Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 6 november 2007, 17:29   #121
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swamp Bekijk bericht
trouwens meneer oberst
ik ben verre van een Belgicist

meer een universionalist ik bezit dan ook geen identiteitskaart maar een aardbewonerspasje
Ja, met onwerkbare staten zal je zeker makkelijk aan wereldvrede komen..
En die Belgische vlag, das maar per ongeluk in ja avatar geraakt zeker?

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 6 november 2007 om 17:30.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 17:31   #122
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik ben het volkomen met u eens dat dit of welkdanig ander forum niet noodzakelijk een weerspiegeling van de samenleving als geheel is.

Dat weet, vermoed ik, ook elke "buitenstaander" met een minimum aan verstand.

Voor wat uw stelling m.b.t. de "meest extreme vlaamsnationalisten" betreft, moet ik u - tenminste voor wat mezelf betreft - teleurstellen : ik ben noch nationalist, noch belgicist, noch racist, noch extreem in wat dan ook. Ik volsta ermee realist te zijn, en democraat.
Dus al die peilingen waarmee men ons hier rond de oren slaat, zijn waardeloos. Dank om dat nogmaals te benadrukken.
Pietje is offline  
Oud 6 november 2007, 17:33   #123
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben het volkomen met u eens dat dit of welkdanig ander forum niet noodzakelijk een weerspiegeling van de samenleving als geheel is.

Dat weet, vermoed ik, ook elke "buitenstaander" met een minimum aan verstand.

Voor wat uw stelling m.b.t. de "meest extreme vlaamsnationalisten" betreft, moet ik u - tenminste voor wat mezelf betreft - teleurstellen : ik ben noch nationalist, noch belgicist, noch racist, noch extreem in wat dan ook. Ik volsta ermee realist te zijn, en democraat.
Oh maar weet u dan niet dat het voor sommigen volstaat om u als realist en democraat te verdenken van extremistische, fascistische en wat weet ik nog meer voor "neigingen". Voor de betrokkenen is zo'n houding heel geruststellend en comfortabel want dan moet men u niet langer ernstig nemen en hoeft men niet in debat te treden.
den ambetantsten is offline  
Oud 6 november 2007, 17:33   #124
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Al goed dat de belgicisten in de minderheid zijn want een goed indruk denk ik niet dat die maken op een nieuweling.
In jouw algehele simplisme is iedereen die geen vl.nationalist is per definitie een Belgicist natuurlijk.
Pietje is offline  
Oud 6 november 2007, 17:34   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dus al die peilingen waarmee men ons hier rond de oren slaat, zijn waardeloos. Dank om dat nogmaals te benadrukken.
Behalve die van 'Red de Franstalige diefstal' natuurlijk.
Oud 6 november 2007, 17:35   #126
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik iets gemist, dokter ? Waar heb ik dat gezegd, laat staan benadrukt ?
Hallebarde is offline  
Oud 6 november 2007, 17:36   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In jouw algehele simplisme is iedereen die geen vl.nationalist is per definitie een Belgicist natuurlijk.
In jouw algemene simplisme is iedereen die geen belgicist is per definitie extreem rechts.
Oud 6 november 2007, 17:37   #128
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Oh maar weet u dan niet dat het voor sommigen volstaat om u als realist en democraat te verdenken van extremistische, fascistische en wat weet ik nog meer voor "neigingen". Voor de betrokkenen is zo'n houding heel geruststellend en comfortabel want dan moet men u niet langer ernstig nemen en hoeft men niet in debat te treden.
Dat heb ik al ervaren, ja.
Hallebarde is offline  
Oud 6 november 2007, 17:39   #129
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In jouw algemene simplisme is iedereen die geen belgicist is per definitie extreem rechts.
Ik heb totnogtoe enkel het VB als extreemrechts bestempelt, tenzij je mij hier het tegendeel kan bewijzen.
Pietje is offline  
Oud 6 november 2007, 17:49   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb totnogtoe enkel het VB als extreemrechts bestempelt, tenzij je mij hier het tegendeel kan bewijzen.
Dat is nu jammer zie...
Je hebt blijkbaar nooit iets gezegd dat mij interessant genoeg leek om het in te kaderen.
Oud 6 november 2007, 17:54   #131
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu jammer zie...
Je hebt blijkbaar nooit iets gezegd dat mij interessant genoeg leek om het in te kaderen.
Goh, daar lig ik nu echt ondersteboven van zie, van zoveel "intelligentie". Ik zou het trouwens heel erg vinden indien je mij interessant zou vinden.
Pietje is offline  
Oud 6 november 2007, 18:03   #132
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

BHV

De eenzijdige goedkeuring van de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde zou het definitieve einde van oranje-blauw betekenen.

Moet de kamercommissie morgen stemmen over de splitsing van BHV?
ja 84,34%

nee 15,66%

[Aantal stemmen : 4944]

Poll: De Standaard 06/11/07 17:45u
Chipie is offline  
Oud 6 november 2007, 18:07   #133
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Pagina 7 staat tot nog toe vol met verwijten en scheldpartijen . Zijn de argumenten op?
André de Hollander is offline  
Oud 6 november 2007, 18:46   #134
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ja, met onwerkbare staten zal je zeker makkelijk aan wereldvrede komen..
En die Belgische vlag, das maar per ongeluk in ja avatar geraakt zeker?
de url eindigt hier toch op .be ?

en laat ons nu eerlijk zijn als men bijvoorbeeld de immigrantentoestroom in Belgie of Europa of eender waar wil een halt toe roepen dan kan je toch beter het probleem bij de wortel gaan oplossen, zijnde ervoor te zorgen dat mensen waar ook ter wereld geen existenciele problemen meer hebben en dat iedereen kan leven op een plaats waar de universele rechten van de mens en het kind niet met de voeten wordt getreden. Zijnde een leven waarmee men zich kan verzoenen

in die optiek is het dan ook maar normaal dat Vlaanderen op dit moment Wallonië zou moeten steunen ipv af te stoten
swamp is offline  
Oud 6 november 2007, 18:50   #135
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

en laat ons nu eerlijk zijn als men bijvoorbeeld de immigrantentoestroom in Belgie of Europa of eender waar wil een halt toe roepen dan kan je toch beter het probleem bij de wortel gaan oplossen, zijnde ervoor te zorgen dat mensen waar ook ter wereld geen existenciele problemen meer hebben en dat iedereen kan leven op een plaats waar de universele rechten van de mens en het kind niet met de voeten wordt getreden. Zijnde een leven waarmee men zich kan verzoenen

in die optiek is het dan ook maar normaal dat Vlaanderen op dit moment Wallonië zou moeten steunen ipv af te stoten
Lap,daar is het weer! Wie zegt dat Vlaanderen Wallonie niet wil steunen? Wie heeft dat ooit beweert? Zelfs de baarlijke duivel zelf, Bart De Wé, heeft zoiets nooit verklaard. Er is echter een levensgroot verschil tussen iemand vrijwillig steunen, die zelf vooruit wil, of gewoon geld weggooien in een bodemloze put. Om niet te zeggen dat we met de arm achter de rug worden gedwongen om bij te dragen en te blijven bijdragen.

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 6 november 2007 om 18:52.
Oud 6 november 2007, 18:50   #136
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Lap,daar is het weer! Wie zegt dat Vlaanderen Wallonie niet wil steunen? Wie heeft dat ooit beweert? Zelfs de baarlijke duivel zelf, Bart De Wé, heeft zoiets nooit verklaard. Er is echter een levensgroot verschil tussen iemand steunen, die zelf vooruit wil, of gewoon geld weggooien in een bodemloze put.
Oud 6 november 2007, 19:07   #137
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

We kunnen best beiden doen. Dan kan er verantwoording gevraagd worden. Nu kan dat blijkbaar niet. België naar de prullenmand dus!

.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 19:09   #138
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee zinnetjes vallen hier sterk op, en ik vraag mij af of u zelf wel eventjes nagedacht hebt over de betekenis ervan.

Al wat het volk wil, is niet persé goed voor hen ?

Als het volk zelf niet mag beslissen wat het wil of wat goed zou zijn, wie moet daar dan in haar plaats over beslissen ? Spreken we hier nog over democratie ?

En zowat even straf : politici moeten soms dingen doen tegen hun zin en tegen die van de kiezers, omdat hun handen gebonden zijn ?

Door wie of wat zijn hun handen dan wel gebonden ? Ik dacht dat de gekozen vertegenwoordigers des volks er ten dienste van het volk waren. Hun handen zijn enkel daardoor gebonden, toch ?
Dat is een kortzichtige mening. Neen, hun handen zijn ook gebonden door de consequenties van hun beslissingen. Anders hadden ze de belastingen al lang tot 0% verlaagd, niet soms?
Voor dezelfde reden, laat de burger zelf beslissen en de belastingen staan op 0%. Radiohead heeft het geprobeerd, hun fans mochten zelf beslissen voor welke prijs ze hun album zouden downloaden. Resultaat: album gratis en de laatste keer dat dat gebeurde. Dat doen ze nooit meer.

Denk eraan dat de doorsnee kiezer zijn dagen vult met "dag allemaal" en "familie". Economisch inzicht krijg je daar niet van hoor.
Oud 6 november 2007, 19:14   #139
Vlaming 1302
Vreemdeling

Vlaming 1302's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn er eigenlijk niet zo veel. Maar die kleine hoeveelheid overheerst wel een forum als dit.
Waarschijnlijk zijn het ook dezelfden die "en masse" peilingen van het "HLN" beïnvloeden en lezersbrieven schijven.
Die opiniepeiling die maandag in HLN stond wordt anders wel uitgevoerd door een erkend marktonderzoeksbureau obv een wetenschappelijk onderbouwde steekproef.

Hoe kan daar dan een beïnvloeding van plaatsvinden?

Of telt de statistische wetenschap niet voor belgicisten wanneer de uitkomst hun niet aanstaat?

The Guardian: 'A country called Flanders is an entirely plausible prospect - a wealthy, successful, diligent country of six million.'
Vlaming 1302 is offline  
Oud 6 november 2007, 19:16   #140
NL1985
Vreemdeling

Standaard

Het is gedaan met de kunstmatige Belgische staat! Vlaanderen Onafhankelijk!

Laatst gewijzigd door NL1985 : 6 november 2007 om 19:16.
NL1985 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be