![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() de titel spreekt voor zich.
in mijn geval, 2 keer Metallica ( eerste in sportpaleis, tevens mijn allereerste concert ooit, en tweede op werchter ) Boudewijn De Groot in de Capitole, De Kreuners op de Gentse Feesten. welke ik nog zou willen zien ? zeker eens Rammstein, Iron maiden, Ozzy Osbourne ( of Black Sabbath mag ook ), Aerosmith, Guns 'n Roses, Johan verminnen, Stef Bos, Willem vermandere, Gorki, Raymond Van het Groenewoud, en ongetwijfeld nog een bende die ik nu vergeet. hoe zit het bij jullie ?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() DJ coone
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() en ja, Velvet Revolver ( eigenlijk om Slash eens te zien ) zou ik ook nog zien zitten.
Slash : http://nl.wikipedia.org/wiki/Slash_(artiest)
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Milc inc ook overlaatst. supersized was wel megavet
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Teveel om op te noemen...
Ik heb Metallica al 7 keer aan't werk gezien, waarvan 4 keer op de wei van Werchter. Sinds 1989 heb ik Rock Werchter nog maar twee keer moeten missen, dus dat zijn op zich al een pak optredens. Zaalconcerten van de afgelopen jaren zijn oa: Metallica (Sportpaleis + Flanders Echo) , Pearl Jam (Gelredome) , Slayer + Machine Head (Vorst), Pennywise (Hof ter Lo), Moloko (Vorst), The Doors (Vorst), Bruce Springsteen (Vorst + Koning Boudewijnstadion), Live (Flanders Echo + Sportpaleis), Dropkick Murphys (AB), Danko Jones (AB), Admiral Freebee (AB),... Volgende concert op 23 november in de Lotto Arena: Chemical Brothers!!!! Wie wil ik zeker (nog) eens live zien: Metallica (uiteraard!), Pearl Jam (uiteraard!!), Neil Young & Crazy Horse, John Fogerty... Meest memorabele optredens ooit: -Pixies (Werchter '89) -Metallica (Werchter '93) -Slayer (Vorst '94) -Green Day (Werchter '04 of '05) -Pearl Jam (Gelredome, Arnhem '06) -Soundgarden (Pukkelpop '94 of '95) Laatst gewijzigd door Djiezes : 9 november 2007 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Pfffff, ik ga eens een poging te doen om er zoveel mogelijk op te noemen, lokale flutbands niet meegerekend:
-Pearl Jam (2x) -Red hot chilli peppers (2x) -Radiohead (2x) -Rolling stones -U2 -REM -Depeche mode -The police -Coldplay (2x) - White stripes - Black rebel motorcycle club -Metallica (2.5x) -Faithless (0.5x, bah!) -Chemical brothers (2x) -Basement jaxx -Bjork (2x) - Danko Jones (2x) -Stereophonics (3x) - Goldfrap (2x) - Rammstein - Black crowes - The who - Novastar - The levellers - Tori Amos - Daan - Admiral freebee -De mens - The kooks - The claxons - Goose - Kaiser chiefs - Queens of the stone age - Kings of Leon - Simple minds - Roxy music - Buena vista social club - Tool - Ash - Feeder - Therapy? - Heideroosjes - Tom Mcrae - David Gray - PJ Harvey - Muse - Heather Nova - Eels - Bush - Korn - Gabriel Rios - Flip Kowlier - Hof van commerce - dEUS - Massive Attack - Underworld - The Pixies - Air Traffic - Monster Magnet - Wolfmother - Fun lovin criminals -Hooverphonic - Ozark Henry - Sheila devine -Kosheen - Beck - Ben Harper - Placebo - Anouk - The notwist - Air - Starsailor - Millionaire - Moby - Supergrass - The Cardigans - Counting crows - Franz Ferdinand - The Cure - Artic monkeys - Peter Gabriel - Iron Maiden - Tony joe White - BB King (op zijn verjaardag dan nog! 82 of zo werd ie) Enzovoort enzovoort enzovoort. Alle lokalere optredens zijn er nog uitgelaten. En ik heb er zeker nog een hoop vergeten. Meestal maak ik zo'n geen lijst. Soms diep ik ze eens op wanneer ik aan de praat geraak met van die mannen met twee drie van die bandjes aan hun arm (om maar te tonen dat ze naar een festival zijn geweest, ik doe die altijd af de dag na het festival). Meestal begin ik met de vraag "aha muziekliefhebber (wijzend op hun bandjes)?" Waarop het antwoord meestal is "ja ik doe veel optredens en festivals". Mijn vrienden weten meestal dan wel wat er komt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let op, ik ben ook vuil op festivals, dat hoort erbij. Maar eenmaal de maandag aanbreekt is het tijd om opnieuw naar de orde van de dag over te gaan. Het doet me denken aan bepaalde misdadigers die de gewoonte hebben om iedere keer ze een gevangenisstraf erop hebben zitten, ergens een tatoeage bijzetten. Belachelijk gewoon. Bovendien zijn die bandjes immens irritant bij het spelen van gitaar. En maken ze krassen op het hout van mijn gitaar. Nog een reden waarom ik ze afdoe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ge moet zo denken eh, dat was misschien hun eerste festival(s) en dat willen ze zich nog lang herinneren ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het valt mij gewoon op dat het vooral: 1) zeeeeer jonge gasten 2) mensen die in feite niet thuishoren op een festival die dat doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar, ik heb de bandjes altijd weggezwierd, en sommige kaarten bijgehouden (die waar ik waarschijnlijk maar 1 keer naartoe zou gaan)
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand met haar tot aan zijn gat, pinnenarmbanden, kazakken en een t-shirt van slayer hoort niet thuis in een discotheek. Iemand die op buffalo's en zijn sergio tacchinipull rondloopt en verbaasd kijkt als je ze iets vraagt over Pearl Jam, Metallica of REM hoort niet thuis op een rockfestival. Schoenmaker blijf bij je leest hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk moeten ze bij ook niet zijn met hun flyers van "mysteryland" ofzo, of elke groep afbreken...
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar van dat soort die geen kloten van de rockmuziek kent, toch naar bvb werchter gaat en dan een jaar rondloopt te showen met dat bandje zonder kennis van zaken? Daar pas ik voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |