Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2007, 09:39   #1
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard Belgie betaalt voor politieke impasse

België betaalt politieke impasse cash

BRUSSEL - België betaalt vijf basispunten extra rente voor zijn leningen als gevolg van de aanhoudende politieke crisis in ons land. Dat berekende De Tijd vrijdag.

Buitenlandse investeerders zijn ongerust over de politieke impasse en willen maar aan België lenen als ze daarvoor een risicopremie krijgen. De aanhoudende politieke crisis maakt de financiële markten ongerust.

Donderdag verscheen in de Britse krant The Daily Telegraph een artikel waarin wordt geopperd dat België zijn schuldverplichtingen niet meer zou nakomen. Zeker niet als België afstevent op een splitsing.

Ook minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht, tevens onderhandelaar voor Open VLD, vreest ervoor dat de politieke impasse waarin oranje-blauw verzeild is geraakt, negatieve economische gevolgen gaat hebben.

(DS)

'De chaos van de late jaren 70 wordt het heilloze scenario dat herhaald, ja zelfs overtroffen dreigt te worden', waarschuwt De Gucht.
avb

Laatst gewijzigd door gm10 : 16 november 2007 om 09:40.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 09:45   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je vergat er je commentaar bij te zetten, dus dat doe ik even voor jou.

Ze moeten de N-VA eruit schoppen, dan laat de CD&V zijn verkiezingsbeloften wel vallen, is er meteen een regering en betaalt 'Belgique' niet langer cash.
Oud 16 november 2007, 10:04   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alsof Belgie met een regering deze 5 basispunten niet zou moeten betalen.
Een regering hebben is niet voldoende, men moet wel een doortastende regering hebben, die recurente maatregelen (in dit geval besparingen) durft te nemen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 10:04   #4
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Ze moeten de N-VA eruit schoppen, dan laat de CD&V zijn verkiezingsbeloften wel vallen, is er meteen een regering en betaalt 'Belgique' niet langer cash.
haha grappig
voor een keer verras je me aangenaam

misschien kan ik hetzelfde doen ...
een unitair belgie - hoewel ik dit concept niet ongenegen ben - is niet langer praktisch
dus doen we er beter aan om een volwassen geregionaliseerde staat van te maken, en, hoe uitvergroot de kwestie ook is, daarvoor moet BHV eerst gesplitst worden
Vlaanderen is al Vlaams genoeg voor mij, nog een beetje meer en het wordt verstikkend
Oud 16 november 2007, 10:14   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

laat ons eerst beginnen met de echte extremisten er uit te gooien...

FDF, PS, ECOLO, CDH,

Mangain, Milquet, Di Rupo, Durant...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 12:12   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
België betaalt politieke impasse cash

BRUSSEL - België betaalt vijf basispunten extra rente voor zijn leningen als gevolg van de aanhoudende politieke crisis in ons land. Dat berekende De Tijd vrijdag.

Buitenlandse investeerders zijn ongerust over de politieke impasse en willen maar aan België lenen als ze daarvoor een risicopremie krijgen. De aanhoudende politieke crisis maakt de financiële markten ongerust.

Donderdag verscheen in de Britse krant The Daily Telegraph een artikel waarin wordt geopperd dat België zijn schuldverplichtingen niet meer zou nakomen. Zeker niet als België afstevent op een splitsing.

Ook minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht, tevens onderhandelaar voor Open VLD, vreest ervoor dat de politieke impasse waarin oranje-blauw verzeild is geraakt, negatieve economische gevolgen gaat hebben.

(DS)

'De chaos van de late jaren 70 wordt het heilloze scenario dat herhaald, ja zelfs overtroffen dreigt te worden', waarschuwt De Gucht.
avb
La Belgique kost inderdaad almaar meer geld. Nu dus ook al op leningen. Dankuwel Waalse politici. Opdoeken, die handel.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 12:14   #7
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alsof Belgie met een regering deze 5 basispunten niet zou moeten betalen.
Een regering hebben is niet voldoende, men moet wel een doortastende regering hebben, die recurente maatregelen (in dit geval besparingen) durft te nemen.
Bob, er staat letterlijk bij dat dit de reden is. Wie ben jij om te zeggen dat dit foutief is. Bent u finanieel expert?
Oud 16 november 2007, 12:19   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is al Vlaams genoeg voor mij, nog een beetje meer en het wordt verstikkend
Ik denk dat je heel anders zou reageren als er iemand zei: Brussel en de rand zijn al genoeg verfranst voor mij. Nog een beetje meer en het zou verstikkend worden.
Oud 16 november 2007, 13:07   #9
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bob, er staat letterlijk bij dat dit de reden is. Wie ben jij om te zeggen dat dit foutief is. Bent u finanieel expert?
Inderdaad, wie ben ik. Maar kom. Buiten het feit dat Belgie geen regering heeft, beginnen overal lijken uit de kast te vallen, uit den tijd dat Belgie nog wel een regering had. Zo scoort Belgie hoe langer hoe slechter, in zowat alle internationale statistieken.
Trouwens dacht dat het verschil met de andere europese landen 19 basispunten was. Dus, waarom geen artikel over de andere 14. Dit is uiteindelijk nog altijd driemaal zoveel.
Maar mijne grote teen (alhoewel geen financiele expert, maar wat is de waarde van financiele experts, als de door hun beheerde beleggingsfondsen er nog niet in gelukken van den index te kloppen) blijft mij zeggen, dat er niet alleen een regering nodig is, doch een doortastende regering, die de moed heeft om de nodige recurente besparingen te verwezenlijkn.

Laatst gewijzigd door Bob : 16 november 2007 om 13:20.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 13:10   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Juist, als het FDF er dan ook nog uitgeschopt wordt kan het leven verder gaan...

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2007 om 13:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 13:15   #11
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Juist, als het FDF er dan ook nog uitgeschopt wordt kan het leven verder gaan...
Tot in den treure: dan is er geen meerderheid...
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 13:16   #12
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België betaalt
Terecht.

Zonder staatshervorming is het Vlaanderen dat betaalt.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 13:25   #13
humble
Burgemeester

Standaard

Ik betaal al decennia € 5.000,- per jaar met mijn gezin om luieriken in het zuiden in leven te houden, die vijf basispunten zijn drinkgeld.
Beter geen regering uiteindelijk kunnen wij het dragen zij niet.

Laatst gewijzigd door humble : 16 november 2007 om 13:26.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be