Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2007, 13:18   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Getver, zelfs op dat uur nog online?

Neen, in het geval van de G8-ontmoetingen kan ik moeilijk geloven dat het om politie-provocaties gaat.
En toch werden politieprovacateurs ontmaskerd bij de laatste top in Berlijn(of was 't Hamburg?) ...

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2007 om 13:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 13:21   #22
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In Mei '68 werden ook studenten gedood; bij de G-8 in Genua viel ook minstens één dode.
Relevantie?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 13:21   #23
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En toch werden politieprovacateurs ontmaskerd bij de laatste top in Berlijn(of was 't Hamburg?) ...
Link onverdacht van stemmingmakerij?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 3 november 2007 om 13:24.
Oud 3 november 2007, 13:23   #24
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Godwin is gearriveerd.
Metternich ook trouwens. Hij had weer niks zinnigs in te brengen, dus besloot hij alweer nihilistisch voor de dag te komen.

Oud 3 november 2007, 14:02   #25
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er vrijwel zeker van dat die schietpartij vanuit de VS georchestreerd is.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 14:04   #26
StevenNr1

Standaard

Ivm 2 november: Opposition Students Clash with Police in Effort to Get to Venezuela’s Electoral Council
Oud 3 november 2007, 14:07   #27
StevenNr1

Standaard

Ik versta geen Spaans maar volgens mij verwijst de link op deze pagina naar een video van wat er gebeurd is. (Niet de schietpartij maar het studentenprotest dus.)
Oud 3 november 2007, 14:09   #28
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik ben er vrijwel zeker van dat die schietpartij vanuit de VS georchestreerd is.
Dat is nou net hetgene waarmee ik het zo moeilijk heb: die omnivalente zekerheid van de slechtheid van de VS, en het zien van de hand van de VS in alles wat eventueel in hun voordeel is. Sinds 11 september en de daaropvolgende oorlogen in Afghanistan en Irak begin ik toch wel wat te twijfelen aan die onfeilbare VS.

Een tijd geleden (week of twee) stelde een islamitische forumster hier triomfantelijk dat er een aanslag was gepleegd op moslims in India. Hét bewijs dat ook de Hindoes zich bezondigden aan dergelijke lage streken. Enkele uren later bleek het om sektarisch geweld te gaan tussen twee islamitische stromingen. Je kunt je het hoongelach van de massa wel voorstellen. De topicstartster werd in het topic begrijpelijkerwijze niet meer gezien.

Moraal van het verhaal: Wees nooit te zeker van je zaakie!

Oud 3 november 2007, 14:09   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Link onverdacht van stemmingmakerij?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
De critici vrezen dat de burgervrijheden ernstig onder druk komen te staan
Wat in de VS en hier in die stijl gebeurt is uiteraard minder erg in jouw ogen?
Las je al de bepalingen van de Patriot Act? Guantanamo en geheime CIA-vluchten naar gevangenissen god-weet-waar, las je d�*�*r over?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 14:14   #30
StevenNr1

Standaard

@Nierika: Bekijk War On Democracy eens (docu van John Pilger) of lees eens iets over doodseskaders in de Filipijnen. Met zo'n geschiedenis en heden, zou dit echt niet verbazend zijn hoor.
Oud 3 november 2007, 14:21   #31
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat in de VS en hier in die stijl gebeurt is uiteraard minder erg in jouw ogen?
Las je al de bepalingen van de Patriot Act? Guantanamo en geheime CIA-vluchten naar gevangenissen god-weet-waar, las je d�*�*r over?
Dat is een stroman met het kaliber van "ja, maar hij deed het ook". Dat het ook elders (en in de Westerse wereld) gebeurt mag toch nog niet betekenen dat het goedgepraat mag worden?
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 14:21   #32
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor het zo al zeggen...

Die jongeren zijn geen studenten. Dat zijn grootgrond-bezitters, kapitalisten en CIA infiltranten .

Want echte arbeiders steunen Chavez... en ze zitten allemaal in de regering.
Oud 3 november 2007, 17:51   #33
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Metternich ook trouwens. Hij had weer niks zinnigs in te brengen, dus besloot hij alweer nihilistisch voor de dag te komen.
Ah ja, 't is dat ik bekend sta om nihilistisch te zijn

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 23:48   #34
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik versta geen Spaans maar volgens mij verwijst de link op deze pagina naar een video van wat er gebeurd is. (Niet de schietpartij maar het studentenprotest dus.)
"Woedende groepen vallen de veiligheidskorpsen aan"; een passage uit de rellen wordt zo te zien steeds herhaald als achtergrond bij een gesproken commentaar.

Het geluid komt bij mij slecht door en snel gesproken zuidamerikaans-spaans kan ik sowieso onvoldoende verstaan.

Uit een link die ik uit het fotootje overtikte en handmatig natrok, kwam ik op een pagina waar o.a werd medegedeeld dat er op 2 december a.s een REFERENDUM zal zijn over wetswijzigingen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 november 2007 om 23:52.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 00:04   #35
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

De rechterzijde kan het niet verdragen dat er partijen aan de macht zijn die het lot van het volk verbeteren, ten nadele van de rijke klasse. Best amuzant hoe vanalles zoeken om toch maar proberen te ontkrachten dat de overgrote meerderheid van het volk hun president steunt. Ik lees trouwens dat het van een betrouwbare bron komt een aantal van die beelden waar sprake van is: Globovision, een privé zender die nog niet zo lang geleden opriep op de president uit de weg te ruimen...
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 10:37   #36
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
De rechterzijde kan het niet verdragen dat er partijen aan de macht zijn die het lot van het volk verbeteren, ten nadele van de rijke klasse. Best amuzant hoe vanalles zoeken om toch maar proberen te ontkrachten dat de overgrote meerderheid van het volk hun president steunt. Ik lees trouwens dat het van een betrouwbare bron komt een aantal van die beelden waar sprake van is: Globovision, een privé zender die nog niet zo lang geleden opriep op de president uit de weg te ruimen...
Idd, Marx...

Het volk van Noord-Korea, China, Cambodja, USSR en satellieten, Albanië... bezingt nog dagelijks de weldaden van de partij die hun lot verbeter(d)en..

Uitgezonderd natuurlijk de meer dan honderd miljoen onschuldigen, die door die verbeteraars werden gedood...

Ik zou toch eens de prut uit mijn ogen wrijven,...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 12:13   #37
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
De rechterzijde kan het niet verdragen dat er partijen aan de macht zijn die het lot van het volk verbeteren, ten nadele van de rijke klasse.
Gelieve niet te veralgemeniseren.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 16:18   #38
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
@Nierika: Bekijk War On Democracy eens (docu van John Pilger) of lees eens iets over doodseskaders in de Filipijnen. Met zo'n geschiedenis en heden, zou dit echt niet verbazend zijn hoor.
Mij verbaasd ook allang niks meer. Maar om klakkeloos aan te nemen dat de VS hier weer achter zitten...

Dit wordt tegenwoordig zo alomtegenwoordig aangenomen dat Chavez het maar één keer hoeft te zeggen op één van zijn vele staatszenders, en geen hond die er nog aan twijfelt. Chavez weet dat ook hoor. Het wordt stilaan de sterkte van dictators om alles wat misloopt op buitenlandse inmenging te steken.

Als de VS de hand heeft in deze schietpartij, zijn ze alleszins weer serieus de mist in gegaan.

Als het wel degelijk één of ander doodseskader uit de Chavez stal was, heeft deze een dubbele strike gepleegd. Doden hebben meestal als resultaat dat oproerkraaiers zich al wat koester beginnen te houden, en de imperialistische vijand is weer makkelijk als schuldige aangewezen.

Oud 4 november 2007, 16:21   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en dan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 16:28   #40
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Mij verbaasd ook allang niks meer. Maar om klakkeloos aan te nemen dat de VS hier weer achter zitten...

Dit wordt tegenwoordig zo alomtegenwoordig aangenomen dat Chavez het maar één keer hoeft te zeggen op één van zijn vele staatszenders, en geen hond die er nog aan twijfelt. Chavez weet dat ook hoor. Het wordt stilaan de sterkte van dictators om alles wat misloopt op buitenlandse inmenging te steken.

Als de VS de hand heeft in deze schietpartij, zijn ze alleszins weer serieus de mist in gegaan.

Als het wel degelijk één of ander doodseskader uit de Chavez stal was, heeft deze een dubbele strike gepleegd. Doden hebben meestal als resultaat dat oproerkraaiers zich al wat koester beginnen te houden, en de imperialistische vijand is weer makkelijk als schuldige aangewezen.
Waarom zou Chavez wiens project massale steun geniet, zoiets doen?

(En btw, ik heb Chavez dat van die schietpartij op den TV ofzo niet weten zeggen. Dat was gewoon mijn eigen veronderstelling.)
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be