![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overeenkomst tussen de Islam en de pedofielenclub
Johan Tsjoender 3 november 2007 De overheid moet geen ruimte geven voor pedofiele denkbeelden bij welke religie dan ook. De rechterlijke uitspraak over Martijn moet een eerste stap zijn. In de krant stond een mooie foto van Rotterdam in de jaren '50. In die typische fotokwaliteit die die oude beelden hebben, zag je een mooie jonge vrouw van een jaar of 20 met een hoofddoekje. Zo'n geval dat ik nog wel ken van mijn moeder. Schitterende foto, mooi tijdsbeeld. Daarnaast een foto van een hedendaags Rotterdams tafereeltje. Een kinderspeelplaats met oppas. Kinderen van een jaar of drie. Een heleboel kleine meisjes met een strakke hoofddoek om. Het commentaar bij de foto vertelde dat er toch opmerkelijke overeenkomsten zijn tussen het Nederland van de jaren '50 en huidige Islamitische subcultuur in Nederland. En dat we niet zo xenofoob moeten doen. De journalist doelde op het gebruik van de hoofddoek. Ik moet zeggen dat ik nooit gedacht heb dat mijn moeder haar zedelijkheid tentoonstelde als ze een hoofddoek omdeed. Ik dacht altijd dat het om het moeilijke weer ging in Nederland. Voor je het weet gaat het regenen. Waar het in ieder geval niet om ging was een teken dat het niet toegestaan was haar te verkrachten. En dat was de journalist ontgaan. Het idee dat hele kleine meisjes al moeten aangeven niet sexueel beschikbaar te zijn. De afgelopen week was Martijn, de vereniging die zich inzet voor ouderen-jongeren-relaties, volop in het nieuws. Dit naar aanleiding van de het plaatsen van foto's van enige kinderen van de koninklijke familie. Onze kroonprins was 'not amused' en er vond een rechtzaak plaats. Martijn mag voortaan geen foto's meer plaatsen. Daarmee is het probleem niet voorbij. Het gaat hier om volwassen mensen die blijkbaar zo weinig geestelijk weerbaar zijn, dat ze alleen kleine kinderen durven te benaderen. Maar het is verbazingwekkend dat een andere vorm van pedofilie niet bestreden wordt. De reden dat de hoofddoek zo'n normaal straatbeeld is geworden, is dat de Islam die voorschrijft volgens velen. De achtergrond daarvan is dat vrouwelijke vormen de mannen het hoofd op hol doen slaan. Die kunnen daar, volgens de profeet, niets aan doen. En als er dan brokken komen, verkrachting en aanranding, dan is dat de schuld van het slachtoffer. Een zieke redenering die wij Nederlanders, met alle kracht probeerden te verwijderen uit de samenleving, totdat de immigratie die inspanning stopzette. Niets is erger dan een verkrachte vrouw die zichzelf ook nog de schuld geeft. Ja, er is toch nog iets ergers: een verkrachter die de ander de schuld geeft. Maar omdat de profeet een meisje van 7, Ayse, begeerde, vinden de islamieten dat nog steeds een leeftijd van sexuele volwassenheid. Wij weten wel beter. Iedereen die zich verlustigt aan kinderen van die leeftijd is een bedreiging. Iedereen die zijn kinderen van die leeftijd een hoofddoek opdringt, geeft daar aan toe. Sterker nog, die vindt het blijkbaar normaal. Martijn is maar een kleine pedoclub met circa 250 leden. De echte grote club bestaat uit honderdduizenden mensen en krijgt subsidie voor het verspreiden en cultureel laten wortelen van kindonvriendelijke denkbeelden. Martijn krijgt de zwarte piet. Je zou bijna medelijden met ze krijgen. De overheid moet de hoofddoek bij kleine kinderen bestrijden. Verbied ze op de lagere school, op de peuterspeelplaats, op de buitenschoolse opvang. In Nederland is geen plaats voor pedofiele denkbeelden, linksom of rechtsom. BRON ------------------------ Dat degenen die o zo tolerant zijn voor het "blijf van mijn hoofddoek af" gepeupel daar misschien ook even bij stil willen staan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sjaax, mooie redeniering die zou kunnen mochten vrouwen binnen de islam de vrijheid krijgen tot keuze maar dat is niet zo het gaat over een verplichting, het moet is wat anders dan het mag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pas op;ik spreek hier wel over ons westen,het westen,dus de mensen die hier zijn en niet in hun land. Zij zullen dat nooit begrijpen als ze zo zijn opgegroeid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik keek vanmiddag samen met mijn partner naar een modeprogramma op tv. (Je moet nu eenmaal concessies doen, zij kijkt ook wel eens naar voetbal.) Ik vraag me af of gehoofddoekte (of zelfs gesluierde) islamitische vrouwen daar ook naar kijken. En zo ja, wat zijn hun gevoelens daarbij? Helaas brengen op het forum weinig vrouwen hun mening naar voren en ook weinig moslims. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een mening van een islamitische vrouw heb opgemerkt. Maar mocht die er wel zijn, dan ben ik ontzettend benieuwd naar haar interesse. Niet zozeer naar haar mening, want die is waarschijnlijk politiek (islamitisch) correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Nu nog mooier... gisteren op Ned 2 een programma van de joodse omroep gezien waar gesteld werd dat vrouwen hun haren moeten bedekken om hen er constant op attent te maken dat het hun (onze dus) schuld is dat de mensen niet meer in het paradijs mogen leven (Adam, Eva, appel... jeweetwel) Als eeuwigdurende boetedoening zeg maar...
Jonge vrouwen die aan die regel willen voldoen maar toch met een verleidelijke haardos willen ronlopen lossen dit op met... een pruik! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onder hun lange gewaden dragen jonge, moderne moslima's vaak dezelfde kleren en frivole lingeriesetjes als modebewuste, westerse vrouwen. Alleen niet 'open en bloot' op straat. Thuis en in gezelschap van hun vriendinnen dragen ze ook heupbroeken en topjes. Trouwens, als je't mij vraagt zijn er vele gehoofddoekte moslima's die erin slagen om heel modieus, vrouwelijk en verdomd sexy voor de dag te komen. Er zijn hier nog mensen die, zoals jij, op de loer liggen naar meningen van moslima's om, zodra ze er dan zijn, erop te springen als een leeuwin op haar prooi en haar met de grond gelijk te maken. Met vele mensen is een 'normale' discussie gewoon onmogelijk. Wil je meningen van moslima's dan zoek je die beter op andere fora. Zodra ze hier een moslima zien is hun oordeel geveld: je bent onderdrukt, gebrainwashed, krijgt slaag, hebt niets te zeggen en je religie stinkt. Je moet daarom nog geen moslima zijn, als vrouw van een moslim heb ik hier ook al een en ander moeten slikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Idd is er hier op het forum een oververtegenwoordiging van rechtse racistische rakkers. Ik begrijp dat je hun opmerkingen spuugzat wordt. Mijn arabisch is helaas van wat minder niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee, de "A"-ziekte is blijkbaar besmettelijk. Of, hoe maak je van een non-issue een probleem. Tjonge, tjonge toch.
Opinie. Neutraliteit voor alles WAAROM HET HOOFDDOEKDEBAT DE GENTSE GEMEENTERAAD VERDEELT (c) De Standaard 05/11/07 ![]() > Debat komt er op vraag van Vlaams Belang > Gentse meerderheid (SP.A-Open VLD) verdeeld > Debat kan Gentenaars tegen elkaar opzetten. De Gentse gemeenteraad buigt zich vanavond over de vraag of ambtenaren religieuze of ideologische symbolen mogen dragen. Het debat kwam er op vraag van het Vlaams Belang. Het is de partij vooral vooral om de islamitische hoofddoek te doen. 'Nog nooit kreeg ik een negatieve opmerking over mijn hoofddoek', zegt Hemmat Moustafa. Ze is freelance tolk bij politie en justitie in Gent. 'Ik krijg wel de vraag waarom ik er belang aan hecht. Het is me niet zozeer om mijn geloof te doen. De hoofddoek is een manier om me te kleden en geeft me een veilig gevoel.' Hemmat Moustafa groeide op in Egypte, van haar ouders mocht ze geen hoofddoek dragen. Toen ze huwde, besliste ze zelf. Haar man is een Belg, voor hem is het geen punt. 'Wat is er in 's hemelsnaam storend aan een hoofddoek', vraag ze zich af. 'Er zijn toch veel nijpender problemen om aan te pakken?' De stad Gent heeft maar enkele personeelsleden die een hoofddoek dragen. 'Nergens levert dat problemen op, daarom besliste het college aanvankelijk dat een discussie overbodig was', zegt Tom Balthazar (SP.A), schepen van Milieu en Sociale Zaken. Hij heeft ook het integratiebeleid onder zijn hoede. In het kielzog van het Antwerpse verbod, dat er in het voorjaar kwam, drong Vlaams Belang ook in Gent aan op het verbieden van islamitische hoofddoeken. 'Vandaar het debat van vanavond. Het is voor ons onaanvaardbaar om er één godsdienst uit te pikken, het debat zal dus handelen over het dragen van alle religieuze, levensbeschouwelijke of ideologische symbolen', aldus Tom Balthazar. Het is een themavergadering, ook de OCMW-raadsleden zijn uitgenodigd. Een stemming komt er vanavond niet. Wel kan een politieke fractie daarop aandringen in een latere gemeenteraadszitting, wellicht die van 26 en 27 november. Vlaams Belang stuurt daar alvast op aan. Het is koffiedik kijken wat het resultaat zal zijn, want de meningen zijn verdeeld. Ook de coalitiepartners Open VLD en SP.A-Spirit zitten namelijk niet op dezelfde lijn. Open VLD is gewonnen voor het idee van een verbod. Christophe Peeters (Schepen van Financiën, Open VLD): 'Ik ben voorstander van een verbod vanwege de neutraliteit. Een hoofddoek dragen mag niet aan het loket, maar ook niet op andere plaatsen. Maar we laten iedereen vrij om zelf een standpunt in te nemen, omdat het een ethische kwestie is.' SP.A'er Tom Balthazar is duidelijk tegen: 'Een ambtenaar moet op een neutrale manier zijn functie uitoefenen', zegt hij, 'maar neutraliteit is geen steriel begrip. We wonen in een stad met verschillende nationaliteiten, we moeten leren omgaan met diversiteit. Positieve voorbeelden zijn er genoeg, denk maar aan een verpleegster met hoofddoek die een bejaarde prima verzorgt.' Dit gezegd zijnde legt ook de SP.A geen partijstandpunt op. 'Iedereen mag vrij zijn mening vertolken', zegt Balthazar. 'Uit overleg binnen de fractie bleek alvast dat de meerderheid tegen een verbod op de hoofddoek is.' Ook de oppositie reageert niet eensgezind. CD&V is voorstander van een verbod. 'Iedereen mag vrij zijn geloof kiezen', vindt Filip Van Laecke (CD&V Gent). 'Precies daarom moet de overheid zich neutraal opstellen. Onze fractie zal met één stem spreken.' Dat zal ook de fractie van Vlaams Belang doen. Francis Van den Eynde: 'We willen een verbod op het dragen van elk ostentatief religieus symbool, zoals de islamitische hoofddoek, vanwege de neutraliteit. We hebben een motie klaar voor de volgende gemeenteraad.' Groen! en Spirit zijn tegen. Meryem Kaçar (Groen!) 'Allochtone vrouwen moeten zelf kunnen beslissen. Een hoofddoek maakt vaak deel uit van de identiteit en is meer dan een religieus symbool. De overheid moet toezien op een correcte dienstverlening.' Annelies Storms (Spirit) voegt daaraan toe: 'We pleiten voor een actief pluralisme waarbij iedereen zijn religie mag laten zien. Het gaat om een schijnprobleem.' De kwestie verdeelt dus meerderheid én oppositie in de Gentse gemeenteraad, maar Tom Balthazar is vooral bezorgd omdat dit volgens hem overtrokken debat de Gentenaars tegen elkaar op dreigt te zetten. 'De allochtone gemeenschap voelt het aan alsof het tegen hun cultuur en tradities is gericht. Ik heb verschillende migrantenorganisaties om een advies gevraagd via het steunpunt Agora.' Ridvan Can is coördinator van de Federatie van Zelforganisaties in Vlaanderen, en aangesloten bij Agora. 'Wij zijn tegen een verbod. Dit symbooldossier kan verstrekkende gevolgen hebben en de goede verstandhouding in het gedrang brengen. En wat als nu ook bedrijven voor een verbod zullen pleiten?' Er is tot slot ook een juridisch obstakel. Tom Balthazar: 'Stel dat er toch een verbod komt, dan is het juridisch niet duidelijk wat er moet gebeuren met de ambtenaren die een hoofddoek dragen. Bij hun aanwerving werd immers niets gezegd over het al dan niet dragen van die hoofddoek.' Hilde Pauwels is medewerkster van De Standaard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Er toch effe bijzeggen dat niet alle geloofsgenoten het zo echt eens zijn met de combinatie hoofddoek-sexy look. Voor mij geen probleem, voor alle duidelijkheid .... integendeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steun de hoofddoekeneisers!
En werp een blik op de toekomst: http://www.theirownwords.com/site/showvideo/52
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kan mijnheer Balthazar dit eens met de vakbonden gaan bespreken (of beter: misschien kunnen de werkgevers dit eens aan de vakbonden gaan uitleggen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan hier soms een heel gewone reactie geven maar dan worden je woorden lettertje per lettertje ontleed en soms gewoon volledig uit hun context gerukt zodat het lijkt of je hiet weet-ik-veel wat hebt neergepend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien moeten ze maar eens leren beseffen dat in het Westen dat geen evidentie is, en misschien moeten ze maar eens leren respect opbrengen voor de Westerse dress code. After all, moslims zitten altijd te leuteren over hoe belangrijk respect is in hun religie/cultuur, maar als puntje bij paaltje komt vergeten ze dat respect en doen ze liever aan provocatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar Balthazar m.i. op lijkt te wijzen is dat indien er géén verbod op een indianentooi vermeld staat in iemands arbeidscontract, men nadien niet mag vragen om die pluimen niét achter het loket te dragen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In gezelschap van........ ![]() Beweer je nu echt dat moslima's allen lesbisch zijn,is het daarom dat ze allen snel naar hier komen en feitelijk hun ware aard verloochenen,koket zijn zoals alle vrouwen ![]() Ze willen dolgraag zijn zoals andere vrouwen,maar mogen niet van meneer hun tiran en zotgestookte moslim Laatst gewijzigd door Gargamel : 5 november 2007 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Gans dat gedoe is trouwens één pot zever.Burka,hoofddoek,tulband....Is allemaal kleding om te dragen in de woestijn.Ik zou ook niet gaan wandelen erin met kleding zoals onze vrouwen.
In de Gard,tegen de Middellandse zee,en als de Tramontan blaast of Mistral,gaan de |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Gans dat gedoe is trouwens één pot zever.Burka,hoofddoek,tulband....Is allemaal kleding om te dragen in de woestijn.Ik zou ook niet gaan wandelen erin met kleding zoals onze vrouwen.
In de Gard,tegen de Middellandse zee,en als de Tramontan blaast of Mistral,gaan |
![]() |
![]() |