind het positief wanneer moslims negatief in het nieuws komen. Zo is de bevolking gewaarschuwd.
Ach, Longetje. Je staat ermee op en je gaat ermee naar bed. Het wordt af en toe wel irritant als dat zo allemaal overal in je levenssfeer dringt.

Letterlijk vanmorgen wordt ik wakker met een moslim die zijn vrouw het ziekenhuis probeerde uitrijden terwijl ze een keizersnede nodig had op de radio dan, gelukkig. Maar toch. Het idee alleen al.

En toch hoor ik mensen nog zeggen van "Ja maar, ze zijn zo kansloos en arm en we moeten voor ze zorgen". Wat voor een underdog continent is Europa aan het worden eigenlijk?

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 12:35   #42
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Filosoof is er weer als de kippen bij om discriminaties van moslims te vergoeilijken : de ene keer zwaait hij met de bijbel, dan weer met de Amish of een of andere Amerikaanse minderheid. Zou hij hengelen naar de Oscar voor de beste dhimmie?

Getuigen van "jehova" is even hard uitschot als de moslim in kwestie.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 14:02   #43
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“In het algemeen geldt in de islam de regel dat een vrouw moet worden behandeld door een vrouwelijke arts”, reageert Hacer Düzgün, ondervoorzitster van de Moslimexecutieve. “Als er geen vrouwelijke dokter voorhanden is, mag dat een man zijn. Liefst een dokter die moslim is, maar als ook dat niet kan, door de hoogdringendheid van de situatie, dan mag het een niet-moslim zijn.”
Het mag een niet moslim zijn, dan was er toch geen probleem?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 14:02   #44
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht

Getuigen van "jehova" is even hard uitschot als de moslim in kwestie.
Religieuze gekken is misschien beter gezegd.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 14:34   #45
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Die "moslim" zou ten eerste in de gevangenis moeten vliegen omwille van het in gevaar brengen van zijn vrouw, en ten tweede uit de moslimgemeenschap gestoten worden wegens blasfemie met mogelijk gevaarlijke afloop.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 14:36   #46
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Die "moslim" zou ten eerste in de gevangenis moeten vliegen omwille van het in gevaar brengen van zijn vrouw, en ten tweede uit de moslimgemeenschap gestoten worden wegens blasfemie met mogelijk gevaarlijke afloop.
Voila , en daarna terugsturen naar het land van herkomst ... 'k vind dat héél goed van u ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 14:43   #47
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

waar gaat het met ons, ons arm land en europa naartoe?
Hoe lang gaat dit nog blijven duren?
Hoelang gaan we dit nog blijven pikken?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 15:39   #48
Ambiorix

Standaard

ik snap het probleem niet. Dat die moslim man dan thuisblijft en het zelf doet.

Gelijkheid tussen man en vrouw moeten ze maar voelen, en als dat echt niet kan moet men conclusies trekken. Prioriteiten stellen enzo..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 16:26   #49
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Politie bellen, man aan de kant houden tot na de bevalling en ondertussen de medici zich aan de eed van Hippocrates laten houden. Problem solved.

En ik zal jullie voor zijn: ik ben racist hoor !!!
Inderdaad, dat was de oplossing. Niet met die achterlijke idioot staan praten.
En je bent "racist", zoals ieder mens met een beetje gezond verstand tegenwoordig. De fameuze linkse multiculidioten mogen dat voorvalletje weer op hun rekening schrijven, en ze moeten nog meer op hun buik door de stront kruipen voor die vreemde invallers die hun maatschappij proberen hier neer te poten!
Het is de hoogste tijd dat er nog een paar honderduizenden "racisten" bijkomen vooraleer onze maatschappij, en die in de buurlanden, door die domme middeleeuwers helemaal naar de bliksem gaat!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 16:33   #50
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarschijnlijk wel, hij zal dit echt niet over hem laten gaan.

Het word immers hoog tijd dat de ziekenhuizen gaan leren dat ze steeds een paar vrouwelijke artsen van elke medische taak in de wachtdiensten moeten hebben zitten. Dit om de jaloerse gekken niet voor het hoofd te stoten, men weet immers reeds langer dan vandaag dat die bestaan en mensenlevens in gevaar kunnen brengen.

Het is hier immers het ziekenhuis dat in de fout is door geen vrouwelijke artsen ter beschikking te hebben als het nodig is.
Schendig van vrije mening van arts, schending van vrije meningsuiting, schending van bescherming van priveleven, schending van vrije geloofsuiting en geloofskeuze.
En schending van onze maatschappij door die achterlijke zotten die men hier voortdurend laat binnenwaaien.
Die gasten - en enkel die achterlijke soort- moeten hier weer buitengegooid worden, dringend. Er is dringend nood aan voldoende mensen met gezond verstand die voor de nodige politiekers stemmen die daar eindelijk eens werk gaan van maken! En ze hoeven niet eens VBers te zijn, integendeel...
Oud 26 oktober 2007, 16:35   #51
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik vind het positief wanneer moslims negatief in het nieuws komen. Zo is de bevolking gewaarschuwd.
Dat is zeer juist, laat ze maar roven, verkrachten, auto's in brand steken, compleet zotte eisen stellen, draagt allemaal bij tot het inzicht dat Mosselmannen niet integreerbaar zijn in onze Europese maatschappij. En dat alle pogingen daartoe van onze kant zinloos zijn en ons op den duur alleen maar overlast opleveren. Weg met de moslimplaag!
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 16:38   #52
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Van Getuigen van Jehova aanvaardt men dgl misdadige stommiteiten al te lang, en zonder verontwaardiging, want dat zijn christenen, daar werd ons geleerd respect voor te hebben.
Niet abnormaal dat één zot uit een andere godsdienst dat ook verwacht dus...
Niet alle moslims reageren zo (anders zou het sterftecijfer in die bevolkingsgroep écht naar wens van de blokkertjes hier zijn)

Die zot waar circe de verdediging van opneemt is geen zier beter
Waar kom jij weer mee aandraven? Niet meteen iets beters gevonden om je beschermelingen uit de wind te zetten? De Getuigen van Jehovah... ja, die zetten echt onze maatschappij in rep en roer, zoals bepaalde moslimzotten!
Oud 26 oktober 2007, 17:07   #53
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waar kom jij weer mee aandraven? Niet meteen iets beters gevonden om je beschermelingen uit de wind te zetten? De Getuigen van Jehovah... ja, die zetten echt onze maatschappij in rep en roer, zoals bepaalde moslimzotten!
En die hebben de juiste benaming voor hun "geloof" .... EEN SEKTE ...
Zo zou de islam ook moeten behandeld worden ... Als een mensonterende sekte ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 17:10   #54
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En die hebben de juiste benaming voor hun "geloof" .... EEN SEKTE ...
Zo zou de islam ook moeten behandeld worden ... Als een mensonterende sekte ...
Ik denk niet dat de Getuigen van Jehova zich als een sekte beschouwen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 17:11   #55
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik denk niet dat de Getuigen van Jehova zich als een sekte beschouwen
Ik denk ook niet dat een mentaal gehandicapte zich als zodanige beschouwt.
Oud 26 oktober 2007, 17:13   #56
Banneling

Standaard

LDD geeft absolute voorrang aan urgente zorgen 26/10/2007 0:00:00 Naar aanleiding van het incident in het ziekenhuis van Bree, waar een anesthesist door de man van een moslima werd gehinderd om te assisteren bij een keizersnede, vindt Lijst Dedecker dat de zorgverstrekkers altijd voorrang hebben om hun beroepsplicht te voldoen.

Aangezien het om een dringende ingreep ging was de arts deontologisch verplicht om hulp te bieden, en het optreden van de echtgenoot verhinderde hem dat te doen, met alle risico's voor de patiënt. De arts blijft in dat geval feitelijk aansprakelijkheid, en kan desnoods een beroep doen op de veiligheidsdienst van het ziekenhuis, of op de politie om zijn verantwoordelijkheid te nemen.

Uitzonderlijk, maar niet aanvaardbaar
Lijst Dedecker stelt vast dat het incident in Bree gelukkig een van de zeldzame uitwassen van niet-integratie is. Bijna alle moslims en moslima's hebben zich in Vlaanderen aan de Westerse gezondheidszorg aangepast. Om meer van die uitwassen te voorkomen steunt LDD voluit de anesthesist die klacht heeft ingediend, en zal Lijst Dedecker desnoods wetgevend werk ondernemen om dit soort incidententen in de toekomst te voorkomen.

Dat ze er maar snel werk van maken !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 17:17   #57
Groentje-18

Standaard

Bij getuigen van Jehova geeft men ook geen bloed als dat de wens is van de personen in kwestie. Ik weet niet wat er gebeurt als dat de wens is van de nabestaanden.
Wat hier wel problematisch is vind ik dat de man in deze situatie lijkt te beslissen over (het leven van) de vrouw. En over het leven van haar ongeboren kind.
In onze samenleving heeft een persoon vanaf 16 jaar nog altijd zelfbeshikkingsrecht en bepaalt hij of zij zelf wat er met haar of zijn lichaam gebeurt, ongeacht of hij man is of vrouw. Onder die leeftijd staat een kind meestal onder de voogdij van haar moeder. Dat geldt zeker als het kind ongeboren is. Enkel de vrouw was dus de wettelijk aangewezen persoon om te bepalen wat er gebeurt.
Net zoals bij de getuigen van Jehova kan er dan echter niet ingestaan worden voor de consequenties. En begin er maar eens mee te leven dat moeder en kin d gestorven zijn omdat je als mannelijke dokter geen vrouwelijke arts wou optrommelen om het werk te doen.

Maar bon, de man heeft hier niets te zeggen. Als hij wil verhinderen dat iemand anders de medische zorgen krijgt die hij nodig heeft terwijl zij deze wel wenst dan bestaan daar aangepaste wetsartikelen voor ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 oktober 2007 om 17:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 17:19   #58
migrantenjong
Banneling

Standaard

Getuigen van "jehova" horen dan ook ingeperkt te worden. Als het van mij afhing vervolgd, maar die mening houd ik in wegens vrijheid van meningsuiting.

Maar ouders die vinden dat "de zonde in het bloed zit" en daarom bloedtransfusies weigeren voor hun kinderen, die, ja, die mogen van mij de gevangenis in.
Oud 26 oktober 2007, 17:29   #59
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Witte mensen worden veroordeeld én bestraft omdat ze ZELF niet wensen geholpen te worden door een arts-met-verkeerd-tintje (niet dat ik zoiets aanmoedig, ik zou die patient echter in voorkomend geval gewoon zijn eigen plan laten trekken).
Correctionele rechtbank van Brussel, 30 juni 1997

Vormt een misdrijf tegen de artikels 1 en 2 van de wet, de weigering om zich door een arts van Afrikaanse herkomst te laten verzorgen wanneer men in de spoedopname wordt opgenomen. De beklaagde riep in aanwezigheid van getuigen “Nee, die vuile “bougnoul” zal me niet aanraken”.
Wat een schrijnend geval van racisme.
Ik ben daar eigenlijk mee akkoord. Maar over iemand anders z'n lichaam heeft niemand iets te zeggen, zoals de man in casu over het lichaam van zijn vrouw.

Citaat:
Bruine mensen die verhinderen dat ANDERE personen worden geholpen zijn op alle gebieden strafbaar.
raar dat ze daarvoor nog wat "excuses" voor moeten gaan inroepen!
Die vent moet een serieuze sjot onder zijn kont krijgen én boete betalen!
-------------
Ik zou die 'bruine' allessinds weglaten. Ik begrijp de meerwaarde er niet van. Mogen blanke mensen dat dan wel volgens jou?

Ik vind dat de politie erbij halen misschien de beste oplossing is en dat liefst breed uitsmeren in de media, kwestie van een duidelijk signaal te geven. Het is misschien radicaal en grof, maar ik denk dat dit de enige manier is om dit soort gedrag de kop in te drukken. Niemand heeft nl het recht om te beslissen voor een ander of die al dan niet medische zorg aanvaardt.

Citaat:
Ik heb ooit geleerd hoe hartmassage te geven.

Indien ik een noodgeval tegenkom waarbij ik dit moet en kan toepassen, en het slachtoffer in kwestie zegt dan:

"vuil wit wijf! blijf van mijn lijf"

Dan zeg ik Jawohl Herr! Klik netjes de hielen tegen elkaar, maak een halve draai en ik bol het af. Dan laat ik die dus écht wel liggen waar hij/zij ligt.

Echter als er een of andere pipo afkomt die gaat zeggen:
"vuil wit wijf! blijf van mijn vrouw haar lijf" oftewel "vuil wit wijf! blijf van mijne vent zijn lijf"

dan vrees ik toch dat die er niet goed van zal zijn!
Als die persoon dat roept, denk ik dat overgaan tot hartmassage niet echt de meest passende handeling is.
Oud 26 oktober 2007, 17:35   #60
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Getuigen van "jehova" horen dan ook ingeperkt te worden. Als het van mij afhing vervolgd, maar die mening houd ik in wegens vrijheid van meningsuiting.

Maar ouders die vinden dat "de zonde in het bloed zit" en daarom bloedtransfusies weigeren voor hun kinderen, die, ja, die mogen van mij de gevangenis in.
geef liever die ouders varkensbloed en zeker aan diene moslimzot iets beter verdiend hij niet.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be