![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Trouwens jullie rare scenario raakt kant noch wal. Maar kom, we zijn het gewoon om de raarste hersenspinsels hier uitgesmeerd te krijgen.
|
|
|
#65 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het duurt niet meer zo lang, of je zal op héél veel van jouw posts moeten terugkomen. Maar ik weet dat je dan zo fair zal zijn om dat ook hier op dit forum toe te geven. Maar ooit zal Vlaanderen op eigen vleugels vliegen, maar daar zal
|
|
|
#66 |
|
Gouverneur
|
vervolg...
...het deze keer nog te vroeg zijn!
|
|
#67 |
|
Europees Commissaris
|
Leg eens uit hoe het zonder hen kan. Zonder NVA zit oranjeblauw aan 76 en zonder FDF aan 74 zetels. Ze moeten er dan al de groenen bijpakken of aan een tripartite beginnen.
|
|
|
|
|
#68 |
|
Europees Commissaris
|
Zeer waarschijnlijk scenario. Maar ik denk dat vele anderen op hun vergruizen van NVA en CD&V en Leterme zullen moeten terugkomen. Ze zullen hun beloften houden.
|
|
#69 | |
|
Minister
|
Citaat:
ge·weld (het ~) 1 uitoefening van macht => gewelddadigheid 2 kracht die met hevigheid, onstuimigheid wordt uitgeoefend 3 zeer sterk gedruis => rumoer En daarmee heeft hij dus gelijk. Een ander woordenboek vertaalt het echter met de betekenis die waarschijnlijk de meesten aan geweld geven: 'Het ruw of onrechtmatig aanwenden van kracht'. In die betekenis gaat het dus niet om (administratief) machtsmisbruik door onwillige Waalse ambtenaren, maar om meer dan dat. Hoe ondenkbeeldig is het dat de huidige regeringscrisis ook in (fysiek) geweld uitmondt?
Laatst gewijzigd door André de Hollander : 29 oktober 2007 om 22:58. |
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Anderzijds is het volkomen juist dat er na wegvallen van NVA slechts een zeer povere meerderheid zou resten (één zetel overschot in de kamer, en slechts de helft der zetels in de senaat). Een scenario met steun van de groenen lijkt mij in dat geval niet helemaal uitgesloten. Niets wezenlijks wijst er echter op dat FDF en/of NVA niet aan de coalitie zullen deelnemen. |
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Overigens, naar belgische politieke normen is dit helemaal géén eigenaardig scenario, lijkt mij. We hebben al heel wat straffere dingen meegemaakt. |
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat heeft dat te maken met het aantal zetels in kamer of senaat ? |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#76 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Waarschijnlijk zullen ze deze keer de brug overgaan met de belofte om, naast natuurlijk de trouwe verderzetting totterdood van de jaarlijkse tranfer-pikkerij (de 'solidariteit'), ook nog enkele faciliteitengemeenten de facto op te geven. Ik voorzie weer het zoveelste Cannossa-scenario, de zoveelste terugdeinzing voor de latente gewelddreiging die uitgaat van het Belgische establishment.
|
|
|
#77 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#78 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#79 |
|
Europees Commissaris
|
Efkes vergeten dat die op één lijst staan, en dat de opvolgers inderdaad NVA-ers zijn?
|
|
#80 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|