![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#502 |
Minister-President
|
![]() Chapeau voor Marie-Claire.
De Gay Pride min of meer evenaren doe je niet elke dag. Wil ze de 80 000 a 100 000 gordelaars die jaarlijks het Vlaams karakter van de rand rond Brussel benadrukken, overtreffen moet ze nog wat oefenen. Vergeet ook niet dat ze meer volk kan optrommelen dan de grote politieke partij BUB, die de steun heeft van 5000% van de bevolking! |
![]() |
![]() |
#503 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 1830 waren er trouwens helemaal géén regerings onderhandelingen bezig over wat dan ook. Er wordt hier wél mee bewezen wat met deze manifestatie beoogd werd. Geen 20.000 Belgen waren bereid er hun zondagvoormiddag voor op te offeren.
![]() |
#505 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs onze huidige premier wist niet eens wat er op 21 juli precies gevierd wordt. En de toekomstige premier deed alsof hij niet wist welk volkslied hij op de belangrijkste Belgische feestdag hoorde te zingen. ![]()
![]() |
#507 | |
|
![]() lomeamor heb een leuke gevonden:
Ondanks de verboden betoogden zondagmiddag ruim 1500 Vlaamsgezinden. http://vl.altermedia.info/anti-vlaam...rode_7667.html joehoew ![]()
![]() |
![]() |
#508 | |
|
![]() dat heb ik nergens beweerd ik zette alleen conclusies!
![]() |
![]() |
#509 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb gehoord dat het allemaal brusselaars zij maar er wonen toch meer dan 20000 brusselaars waar blijft de rest ,telt nog maar is goed
|
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was er ook bij in St.Genesius-Rode. De organisator, het KVHV, verkocht steunkaartjes aan het verzamelpunt om uit de kosten te geraken. Zij kregen immers niet één tentje van Flahaut. Er was echter geen verplichting om te steunen. Lang niet iedereen kocht dus zo'n steunkaartje. Op het ogenblik dat de betoging vertrok waren er 2.200 van die kaartjes verkocht. Dat maakt het moeilijk om de cijfers die door de Belgische media worden gegeven, ernstig te nemen. We weten echter wie ze maar al te graag wil geloven. So what?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 november 2007 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#512 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is triestig. Tijdens de witte mars daagden één miljoen mensen op. Da's nog niet eens zo lang geleden. En nu zouden hoop en al, na maanden van Waalse en andere hysterie, 25000 mensen op straat komen voor de eenheid van België?
Ik vrees, eerlijk gezegd, dat heel dat circus eigenlijk de volledige verantwoordelijkheid is van onze politici, meer bepaald de Waalse tak ervan,waar de media gretig opgesprongen is. Er is duidelijk geen België-gevoel meer. Ik ben geen Belgicist, maar ook geen separatist. Dit had ik echt niet verwacht, het is een volslagen verrassing. Er zouden hier toch verdorie, alleen al door al de negatieve berichtgeving en de polarisatie errond, minstens een half miljoen Walen moeten zijn gaan betogen, de Vlamingen dan nog daargelaten. Laat nu eens de politici aan beide kanten van de taalgrens bedaren. Stel nu eens dat ze aan beide zijden beginnen te vertellen: "Het is beter dat we elk onze eigen weg gaan". En dat de media daar nu eens voor één keer in alle sereniteit over berichten. Ik durf bijna te stellen dat aan beide zijden van de taalgrens de overgrote meerderheid des volkes eens opgelucht zou ademhalen "allé, we kunnen eindelijk weer verder", en weer zijn dagdagelijkse bezigheden zou hervatten. Is België nu echt zo hersendood?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#513 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben ook voor volwassenheid, rust en kalmte in de cinema. Maar ik zou wel graag hebben dat dat geldt voor iedereen die een ticketje koopt. Het is inderdaad nobel om je in te zetten voor "verdraagzaamheid", "samenwerking" en "eenheid". Niks mis mee. Maar deze betoging geeft de zwarte piet aan de mensen die voor hun rechten opkomen en doen alsof de mensen die andere mensen rechten afpakken verdraagzaam zijn, samenwerken en de eenheid promoten. En waarom zijn zij de goei? Omdat ze de status quo eisen terwijl hun land ontploft. Terwijl het land net ontploft OMDAT ze de status quo eisen. Vandaar dat deze betoging totaal naast de kwestie is. Ze heeft zelfs NIKS te maken met de huidige problemen.
![]() |
#514 |
Minister-President
|
![]() Volgens De Standaard liepen er geen Vlaamse politici mee, enkel Waalse kopstukken zoals Di Rupo. En de meeste teksten op de spandoeken waren in het Frans.
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar kan verder geen discussie over bestaan. Het punt waar wel over gediscussieerd kan worden is het volgende: Zijn de Belgen slaapwandelaars die nergens meer van wakker worden? M.a.w. zijn de pers en de politici hier sinds maanden de bal zodanig aan het misslaan dat ze niet beseffen dat de overgrote meerderheid gewoon denkt: "waar zijn die onnozelaars mee bezig" of "who cares"? Laat het volk zich gewoon niet meeslepen? Of heeft de overgrote meerderheid zich erbij neergelegd dat het land onbestuurbaar geworden is en gewoon beter af is middels een splitsing? (daarom nog niet uitgesproken voor de splitsing, maar gewoon een nuchtere vaststelling.) Daar zou gerust eens een enquete mogen over gedaan worden. Zjn de burgers de onbekwaamheid van de politici en de verdachte manipulaties door de media beu? Heeft dit hun Belgisch gevoel laten uitdoven? Er moet toch iets de reden zijn van zoveel desinteresse? 25000 man tijdens een betoging waar verdorie flink wat Waalse politici hun achterban voor hebben gemobiliseerd!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#516 | ||
|
![]() Citaat:
het land ontploft niet en ze eisen geen status quo...
![]() |
![]() |
#517 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Na de reportage van de RTBF over de splitsing van België, bijna een jaar geleden, waren er ook verdacht weinig (Franstalige) burgers die vlug naar het paleis liepen om met een vlaggetje van België te gaan zwaaien. Misschien slaan onze politici en onze media de bal wel helemaal mis. Misschien is de burger het circus beu en is hij bereid alles te ondergaan om deze schandalige houding van zijn politici achter zich te laten. Misschien zou hij bij een daadwerkelijke splitsing helemaal niet zo krachtig meer uit zijn zetel springen. Misschien heeft deze crisis zoveel kwaad gedaan voor België, dat er niet echt nog een draggvlak leeft voor het behoud, maar eerder een berusting: "Splitsen? Zucht, awel ja, er zit niet anders meer op zeker?"
|
![]() |
![]() |
#518 |
Europees Commissaris
|
![]() Je halsstarrigheid en verbetenheid om de zaken onder druk van je emoties die welbepaalde richting uit te sturen die je genegen bent komt momenteel niet bijster intelligent over.
![]() |
![]() |
#519 | |||||||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Daar kan zeker wel discussie over bestaan wat is dat nu? Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
och gottekes de waalse politici ![]()
![]() |
![]() |
#520 |
Burger
|
![]() Lap volgens de laatse tellingen zouden het 35.000 duizend zijn
denk dat de brusselse politie op 6 punten stond te tellen en die cijfers van hun burgemeester bij elkaar moesten tellen. Trouwens van mij mogen ze voor hunne belgie betogen hoor Ze mogen van mij gerust de naam houden als vlaanderen vertrokken is en als ze de naam willen ook de staatsschuld natuurlijk ![]() |
![]() |